Hamilton: "Titlul trebuie castigat de cel mai constant pilot"

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 19.03.2009
Lewis Hamilton crede ca pilotul cu cele mai bune rezultate pe parcursul unui intreg sezon ar trebui sa fie desemnat campion mondial, criticand astfel noua regula impusa de FIA.

Reactiile pilotilor la adresa noului regulament implementat de FIA pentru sezonul 2009 continua sa soseasca.

Aproape jumatate dintre pilotii din Formula 1 si-au exprimat deja dezaprobarea fata de regula ca pilotul cu cele mai multe victorii sa devina campion, iar Lewis Hamilton, detinatorul trofeului, nu face nici el exceptie:

"Nu prea imi place. Ar trebui (n.r - ca titlul sa se decida) in functie de unitatea echipei si de pilotul care este mai bun pe parcursului intregului an, nu in functie de cel care castiga cele mai multe curse", a declarat Hamilton pentru publicatia germana Bild.

Via | Earth Times

Comentarii (27)

  • Normal
    El ar fi trebuit sa ia primul atitudine. Daca regula era valabila si anul trecut nu mai era campion mondial, deci nu are cum sa fie de acord cu asta.
    0 0
  • @hamilton
    si are dreptate ... adica vine unu ca massa care iese primul intr-o cursa , in a doua abandoneaza si tot asa ...
    0 0
  • bravo lui Lewis !
    ieri, intrebat in legatura cu acelasi subiect declara ca: “I have no opinion on this” (stire punctata pe f1champ). Azi, si-a "facut rost" de opinie. Bravo lui! Astept maine cu multa nerabdare un nou punct de vedere [precum si rautatile "prietenilor mei" :D - hmmm, astea cu siguranta vor sosi de azi :P ]
    0 0
  • sharky_raduku
    la ce filmulete te-ai uitat de ai observat ca massa a cistigat o cursa, apoi una a abandonat, apoi iar a cistigat si iar a abandonat ... ? din cit stiu despre f1 si, in special despre sezonul 2008, massa are un abandon in plus fata de lewis. cit de destept il face asta pe lewis ? sau DA, de fapt da, e mai bun lewis cu o participare la o cursa. lolicei. dar multi si tavaliti ! Daca despre participari vorbesti, spune despre BMW, despre Quick Nick si atunci, doar din punctul asta de vedere, ai dreptate :D
    0 0
  • degeaba spui michelle_b
    Sa luam un caz ipotetic: din cele 17 curse existente, Kimi castiga primele 9 curse ale anului iar Alonso sau Hamilton termina pe 2. Apoi Kimi ce poate face...sa stea acasa si sa bea o Finlandia sau un bax ca doar e campion mondial. Degeaba Alonso sau Hamilton au 8 victorii si 9 locuri 2 ca Raikkonen, cu 9 victorii si 8 abandonuri/neparticipari :)) e campion mondial. Astia care iau decizii la FIA cred ca sunt mai tampiti decat un copil de gradinita. Sa vezi distractie anul asta. Putem ajunge la ultima cursa cand doi sau trei piloti au acelasi numar de puncte, dar pt ca unul are cu 2 victorii mai mult decat ceilalti doi poate sa vada cursa de pe iahtul propriu..ca-l doare in bashketzi!
    0 0
  • mikahakkinen
