Cronometrat cu 1:25.232, Lewis Hamilton a obţinut al patrulea pole position din acest debut de sezon şi l-a surclasat cu mai puţin de două zecimi de secundă pe coechipierul său Nico Rosberg, care a fost nevoit să se mulţumească cu locul doi.
Daniel Ricciardo a obţinut un nou rezultat promiţător pentru Red Bull Racing după ce a stabilit al treilea timp, însă diferenţa faţă de Mercedes rămâne în continuare la aproximativ o secundă.
În schimb, problemele coechipierului lui Sebastian Vettel au continuat şi în calificări. După defecţiunea la sistemul electric suferită în prima sesiune de antrenamente, germanul a rămas fără tracţiune şi a fost nevoit să oprească monopostul Red Bull pe circuit. Cvadruplul campion mondial va lua astfel startul doar de pe locul 10.
Williams a înregistrat progrese şi a obţinut un loc patru prin Valtteri Bottas, în timp ce Lotus se află de asemenea la cel mai bun rezultat al sezonului după ce Romain Grosjean s-a plasat pe locul cinci al grilei.
Ferrari a continuat evoluţiile mai degrabă modeste, însă Kimi Raikkonen (locul şase) a reuşit să-l învingă pentru a doua oară dupa Bahrain pe coechipierul Fernando Alonso (locul 7), care va fi urmat de Jenson Button (McLaren) şi Felipe Massa (Willams).
Q2: Probleme pentru Magnussen şi Vergne
Force India a reprezentat surpriza negativă a celei de-a două părţi, după ce ambii piloţi ai echipei, Nico Hulkenberg şi Sergio Perez, au fost eliminaţi şi vor pleca doar de pe locurile 11 şi 12.
O soartă similară a avut şi Toro Rosso, întrucât Daniile Kvyat a ocupat poziţia a 13-a, în faţa lui Esteban Gutierrez de la Sauber.
Coechipierul său Jean-Eric Vergne nu a efectuat niciun tur cronometrat şi a fost clasat în mod oficial pe 16, însă va pleca ultimul după o penalizare de 10 poziţii pe grila de start primită ca urmare a faptului că unul dintre pneurile sale s-a desprins de pe monopost în timpul celei de-a două sesiuni de antrenamente.Într-o situaţie asemănătoare s-a aflat şi Kevin Magnussen, care a suferit o defecţiune tehnică la monopostul McLaren şi va pleca de pe 16.
Q1: Sutil eliminat. Accident pentru Maldonado
Adrian Sutil a fost primul pilot sub linie în prima parte a calificărilor, astfel că pilotul echipei Sauber va lua startul doar de pe locul 16, după penalizarea lui Vergne. Germanul este urmat de Max Chilton şi Jules Bianchi, cei doi piloţi ai echipei Marussia reuşind încă o dată să-i surclaseze pe rivalii de suferită de la Caterham, reprezentaţi de Marcus Ericsson şi Kamui Kobayashi.
Sesiunea a fost întreruptă prin steag roşu timp de câteva minute după un accident suferit de Păstor Maldonado. Pilotul echipei Lotus a pierdut spatele monopostului pe iarba artificială din virajul 3 şi s-a lovit de peretele de pe cealaltă parte a pistei. Venezueleanul a scăpat nevătămat, însă va pleca de pe ultima poziţie a grilei de start.
Marele Premiu al Spaniei va avea loc duminică cu începere de la ora 15:00.
Spania - Rezultate calificări:
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m25.232s 2. Nico Rosberg Mercedes 1m25.400s +0.168s 3. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m26.285s +1.053s 4. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m26.632s +1.400s 5. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m26.960s +1.728s 6. Kimi Raikkonen Ferrari 1m27.104s +1.872s 7. Fernando Alonso Ferrari 1m27.140s +1.908s 8.Jenson Button McLaren-Mercedes 1m27.335s +2.103s 9. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m27.402s +2.170s 10. Sebastian Vettel Red Bull-Renault Q3 cut-off time: 1m27.602s ** 11. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m27.685s +1.597s 12. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m28.002s +1.914s 13. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m28.039s +1.951s 14. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m28.280s +2.192s 15. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 16. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault Q2 cut-off time: 1m28.472s * 17. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m28.563s +1.799s 18. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m29.586s +2.822s 19. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m30.177s +3.413s 20. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m30.312s +3.548s 21. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m30.375s +3.611s 22. Pastor Maldonado Lotus-Renault
Bravo Hamilton!
PS Dolce sunt penibili... dupa ce ca transmit atat de sterp F1... azi au inceput transmisia mai tarziu...
Asta este doar o ”legenda” ca Hamilton l-a batut in 2007 pe Alonso desi spaniolul seta masina. Intr-adevar in prima parte a campionatului Ham avea acces la datele lui Alonso si apoi incerca sa profite de ele, dar tot singur isi seta masina pe stilul lui de pilotaj. (cam ce se intampla acum intre Ham si Rosberg... se vede clar ca vinerea Ham e mai rapid iar apoi Nico recupereaza sambata si duminica). In a doua jumatate a sezonului 2007 Alonso a impus echipei sa nu-i mai furnizeze datele lui Lewis (simtindu-se in pericol). Totusi s-a vazut dupa aceea ca Ham stie sa seteze monopostul deoarece a avut rezultate in continuare...
Si ce daca l-a invins pe ALO Kimi?
Era si cazul sa mai ridice un pic si finlandezul stacheta.
Echipa are nevoie ca si el sa fie cat mai prolific.
Cat priveste calificarile din Bahrain, unde Kimi l-a invins pe Alonso ... citeste aici de ce: Vettel, Alonso şi Hamilton, afectaţi de defecţiuni tehnice în calificări - link: http://www.automarket.ro/formula1/vettel-alonso-i-hamilton-afectai-de-defeciuni-tehnice-n-calificri-55917.html
Declinul lui a aparut datorita pneurilor pirelli din plastelina care nu se potrivesc deloc cu stilul sau agresiv de abordare a virajelor.
Anul acesta au facut pneurile ceva mai dure si se vede rezultatul,Lewis is back on top!
Nu inteleg la ce ii incalzeste pe unii ca Alonso il bate pe Raikkonen sau Kimi termina pe 6. E irelevant. Isi rateaza cariera cu martoaga. Acum Ferrari stie doar sa construiasca parcuri de distractie, masini mai putin. Ferrari a devenit o mare companie datorita rezultatelor din F1 in era Schumacher, Todt s.a. Daca o vor mai tine asa in F1 vreo 4-5 ani, masinile lor de serie nu vor mai fi la fel de bine vazute...
Si uite si la Bottas ca il bate pe Massa mai ceva decat il batea Alonso cu toata echipa de partea lui. Si de ce sa-i dai masina Mercedes lui Ricci ca nu stiu ce face. Dai-o lui Hailton ca face si mai mult. Nu credeti? Priviti ecartul. Nu-mi spuneti mie ca motorul mercedes ca mai sunt si alte masini cu motoare mercedes. Pilotii mercedes sunt cei mai buni si au si masina. Rezultatul este o diferenta enorma. Isi face Mercedes o reclama anul asta ....
Dude, asta nu inseamna ca Hamilton nu l-a batut pe Alonso pe setarile lui Alonso. Hamilton l-a batut pe Alonso pe setarile lui Alonso SI Hamilton stia si sa seteze destul cat sa il bata pe Alonso in continuare, destul cat sa il bata si mai rau hahahah
Jenson a salvat un set de softuri. Buna strategie din partea echipei. Micile update-uri aduse dau rezultate. Mclaren i-a depasit pe Force India, un Williams si sunt la doar +200 de Ferrari dupa ce in cursele trecute Ferrari avea peste o jumatate de secunda. Capul sus, Mclaren... continuati sa aduceti update-uri pentru ca dau rezultate. Nu dezarmam, nu ne lasam ingenunchiati, chiar daca azi Mclaren este intr-o faza critica..Usor usor vom fi unde ne este locul.
You cut yourself... you bleed Mclaren...
Red Bull au mizat pe motorul Renault, care este produs de cei care sunt cei mai mari experti in asa ceva si care ar fi trebuit sa produca un motor foarte bun, cel mai bun de pe grila. De ce? Pentru ca au avut timp la dispozitie, o echipa dedicata pentru asa ceva si ce mai mare experienta in acest domeniu, dar la final... a iesit cu totul altceva. Ce este ciudat este ca Ferrari a reusit sa produca un motor pentru moment mai fiabil si mai puternic decat cei de la Renault... fara sa aiba specialisti sau experienta in acest domeniu. Nu-i ajuta prea mult dar... decat nimic...
Pentru moment, cei de la Mercedes au toate avantajele necesare sa castige ambele titluri detasat, si am refer la foarte foarte detasat. La fel cum vor pleca in 2015 cu prima sansa. Probabil la finalul lui 2015 vor anunta ca se retrag la finalul lui 2016, cand se vor prinde ca nu mai pot investi foarte mult si ca restul echipelor vor prinde avantul din urma si evident, vor fi favorite. In restul echipelor includ aici: Ferrari, McLaren si Red Bull, nu conteaza ordinea, pur simplu ele vor conta.
In schimb, totul se poate schimba in 2015, daca si numai daca, cei de la Renault vor duce motorul la 100% din putere si mai ales la putere contanta, adica fiabilitate 100%. Monopostul Renault este bun, dar inima lui... este slaba si nefiabila (adica motorul :P). Despre cei de la Ferrari nu-i inca nimic de spus, pentru ca au probleme la aerodinamica monopostului atat de mari, incat n-au cum sa le rezolve in acest sezon, poate in 2015... si este un POATE mare. Cei de la McLaren iarasi... sunt pe nicaieri, dar isi reconstruiesc echipa, 2016 se poate sa fie anul lor, nu mai devreme. Nici daca Honda va scoate un motor bun, nu au cum sa stie cum se pupa cu monopostul pentru ca Honda are probleme cu noul motor. De fapt s-ar putea ca Honda sa nu intre in 2015 din cauza problemelor pe care le are in dezvoltarea acestui motor.
In rest, sa vedem cursa :) Baietii de la Mercedes sigur vor castiga, sigur o sa fie o dubla Mercedes, dar sa vedem cine prinde podiumul :P
Acelora care scrieti "abdeituri" : mai incercati si anul viitor la BAC , poate reusiti .
"Mircea Mircea It doesn not matter... at leat leat McLaren has US (the most loyal fans in F1). We will love and support Mclaren until the bitter end. Come on guys... don't let your heads down..."
"Mircea Mircea We remain with Mclaren until the bitter end... Mclaren has an army of loyal fans that will follow them until in hell if it's necessary... I love McLaren"
Saracul, este comic rau lol. Singura parere de rau ca-l ignora toti fanii McLaren, si asta-i ceva normal, ce posteaza baietii pe acolo si ce posteaza el... n-au nici o treaba :P
1. Fara indoiala Kimi imi este simpatic iar Alonso antipatic! Deci e normal sa ma bucur pt el...
2. Am scris ”bravissimo” ironic la cei ce il ”gratuleaza” pe Alonso cu ”bravissimo, magico etc.”
3. Am specificat ca este a doua oara cand Raikkonen il bate in calificari pe Alonso deoarece Daniel Popescu a preluat eroarea comentatorilor Digi... si vad ca nu sesizeaza nici acum... in continuare scrie asta mai sus, inclusiv la rubrica ”Esential”...
Daca e sa fortam lucrurile se poate spune ca ai dreptate. Insa un exemplu mai relevant este cel dintre Ronnie Peterson si Emerson Fittipaldi! Brazilianul seta masina Lotus in antrenamente in timp ce Peterson mergea execrabil si nu stia ce sa ceara inginerilor. Apoi in calificari Peterson lua Pole-ul cu setarile lui Fittipaldi...
Poti sa imi spui si mie cum de avem pneuri "soft" pt aceasta cursa? Din cate stiu pt aceasta cursa Pirelli a adus doar Hard si Medium.... Stai linistit... nu te mai agita ca Pepsi-ul pe aici ca Button a reusit aceasta performanta. Din pacate pt tine, nu este singurul care a reusit acest lucru. Si cei de la RBR au reusit sau Ferrari in cazul lu' Alonso. Deci, mai bine te uiti la Tom&Jerry ca la F1 degeaba te uiti.
https://www.youtube.com/watch?v=7tGuJ34062s
in fine.............dezastrul continua la ferrari. bine macar ca ne-am obisnuit deja .