În ultimul tur rapid de circuit, Hamilton a reuşit să se impună şi să-l detroneze pe rivalul său de la Red Bull pentru numai o zecime de secundă după ce a fost cronometrat cu 1:29.398. Al treilea pole position pentru Hamilton a coincis însă cu o gravă greşeală de strategie pentru coechipierul său Nico Rosberg, care a fost eliminat în Q2 după ce a rămas în garaj pe finalul sesiunii.
Mark Webber a fost la rândul său aproape de prima linie a grilei de start, însă va pleca doar de pe locul trei pentru Red Bull din faţa celor doi piloţi de la Lotus, Kimi Raikkonen şi Romain Grosjean, în timp ce Daniel Ricciardo a obţinut un loc şase pentru Toro Rosso.
Performanţele celor de la Lotus şi Toro Rosso au fost posibile şi datorită strategiei inedite adoptate de Ferrari. Convinşi că nu pot lupta pentru pole, Felipe Massa şi Fernando Alonso au ieşit pe circuit cu pneuri medium în locul celor soft şi vor pleca de pe locurile şapte şi opt cu o strategie diferită la boxe.
Ultimele două poziţii din top 10 au fost ocupate de Jenson Button (McLaren) şi Nico Hulkenberg (Sauber), care nu au efectuat niciun tur cronometrat în Q3.
Q2: ROSBERG, ELIMINAT SURPRINZĂTOR
Nico Rosberg era considerat unul dintre favoriţii la pole position, însă germanul a fost eliminat în Q2 aparent fără o explicaţie plauzibilă.
Pilotul echipei Mercedes va pleca doar de pe locul 11 după ce a rămas în garaj pe finalul unei părţi în care ceilalţi piloţi şi-au îmbunătăţit constant timpii.Force India a fost eliminată cu ambii piloţi, Paul di Resta şi Adrian Sutil urmând să plece doar de pe locurile 12 şi, respectiv, 15. Între cei doi s-au poziţionat Sergio Perez (McLaren) şi Esteban Gutierrez (Sauber), în timp ce Jean-Eric Vergne a fost cel mai lent pilot din Q2.
Q1: WILLIAMS, ELIMINATĂ CU AMBII PILOŢI
Williams continuă să regreseze comparativ cu începutul sezonului, iar Valtteri Bottas şi Pastor Maldonado au fost eliminaţi încă din prima parte a calificarilor, urmând să plece de pe locurile 17 şi 18 ale grilei de start. Ca de obicei, ultimele două linii ale grilei de start sunt ocupate de piloţii echipelor Caterham şi Marussia, cel mai rapid dintre ei fiind francezul Charles Pic.
Marele Premiu al Germaniei va avea loc duminică cu începere de la ora 15:00, ora României.
UPDATE: Charles Pic a fost penalizat cu cinci poziţii pe grila de start pentru înlocuirea unei componente a cutiei de viteze şi va pleca de pe ultima poziţie.
GERMANIA - REZULTATE CALIFICĂRI:
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m29.398s 2. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m29.501s +0.103s 3. Mark Webber Red Bull-Renault 1m29.608s +0.210s 4. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m29.892s +0.494s 5. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m29.959s +0.561s 6. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m30.528s +1.130s 7.Felipe Massa Ferrari 1m31.126s +1.728s 8. Fernando Alonso Ferrari 1m31.209s +1.811s 9. Jenson Button McLaren-Mercedes No time set 10. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari No time set Q2 cut-off time: 1m30.269s Gap ** 11. Nico Rosberg Mercedes 1m30.326s +0.501s 12. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m30.697s +0.872s 13. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m30.933s +1.108s 14. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m31.010s +1.185s 15. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m31.010s +1.185s 16. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m31.104s +1.279s Q1 cut-off time: 1m31.681s Gap * 17. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m31.693s +1.146s 18. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m31.707s +1.160s 19. Charles Pic Caterham-Renault 1m32.937s +2.390s 20. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m33.063s +2.516s 21. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m33.734s +3.187s 22. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m34.098s +3.551s
Vettel trebuie sa invete sa bage masina in viteze dupa aceea poate spera
Strategia celor de la Ferrari e tare dubioasa. Nu cred ca pana acum Ferrari a demonstrat ca sta bine la capitolul strategie. Nu stiu de ce se incapataneaza sa mizeze acum pe asa ceva. Massa in fata lui Alonso la start. In regim de cursa cred ca vor fi rapizi, dar pleaca de pe 7 si 8. In fata lor mai e si un Grosjean, plus multi piloti exceptionali. Una e sa-l depasesti pe Ricciardo si alta e sa treci de Webber sau Vettel. Cursa grea pentru Ferrari. Alonso are foarte mult de muncit maine. Imi pare rau. Nu inteleg de ce nu s-a luptat macar pentru un loc 5, care era accesibil.
Pariez pe o victorie a lui Hamilton, daca nu explodeaza pneurile de la prea multi kilometri in teste.
In Brief-ul din stanga este o mica greseala
"0.103
secunde a fost diferenta dintre Hamilton si Rosberg in calificari "
Diferenta a fost intre Hamilton si Vettel.
Multumesc.
De ce nu a mers Ferrari pentru pole ? Pai prin modul de abordare al calificarilor au avut cel mai mult de castigat: au doua seturi de pneuri medium noi noute + un set de soft nou. Pneurile medium cu care au iesit in Q3 au un singur tur in ele.
Regimul de cursa in antrenamente 3 al lui Alonso a fost similar cu cel al lui Vettel.
Sa vedem daca le si iese strategia. E o miscare interesanta si neobisnuita de la Ferrari.
Sa vedem maine o cursa frumoasa si fara incidente neplacute.
Sa castige cel mai bun.
astept cursa de maine sa vad spectacol cu un Hamilton care are pofta de victorie
Eu nu am nici o problema cu situl. Insa e aiurea sa tot deschid mesajele doar pentru ca sint ascunse din motiv ca unora nu le-a placut. Uita-te ce e si la topicul asta.
pt.luci
Oare de ce Hamilton spune ca pentru el Alonso e cel mai bun pilot ? Asa doar ... pentru florile marului?
Nu cred ca poti sa spui net: un pilot e cel mai bun dintre toti. Da, Alonso e unul dintre cei mai buni piloti. Dar nu exista termenul de cel mai bun.
Comparatia ta cu perioada Alonso&Hamilton de la McLaren nu-si are rostul. Ambii piloti trebuiau tratati la fel ... ceea ce nu s-a intimplat. Sper ca McLaren sa fi invatat ceva din asta. Nu de alta dar au pierdut totul in acel an.
Cai putere, aerodinamica, G-uri s.a. erau si in anii 80. Daca ai stii ca fortand peste limite poti iesi de pe circuit, sa te lovesti de zid si sa mori, mai fortai?
Astazi in F1 e foarte multa siguranta. Numai o catastrofa poate duce la deces. Daca stii ca tur de tur poti muri, iti zic eu ca nu mai fortezi. Dar unii piloti ca Senna, Prost, Schumacher rupeau masinile alea in doua si zburau pe circuit. ALA E PILOTAJ! In ziua de azi pilotii mai mult umbla la butoane decat la volan, iar masinile sunt foarte sigure. In cazul unui impact violent, pilotii n-au nicio zgarietura. Nu-mi doresc sa vad piloti morti, Doamne fereste. Dar n-as vrea sa cred ca nu e nicio diferenta intre ala din simulator si ala de pe circuit. Pentru ca a fi azi pilot de F1 e ca si cum te-ai distra in simulator, numai ca primesti cateva zeci de milioane.
1.Sunt fan Hamilton si inclusiv echipa pentru care piloteaza.
2.Sunt curios daca strategia celor de la Ferrari se va dovedi castigatoare.
3.In legatura cu limbajul de pe site chiar nu ar trebui sa fie atata ura intre voi cei care comentati chiar daca aveti piloti si echipe favorite fata de alti.
4.Am doar 15 ani dar urmaresc de vreo 2 ani continuu aceasta competitie deoarece mi se pare FENOMENALA si FORMIDAMILA m mai urmarit si de mai mic aceasta competitie chiar de la debutul lui hamilton dar eram cam mic si nu constientizam ceea ce se intampla pe circuit.
5.Nu mi se pare sa se faca atata tam-tam cu acel test de la Barcelona au fost judecati asta a fost sentinta nu invocati de acum pentru fiecare loc bun,victorie, pole pe care il obtin acei 1000 de km e absurd de acum.
6.Sper sa avem parte maine de o cursa nebuna dar la finele careia sa iasa triumfator Lewis deoarece o merita.
7.Va urmaresc comentariile la fiecare stire.
8.E primul meu comentariu si site- ul e foarte bun. Bravo echipei acestui site si daca ar organiza concursuri cu premii de formula 1 ceva o sapca ,tricou un week-end la un circuit ar fi FENOMENAL.
9.Va multumesc ca ati citit tot.
10.Am scris foarte mult.
In rest sunt de acord cu luci. Hamilton era debutant. Nu a fost favorizat ci a avut parte de tratament egal cand a vazut echipa cat e de bun. Alonso a inteles tratamentul egal drept defavorizare a lui ca se astepta la altceva si atunci s-a razvratit. Punctele nu spun prea multe. Erau curse in care Alonso ramanea la 20 sec in urma pe cursa si fara sa aibe probleme de cursa.
Una peste alta, Hamilton a fost pe 2 iar Alonso pe 3, deci Hamilton si oficial a fost mai bun. Alonso era in forma maxima (a lui) iar Hamilton in anul de acomodare. L-a batut pe Alonso si pe circuite pe care nu fusese vreodata. Hamilton era in crestere iar de atunci Alonso a tot scazut ca imbatraneste. In am niciun dubiu ca Hamilton e mult in fata lui Alonso momentan. Hamilton are un coechipier foarte bun in timp ce Alonso un fost accidentat la care se protapeste sa nu fie schimbat. Si bine face ca Matura Perez cu el pe jos de venea la Ferrari.