    degeaba spun ca .... CE ? Am zis eu ca e buna timpenia asta monumentala ? din cit vad eu am spus doua lucruri 1. "bravo lewis" ptr constanta [si] in opinii si 2. ca exemplul lui raducu, mai ales exprimarea "unu ca massa" [care e vicecampion pina una alta, exact cum lewis e campion] nu sunt potrivite pentru a sustine ideea. ATIT am spus. Si parerea mea e, ca acesta alegere este total gresita si, il sustin pe Jenson, care mie mi se pare ca a subliniat cel mai bine timpenia acestei idei, spunind ca un pilot cistiga x curse, apoi sta si maninca inghetata, uitindu-se la ceilalti cum alearga in curse. la ce sa se mai chinuie ? Si, cel mai dureros pentru mine ca fan F1 este ca vad ridicindu-se intrebarea: unde va fi spectaculozitatea curselor? mai ales a celor dupa numarul 9 - 10 ?
    0 0
  • @michelle_b
    cred ca toti pilotii nu sunt de acord cu aceasta regula , indiferent ca e lewis sau ca e jenson :)
    0 0
  • @michelle_b
    degeaba spui ca Massa nu are decat un abandon in plus. De anul asta poate avea si 10 in plus ca poate sa fie campion mondial bine mersi...dupa noua regula. La asta m-am referit...nu era o critica :P
    0 0
  • sharky_raduku
    asa as fi crezut si eu :P. Numai ca iar te contrazic [sry :D] : " Mark Webber, the Australian race driver for Red Bull, is more welcoming of the new system, agreeing with F1 chief executive Bernie Ecclestone that it increases the motivation to push for race wins". Cel putin toti fanii f1 sper ca sunt impotriva acestei reguli. si degeaba incercam noi sa ne exprimam punctele de vedere [care sunt identice si la tine, la mikahakkinen si la mine] ca nu vom putea schimba nimic. Sunt convinsa ca nici pilotii nu ar putea schimba nimic. Oricum, raman convinsa ca se va pierde din spectaculozitate [vreau sa vad care pilot va "forta" - un fel de gareth, stii tu radu la ce ce ma refer :P - startul acum, riscind sa faca accident si sa "piarda" o cursa ? idem la depasirile spectaculoase - vezi SPA - sau orice ne-ar face noua ca fani placere sa vedem]. Sper din suflet sa ma insel ...
    0 0
  • massa
    massa ar putea beneficia de acest nou regulament:),va putea evita circuitele unde ploua...
    0 0
  • mikahakkinen
    lolicel - nu am zis ca e o critica. nu se intelegea la ce te referi. simplu :D. Si, fara sa fie cu suparre, iar trebuie sa te contrazic. Daca are 10 abandonuri in plus, inseamna ca teoretic [si chiar si practic] NU are cum sa fie campion cu numai 6 curse terminate. chiar daca le-ar cistiga pe toate 6 :P
    0 0
  • diesel08
    ca de exemplu Brazilia 2008 ? Parca a plouat nu ? Si Massa a mers groaznic acolo pe ploaie. Da, parca era al saselea nu ? Sau Monza 2008. Sau ... da! asa e ... :D
    0 0
  • "nu pedepsiti pilotii" - Brundel
    http://www.crash.net/formula+one/news/144188/1/brundle_dont_punish_f1_drivers_for_having_a_go.html
    0 0
  • exceptii-regula insa
    au fost alte conditii,strategia a contat f mult,ploaia a venit la final,insa,in conditiile in care toti sunt "incaltati" cu pneuri de ploaie,massa nu e cel mai rapid pilot,ca sa folosesc un eufemism;).....iar asta e o regula daca luam ultimii 3-4 ani ca referinta...exceptiile,da..brazilia,monza..:))
    0 0
  • ..
    cu alte cuvinte,cand ceilalti piloti au cauciuri de uscat si ploua,massa merge grozav daca are..cauciucuri de ploaie..:)
    0 0
  • diesel08
    lolicel. cauciucuri cam cum avea si Lewis ? din alea ? dap. mergea tare rau massa. si da, era vorba de strategie. care zicea ca putea termina si ultimul ca nu conta. asa e. putem continua pe tonul asta pina maine. concluzia e simpla si [lolicei :D] sun doua: nu sunt fan massa, dar eu vad ca el a "avansat" [s-a maturizat] ca pilot si nu mai e cel care avea probleme pe ploaie. 2. massa a ramas cu eticheta, dupa cum Kimi a ramas in capul unora care nu citesc si urmaresc lumea f1 decit din 6 in 6 ani cu eticheta de "alcoolic". whatever! de ei ride lumea care e cunoscatoare, nu de mine, nici de Kimi. ideea e ca "ne certam" de plictiseala si din nerabdarea maxima de a incepe in sfirsit sezonul! Prima cursa va fi un indiciu destul de bun pentru ce va urma [zic eu "D]. acum, in spartul tirgului chiar ca mi se pare ca zilele se lungesc la fel cu elsticul si nu mai vine Melbourne ...
    0 0
  • @michelle_b
    l-am luat ca exemplu pe massa pt ca i-a bubuit motorul la hungaroring :)
    0 0
  • @michelle_b
    hahaha...ba poate :P (cu toate ca nu mi-as dorii). Sunt 17 curse si asta ar insemna ca teoretic poate avea 7 victorii...iar in celelalte curse nici nu trebuie sa fie prea multi invingatori. Ce zici sa le impartim 5 Hamilton si 5 Alonso. Cine e campion mondial? Massa. Ce zici? ;)
    0 0
  • sharky_raduku
    offfffffffffff Radule. Da, Massa nu a terminat Hungaro, dar nu din vina lui, ci a constructorului, lucru evident. Deci, teoretic MERITA titlul la pioti. Si ma refer strict la punctul tau de vedere expus mai sus. Dar, sunt altii, care [spre exemplu Canada] din propria lor vina, din cauza propriei experiente si propriului talent ca pilot gresesc! Si ca isi distrug lor sansele sa fie campioni e SUPER! e ok, dar uite ca implica si pe altii ... La fel cu ii spuneam lui diesel08, putem "abera" pe subiect pina la Melbourne. Bottom line e ca aceasta regula este o prostie. imensa. evident, in opinia mea :D
    0 0
  • mikahakkinen
    zic ca e ... gresit :D. ai spus: "are 10 abandonuri in plus", deci x [adica nu massa, ci alt pilot cu care e comparat massa] are DEJA minim 1 abandon [vezi "in plus" "D] deci: 6 curse mai poate cistiga. Pe care pariez ca NU le cistiga pe toate. Chiar si asa, ramine Alo si Ham, unul cu 5 dar ALTUL cu 6 :D, sa ne dea rezultatul. Deci au 6-6. Si, cum parerea ta e ca massa nu e bun, va fi evident ca el va avea puncte mai putine decit Alo sau Ham (cel tot cu 6 victorii) si atunci va intra in functiune numaratoarea punctelor si NU va fi massa camion. QED. :D . Am spus teoretic. Si chiar si practic, pentru ca e atat de aberant sa fie indeplinite TOATE aceste conditii incit daca chiar se implinesc, "cineva acolo il iubeste" muuult pe massa si atunci chiar merita sa devina campion :P
    0 0
  • michelle_b
    cata dreptate poti sa ai:))...timpul asta este deja prea..dilatat:))
    0 0
  • @michelle_b
    probabil o fi si din vina lui . trage prea tare de masina :)
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Martin Brundle
    Este cam un nimeni in Formula 1 daca mi-l aduc eu bine aminte. Imi plac comentariile lui, deh englezii au ceva campioni mondiali dar motoristi buni cam 0. Exact opusul Germaniei daca nu ma insel.

    Oricum vad ca aveti o fixatie cu faptul ca Felipe a condus prost in 1-2 curse, cand se cam stia ca masina are probleme cu acvaplanarea.

    Ce nu pot sa inteleg este, daca Lewis este asa de talentat si este Mesia Formulei 1 de ce nu a castigat toate cursele? Adica in cateva curse a dormit, in cateva a probleme tehnice si in cateva l-au ajutat alte echipe + coechipier... cam ciudat nu?

    Adica este cel mai talentat pilot din F1 (asa spune si in ultimul interviu oricum), practic nu are egal, este pilotul perfect (are o perna, pe care pune mana si ii spune in fiecare seara ca este perfect) si totusi... a castigat doar 5 curse. Cam patatic nu credeti?

    Haide ca una a primit-o cadou, in 2 a avut noroc si in 3 le-a castigat pe merit. Cam slabut. Si asta in ciuda faptului ca are un scutier, o echipa la picioare si mai ales... este Mesia.

    Randurile de mai sus pot si vor fi considerate un pamflet pe care oricum multi nu-l vor intelege. Tine de IQ alea alea ;)
    0 0
  • :)
    Parca e stirea lui Hamilton. Dece asa multe discutii despre Massa atunci? Am impresia ca se incepe din nou nebunia de anul trecut - Massa este subiectul celor mai aprinse discutii pe acest site. Dece oare? :) Hai Felipe !!!
    0 0
  • :o))))
    Tiiiiiiiiii, fratilor, da ce v-ati mai "turat" azi..... Vedeti sa nu ajunga acul turometrului in zona rosie, ca o sa iasa fum! :o)) Ok, e funny sa citesti asa, toate comment-urile, dar... eu nu inteleg de ce se vorbeste despre "pilotul perfect"?! Nu stiati ca perfectiunea e o utopie? Nici macar "perfectul" Scumi n-a fost chiar perfect, de vreme ce n-a castigat toate cursele. Deci... Oricat de bun / talentat / norocos ar fi unul, oricum nu poate castiga nici tot si nici usor! C-o fi Massa sau Hamilton, Vettel sau.... Nakajima... egal, pana la urma sunt OAMENI si ei, deci supusi greselii! Singura cunoscuta in toata ecuatia asta e ca unii il prefera pe unul, altii pe altul, dar e f greu de tras o linie si spus sus si tare ASTA E CEL MAI BUN! Om vedea ce-o fi, dar pana la toamna, Hamilton e CAMPIONUL MONDIAL, fara doar si poate. Atat.
    0 0
  • stie el ce spune
    Mai va amintiti ce s-a intamplat in 2008 incepand cu China?
    McLarenul lui Hamilton a fost de inegalat. Acesta a castigat fara drept de apel cursa.
    In cursa urmatoare o umbra palida a sagetii de argint ce zbura prin China.
    Explicatie: in China motorul Mercedes, la prima cursa, a fost reglat la maxim iar in Brazilia au pus un capastru pentru a evita un eventual abandon. Oricum, cu motorul limitat McLarenul putea trece de majoritatea adversarilor astfel incat un loc 4 sau 5 era realizabil.
    Aplicand acest procedeu, presupus de mine, un pilot in 2009 poate merge la 8 victorii si daca nu are ghinionul ca un altul sa faca acelasi lucru, este campion. Pentru a proteja un astfel de reyultat este nevoie de un al doilea pilot in echipa care sa faca acelasi lucru in oglinda, limitand posibilitatile adversarilor.
    Cum Hamilton si McLaren nu sunt in situatia de a castiga o cursa chiar si cu motorul fortat, iar echipa nu poate gestiona un astfel de joc in doi, normal ca nu le place.
    Ferrari si cu Brown, echipa condus[ de acel Ross Brown care a castigat curse cu manevre tactice ingenioase, au piloti care pot face un joc de genul una mie / una tie, joc ce poate asigura ca titlul sa fie intr-o anumita echipa.
    singura sansa a celor de la McLaren este sa se puna pe picioare in cateva curse. asta ar insemna poate o treime daca nu jumatate din campionat.
    Nu uitati de acuma nu se mai fac teste decat vinerea inainte de marile premii.
    0 0
  • ctlnmihai
    @neo
    Si massa cate cadouri a primit ? eu cred k a primit mai multe.Indiferent daca a castigat sau nu o cursa martin brundle a fost un pilot de F1.,a fost in inima fenomenului ,pe cand tu nu ,si cu toate cunostiintele tale nu vei intelege mai bine f 1 decat un fost pilot de f1
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru