Lewis Hamilton a profitat cel mai mult de situaţia creată şi a obţinut primul pole position de la sosirea la Mercedes după ce a fost cronometrat cu 1:34.484 şi va fi urmat pe prima linie a grilei de start de Kimi Raikkonen, care până în ultima parte a calificărilor nu a impresionat la volanul monopostului Lotus.
Fernando Alonso a reuşit pentru prima oară în acest an să-l învingă pe coechipierul său Felipe Massa în calificări, iar cei doi vor lua startul de pe locurile trei şi, respectiv, cinci. Între cei doi piloţi ai Scuderiei Ferrari s-a intercalat Nico Rosberg de la Mercedes, în timp ce Romain Grosjean (Lotus) şi Daniel Ricciardo (Toro Rosso) vor pleca de pe locurile şase şi şapte.
Primii şapte piloţi din calificări au mizat pe pneuri soft, însă Sebastian Vettel şi Jenson Button au ales o strategie opusă şi au rulat cu pneuri medium pentru a începe cursa cu o aceste cauciucuri mai rezistente. Button a rulat uşor şi a fost cronometrat cu 2:05.673, însă s-a plasat pe opt în faţa lui Vettel întrucât pilotul echipei Red Bull Racing nu a mai trecut linia de sosire în urma unei greşeli de pilotaj. Între timp, Nico Hulkenberg nu a ieşit pe circuit şi va putea alege pneurile cu care va începe cursa de pe locul 10.
Q2: PRESIUNEA COMBUSTIBILULUI ÎL TRĂDEAZĂ PE WEEBER
Principala victimă în a doua parte a calificărilor a fost Mark Webber, care a fost informat de inginerul său de la Red Bull să tragă pe dreapta după ce a efectuat un singur tur cronometrat din cauza unei defecţiuni la presiunea combustibilului, similară cu cea suferită de Vettel la Abu Dhabi anul trecut.
Australianul, măcinat deja de conflictul cu Vettel de la Sepang, va pleca doar de pe locul 14, din spatele celor doi piloţi Force India (Paul di Resta, locul 11 şi Adrian Sutil, locul 13) şi a lui Sergio Perez de la McLaren, care a ratat din nou promovarea în Q3.
Williams continuă prestaţia modestă din acest debut de sezon, iar cel mai bine poziţionat pilot este Pastor Maldonado (locul 15), urmat pe grila de start de Jean-Eric Vergne (Toro Rosso).Q1: BIANCHI, ETERNUL LIDER AL ECHIPELOR DEBUTANTE
Valtteri Bottas (Williams) şi Esteban Guttierez (Sauber) au fost singurii piloţi ai unor echipe tradiţionale care au fost eliminaţi în prima parte a calificărilor. Jules Bianchi s-a evidenţiat din nou ca cel mai bun pilot din careul de aşi al echipelor debutante în 2010 şi va pleca de pe locul 19 din fata coechipierului său de la Marussia, Max Chilton, şi a rivalilor de la Caterham, care ocupă ultima linie a grilei de start.Degradarea accentuată a pneurilor soft pe circuitul de la Shanghai a limitat drastic ieşirile pe circuit. În momentul în care cele 10 minute din Q3 au expirat, niciun pilot nu efectuase tururi cronometrate, iar primele 10 şi primele cinci minute din Q1 şi, respectiv, Q2 au trecut agonizant fără ca vreun pilot să fie prezent pe circuit.
Marele Premiu al Chinei va avea loc duminică cu începere de la ora 10:00, ora României.
CHINA - REZULTATE CALIFICĂRI:
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m34.484s
2. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m34.761s + 0.277
3. Fernando Alonso Ferrari 1m34.788s + 0.304
4. Nico Rosberg Mercedes 1m34.861s + 0.377
5. Felipe Massa Ferrari 1m34.933s + 0.449
6. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m35.364s + 0.880
7. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m35.998s + 1.514
8. Jenson Button McLaren-Mercedes 2m05.673s + 31.189
9. Sebastian Vettel Red Bull-Renault no time
10. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari no time
Q2 cut-off time: 1m36.261s Gap ** 11. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m36.287s + 1.209s 12. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m36.314s + 1.236s 13. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m36.405s + 1.327s 14. Mark Webber Red Bull-Renault 1m36.679s + 1.601s 15. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m37.139s + 2.061s 16. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m37.199s + 2.121s Q1 cut-off time: 1m37.508s Gap * 17. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m37.769s + 1.976 18. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m37.990s + 2.197 19. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m38.780s + 2.987 20. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m39.537s + 3.744 21. Charles Pic Caterham-Renault 1m39.614s + 3.821 22. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m39.660s + 3.867
Vetel va demonstra ca are valoare dupa ce va lua un pol cu Lotus sau cu Force India,cam pe unde erau Mercedes inainte de Lewis!
O sa fie interesanta cursa de maine.
Go Kimi! :P
Nu ar fi deloc o surpriza `ca` dupa primul viraj Alonso sa fie lider, cunsocute starturile excelente ale spaniolului.
Massa ar putea veni si el acolo pe un loc 2 daca v-a avea un start bun si primele 2-3 ture sa fie constant si rapid.
Vettel are un avantaj intr-adevar, dar si in in acele perioade din antrenamente cand toti mergeau in regim de cursa Vettel era sub Mercedes si Ferrari. Chiar el a recunoscut ca nu au suficienta viteza comparativ cu Mercedes si Ferrari. Hamilton schimba primul dar s-a vazut si vineri ca pneuri medii Mercedes sta cel mai bine, deci tot trebuie sa il prinda. Din momentul in care l-a prins Vettel totul s-a terminat pentru Vettel, daca ai urmarit vineri vedeai forta motorului Mercedes, ca pe linia dreapta Mercedes atingea 317-318, iar Vettel doar 204-205.
Chiar daca teorertic Vettel are strategia mai bune, pur si simplu pe acest circuit din China (anul acesta) Red Bull sunt nicaieri atat in regim de calificare cat si de cursa. Eu va dau in scris ca Vettel cu toate strategia, daca cei din fata nu se lovesc la start nici unul Vettel nu are cum intra in primii 4. Asculta ce zic: Vettel nu intra in primii 4. Poti sa dai paste maine dupa cursa la ce repet acum: VETTEL NU INTRA IN PRIMII 4.
Hamilton a facut in antrenamente un stint de 27 de tururi pe acelasi set de pneuri medii cu timpi foarte foarte competitivi comparativ cu celelalte masini care erau tot pe medii.
Dar vreau sa fiu obiectiv pana la capat si sa spun ca ma tem nu de Vettel cu toata strategia lui ci de o figura din partea lui Kimi sa faca vreo 15 tururi pe softuri si sa ii reuseasca iarasi o strategie cu o oprire mai putin decat Lewis. De asemenea si Alonso poate castiga avand in vedere ca pleaca perfect de obicei la start.
Toti 3 au sanse aproximativ egale, dar in nici un caz Vettel in aceasta cursa.
Iar Hamilton a fost rapid, exact cum sa asteptam sa fie. 3 ani le-a luat celor de la Mercedes sa faca o masina, si in mana lui Hamilton se vede. Evident, situatia este mai buna decat in anii trecuti, bravo lor. Raikkonnen a mers bine iar Alonso este exact pe unde ma asteptam sa fie, desi cred ca putea si locul al II-lea daca iesea mai devreme si mai facea un tur. Cat despre Vettel si strategia lui cu pneurile medii, la fel ca Button sunt de urmarit. Nu se stie care strategie o sa fie cea buna, dar asta vom vedea maine.
Oricum cursa a III-a a venit, sa vedem cum se vor descurca preferatii nostri :P O cursa cat mai frumoasa :P
P.S. Cred ca strategia lui Vettel cu pneurile medii nu-i chiar asa de rea, este foarte posibil sa fie chiar strategia castigatoare, dar asta vom vedea maine, probabil dupa primele 30 de tururi, ne vom face o idee mai clara.
Iar viteza de varf conteaza doar daca ai DRS tampitule!!!! Altfel nu inseamna nimic.
ce ma mai plangeam odata ca nu se poate vorbi civilizat pe automarket
Vezi cum te-ai facut iarasi de ras. Hamilton avea viteza superioasa cu 12 km in plus in conditii similare cu Vettel :)))))))))
Avand oricum ritm de cursa mai bun am spus ca il prinde pe Vettel. Stimabile domn englez gandestete ca Hamilton in spate cu DRS activ va avea nu 317 fata de 305 a lui Vettel ci 325 fata de 295-300 PENTRU CA Vettel nu mai putea utiliza DRS ci doar Hamilton. Asa ca bagati jignirile inapoi in pe unde le-ai scos pentru te-ai facut de ras. Sa traiti domnule britanic. Sarumana. Va salutam cu mult respect. Sa traiti bine. Sa fiti sanatos. Cu mult respect.
Uite si citatul tau bai retardatule, ce mare smecherie este sa recunoesti ca iarasi te-ai dat mare si te-ai inselat?
" "Din momentul in care l-a prins Vettel totul s-a terminat pentru Vettel, daca ai urmarit vineri vedeai forta motorului Mercedes, ca pe linia dreapta Mercedes atingea 317-318, iar Vettel doar 204-205. ". 317-318 vs 304-305 retardatule!!!!!!. ".
Scrie clar acolo 317-318 si 204-205? Citeste-ti propriile posturi prietene, singurul tau inamic este cultura si singurul tau alian este ignoranta.
Uita-te si tu la posturile lui NeoGalaxy de care vorbesti, o sa vezi ca n-a fost sters niciodata, nici macar nu i-au fost sterse posturile, faptul ca el nu mai posteaza este ca si-a dat seama ca mai bine nu se coboara la nivelul tau.
La revedere, domnule ignorant, bucurati-va de lumea virtuala in care traiti singur si uitat de lume. Ce mare smecherie s-o dau cu jignirile, tu care ti-ai tradat si echipa pentru care in fiecare zi ai jignit fanii care postau si discutau pasnic pe aici. Mi-este mila de parintii care te-au crescut si s-au chinuit cu tine, degeaba. Pacat de ei, dar le doresc sanatate sa traiasca cat mai mult pentru a vedea ce ratat au crescut. Aia da realizare, bravo lor.
Spor la prostiile pe care le scrii, multe "succese" echipei la care cica tii loool, dupa doua curse, gata McLaren au si disparut pentru tine. Singurul care te tine in viata este ura ta fata de pilotii mai buni, si care paradoxal au rezultate mai bune decat multi ne asteptam. Bravo looool.
Multa bafta in continuare, inca nu te-ai prins, te ignora toti pe aici loool.
Desi tin cu Hamilton eu zic ca desi au sanse sensibil egale, cele mai mare sanse la are Kimi.