Lewis Hamilton a refuzat să-i cedeze poziţia coechipierului său Nico Rosberg, argumentul echipei fiind acela că germanul urma să iaba o oprire suplimentară la boxe. În schimb, britanicul consideră că a adoptat poziţia corectă, întrucât ambii piloţi luptau pentru o poziţie cât mai bună în cursă.
"Eram în aceeaşi cursă cu el, iar faptul că avea o oprire în plus nu înseamnă că nu eram în aceeaşi cursă cu el. Dacă l-aş fi lăsat să treacă, se putea distanţa şi ar fi putut reveni în luptă mai târziu. Am fost foarte şocat că echipa mi-a cerut asta. Nu s-a apropiat suficient de mult pentru a mă depăşi, iar eu nu aveam de gând să cedez şi să pierd teren în faţa lui Fernando Alonso şi Daniel Ricciardo, aşa că a fost un pic ciudat", a declarat el.
În timpul cursei, Rosberg a întrebat prin radio de ce Hamilton nu-i cedează poziţia, însă germanul susţine că ideea ordinelor de echipă a aparţinut integral echipei."Nu am vrut eu asta, echipa m-a informat că Hamilton urma să mă lase să trec.
Asta e tot şi nu ştiu ce s-a întâmplat după aceea, dar trebuie să discutăm. Este normal să vorbim despre asta. Nu vreau să discut la nivel teoretic despre asta, este mai bine să discut asta în cadrul echipei", a precizat el.
"Echipa" i-a sus ca Lewis se va lasa depasit?
Cine e aceasta "echipa"?
Urat, foarte urat.
Pe de alta parte e fals ca Lewis nu ar fi vrut sa se lase depasit de colegul lui. A si comunicat la boxe ca daca vrea sa-l depasesca sa o faca fara sa-l incetineasca pe el. Altfel spus nu o sa ma opresc pe pista ca sa treaca colegul.
Ceea ce este absolut corect. Rosberg nu a avut nicodata posibilitatea sa-l atace.
Ai dreptate in ceea ce spui dar trebuie privit contextul. In 2013 Hamilton deabia fusese adus in echipa de Niki Lauda in ideea de a ajuta Mercedes sa progreseze in rezultate. Nu stiu daca avea stipulat in contract statutulde pilot nr 1 dar se subantelegea asta oarecum. Hamilton era o vedeta, campion mondial iar Nico era doar un pilot considerat rapid dar fara un palmares impresionant (nu avusese masini competitive). In plus Hamilton se impusese prin rezultatele mai bune in calificari si vursa precedenta in cadrul echipei. Insa imi aduc aminte cum Hamilton statea stingher, aproape rusinat pe podiumul din Malaysia. Nu cred ca cineva il poate acuza pe hamilton de politica, tras sfori in spatele usilor inchise, sa ceara echipei un anumit coecipier etc. (asa cum se speculeaza despre Alonso). Hamilton (stiindu-se competitiv) e pe principul lui Senna care spunea: ”puneti in masina alaturi de mine pe oricine!”
In 2014 insa situatia e altfel cel putin declarativ. Atata timp cat masina e dominanta cei 2 piloti sunt liberi sa concureze unul impotriva celuilat.
p.S. sa nu uitati de labuta rosie, am indraznit sa scriu de rau de idolul vostru nu de alta!
Nu ma refer la ultima parte a cursei, ci la momentul premergator intrarii lui Rosberg la boxe cand urla ca disperatul ca Ham nu se da la o parte in conditiile in care nici macar odata nu a avut intentia de-al depasii.
Dar ptr. asta trebuia sa traga pe dreapta?.
Eu personal, nu ma uit la Formula 1 ca la un show, gen "Big Brother", pentru ca asa cred ca multi ca este Formula 1, ci ma uit la un sport unde cel mai bun castiga (cel mai bun pachet castiga). Nu pilot si nu marca si nu motor si nu altceva ci cel mai bun pachet castiga. Daca lucram pentru Mercedes, sincer mi-as fi dorit sa castigam si nu sa dam victoria altora... Hamilton din pacate si-a dorit altceva... Problema este simplu, degeaba il iubesc fanii, daca cei din echipa lui nu-l vor iubi... sansele lui la un titlu vor scadea dramatic si zic eu... ca cam asta conteaza.
MB is dorea Victoria si Rosberg avea sanse sa castige pe ultimul set de pneuri soft
Ham cu setul de medium nu avea sansa la victorie
Dar il inteleg pe Ham, astfel a recuperat 3 puncte fata de Rosberg, ceea ce la final s-ar putea sa faca diferenta
eu il sustin pe Rosberg in lupta pentru titliu dar dc ar fi fost el in situatia lui Ham sunt sigur ca ar fi procedat exact la fel
Este cate o echipa castigatoarede sezon. pentru ca se schimba regulamentul aiurea doar a fi dezavantajat cel mai bun din anul precedent si/sau cineva vine cu cate o chestie noua pe care nu o poate copia concurenta.
Anul acesta " cireasa de pe tort " este MOTORUL. Anul viitor mai vdem.
-Alt exemplu - McLaren 2013, un an negru, fara schimbari majore de regulament, motor V8, dupa ce in 2012 Hamilton si Buton au castigat 7 curse si exemplele pot continua.
Vezi ca Schumacher a scos din rahat Ferrari incepand munca asidua dupa 96 pana in 99... abia dupa 4 ani au inceput sa performeze asa cum trebuie italienii.
Spui ca mai sunt 3 echipe cu motor identic care nu performeaza la fel... cum? Williamsul e in coceni? Force India e in coceni? Mie mi se pare ca stau foarte bine, dar mai conteaza un pic si aerodinamica, iar Mercedes AMG s-ar parea ca are un pachet complet dpdv tehnologic, dar asta nu inseamna ca e facuta de Hamilton, ci de intreaga echipa.
Revenind la cursa... e aiurea sa spui ca erai socat ca ti se cere sa il lasi pe Rosberg sa treaca in conditiile in care sunteti in aceeasi echipa si el e pe strategie alternativa. Declaratia e iarasi una demna de can-canul romanesc, insa felul cum l-a tinut pe Rosberg a fost pur si simplu a fost majestuos.
Mi-ar placea mai mult de pilotul asta daca ar vorbi numai pe circuit, nu si in afara lui.
Dpdv al declaratiilor, Rosberg este mai cizelat.