Hamilton va pleca din pole position în Marele Premiu al Chinei

de Daniel Popescu
Sambata, 13.04.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton a obţinut primul pole position pentru Mercedes în acest sezon şi va fi acompaniat pe prima linie a grilei de start de Kimi Raikkonen.

Esential 0.277 secunde a fost avansul cu care Lewis hamilton s-a impus in fata lui Kimi Raikkonen in calificari
9 tururi a efectuat Hamilton in calificari, dintre care doar trei au fost cronometrate
25 dintre cele 45 de minute ale calificarilor au trecut fara ca vreun pilot sa fie prezent pe circut
Circuitul de la Shanghai a oferit sâmbătă una dintre cele mai stranii sesiuni de calificări din ultimii ani, în care degradarea semnificativă a pneurilor soft a schimbat radical strategiile adoptate de echipe, în special la Red Bull Racing.

Lewis Hamilton a profitat cel mai mult de situaţia creată şi a obţinut primul pole position de la sosirea la Mercedes după ce a fost cronometrat cu 1:34.484 şi va fi urmat pe prima linie a grilei de start de Kimi Raikkonen, care până în ultima parte a calificărilor nu a impresionat la volanul monopostului Lotus.

Fernando Alonso a reuşit pentru prima oară în acest an să-l învingă pe coechipierul său Felipe Massa în calificări, iar cei doi vor lua startul de pe locurile trei şi, respectiv, cinci. Între cei doi piloţi ai Scuderiei Ferrari s-a intercalat Nico Rosberg de la Mercedes, în timp ce Romain Grosjean (Lotus) şi Daniel Ricciardo (Toro Rosso) vor pleca de pe locurile şase şi şapte.

Primii şapte piloţi din calificări au mizat pe pneuri soft, însă Sebastian Vettel şi Jenson Button au ales o strategie opusă şi au rulat cu pneuri medium pentru a începe cursa cu o aceste cauciucuri mai rezistente. Button a rulat uşor şi a fost cronometrat cu 2:05.673, însă s-a plasat pe opt în faţa lui Vettel întrucât pilotul echipei Red Bull Racing nu a mai trecut linia de sosire în urma unei greşeli de pilotaj. Între timp, Nico Hulkenberg nu a ieşit pe circuit şi va putea alege pneurile cu care va începe cursa de pe locul 10.

Q2: PRESIUNEA COMBUSTIBILULUI ÎL TRĂDEAZĂ PE WEEBER

Principala victimă în a doua parte a calificărilor a fost Mark Webber, care a fost informat de inginerul său de la Red Bull să tragă pe dreapta după ce a efectuat un singur tur cronometrat din cauza unei defecţiuni la presiunea combustibilului, similară cu cea suferită de Vettel la Abu Dhabi anul trecut.

Australianul, măcinat deja de conflictul cu Vettel de la Sepang, va pleca doar de pe locul 14, din spatele celor doi piloţi Force India (Paul di Resta, locul 11 şi Adrian Sutil, locul 13) şi a lui Sergio Perez de la McLaren, care a ratat din nou promovarea în Q3.

Williams continuă prestaţia modestă din acest debut de sezon, iar cel mai bine poziţionat pilot este Pastor Maldonado (locul 15), urmat pe grila de start de Jean-Eric Vergne (Toro Rosso).

Q1: BIANCHI, ETERNUL LIDER AL ECHIPELOR DEBUTANTE

Urmareste Automarket
Valtteri Bottas (Williams) şi Esteban Guttierez (Sauber) au fost singurii piloţi ai unor echipe tradiţionale care au fost eliminaţi în prima parte a calificărilor. Jules Bianchi s-a evidenţiat din nou ca cel mai bun pilot din careul de aşi al echipelor debutante în 2010 şi va pleca de pe locul 19 din fata coechipierului său de la Marussia, Max Chilton, şi a rivalilor de la Caterham, care ocupă ultima linie a grilei de start.

Degradarea accentuată a pneurilor soft pe circuitul de la Shanghai a limitat drastic ieşirile pe circuit. În momentul în care cele 10 minute din Q3 au expirat, niciun pilot nu efectuase tururi cronometrate, iar primele 10 şi primele cinci minute din Q1 şi, respectiv, Q2 au trecut agonizant fără ca vreun pilot să fie prezent pe circuit.

Marele Premiu al Chinei va avea loc duminică cu începere de la ora 10:00, ora României.

CHINA - REZULTATE CALIFICĂRI:

 1. Lewis Hamilton        Mercedes             1m34.484s    
2. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m34.761s + 0.277
3. Fernando Alonso Ferrari 1m34.788s + 0.304
4.
Nico Rosberg Mercedes 1m34.861s + 0.377
5. Felipe Massa Ferrari 1m34.933s + 0.449
6. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m35.364s + 0.880
7. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m35.998s + 1.514
8. Jenson Button McLaren-Mercedes 2m05.673s + 31.189
9. Sebastian Vettel Red Bull-Renault no time
10. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari no time
Q2 cut-off time: 1m36.261s Gap ** 11. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m36.287s + 1.209s 12. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m36.314s + 1.236s 13. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m36.405s + 1.327s 14. Mark Webber Red Bull-Renault 1m36.679s + 1.601s 15. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m37.139s + 2.061s 16. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m37.199s + 2.121s Q1 cut-off time: 1m37.508s Gap * 17. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m37.769s + 1.976 18. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m37.990s + 2.197 19. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m38.780s + 2.987 20. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m39.537s + 3.744 21. Charles Pic Caterham-Renault 1m39.614s + 3.821 22. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m39.660s + 3.867

Comentarii (44)

  • ALONSO
    unde e vitzel?
    36 48
  • Hamilton, adevaratul campion! Contestatarii sa isi roada unghiile, McLaren fara Lewis din pacate se scufunda si nu poate decat sa imi para rau, Mercedes a castigat prin venirea lui Hamilton tot ce a pierdut cat a stat schumacher la ei, Sper ca Alonso sa nu dea in Lewis cum a dat in Vettel scum 3 sapt ...in rest toate bune, va fi o cursa strategica cu mari surprize!
    74 29
  • O sa fie o cursa super. Brown daia l-a favorizat in cursa trecuta. Forzza Ferrari . Hai Alonso in primi trei.
    30 35
  • florin sm
    se pare ca ham face treaba buna, sa vedem cum merge treaba cu pneurile maine
    46 9
  • "PANĂ DE COMBUSTIBIL PENTRU WEBBER"- =)) nici nu mai trebuie sa mentionez ce e de fapt =)) Webber, omule, s-a umplut rau de tot paharul, cum mentionai in alte zile, asa ca da-i d....u ca te fac cu apa si cu otet si te manzolesc cu tot rahatul de la c...u lu'Vettel
    26 44
  • florin sm
    x zone sunt de acord cu tine. Cei de la mclaren isi merita soarta, s-au zgarcit sa mai puna cateva lire pt al pastra pe ham in echipa.Sunt fan mclaren si am sa ma bucur la toate victoriile lui ham. este cel mai rapid pilot
    37 13
  • Bravo LEWIS !!!! Ce ai reusit tu dupa 3 curse nu a reusit ciumagar dupa 3 ani.
    Vetel va demonstra ca are valoare dupa ce va lua un pol cu Lotus sau cu Force India,cam pe unde erau Mercedes inainte de Lewis!
    45 19
  • perez asta nui prea bun de nimic
    26 5
  • Ham cu actuala masinarie Mclaren n-ar fi facut mare lucru, Mercedes au avantajul unui sistem de suspensii interconectate inovator. Ramane de vazut ce va face in cursa Favorit pentru victorie este Fernando Alonso. A avut cel mai bun ritm de cursa in simularea de vineri. Raikkonen la fel, are o sansa foarte buna datorita felului in care gestioneaza Lotus pneurile. Webber...poate sa-si caute echipa desi ar fi avut sansa sa termine calificarile in fata lui Vettel.
    16 30
  • Radu Roman
    Mercedes au cel mai rapid monopost in regim de calificari. In cursa inca nu se stie...e o alta poveste.
    16 2
  • haller
    hm...red-bull incep sa i-o coaca lui mark...specific lor...:))
    18 22
  • Prima linie
    Prima linie de start e un Dream-Team pentru fanii McLaren,care putea fi realizat,dar l-au preferat pe afonul de Button.
    26 8
  • pereza fac pariu ca nu sta mai mult de doi ani la mclaren
    16 2
  • Surprize, Surprize
    Eram cam tare multumit Button auzind ca toti din fata lui sunt pe celalalt pneu.

    O sa fie interesanta cursa de maine.

    Go Kimi! :P
    9 1
  • Vettel
    Ham a fost anul trecut. Pe ce loc a terminat sezonul? Dar in 2011, 2010? Cu masini rapide. Habar n-aveti de F1! Sezonul e lung, abia maine e cursa fani ramiton!
    12 36
  • Energizantele cred ca au credinta-n zeitati si-l trateaza pe Webber mai rau ca pe un miel numai bun de jertfa pentru a se ruga sa mai castige un campionat fara sa le depisteze FIA d...ciile contrare regulamentului pe care le fac pe la spatele.
    10 31
  • In ritm de cursa, Ferrari au fost, sunt, si v-or ramane cei mai rapizi.
    Nu ar fi deloc o surpriza `ca` dupa primul viraj Alonso sa fie lider, cunsocute starturile excelente ale spaniolului.
    Massa ar putea veni si el acolo pe un loc 2 daca v-a avea un start bun si primele 2-3 ture sa fie constant si rapid.
    16 35
  • se preconizeaza o cursa interesanta din mai multe puncte de vedere: 1. strategiile total diferite intre echipele de top(referire la ferrari, lotus, mercedes vs mclaren si red bull) 2. prin intelegerea pneurilor cat mai bine
    6 28
  • trebuia sa vina ham la ei cand era schumacher. atunci vedeam ce rahat facea.SA ZICA MS PE MASINA CARE O ARE IN MOMENTUL ASTA
    9 33
  • *PT
    1 2
  • strop de ploaie
    auziti wa... dp parerea unora, progresele mercedesAMG au inceput dindata ce a venit ham. la echipa. Foarte fain. In afara de idolii vostri nu mai vedeti pe nimeni in f1, is doar taxisti. Valeu Doamne ce ne-om face fara voi... nu ne-am da seama care's pilotii adevarati. Daca in viata vedeti la fel fereasca-ma D-zeu de voi!
    7 28
  • STROP DE PLOAIE:-bd
    1 1
  • alonso fan
    puterea rosie
    9 28
  • he was clearly... the fastest man on the track :)
    19 9
  • Mai Mircea, he was the fastest man on the track, dar ti-ai pus intrebarea pe ce s-a bazat el in momentul calificarilor (calificari reusite=cursa pierduta sau calificari modeste=cursa reusita)? Azi poti obtine ce-l mai bun tur in calificari dar e egal cu zero daca pleci cu pneurile date d...u si dupa 5-6 ture de circuit intri la boxe. Asa deci intelege ca in ziua de azi, datorita noilor tipuri de pneuri, F1 a devenit un fel de sah in care trebuie sa fi profund atent cum joci piesele si n-ar fi rau de-ai aborda tactica "invata sa pierzi o lupta ca sa castigi un razboi". Dupa cum vezi si Vettel a preferat sa renunte la calificari tocmai pentru a porni cu pneurile aproape noi.
    8 13
  • @shade

    Vettel are un avantaj intr-adevar, dar si in in acele perioade din antrenamente cand toti mergeau in regim de cursa Vettel era sub Mercedes si Ferrari. Chiar el a recunoscut ca nu au suficienta viteza comparativ cu Mercedes si Ferrari. Hamilton schimba primul dar s-a vazut si vineri ca pneuri medii Mercedes sta cel mai bine, deci tot trebuie sa il prinda. Din momentul in care l-a prins Vettel totul s-a terminat pentru Vettel, daca ai urmarit vineri vedeai forta motorului Mercedes, ca pe linia dreapta Mercedes atingea 317-318, iar Vettel doar 204-205.
    Chiar daca teorertic Vettel are strategia mai bune, pur si simplu pe acest circuit din China (anul acesta) Red Bull sunt nicaieri atat in regim de calificare cat si de cursa. Eu va dau in scris ca Vettel cu toate strategia, daca cei din fata nu se lovesc la start nici unul Vettel nu are cum intra in primii 4. Asculta ce zic: Vettel nu intra in primii 4. Poti sa dai paste maine dupa cursa la ce repet acum: VETTEL NU INTRA IN PRIMII 4.
    Hamilton a facut in antrenamente un stint de 27 de tururi pe acelasi set de pneuri medii cu timpi foarte foarte competitivi comparativ cu celelalte masini care erau tot pe medii.
    Dar vreau sa fiu obiectiv pana la capat si sa spun ca ma tem nu de Vettel cu toata strategia lui ci de o figura din partea lui Kimi sa faca vreo 15 tururi pe softuri si sa ii reuseasca iarasi o strategie cu o oprire mai putin decat Lewis. De asemenea si Alonso poate castiga avand in vedere ca pleaca perfect de obicei la start.
    Toti 3 au sanse aproximativ egale, dar in nici un caz Vettel in aceasta cursa.
    18 9
  • shadeu
    e timpul ca si kimi sau ham sa mai adauge un titlu. Vettel are destule iar alonso e rasuflat demult
    1 0
  • lol cum a dat McLaren de greu si fara sanse la victorii, cel mai mare fan a lor i-a tradat deja looool si asta dupa numai 2 curse looooool. Sincere felicitari echipei care astfel de fani falsi, trebuie sa fie o "realizare" in sine. Cat despre calificari, au fost mai interesante decat ma asteptam pentru ca vin dupa niste sesiuni de antrenamente diferite de cele de pana acum. Cursa in schimb, este cu totul altceva, nu este greu de observat ca masinile rosii inca nu stiu bine la performanta pe un tur, dar in cursa, se vor descurca mai bine pe ambele tipuri de pneu. Alonso si Massa se vor descurca mult mai bine in cursa decat in calificari, as miza tot pe Alonso, Massa pare care se pierde in trafic si nu are inca motivatia de a-si depasi adversarii cat mai repede.

    Iar Hamilton a fost rapid, exact cum sa asteptam sa fie. 3 ani le-a luat celor de la Mercedes sa faca o masina, si in mana lui Hamilton se vede. Evident, situatia este mai buna decat in anii trecuti, bravo lor. Raikkonnen a mers bine iar Alonso este exact pe unde ma asteptam sa fie, desi cred ca putea si locul al II-lea daca iesea mai devreme si mai facea un tur. Cat despre Vettel si strategia lui cu pneurile medii, la fel ca Button sunt de urmarit. Nu se stie care strategie o sa fie cea buna, dar asta vom vedea maine.

    Oricum cursa a III-a a venit, sa vedem cum se vor descurca preferatii nostri :P O cursa cat mai frumoasa :P

    P.S. Cred ca strategia lui Vettel cu pneurile medii nu-i chiar asa de rea, este foarte posibil sa fie chiar strategia castigatoare, dar asta vom vedea maine, probabil dupa primele 30 de tururi, ne vom face o idee mai clara.
    8 22
  • @McLaren Bla bla retarded Mircea: Poate n-ar fi rau sa-ti controlezi numarul de prostii pe care-l scrii pe minut, cred ca nu te-ai prins de rahaturile scrie: "Din momentul in care l-a prins Vettel totul s-a terminat pentru Vettel, daca ai urmarit vineri vedeai forta motorului Mercedes, ca pe linia dreapta Mercedes atingea 317-318, iar Vettel doar 204-205. ". 317-318 vs 304-305 retardatule!!!!!!.

    Iar viteza de varf conteaza doar daca ai DRS tampitule!!!! Altfel nu inseamna nimic.
    11 24
  • McLaren is the fastest car on the track, like Mircea's mind. :))
    1 0
  • AndreiF1
    vai vai vai
    ce ma mai plangeam odata ca nu se poate vorbi civilizat pe automarket
    0 0
  • Respectabile domn englez. In momentul in care am spus ca Hamilton atingea 317km/h iar Vettel 304-205 km/h ambii erau in pe linia dreapta unde foloseau DRS.
    Vezi cum te-ai facut iarasi de ras. Hamilton avea viteza superioasa cu 12 km in plus in conditii similare cu Vettel :)))))))))
    Avand oricum ritm de cursa mai bun am spus ca il prinde pe Vettel. Stimabile domn englez gandestete ca Hamilton in spate cu DRS activ va avea nu 317 fata de 305 a lui Vettel ci 325 fata de 295-300 PENTRU CA Vettel nu mai putea utiliza DRS ci doar Hamilton. Asa ca bagati jignirile inapoi in pe unde le-ai scos pentru te-ai facut de ras. Sa traiti domnule britanic. Sarumana. Va salutam cu mult respect. Sa traiti bine. Sa fiti sanatos. Cu mult respect.
    19 8
  • daca s-ar da puncte pentru pole ar fi o chestie, dar asa ....Sa vedem maine daca Vettel va face mai multe ture pe gume moi cu masina goala. Acolo e toata socoteala lor. se asteapta sa tina mai mult cu masina mai usoara. Alonso si kimi spera sa poata sta pe gume moi pana la 10 ture si sa faca un avans cu care s-al prinda pe Vetel p gumele tari dar uzate. Mercedesurile sa se bucure daca vor mai prinde podiul.
    5 19
  • @Mclaren_Mircea_1948, in final unde erau pilotii: in sau pe ("ambii erau in pe linia dreapta unde foloseau DRS"). Invata mai omule "sa vorbeste"!
    1 0
  • @McLaren bla bla bla Mircea loooool. loooooooooooool esti prost de bubui prietene, faptul ca ma cheama Andrei nu-i o problem pentru nimeni, nu ma ascund si nu jignesti pe altii. Nu am nevoie de jignesti cand ma cobor la nivelul tau, pentru ca esti mult prea jos pentru oricine. Nu ai ce discuta cu nimeni prietene pentru ca esti un ignorant, care nu face decat sa jigneasca pe oricine, chiar si atunci cand unii incearca sa te ajute sa intelegi ceea ce tine de Formula 1, tu nu stii decat sa jignesti. Esti plin de frustrare, fata de dezamagirile care te lovesc in fiecare sezon, probabil si in fiecare zi, deh la ce viata trista si singura ai, nici nu-i de mirare. Nici nu stii altceva decat sa jignesti, ah si ce usor este. Deh, cultura, pasiunea si faptul ca unora ca mine le place Formula 1 nu exista si nu inseamna nimic pentru tine.

    Uite si citatul tau bai retardatule, ce mare smecherie este sa recunoesti ca iarasi te-ai dat mare si te-ai inselat?

    " "Din momentul in care l-a prins Vettel totul s-a terminat pentru Vettel, daca ai urmarit vineri vedeai forta motorului Mercedes, ca pe linia dreapta Mercedes atingea 317-318, iar Vettel doar 204-205. ". 317-318 vs 304-305 retardatule!!!!!!. ".

    Scrie clar acolo 317-318 si 204-205? Citeste-ti propriile posturi prietene, singurul tau inamic este cultura si singurul tau alian este ignoranta.

    Uita-te si tu la posturile lui NeoGalaxy de care vorbesti, o sa vezi ca n-a fost sters niciodata, nici macar nu i-au fost sterse posturile, faptul ca el nu mai posteaza este ca si-a dat seama ca mai bine nu se coboara la nivelul tau.

    La revedere, domnule ignorant, bucurati-va de lumea virtuala in care traiti singur si uitat de lume. Ce mare smecherie s-o dau cu jignirile, tu care ti-ai tradat si echipa pentru care in fiecare zi ai jignit fanii care postau si discutau pasnic pe aici. Mi-este mila de parintii care te-au crescut si s-au chinuit cu tine, degeaba. Pacat de ei, dar le doresc sanatate sa traiasca cat mai mult pentru a vedea ce ratat au crescut. Aia da realizare, bravo lor.

    Spor la prostiile pe care le scrii, multe "succese" echipei la care cica tii loool, dupa doua curse, gata McLaren au si disparut pentru tine. Singurul care te tine in viata este ura ta fata de pilotii mai buni, si care paradoxal au rezultate mai bune decat multi ne asteptam. Bravo looool.

    Multa bafta in continuare, inca nu te-ai prins, te ignora toti pe aici loool.
    11 16
  • @AndreiF1, ignora-l asa cum pretinde el c-o face cu altii... Dupa cum realizezi cine-i atrage atentia asupra unui lucru, nu stiu cum reuseste dar ii adauga minim 10 voturi negative iar lui insusi 10 voturi pozitive. Sa-i dea Dumnezeu sanatate si fericire pe cat de apreciabil ii este modul sau de-a gandi si-a reactiona intr-un mediu social! Mirciulica asta acum mai e bolnav si de mavrikomenie (mancal-ar puricii si pe ala ca daca nu era el nu ii mai sarea lu' asta d...i asa de mult), cum gaseste ceva postat de ala cum isi face aparitia postand "mavrikkt" si voteaza negativ de zeci de ori.
    2 0
  • maciupiciu
    da, era unul neogalaxy pe aici acum ceva ani. Si mai era si un F1-zone. Sincer, nu stiu care din cei doi e AndreiF1 (sigur unul e), dar F1-zone are nici el nu mai stie cate conturi, plus ca mai posteaza si nelogat. Ce mai, e cel mai activ user, umbra lui alonso pe automarket. Umbra si haita de paza. Musca si pe admin daca se ia de alonso.
    1 1
  • @McLada_Zbarcea_1984
    ce dracu bre,iti schimbi avatarul dupa cine pleaca primul in cursa?dc esti patetic?!stiu,e pleonasm, patetic=tu,e ca si cum as spune baba batrana !
    3 1
  • Pentru multi de aici titulatura de fan F1 nu este deloc potrivita.
    2 2
  • @tocean78
    pentru a fii fan nu ai nevoie de "titulatura",si mai ales...nu o dai tu !!!
    0 0
  • Desi sunt fan Vettel, nu-l vad bine-n cursa. Chiar daca nu-mi face placere sa recunosc, Alonso are 90% sanse la victorie.
    1 0
  • @91Schumi06

    Desi tin cu Hamilton eu zic ca desi au sanse sensibil egale, cele mai mare sanse la are Kimi.
    0 1
  • @@tocean78,dute frate pe stadion si da,ai dreptate nu o dau eu,ti-o dai singur.
    0 0
  • "Asa ca bagati jignirile inapoi in pe unde le-ai scos pentru te-ai facut de ras"-asta sa ti-o zici tu omule! Baga-ti jignirile si argumentele de rahat inapoi in capatana dar daca-ti lipseste capul creaza-ti de pe acum o urna funerara si pastreazati-le acolo pana cand iti va sosi ceasul: cand vei muri de ciuda, nu cred ca mai e mult.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru