Hamilton susţine că setările monopostului şi volanul sunt cauzele sezonului modest

de Daniel Popescu
Miercuri, 29.05.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton consideră că setările pentru frânele monopostului şi modul în care trebuie să opereze volanul l-au împiedicat să obţină rezultate mai bune în acest sezon.

A fost aşa de la prima cursă şi chiar şi în testele de iarnă aveam probleme. Setările pe care le am in termeni de frâne şi volan sunt foarte diferite de ceea ce am avut înainte.

Lewis Hamilton
Pilot Mercedes
Lewis Hamilton a început sezonul 2013 cu un pole position in China şi două podiumuri, însă coechipierul său Nico Rosberg a reuşit treptat să înregistreze rezultate mai bune prin trei pole position-uri consecutive şi o victorie în cursa precedentă de la Monaco.

Britanicul consideră că rezultatele mai puţin satisfăcătoare din ultimele curse comparativ cu Rosberg au drept cauză setările frânelor şi configuraţia volanului.

"A fost aşa de la prima cursă şi chiar şi în testele de iarnă aveam probleme. Setările pe care le am in termeni de frâne şi volan sunt foarte diferite de ceea ce am avut înainte. M-am simţit foarte confortabil la McLaren şi eram obişnuit să fie la fel tot timpul. Asta a reprezentat o uşoară slăbiciune pentru mine în acest an şi în special în ultimele trei curse am fost destul de slab.

Cea de la Monaco a fost una dintre cele mai dificile pentru mine", a declarat el.

Cred că este vorba despre un lucru subtil, despre modul în care un pilot comunică şi înţelege ce vrea să obţină de la monopost şi cum să-l setezi pentru nevoile sale.

Ross Brawn
Sef Mercedes
Şeful Ross Brawn a admis că există o problemă în acest sens, însă susţine că totul pleacă de la modul în care Hamilton comunică cu inginerii săi.

"Cred că este vorba despre un lucru subtil, despre modul în care un pilot comunică şi înţelege ce vrea să obţină de la monopost şi cum să-l setezi pentru nevoile sale. Avem un grup foarte bun şi experientat de oameni pentru Hamilton şi trebuie doar să lucrăm pentru a afla exact de ce are nevoie", a precizat el.

Hamilton a negat însă ca problemele provin de la modul în care comunică cu inginerii săi pe parcursul unui Mare Premiu şi crede că responsabilitatea este numai a sa.

"Nu are nicio legătură cu inginerii, este vorba doar de ceea ce simt eu.

Este dificil să explic cu adevărat. Nu este vorba că nu sunt concentrat, ci doar despre a fi confortabil în monopost", a adăugat el.

Via ESPNF1

Comentarii (14)

  • anonim
    Lewis Hamilton a început sezonul 2013 cu o victorie şi alte două podiumuri. Aici e o greseala. Hamilton nu are inca victorie cu Mercedes. In Australia a fost al 5-lea.
    9 0
  • ham pateste cam acelasi lucru pe care il simtea raikkonen la ferrari! (atunci kimi era dominat adesea de massa... desi stim cu totii cam ce facea finlandezul la mc laren si ce face acum la lotus in termen de performanta!!!)... hamilton isi va reveni insa... a trecut printr-o perioada similara in 2011 la mc laren cand avea curse sub button)
    11 9
  • iceman
    ce victorie?
    9 0
  • Lewis Hamilton a început sezonul 2013 cu o victorie şi alte două podiumuri ? Stirea asta cred ca nu e din sezonul 2013. Din cate stiu Rosberg a obtinut prima victorie pentru Mercedes in acest an. Rog corectati.
    Cat despre subietcul in discutie: da, Hamilton a ramas uimit de cele 40 si ceva de butoane de pe volanului unui monopost Mercedes. A cerut de la inceput reducerea numarului lor. S-au si redus dar pentru el tot multe au ramas. Cat despre comunicarea cu mecanicii ... sa fim seriosi. Poate nu e in ordne daca mecanicii nu stiu decit germana. Ceea ce e putin probabil :)
    12 1
  • Sa fim realisti. Un monopost de f1 nu este o bicicleta. Este adevarat ca pana acum acesta este al doilea monopost pe care il conduce (ca echipa vorbesc) si este normal sa ii vina pe dos unele chestii. In schimb este un pilot rapid care incepe sa se maturizeze si va creste si el. Acum invata si asta il va ajuta sa devina mai flexibil.
    Daca Mercedes pune la punct monopostul si el reuseste sa se acomodeze va fi cu siguranta un adversar de temut.
    10 1
  • JugaruGabi
    Cred ca autorul textului se referea la pole positionul din China.
    3 0
  • eu_ferrari
    Primul an e de acomodare la orice pilot
    in afara de Kimi si Prost nu mai tin minte alti piloti care sa fi castigat CM la primul sezon dupa instalarea in echipa noua ... au mai fost sigur ...
    chiar ... mai da-ti un comment dc stiti si alti piloti, e un topic interesant
    5 0
  • dilema
    duceți-va ba undeva!... E TÎNAR și apt de toate si dupa caracterul lui e asa bine dezghețat. Ce dati vina voi pe butoane sau pe nustiu ce. Schumacher era poate mai tinar??? ii sareati toti in cap si ca e nul si nici pic de talent, il domina Rosb... dar aici SURPRIZE; vai sarmanu Hamilton, butoane, monopost nou, trali-vali si tot asa... De ce sînteti voi asa, nu-l vedeti pe cel cu talent dar pe cel care ati dori voi sa-l vedeti, insa intre timp o demonstreaza altii fara macar sa observati asta. Ce veniti voi cu scuze banale, va amagiti pe voi înșivă. Aș fi tacut, dar uitați-va la parerile de aici pentru Hamilton și faceți comparație cu cele făcute de anul trec către Schumacher. Dar poate mai e ceva, nu va place ca Ham sa fie batut de Rosb?
    8 5
  • dominator
    poate Rosberg e nouul talent?!...
    2 3
  • chipicao
    dar nu e deloc modest. E la nivelul unui supercampion aflat la vreo 40 si ceva de ani... :) Exact cum credeam, sunt multi peste hamilon si implicit alonso, trebuie doar sansa sa se afirme.
    2 5
  • Fan F1
    Eu personal sunt cam dezamagit de declaratiile baiatului asta. Stiu ca s-a obisnuit cu masina McLaren, dar a avut destul de mult timp sa lucreze si sa se obisnuiasca cu masina Mercedes si haide s-o spunem simplu... tot dracul ala este tata. Are volanul mai multe butoane? Le scoatem sau nu le folosim, dar nu asta este problema. Este posibil ca masina sa nu fie pe gustul lui, in rest comunicarea cu inginerii care cica este complicata, trebuie sa fie o gluma proasta, pentru ca baietii de acolo nu sunt amatori ca cei care posteaza pe aici in general (me included).

    Personal cred ca Hamilton uita ca Rosberg conduce masina asta de cativa ani, ca Schumacher se descurca un pic mai bine chiar daca a avut constant recorduri ale defectiunilor masinii pilotate, plus este primul an la Mercedes. Plus comparativ cu Perez care a reusit perfomanta de a busi cateva monoposturi + ruina cursele unor piloti, Hamilton are deja 2 podiumuri cu o masina... as spune varza rau.

    Evident plecand de la McLaren unde masina era "tailor made for him" si venind la McLaren unde sunt prea multe genii si nu stiu exact ce nu merge prost la masina aia (stiu suna comic rau), eu zic ca pentru primul an deja s-a descurcat foarte bine. Poate mai prinde cateva podiumuri, poate o victorie, anything is possible. Plus vine 2014, care cred c-o sa fie comic rau, desi nu stiu daca pentru noi fanii sau pentru piloti si constructori prin prisma noului regulament care este in ceata.

    Om trai si om vedea, in rest... shit happens.
    5 2
  • JugaruGabi
    @dilema... a spus cel mai bine ceea ce este Hamilton, acum, la Merc.
    1 1
  • Pana la urma foarte multa lume spunea ca Lewis pleaca la Mercedes pentru bani si ca nu o sa aiba nici un fel de performante.
    Dupa sase etape Lewis are mai multe puncte decit toata echipa McLaren. Totul s-a intimplat exact pe dos: McLaren a decazut foarte mult si au crescut cei de la Mercedes.
    Da, au aceeasi problema ca si anul trecut cu pneurile care pe monoposturile lor nu tin prea mult. Dar si daca gasesc rezolvarea ... u stiu daca le mai face fata cineva in F1.
    6 0
  • O prezentare video foarte interesanta:
    Video - Hamilton-Rosberg steering wheel comparison
    http://www.formula1.com/news/technical/2013/0/1072.html
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru