Circuitul Paul Ricard a găzduit sâmbătă calificările pentru Marele Premiu al Franței, primul care se desfășoară în această țară după o pauză de 10 ani.
Lewis Hamilton a confirmat prestațiile bune din antrenamentele de vineri și va pleca din pole position după ce a fost cronometrat cu 1:30.029. Pilotul echipei Mercedes îl va avea alături în prima linie a grilei de start pe coechipierul sau Valtteri Bottas, care a fost cu ceva mai mult de o zecime de secundă mai lent.
Locul 3 i-a revenit lui Sebastian Vettel, care a comis o greșeală și a terminat la aproape 4 zecimi de secundă în spatele liderului. Totuși, chiar și în absența erorii, este greu de crezut că pilotul Scuderiei Ferrari ar fi reușit să-l învingă pe Hamilton.
Red Bull Racing și-a adjudecat locurile 4 și 5 prin Daniel Ricciardo și Max Verstappen, cei doi fiind urmați de Kimi Raikkonen. Carlos Sainz a fost cel mai bun din restul lumii pentru Renault, însă marea surpriză a fost produsă de Charles Leclerc, care a obținut locul 8 pentru Sauber în fața celor doi piloți de la Haas, Kevin Magnussen și Romain Grosjean.
McLaren a fost eliminată cu ambii piloți încă din prima parte a calificărilor, întrucât Fernando Alonso și Stoffel Vandoorne vor lua startul de pe locurile 16 și, respectiv 18.
Sesiunea a fost întreruptă timp de câteva minute în urma unui accident suferit de Romain Grosjean, care a lovit glisierele de protecție după ce a pierdut controlul volanului. De asemenea, în ultimele două părți ale calificărilor a plouat slab, însă piloții au putut folosi în continuare pneurile slick. În schimb, a treia sesiune de antrenamente a fost compromisă aproape integral din cauza unei ploi puternice, foarte puțini piloți ieșind pe final pentru a parcurge câteva tururi.
Marele Premiu al Franței va avea loc duminică cu începere de la ora 17:10, ora României.
Hamilton the best, Bottas the 2nd best & Vettel the 3rd best!
In rest, Kimi in nota obisnuita, de viitor pensionar, Alonso trecere de la extaz la agonie, nici nu se putea altfel, dar show-ul este Leclerc, un tip care, daca Ferrari va avea cu adevarat curajul sa-l titularizeze de la anul, sunt convins ca va fi mare.
Trist, foarte trist sa vezi doua echipe de mare traditie cum se afunda din ce in ce mai mult in anonimat. Se pare ca atat McLaren, cat si Williams pot avea soarta Lotus, sau Tyrrell, alte mari echipe intrate in anonimat si apoi disparute. Pacat, mare pacat !
Maine sa speram ca avem o cursa spectaculoasa, nu doua Mercedesuri care se desprind de pluton.
Spre exemplu, Vettel e platit mai bine de Ferrari, decat Hamilton de Mercedes, dar ultimul face mai multi bani decat pilotul Ferrari.
Hamilton castiga cu 1 milion de euro mai mult ca Vettel (in afara de primul an, adica acesta) dar si bonusuri, la fel ca acesta. Cred ca doar pilotii Ferrari, Mercedes si Red Bull primesc bonusuri, restul n-au prea multe sanse la o victorie...
Uitandu-ne la salariile actuale, este evident ca nici Ferrari nu si-l permit pe Alonso, sau Ricciardo daca cere 10-15 milioane. Cei de la Ferrari i-au facut o oferta lui Ricciardo, dar acesta se pare ca a cerut dublul, ceea ce probabil nici Mercedes nu-si permit. Si asta daca ne gandim ca Mercedes nu plateste deloc in dezvoltarea unitatii de propulsie ca Ferrari sau Renault. Divizia AMG nu se finanteaza ca echipa de F1, are un buget... de cateva ori mai mare ca acesta.
Te-ai gandit, de ce in anii trecuti Vettel nu era asa aproape de Hamilton? Sau gandirea asta merge doar din perspectiva lui Hamilton? Crezi ca pe Vettel nu-l face masina? Ca daca nu-l face, si el face masina, cum de nu a fost tot timpul langa timpii si performantele englezului?
https://www.thisisf1.com/2018/01/22/2018-formula-1-driver-salaries-who-is-highest-paid-f1-driver/