Hamilton spune că nu s-a gândit niciodată să doboare recordurile lui Schumacher: "Idolul meu a fost Senna"

de Daniel Popescu
Joi, 15.11.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton susține că nu și-a propus niciodată să doboare recordurile lui Michael Schumacher, întrucât idolul său din Formula 1 a fost triplul campion mondial Ayrton Senna.

Lewis Hamilton și-a adjudecat în acest sezon al cincilea titlu mondial, ocazie cu care l-a egalat astfel pe Juan Manuel Fangio și s-a apropiat la numai două titluri de recordul absolut al lui Michael Schumacher.

Ca urmare a numărului mai mare de curse dintr-un sezon comparativ cu anii '90 - 2000, Hamilton a reușit deja să doboare recordul pentru cel mai mare număr de pole position-uri (82), însă are de recuperat un handicap major în privința numărului de victorii: britanicul are 72 de victorii, în timp ce Schumacher deține recordul cu 91.

Chiar dacă în următorii doi ani ar putea egala recordul de titluri deținut de Schumacher, Hamilton susține că nu s-a gândit niciodată la astfel de lucruri, întrucât idolul său a fost Ayrton Senna.

"Nu m-am gândit niciodată să egalez numărul de victorii sau pole position-uri ale lui Schumacher. Nu a fost un obiectiv. În copilărie mă uitam la Ayrton Senna, voiam să fiu ca el, iar acum vreau să văd cât de departe pot merge", a declarat el pentru BBC.

Întrebat care este cel mai mare vis al său, Hamilton a replicat că își dorește să călătorească în spațiu, ca urmare a unei vizite pe care a efectuat-o recent la NASA.

"Iubesc spațiul.

Mi-ar plăcea să merg în spațiu. Anul trecut am vizitat NASA și a fost incredibil, așa că acesta este unul dintre visurile mele", a precizat el.

Via BBC

Comentarii (14)

  • marius
    Saracul milionar...
    Mai viseaza si asta ceva?
    Sau nu mai doarme noaptea de fericit ce e?

    PS: SPACE the last frontier!
    10 12
  • putin vladimir
    Probabil il va depasi pe Schumacher si la numarul de victorii si la numarul de campionate castigate. Hamilton este un pilot cu adevarat mare.
    Iar Verstappen, probabil, in viitor, daca devine mai cerebral si nu mai face atatea prostii, poate sa devina un pilot cu adevarat mare si poate sa-l intreaca pe Hamilton.
    Sunt ere diferite, masini diferite - Schumacher, Senna, Hamilton s.a.m.d, e greu de facut o comparatie care este mai mare.
    Favoritul meu va ramane Schumacher!
    15 5
  • daniel
    Pe bune fratilor.
    Cu cat ma uit mai mult la video asta
    https://twitter.com/F1/status/1061930761803034624/video/1
    imi dau seama ca nu mai are rost sa ma uit la F1.
    Sa-i dai lui Ocon penalitate de 10 secunde pentru ce?
    Anul asta nu am mai vazut toate cursele ca si anii anteriori dar e foarte posibil sa nu ma mai uit deloc la F1.
    Desi mi place motorsportul, ceea ce e F1 acum e un circ.
    In toata regula. Nimic mai mult!
    Nu mai e racing de multa vreme ...
    Cat despre mucosul olandez ..... regret ca nu m-a impins pe mine la cantar. Iesea cu totul altfel! .... adica mai sifonat ...... incredibil ce pot accepta unii pentru publicitate si bani .....
    18 12
  • Daniel, solutia nu este sa nu te mai uiti la F1, ci sa nu platesti suplimentar ca sa o vezi, atunci cand se va ajunge acolo ca ultima solutie. Numai asa ii vei putea afecta cumva, intr-o mica masura ce-i drept, pe patronii acestui sport si pe FIA, care are si ea partea ei mare de cretinism, din cauza caruia F1 a ajuns ceea ce este astazi.
    7 2
  • Comparatiile cu Schumacher sau Senna sunt irelevante, dar vad ca avem un obicei din a incerca asta.
    Pe vremea lui Schumacher sau Senna debutai in competitie dupa 20. Senna la 24 de ani. Schumacher la 22. E adevarat ca si Hamilton a venit la 22, dar diferenta e ca el a venit la McLaren si a luat toate setarile de la Alonso si a luat masina aia McLaren pe care britanicii au furat-o de la Ferrari, stiti scandalul.
    Senna si Schumacher au pornit de la echipe mici, au invatat totul, au plecat de la zero, nu i-a ajutat nimeni, au ajuns unde au ajuns pe baza talentului pur.
    Pe vremea lui Senna si Schumi erau vreo 15 curse pe an, nu 21 ca in zilele noastre.
    Senna nu a fost ajutat de echipa sa-si bata coechipierul, Prost. Hamilton in 2007 a avut toata echipa in spatele lui ca sa-l bata pe Alonso, si totusi a fost la egalitate.
    Schumacher a venit la Benetton si a construit o echipa puternica, a luat 2 titluri. A plecat la Ferrari, s-a luptat cativa ani sa construiasca o dinastie, a luat 5 titluri. Hamilton a venit la McLaren in 2007, care aveau masina fantastica. A plecat la Mercedes in 2013 si in 2014 a castigat, nu puteti spune ca a construit vreo dinastie pe unde a fost, ci a ales masina cea mai buna.
    Senna l-a avut coechipier pe Prost, Hamilton l-a avut pe Alonso si atunci a avut nevoie de toata echipa in spatele lui doar ca sa termine la egalitate de puncte, altfel... Hamilton si-a luat bataie de la Rosberg, cand echipa i-a lasat liberi, ganditi-va ce i-ar fi facut Alonso in 2007, nu mai era Hamilton pilotul de azi.
    Sa nu mai vorbim ce curse fantastice au facut Senna si Schumacher cand n-au avut cea mai buna masina. Hamilton e aproape zero la capitolul asta, in 2010 McLaren era a 2a masina si nici nu a contat in lupta pentru titlu.
    Un pole in anii 80 era mult mai greu de obtinut decat azi. Atunci exista riscul sa gresesti, sa iesi in afara circuitului si sa abandonezi. Apoi in anii 90 erau vreo 3 echipe care se bateau la titlu, si cumva Schumi reusea sa se mentina in top cu un Ferrari-caruta. La fel cum era mai dificil sa castigi in anii 80-90, cand iarasi orice greseala te putea obliga sa abandonezi sau chiar riscai sa mori, azi daca gresesti, reintri imediat pe circuit si iti vezi de cursa.
    Sa nu mai spunem ca in anii 80-90 se concura pe ploi torentiale si pilotii isi riscau viata. Azi la ploi torentiale apare steagul rosu, Hamilton plange ca e prea multa apa, si pilotii se busesc intre ei ca la masinute tamponate.
    Schumacher si Senna n-au castigat niciodata cu masini furate, cum a facut Hamilton in 2007 si 2008.
    Nu va uitati doar la cifre, pentru ca astea vor fi modificate mereu. Hamilton e un pilot bun al generatiei lui, dar nu cred ca putem sa punem pe oricine langa legendele competitiei, care si-au riscat viata, care au luptat si au construit istoria acestei competitii. Sa nu mai vorbim ca nici Senna si nici Schumacher nu faceau pe papitoii pe la circuit, cu trotinete sau motociclete, doar ca sa iasa in evidenta.
    Hamilton are calitatile lui, dar nu a demonstrat prea multe cand nu a fost ajutat de echipa cu ordine sau cand nu a avut cea mai buna masina; nu a demonstrat nimic. Pe cand Senna si Schumacher... alta poveste. Pe unul sa-l lasam sa se odihneasca acolo unde e, iar pentru celalalt sa nu ne pierdem speranta ca o sa-l revedem din nou.
    24 20
  • Perfect adevarat ce spui ferr1.
    Cat despre comparatii, totul este irelevant, nu ai cum sa-l compari pe Michael Schumacher ( unul dintre cei mai mari piloti ai tuturor timpurilor, dupa parea mea) cu legendarul Juan Manuel Fangio, asa cum este chiar perves sa-l compari pe Ham cu genialul Senna.
    Wtf man? In ziua de azi cu un monopost MB pana si Kubita, dupa 7 ani de pauza, ar castiga un titlu mondial.
    12 13
  • The Dot
    La un moment dat Lauda zicea despre masina lui Schumacher ca si o maimuta o poate conduce, pana s-a urcat la volan si a dus-o in porumb.

    https://m.youtube.com/watch?v=VJz2cCnPmyE
    10 0
  • Facem comparatie cu Schumacher, presupun ca e acelasi pilot care l-a scos pe Hill din cursa intentionat ca sa castige campionatul, acelasi pilot care a vrut sa-l scoata si pe Villeneuve in acelasi fel si a fost descalificat in sezonul respectiv, acelasi pilot cu care Senna a murit in gand cu ideea ca Benettonul lui triseaza.
    Intotdeauna favoritii nostrii sunt aia curati ca lacrima, iar pe cei ce nu-i suportam le gasim tot felul de hibe.
    17 5
  • vrabia
    cioara malai viseaza....
    6 9
  • Nu cred ca oricine castiga cu o masina rapida. Si Mercedes anul asta nu a fost gen RBR 2011. La RBR se putea spune ca aproape orice pilot putea sa castige titlul. Anul asta Hamilton i-a fost superior lui Vettel, rivalul sau la titlu. De ex. Vettel a avut o masina la fel de rapida ca Mercedes, dar nu a stiut sa castige.
    Din partea mea Hamilton sa castige 100 de titluri, tot un copil rasfatat este, ajutat mereu de echipa. Cand a venit la McLaren habar nu avea sa-si seteze masina. Cand era Rosberg la Mercedes mai fura de la el setarile, daca va amintiti. Sa nu mai spunem ca nu prea ajuta echipa pe partea de feedback. La McLaren nimic, la Mercedes nimic. El e ocupat sa faca pe vedeta. El asteapta masina perfecta cu care sa fuga pe circuit. Da, stie sa scoata totul din masina, gandeste fiecare cursa, stie sa gestioneze cursa, dar are alte lipsuri pe care le consider foarte importante. De ex., ca tot va plac comparatiile, pai Lauda stie mecanica la fel ca un inginer. Prost la fel.
    Singurul lucru bun pe care poate sa-l mai faca Hamilton pentru el este acela de a se retrage in plina glorie. Altfel ajunge ca Alonso, care desi e cel mai bun de pe grila, putini mai recunosc asta.
    Oricum si despre Vettel in 2013 se spunea ca e o senzatie, iar dupa 2017 si 2018 am vazut cu toti limitele lui, destul de mici. Pe ale lui Hamilton le stim deja, din perioada 2009 - 2013. Apropo, va amintiti cine a ajutat Mercedes sa creasca pana la nivelul 2013? Doar nu Rosberg...
    O sa credeti a exagerez daca va spun ca Schumacher in 2014 ar fi fost campion. Schumacher daca avea sansa la titlu devenea alt pilot. Si oricum faci alte curse cand iei pole si pleci primul, decat sa pleci de pe 15 si sa te lupti cu toti berbecii. Nu ar fi dominat campionatul cum a facut-o Hamilton, dar lupta pana in ultimul viraj. Daca simtea ca masina poate, varsta devenea doar o cifra. Ar fi castigat si in 2012 la Monaco, daca maFIA nu il impiedica sau macar un podium daca Grosjean, mortii lui de kamikaze francez. Astea sunt povesti de spus nepotilor, cand probabil va vor spune ca Hamilton e cel mai bun din istorie pentru ca are multe pole-uri si titluri, si victorii. Sa le spuneti cum le-a obtinut, acolo e diferenta.
    10 11
  • Film biografic despre Niki Lauda: RUSH [2013].
    7 0
  • Probabil ca cel mai bun pilot din istorie este si va ramane Fangio. Mi-e greu sa cred ca va mai fi alt pilot care sa castige cu 4 constructori diferiti, mai ales ca atunci conta pilotul si nu in asa mare masura masina. Era o gluma pe vremea aia care zicea ceva de genul ca nu are rost sa investesti inmasina, mai bine il iei pe Fangio ca pilot.
    5 1
  • Daca ar fi fost coechipier cu Alonso, Hamilton ar avea acelasi numar de puncte ca el, asa ca Ham ar trebui sa pupe masina (care l-a facut campion) ori de cate ori are ocazia si s-o lase mai usor cu nasul pe sus.
    8 6
  • din cate stiu cursa din weekend e la 15:10, nicidecum la 19:10 cum e scris ...
    9 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru