Marele Premiu al Chinei a început pe un circuit parțial umed ca urmare a ploilor din dimineața cursei, motiv pentru care piloții au optat pentru pneuri intermediare, cu excepția lui Carlos Sainz Jr, care a riscat utilizarea supersofturilor.
Lewis Hamilton a avut parte de un start excelent și și-a păstrat prima poziție în fața lui Sebastian Vettel, care s-a poziționat ușor în lateral pe grilă și a fost investigat de comisari pentru o posibilă încălcare a regulamentului.
Valtteri Bottas a rămas pe locul 3, în timp ce Daniel Ricciardo l-a depășit pe Kimi Raikkonen pentru locul 4, iar performanța australianului a fost completată de coechipierul său Max Verstappen, care a urcat până pe locul 7 după ce luase startul de pe 16.
Un acroșaj între Sergio Perez și Lance Stroll a determinat apariția unui Safety Car virtual, iar Vettel a profitat de oportunitate pentru a intra la boxe pentru pneuri soft. După numai câteva tururi, Antonio Giovinazzi a suferit un accident pe linia dreaptă de start-sosire, astfel că Safety Car-ul și-a făcut apariția pe circuit.
Previzibil, piloții au folosit această neutralizare pentru a renunța la intermediare în favoarea softurilor, cu excepția lui Ricciardo și Verstappen, care au optat pentru supersoft. Hamilton a rămas lider după aceste opriri la boxe în fața lui Ricciardo, Raikkonen și Verstappen, în timp ce Bottas a derapat chiar înainte de restart și a coborât de pe 5 pe 12.
La reluarea cursei, Verstappen a trecut cu ușurință de Raikkonen, care a raportat o defecțiune la motor, iar apoi l-a depășit și pe Ricciardo pentru a urca pe locul 2. Ulterior, Vettel a s-a evidențiat prin depășirile succesive realizate asupra lui Raikkonen și Ricciardo, iar Verstappen a cedat presiunii exercitate de german și a frânat violent în virajul 14. Pilotul Red Bull a fost nevoit să intre la boxe după ce și-a deteriorat pneurile pe iarbă și a revenit pe locul 6 înainte de a-l depăși pe Bottas pentru locul 5.Ulteror, cursa s-a liniștit semnificativ, în special ca urmare a diferențelor majore de timpi din piloți, care au efectuat treptat o nouă oprire la boxe. Hamilton nu a avut nicio emoție să-și păstreze prima poziție în fața lui Vettel, cu un avans consistent de peste 7 secunde, și a obținut prima victorie în noul sezon. Astfel, britanicul l-a egalat la puncte în clasamentul general pe Vettel, întrucât cei doi au acum câte 43 de puncte.
Verstappen a ocupat ultimul loc pe podium în fața coechipierului Ricciardo, care a fost chiar în spatele olandezului în ultimele tururi, în timp ce Bottas a încheiat cursa pe poziția a șasea.
McLaren a avut speranțe că va obține primele puncte ale sezonului, mai ales că Fernando Alonso a concurat la un moment dat pe locul 7. În cele din urmă, atât dublul campion mondial, cât și coechipierul său Stoffel Vandoorne, au fost nevoiți să abandoneze din motive tehnice.
China - Rezultate cursă:
erau niste graitori pe acilea care graiau ca oricune poate castiga titlul cu mercedes
Tanda pe manda, Mercedes a gresit cursa trecuta, Ferrari acum. Mare pacat de cursa.
In alta ordine de iidei, daca lui Raikonnen ii schimbau rotile mai devreme, ii depasea pe Ricci si Max. Insa, ce ma frapeaza cel mai mult, ce papucii mei a pazit in spatele lui Ricci, l-a tinut in spate si pe Vettel, au pierdut timp acolo. Ca sa nu mai zic de start!
- Vettel a intrat pentru primul schimb sub VSC, dupa scurt timp accidentul lui Giovinazzi a facut intrarea SC cu ocol pe linia boxelor, aici grafica arata ca Vettel era din nou la schimb,si tot cu soft?!? Care a fost rostul,sau grafica eronata?Cred ca nu grafica,pentru ca altfel trebuia sa fie mai in fata...
- Pentru Raikkonen trebuiau sa gandeasca alta strategie din primele tururi de dupa SC...nu i-a iesit nimic...in afara de a-l tine pe Vettel in spate prea multe tururi.
In legatura cu depasirile,nu sunt cu zecile,dar se piloteaza mult mai mult timp agresiv...eu zic sa mai avem rabdare, prefer sa vad presiune si incercari nereusite,fortari de tururi rapide, decat procesiunile din anii trecuti pentru protejarea pneurilor.
Astept cursa urmatoare unde conditiile sunt de vara,asa cum teoretic vor fi majoritatea curselor ;)
Cursa lui Vettel stricată în mod cert de Kimi, de intrarea prematură la standuri și de safety car. Chiar și așa, nu cred că l-ar fi putut depăși pe Hamilton, ar fi rămas probabil undeva în limita a 1,5-2 sec.
Uite că se poate depăși, chiar la vârf și nu numai în zonele DRS. Trebuie să știi însă cum și când să o faci.
Un lucru este cert, Kimi nu mai este de Ferrari. Dezamăgește în ritm de calificări și dezamăgește în ritm de cursă, dezamăgește total. Nu poți avea o mașină ca Ferrari din acest an și tu să te cantonezi în zona locurilor patru-cinci, la diferență uriasă de coechipier.
Cei de la Ferrari sunt atat de derutati incat pare ca pot castiga doar daca adversarul greseste strategia si/sau momentul pitstop mai tare decat ei, si asta se intampla foarte rar... ;)
Deocamdata tot doar doua echipe vad in lupta: Mercedes si Ferrari.
Red Bull pot incurca doar in situatii exceptionale cum a fost cea de azi.
voi sa-l periati cand va avea curaj sa infrunte un pilot de top SI va castiga in fata lui, altfel e doar aparenta pe care o cauta de fapt
Urmaresc F1 si sunt sustinator Ferrari de cand au inceput transmisiunile in Romania...de prin 94'...PROTV parca... ;)
Nu inteleg pornirea ta si a altora impotriva unei echipe sau alta, a unui pilot sau a altuia? Eu nu cred ca sportul asta trebuie adus la nivel se "stadion". Iar in legatura cu "calificativul" tau la adresa mea,sa sti ca nu am avut niciodata pretentia ca as fi un "destept" al F1, dar sunt sigur ca sunt suficient de informat, si deci impartial, pentru a-mi expune punctul de vedere/opinia intr-un mod civilizat.
Modul in care tu sau altii de pe aici sub diferite semnaturi va expuneti "parerile", exprima clar nivelul de "inteligenta" nativa, fara a mai avea pretentia in ceea ce priveste F1.
Asa ca fa-ti singur "calculele" in baza la cele scrise mai sus si da-ti singur o nota pentru propriul IQ. Succes ! ;)
Ma rog, trebuia sa imi dau seama dupa # cu cine ma apuc de argumentat. Ok, las-o asa pana nu ti se face rau de la atatea informatii,uita repede tot (nu ca am pretentia ca ai retinut ceva), si ia-o pe scurtatura ca de obicei...sa fie bine,sa nu fie rau (asta cred ca o stii pana si tu...) :))))
Transmisiunile F1 în Romania au început în '70 prietene, odată cu titlul post-mortem al lui Rindt, comentator era unul Andrei Bacalu, cel care a comentat în direct și prima aselenizare, un tip foarte, foarte informat și la obiect, aș zice eu ceva mai bun decât Țopescu.
Am scris de cand o urmaresc eu, in 70 nu eram, iar inainte de 89' nu stiu sa fi existat transmisii F1 (in 89' aveam cam 12-13 ani), si nu am avut nici privilegiul sa prind posturile sarbesti sau maghiare care mai transmiteau competitia,chiar daca am incercat tot felul de antene si amplificatoare de semnal... :)))
Am fost surprins de greseala lui Bottas, asta este dar personal cred ca Hamilton a fost mai atent comparativ cu restul. Nu a schimbat mai rapid, a stat pe pista sa vada cum merge treaba. Sau cum bate vantul, si cred ca i-a iesit :P Comparativ cu papagalii de la Ferrari care incearca diferite strategii stupide doar pentru ca n-au ce face in boxa si se plictisesc.
Masina McLaren pare programata sa cedeze dupa disputele cu alte masini.Sincer l-as sfatui pe Alonso sa-si caute alta echipa inca din acest sezon.Mai bine concurezi pentru Sauber unde chiar daca iesi ultimul ramai cu satisfactia ca ai terminat cursa.
Hamilton,Verstappen,Sainz si Magnussen au impresionat azi iar Palmer si Stroll nu au ce cauta in competie.
lui Raikko in special o sa-i vina tare la inima, o sa aibe timp sa se dedice total celei mai mari pasiuni a vietii sale
De fiecare data cand vitzel forta sa reduca diferenta de fiecare data hamilton raspundea cu record. De accea in turul 44 cand ambii erau pe soft si vitzel incerca sa puna presiunea hamilton raspunde cu fastest lap. In rest., a facut gestiune de motor si nu a facut decat sa acopere ce facea vitzel. Si ferrari nu va tine ritmul cu dezvoltarea masinii. Ia ultimii 4-5 si vezi forma de final comparativ cu cea in care au inceput. Mereu pierd lupta la mijlocul sezonului.
Te mai cheamă așa ? Parcă spuneai că ești Mcladist de circumstanță, nu ? Eu vorbeam de începutul cursei, când Vettel era deja pe soft, iar Hamilton era încă pe intermediare, nu de sfărșitul cursei, când, în afară de cei doi de la RBR, nu mai trăgea nimeni, la fel ca în Australia. Văd că ți-a revenit vocea, dar ai grijă să nu răgușești din nou.
La Kimi nu mai funcționează nimic prietene, nu mai este nevoie să-l facă cineva, se face singur, dar din păcate îi încurcă și pe alții ! Locul lui este la gura sobei, cu o sticlă de Finlandia în față.
Au cam trecut vremurile cand pilotii puteau sa faca ce vor pe pista, acum pilotajul se reduce la ceva mai mult management "material de concurs".
@all: puteti avea decenta de a nu mai stalci numele pilotilor, chiar daca va sunt antipatici? Sunt sigur ca Hamilton nu poate dormi bine ca unul de pe un site din Ro l-a facut maimuta sau cocalar. La fel si cu Kimi, Alonso, Vettel.
kimi iar sabotat si masina cu probleme.
Imi place ca sunt macar 2 echipe de valori apropiate si care isi vor imparti victoriile. Sa vedem cine castiga la final. Sper ca Ferrari :D
Apropos de Alonso si pneuri uzate, mi-am adus aminte de cursa din Ungaria 2014 cand Alonso a rezistat bine la sfarsitul cursei. Nu pot uita cursa de la Valencia 2012 cand Alonso a plecat de pe locul 11 si a castigat.
Cum cei de la Ferrari au avut cursa asta ghinion, exact asa au avut cei de la Mercedes cursa trecuta. Sunt apropiati ca si valoarea, dar inca Mercedes este putin in fata.
Parere personala, Mercedes vor iesi campioni.
Despre Vettel, a plecat un pic mai slab, am inteles ca nu a fost penalizat pentru ca senzorii din pista au fost ok cu pozitionarea masinii. Si alte monoposturi au "parcat" gresit pe pista si a fost ok, startul nu a fost amanat. De aia nu a fost investigat si nici pedepsit, desi cred ca trebuia sa primeasca o atentionare.
N-a fost o cursa rea, putine accidente, cateva manevre interesante, plus surpriza facuta de Sainz, cele doua masini Force India in puncte si Magnussen la primele puncte pentru Haas :P Hulkenberg cu doua penalizari a reusit sa termine in fata lui Palmer... care cred ca este cel mai slab pilot din grila actuala.
P.S. Situatia pitstopurilor de mai sus nu este gresita cumva? Nu cred ca Massa sau Perez au fost la boxe de 6 ori...
Cei de la FIA au explicat ca Ferrari le-au cerut voie pentru ca Vettel sa nu parcheze masina pe dungile albe care erau inca ude. Cei de la FIA au zis ok si a asa a ramas. De aia nu a fost decat o simpla investigatie. Au fost inca 6 monoposturi pe grila care nu era perfect parcate inclusiv Hamilton. Dar totul a fost ok si cursa a fost ok!
Daca nu ma insel Giovanazzi nu a putut sa-mi miste singur monopostul in timp ce Alonso a facut-o. Si plus Grosjean ere la maxim 200m in spatele lui Giovanazii, comparativ cu Rosberg care era la inceputul turului. Se pare ca @Icr n-a trecut inca peste acel incident, cred ca-i blocat ca @Mobius cu 2007 :P