Hamilton şi Vettel solicită îmbunătăţirea pneurilor de ploaie

de Daniel Popescu
Vineri, 17.10.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton şi Sebastian Vettel consideră că Pirelli trebuie să îmbunătăţească pneurile de ploaie, ca reacţie la accidentul suferit de Jules Bianchi.

Nu este niciun secret, pneurile de ploaie nu sunt grozave.

Lewis Hamilton
Pilot Mercedes
Lewis Hamilton susţine că una dintre explicaţiile pentru accidentul lui Jules Bianchi este utilizarea pneurilor intermediare chiar dacă pneurile de ploaie erau mai potrivite în contextul condiţiilor metreo nefavorabile din Marele Premiu al Japoniei.

Britanicul susţine că piloţii sunt nevoiţi să folosească pneurile intermediare în detrimentul celor de ploaie pentru că sunt semnficativ mai rapide.

"Nu este niciun secret, pneurile de ploaie nu sunt grozave. Pneurile slick sunt îmbunătăţite tot timpul, dar pentru cele de ploaie nu se acorda mare importanţă. Vrem un pneu care să îndepărteze apa şi care să nu ne forţeze să alegem pneurile intermediare pentru că sunt mult mai rapide când poate că nu sunt suficient de sigure", a declarat britanicul.

Problema pe care o avem este că pneurile de ploaie au o fereastră de lucru foarte îngustă.

Sebastian Vettel
Pilot Red Bull
Opinia britanicului este susţină şi de Sebastian Vettel, care consideră că pneurile de ploaie au performanţe bune doar într-o fereastră îngustă de condiţii, motiv pentru care sunt preferate cele intermediare.

"Problema pe care o avem este că pneurile de ploaie au o fereastră de lucru foarte îngustă.

Cele intermediare sunt mai rapide, aşa că imediat ce scapi de apă încerci să pui intermediarele, chiar dacă este riscant, pentru că sunt mai rapide", a explicat germanul.

Până acum, Pirelli nu vede niciun argument tehnic pentru a schimba pneurile de ploaie.

Paul Hembery
Director Pirelli Motorsport
În schimb, cei de la Pirelli susţin că nu este niciun argument pentru modificarea pneurilor de ploaie. Directorul de motorsport Paul Hembery afirmă însă că va lua în considerare opiniile piloţilor şi nu exclude varianta de a aduce îmbunătăţiri pentru pneurile de ploaie.

"Până acum, Pirelli nu vede niciun argument tehnic pentru a schimba pneurile de ploaie. Există un grup de lucru care se va reuni curând şi este posibil să luăm asta în considerare. Suntem deschişi la ideea de a modifica pneurile de ploaie. Orice schimbare pe care o facem are un puternic fundament tehnic şi nu se bazează doar pe comentariile unei persoane, pentru că nu toată lumea are aceeaşi opinie", a precizat el.

Pirelli a adus modificări pneurilor de ploaie chiar din acest sezon, întrucât acestea sunt capabile acum să disperseze 65 de litri de apă pe secundă la viteza de 300 km/h, comparativ cu cei 50 litri pe secundă dispersaţi de pneurile de ploaie de anul trecut.

Via BBC Sport

Comentarii (33)

  • Ferrari
    http://www.speedweek.com/formel1/news/65175/Exklusiv-e28093-Fernando-Alonso-wird-Honda-Angestellter.html
    4 26
  • @Ferrari
    Exact acuma ma pregateam sa il pun si eu articolul dar am vazut ca l-ai postat tu.
    Dar tot pot sa fac un mic rezumat daca imi permiti :)

    -Alonso va semna pe 3 ani
    - Negocierile dintre managerul lui Alonso si Honda sunt conduse de partea japoneza de insusi CEO al Honda Motorsport
    - Alonso va semna cu Honda si nu cu Mclaren, care va avea optiunea pilotului 2.
    - Inseamna ca relatiile cu Ferrari sunt total distruse daca pentru Mclaren poate astepta 3 ani, dar pt Ferrari nu
    - Honda va achizitiona cel putin 25% din Mclaren Racing
    - Honda il vrea pe Berger
    - Honda aloca resurse enorme luand ingineri de la Moto Gp si chiar masinile de strada pentru V6
    - Aparenta intarziere se datoreaza unui redesign total al motorului mergand in final spre modelul Mercedes cu turbo separat.
    - Mclaren nu va avea asigurat pentru totdeauna calitatea de echipa de uzina Honda daca nu reuseste sa faca treaba buna.
    17 30
  • De ce naiba aduc oameni din Motogp pentru Formula 1? or fi ei ingineri dar poate nu sunt calificati in acel domeniu?
    0 33
  • Aoleu, deci zvonurile sunt adevarate, motorul era prea slab si abia acum si-au dat seama?Au avut un an la dispozitie si abia acum fac turbo separat in conditiile in care au vazut ce si cum? Vai de capul lor.
    5 31
  • Aduc oameni de la moto gp pentru partea de motor. Aduce tot cei mai bun pe motoare din toate diviziile ce le au. Ii vai capul tau si a Ferraristilor ca o sa incepeti sa dati oameni afara si sa aduceti en gros altii.
    Nu ii nici un vai de capul lor. La centrul din Sakura aveau in august 2-3 variante de motor cu arhitectura diferita si le dezvoltau paralel pe toate.
    Am citit ca au asteptat venirea lui Prodromou ca chief designer ca sa vada daca poate face un design agresiv si eficient ca la Red Bull sau Ferrari utilizand proportiile si modelul de motor Mercedes.
    Aduti aminte ce spunea Paddy Lowe ca si ei anul trecut in septembrie au facut un redesign total atat la sasiu cat si la motor pentru ca variantele initiale erau prea conservatoare, nu suficient de agresive.
    Varianta cu cu turbo separat e foarte puternica. A scris despre asta acum 2 zile si Mark Hughes ce citeaza surse din Japonia.
    Honda si Mclaren stiu ce fac credema. Nu sunt italieni nici Ferraristi.
    6 38
  • @alex -Creierul tau e prea mic sa inteleaga nici nu ma chinui sa-ti explic
    @mircea-Honda are o intelegere cu Mclaren dar nu cum spui tu acolo, Mclaren are obligatia sa se claseze in topul constructorilor inca din primul an altfel Honda se poate reorienta catre alta echipa de F1.
    8 26
  • @Mircea nu cred ca Alonso nu a avut rabdare inca 2-3 ani pt Ferrari a intervenit altceva Vettle a uramrit sa egaleze recordul lui Shumacher de 5 titluri consecutive iar anul acesta cand RBR nu a avut masina era evidenta plecarea lui si se stie ca inainte sa il aduca pe Raikkonen Ferrari a negociat cu Vettle. Iti dai seama ca era imposibil o linie de piloti Vettle - Alonso care 4 ani de zile sau luptat din toate punctele de vedere. Pe Raikkonen nu-l intereseaza cine e coechipier lui trebuie sa ii dai pace el stie ce face.
    10 28
  • Ca să câștige, McLaren are nevoie de o inovație, ceva care să-i ofere un avantaj față de ceilalți competitori. În MotoGP Honda a venit mereu cu inovații în ceea ce privește partea de electronică. Momentan pe motociclete Honda are cea mai bună electronică. Scoți electronica și Marquez nu mai e în veci rapid. Dar acolo e altă poveste.
    Rămâne de văzut dacă vor fi capabili să aducă inovații și în F1. Iar la capitolul aerodinamică McLaren e slabă. Chiar mai slabă decât Ferrari.
    Apoi dacă Alonso semnează cu Honda și japonezii au pus condiția ca echipa să câștige repede, înseamnă că la sfârșitul anului, dacă McLaren va fi la același nivel, Honda își va lua mâna de pe ei, iar Alonso poate pleca la o altă echipă. O semna Alonso pe 3 ani, dar probabil și contractul o fi peste 100 de mil. de Euro.
    8 26
  • @ferr1
    La aerodinamica Mclaren este top acum sub bagheta lui Prodomou si cu facilitatile pe care le au Ferrari sunt departe. Alonso va lua 105 mil pe 3 ani. Nu pleaca Honda relatia cu Mclaren va fi una extrem de solida, Honda cumpara 25% din Mclaren deci nu vin ca sa plece. Ferraristii vor avea viata grea nu doar cu Mercedes. Ci si cu Mclaren-Honda. De fapt va fi o lupta Mercedes-Mclaren si poate Red Bull.
    11 26
  • Exact, 105 miliaone pe an zice Speedweek: deci 105:3= 35 milioane pe an.
    6 30
  • *milioane
    2 31
  • @ mircea, btw, eu nu lucrez la Ferrari ca sa dau lumea afara, eu pur si simplu sunt fan Ferrari dar nu ma intereseaza, eu vreau sa vad spectacol in F1, sa ii vad cum se intrec. Ca m-am saturat ca de 4 ani sa castige Redbull prin manevre, acum a venit Prodromou la Mclaren, de fapt el era cu aerodinamica si nu Newey. Cum a plecat primul la mclaren, cum s-a retras Newey. pana acum toti il pompau pe Newey, se pare ca nu el era stalpul aerodinamicii. decat sa il bata Prodromou, mai bine consultant.
    3 30
  • Ferrari
    Bun rezumat Mircea

    Jenson Button:
    http://www.bbc.com/sport/0/formula1/29660644
    3 28
  • @alex

    Scuze dar ma dispera tot scepticismul acesta tipic ferrarist. Prima data ca Alonso nu va venit la Mclaren, ca motorul este in urma. Sunt cu spatele la zid pe forumul asta impotriva la toti detractorii astia ferraristi.
    Inca odata scuze, nu imi aduc aminte sa imi fi luat apararea, dar daca e asa te cred pe cuvant. Inca odata scuzama te rog. Am crezut ca tu vrei sa iti bati joc de Honda si sa insinuezi ca Mclaren nu va avea sanse. N-am nimic cu tine mane.
    Cheers :)
    8 28
  • @Mircea ești conștient că McLaren poate câștiga cu Honda sau poate pierde? Până în martie 2015 nu avem de unde să știm cum vor sta lucrurile. Tu speri să câștige, eu sper să n-o facă. Unde e problema? Dacă vor câștiga, îi voi felicita pe cei de la McLaren pentru revenirea într-un timp scurt. Dar dacă nu vor câștiga?
    A, dar stai, tu nu prea ești conștient...
    5 28
  • Ma intreb de ce pana acum pneurile full wet au cam fost ignorate, uite ca hamilton si vettel au pus pe masa fia o alta problema destul de serioasa care este posibil sa fi avut efect negativ in accidentul lui bianchi, pirelli se disculpa dar in final spun ca or sa ia in calcul dezvoltarea acestor pneuri, si cand ma gandesc ca bernie vroia sa aduca ploaia artificiala pe circuite sa faca atractive cursele ...poate atunci le dezvoltau, oricum, multe probleme in f1.
    23 6
  • @dragi ferraristi

    Unde sunt negatiile voastre ca Alonso nu vine la Mclaren. Imi spuneati in urma cu ceva vreme ca Alonso nu va merge la Mclaren pentru ca Mclaren in 2015 va fi mai slaba decat Ferrari. Tot va imbatati cu apa rece, ca nu are cum sa mearga la o echipa cu un motor Honda in urma cu un an, la o echipa ce face un sasiu mai slab decat Ferrari. Spuneati ca cel mai bine ar fi sa mai stea la Ferrari sa vada cums tau treburile pt 2016 in cel mai bun caz. Spuneati ca mai bine sta un an pe bara si vede pentru 2016.
    Dar adevarul e crud pentru voi: VINE LA MCLAREN
    Hai sa aud in continuare ca Alonso nu vine la Mclaren, hai sa aud in continuare ca Ferrari va fi o optiune mai buna. Hai sa aud de ce buna va fi Ferrari. Ma faceti sa rad.

    P.S nu sunt vizati de incrancenarea comentariul @ferr1 si @Soxi
    5 31
  • *comentariului

    *Soxy
    2 29
  • @ferr1

    Sunt constient ca nu au sanse la titlu in 2015. Uite ce am postar la un articol anterior: "@rommyF1 Nu o pot face in primul an. Dar din 2016 este mai mult decat posibil. Honda aloca fonduri nelimitate si mobilizeaza resurse umane din toata Japonia la centrul din Sakura pentru V6. Sunt cei mai mari producatoare de motoare la nivel mondial. Wolff de aia tine cu dintii sa blicheze dezvoltarea pentru ca Daimler nu aloca fonduri nelimitate, specific eficientei germane. Referitor la cat de nebuni sunt Honda, si Gazzetta afirma: "Per cercare di recuperare il gap, la Honda sta investendo massicciamente, mobilitando uomini e aziende in tutto il paese. "
    3 28
  • @ferr1

    Sunt constient ca nu au sanse la titlu in 2015. Uite ce am postar la un articol anterior: "@rommyF1 Nu o pot face in primul an. Dar din 2016 este mai mult decat posibil. Honda aloca fonduri nelimitate si mobilizeaza resurse umane din toata Japonia la centrul din Sakura pentru V6. Sunt cei mai mari producatoare de motoare la nivel mondial. Wolff de aia tine cu dintii sa blicheze dezvoltarea pentru ca Daimler nu aloca fonduri nelimitate, specific eficientei germane. Referitor la cat de nebuni sunt Honda, si Gazzetta afirma: "Per cercare di recuperare il gap, la Honda sta investendo massicciamente, mobilitando uomini e aziende in tutto il paese. "
    2 28
  • Ferrari
    Serios..... adica eu va spun ce face Button sezonul urmator(sectia zvonuri ) si voi dati minus? Cred ca uni dintre voi aprea mult timp liber pentru a intra de pe 5-6 browsere distincte!
    4 22
  • minu_golescu
    http://www.mybfolder.com/picture.php?ref=2&id=1038 .. asta este o concluzie pertinenta visavis de ce se intampla pe forumul asta.

    va certati ca chiorii si va lasati atrasi in discutii puerile (inclusiv oameni cu o cultura bogata f1 si cu care mi-ar placea sa stau la o bere candva, am descoperit vreo 3-4 si ii stiti si voi) alimentati de niste amarati care pentru asta traiesc, lucruri ieftine..cancanuri..capre ale vecinilor.

    ar putea sa iasa niste discutii foarte interesante de multe ori...pacat
    5 24
  • Interesant articolul, nu stiu exact a cui este vina pentru acel incident (accidentul suferit de Bianchi) dar nu este ceva placut. Totusi varianta din acest sezon a pneurilor de ploaie este o imbunatatire a celei de anul trecut, un lucru bun de altfel. Totusi, in marea majoritate a cazurilor, s-a renuntat cat s-a putut de repede la pneurile de ploaie si s-a trecut la varianta de uscat pentru ca este varianta mai rapida. Sa vedem cum vor evolua lucrurile. Pirelli a modificat deja "oferta" pentru Brazilia, sunt curios daca vor face la fel si cu pneurile de ploaie. Este evident ca desi spun altceva, fac exact cum spun pilotii, de teama publicitatii negative.
    17 2
  • cineva s-a jucat cu manuta rosie :))

    ei nu modifica pneuile daca le zice o persoana ? ... chiar daca persoanele alea doua au impreuna aproape 6 titluri ?... imbecili mici :)
    12 4
  • http://thewptformula.com/2014/10/16/2014-russian-gp-tech-highlights/

    "Understanding these minor flow structures and their interaction with the mechanical setup of the car has risen McLaren above Force India and arguably ahead of Ferrari in terms of performance. "
    1 19
  • Doar 3 comm-uri despre articolul cu pneuri, restul balarii.
    14 5
  • cristi
    la com sunt sterse comm-urile impotriva lui Mircea...bag de seama ca,Mircea Mclaren este chiar DANIEL
    0 0
  • Ferrari
    @10, discutam unde putem subiectele neacoperite de AM....., aici nu se publica nici 5% din ce se intampla, putem sa tinem pentru noi daca nu va intereseaza!
    4 2
  • Ferrari
    ok, voi tine doar pentru mine......
    4 2
  • @ferrari
    Ar fi bine sa tii pentru tine permanent.
    3 3
  • DANIEL
    nu stergi mesajul?:)))
    2 0
  • Ferrari
    Asa sa fie!
    4 0
  • Daniel nu te plictisesti de sters mesaje anti Mclaren?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru