Hamilton şi Rosberg se acuză reciproc pentru incidentul din primul viraj de la Austin

de Daniel Popescu
Luni, 26.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton şi Nico Rosberg au intrat într-un schimb dur de replici cu privire la vinovatul pentru incidentul din primul tur al curse de la Austin, care i-a adus britanicului al treilea titlu mondial.

Hamilton a intrat în mine şi a fost un pas prea departe.

Nico Rosberg
Pilot Mercedes
Lewis Hamilton şi Nico Rosberg au fost implicaţi într-un duel echilibrat în startul Marelui Premiu al Statelor Unite. Plecat din pole position, Rosberg a fost ajuns din urmă de coechipierul său de la Mercedes, iar în primul viraj cei doi au rulat roată la roată.

Pentru a evita un impact semnificativ, germanul a fost nevoit să iasă larg în decor şi a pierdut contactul cu primele poziţii. La finalul cursei, Rosberg a afirmat că Hamilton a depăşit măsura prin manevra pe care a utilizat-o.

"La jumătatea virajului am fost în frunte. Asta este esenţial. Dacă sunt în faţă, am dreptul la circuit. A încercat să mă scoată de pe circuit, dar nu m-am mişcat pentru că aveam dreptul la acea porţiune de circuit. Aşa că el a intrat în mine şi a fost un pas prea departe", a declarat el.

Nu simt că am fost prea agresiv. Niciodată nu aş face intenţionat aşa ceva coechipierului meu.

Lewis Hamilton
Pilot Mercedes
Hamilton a admis că l-a forţat pe Rosberg să iasă în decor, însă susţine că nu a făcut acest lucru în mod intenţionat.
În plus, el afirmă că era în faţa germanului la intrarea în primul viraj.

"Nu am încărcat să-l împing, nu a fost intenţionat. Eram amândoi pe pneuri de ploaie, iar exteriorul era mai aderent, aşa că Rosberg a avut zona mai aderentă. Dar eu am fost în faţă, aşa că a fost traiectoria mea. Am intrat, am încercat să virez, dar am subvirat spre el. A viraj în jur şi ne-am atins. Nu simt că am fost prea agresiv. Eram pe interior. Sigur, mereu sunt astfel de comentarii din partea lui Rosberg, dar niciodată nu aş face intenţionat aşa ceva coechipierului meu", a explicat el.

Hamilton a câştigat cursa de la Austin şi a devenit matematic triplu campion mondial cu trei etape înainte de final. 

Via Autosport, Autosport

Comentarii (29)

  • Probabil ca Hamilton era chiar capabil sa riste un accident ca sa iasa ambii din cursa. Ca tot este un mare admirator al lui Senna...
    42 9
  • nu am vazut cursa in direct, doar azi am vazut inregistrarea, Ham are tupeu si curaj, poate si un pic de nesimtire, dar fara un pic din fiecare, te uiti in spatele celorlalti, nu alti la tine, Ros e poate prea fair play, azi se joaca toate la limita regulamentului si peste, chiar daca Ros are dreptate, ii lipseste tupeul, toti mari campioni au avut tupeu si putina nesimtire, fara a mai spune de egoism, daca eu sunt in frunte colegul poate sa fie la spital, mi-ar fi placut sa ploaie toata cursa , sa vad pe verstappen , kvyat si rici, pe button in fruntea cursei, e clar ca mercedes au cel putin 50 de cai fata de ferrari, pt restul poate anul viitor, a fost destul e animata,
    35 8
  • "Ros e poate prea fair play, azi se joaca toate la limita regulamentului si peste, chiar daca Ros are dreptate, ii lipseste tupeul"-@VJohann, asa e, probabil s-a mai cumintit dupa tupeul avut anul trecut. Probabil l-a convins cineva ca-i mai bine sa fi un om de valoare decat unul de succes, asa cum Vettel a avut succes 4 ani la rand insa valoarea a castigat-o Webber.
    19 19
  • Nu-i exclus ca dupa incidentele de anul trecut, Mercedes sa-i fi taiat din elanul de atunci al lui Rosberg. Ca daca nu-i place, poate sa-si caute alta echipa
    20 4
  • Frustrati
    Cred ca daca va uitati de cate ori le-a facut aceeasi manevra rosberg lui vettel, ricciardo, bottas si massa anul asta, o sa spuneti hamilton e mic copil! Asta este sportul cu motor adevarat, depasiri in viraje, sicane, ace de par, cum era candva, v-ati obisnuit toti cu drs si etc, daca rosberg era in locul lui hamilton in primul viraj, mama ce pilot era rosberrg... Ati uitat cum era inainte cand aveau voie sa schimbe directia fata de cel din spate, se sicanau si in afara pistei daca se putea, imi aduc aminte de zanardi. Acum va mierloiti ca lauzele ca la fortat hamilton si bla bla sau sa miscat nu stiu care pe linia dreapta de doua ori si nu a putut depasi. Noroc ca inca exista un hamilton, un alonso, un vettel, un raikkonen care mai practica ceva din metodele vechi, altfel f1 chiar ar fi un sport pentru lauzele din fata tv-urilor!
    23 11
  • cioroiul asta e a dracutului mata din aia de zagarie rau se vede pe fata lui, Nico a demonstrat multe in cursa de ieri merita sa castige nici nu stiu cum oameni asa falsi au noroc de fiecare data.
    15 21
  • @FanF1
    Deci ca sa fi om cu valoare nu trebuie sa ai succes?
    5 4
  • vyctor7
    Exact cum zicea si Ayrton Senna in interviul lui Stewart ca daca nu insisti si profiti de orice deschidere nu este pitot de curse ...nu concurezi ptr locurile 5 sau 7 ci sa castigi ca ptr asta exista pilotii de formula 1.
    8 1
  • @@FanF1, uite un citat care sper ca te va lamuri: "unii pot avea esecuri... altii pot avea si succesuri"-E.Basescu
    Valoarea umana nu se exprima in ceva material. Succesul, dupa cum bine ai vazut in acel citat, il pot avea si prostii si parvenitii s.a.m.d.
    9 2
  • lucky70
    Fara safetycar si (sau)greseala copilareasca facuta,cursa a fost controlata de Rosberg!A avut 16s in fata campionului!Prin greseala facuta,i-a facut cadou cursa,titlul il castiga oricum,cursa viitoare!
    RESPECT RedBull,pt ceea ce au demonstrat pe pista uda!Inchipuiti-va ce ar face cu un motor performant!!!!
    16 4
  • Tiganu tot tigan ramine,pur si simplu l-a impins pe Rosberg afara.Nu cred ca este normal sa nu fie penalizat, altii au fost penalizati pentru greseli mai mici.
    19 23
  • As fi vrut sa-l aiba coechipier pe Alonso. Sigur spaniolul nu i-ar mai fi deschis usa. Rosberg a fost anul trecut intimidat si certat de echipa dupa acel acrosaj si de atunci mi se pare timorat in curse. Da...ii vine randul cioroiului. POate ca la anul Rosberg va risca totul pentru un titlu, in definitiv e cam ultimul lui tren de prins.
    23 10
  • mobius
    Se vede foarte clar ca Hamilton l-a impins intentionat pe Rosberg in afara circuitului, in privinta asta nu e nici un dubiu. Este dubios motivul pentru care a facut-o, pentru ca Rosberg nu era in acel moment in postura de a-i ameninta titlul si nici daca ar fi castigat cursa. A facut cu buna intentie o manevra extrem de periculoasa punand in pericol integritatea lor, a pilotilor a monoposturilor si rezultatul cursei. Este curios ca FIA nu a luat masuri, dar de la o vreme nu prea ma mai mira nimic in F1. Manevra a fost cu totul si cu totul gratuita si de aceea cu atat mai condamnabila . Ar fi putut sa-l depaseasca pe Rosberg in timpul cursei in siguranta si chiar daca ar fi iesit pe locul doi, nu iesea campion in cursa de la Austin , ci in urmatoarea. Dupa mine ce a facut Hamilton in primul viraj al cursei, nu este nici macar tupeu sau obraznicie, in nici un caz nu este o atitudine de mare campion , ci mai degraba o atitudine de derbedeu care isi permite sa faca oricand si oriunde o prostie oricat de mare. Asa cum am spus-o si de alte dati ( incepand cu Hungaroring), are un caracter mizerabil.
    33 14
  • b a c v
    Buna dimineata la dumneavoastra,
    Am sa va propun un exercitiu de imaginatie: sa zicem ca va aflati pe un mare bulevard, undeva dupa miezul noptii, sunteti pieton (!) si intentionati sa traversati. Va uitati in stanga, nimic. In dreapta, nimic. Bulevardul e complet pustiu cat vezi cu ochii. Nici macar nu se aude in departare vreun motor. Semaforul arata ROSU. Care sunt gandurile dvs? Care e primul impuls? Nu sunt masini, nici politisti. Coborati de pe bordura sau asteptati verdele?
    Fieare va avea raspunsul sau...
    Cam asta s-a intamplat si duminica in primul viraj. Caracterul e una, temperamentul e altceva, iar educatia e si ea foarte prezenta. Nu e usor sa decizi cine a avut dreptate.
    Ce e sigur, e ca exista reguli, scrise si nescrise. Ale federatiei si ale propriilor echipe. INDIFERENT in ce situatie se gaseste un pilot, alege sa respecte sau nu acele reguli. Decizia e instantanee iar factorii de care ea depinde sunt evidenti. Hamilton a ales sa ignore regula referitoare la viraje ANTICIPAND reactia lui Rosberg. O fi fost corect sau nu, doar ei doi vor clarifica asta in privat.
    Oricum, cred ca nimic nu justifica riscurile asociate acelei manevre, asa cum bine a remarcat Mobius mai sus. Probabil ca asa ar vedea un manager al Mercedes...
    P.S.
    Aceeasi diferenta de atitudine am remarcat si la perechea Ricciardo/Kvyat - referitoare la depasirea realizata in fata lui Lewis. Rusul a stat doua tururi la aspiratie, apoi cand a fost depasit de australian, acestuia i-au trebuit cateva viraje pentru a valorifica atuurile tehnice in favoarea sa.
    15 4
  • mai bine se acrosau amandoi si abandonau..si castiga vettel..
    P.S. Schumi conducea agresiv, era spectacol, acum daca se incaiera fetitele astea putin, gata, se face tam tam...pffffff....a ajuns F1 un circ...
    9 4
  • @ion
    da, Shumi a fost si el foarte agresiv, da cate ori nu a intrat in Hill, in Villeneuve, cu repercursiuni negative, trebuie si nebunia asta , altfel ce am mai discuta noi aici, sincer e mai interesant motogp acum
    9 2
  • logicalbass
    Cu o cursa in urma Raikkonen a atacat interiorul(exact ca Hamilton acum) si pt ca Bottas nu a deschis a fost impact. Kimi a fost penalizat pt asta, ma intreb in contextul asta cum nu vedem ca Hamilton a facut exact aceeasi manevra si are aceeasi culpa?
    14 7
  • da, dar ai vazut si acolo..rossi cu marquez...nu mai comentez.........
    daca se revine la v8 si se renunta la mai multe reguli tampite, va fi iar bine..nu ai voie sa ti aperi pozitia cand esti atacat, o data, te opui, apoi gata, ai grija cum mergi sa salvezi pneurile, apasa butonul sa activezi drs-ul, ai grija la strategie la schimburi d epneuri si gata...o mizerie..inginerii nu mai au voie sa dezvolte, s a dus si tunelul de vant, ce mai urmeaza.....?
    13 0
  • inca un an si se retrag cei mai buni piloti..alonso, button, raikkonen...massa e praf, n a demonstrat nimic, bottas e ok, ricci la fel, grosjean e kamikaze, hulkenberg n are masina, perez la fel, a mai ramas mercedes...asta e..
    14 0
  • Ion stai linistit ca vin altii din urma:Verstappen,Kvyat,Wehrlein iar Hulkenberg si Perez mai au sanse sa ajunga la echipe mari si sa faca performanta.Raikkonen este mai bine sa se retraga caci isi strica imaginea cu prestatile din ultimii ani
    13 4
  • Adevarul e subiectiv si probabil undeva la mijloc.
    Cei de la RTL sunt cei mai tari, am pierdut aproape toate momentele cheie ale cursei cu reclamele lor :|
    19 0
  • hamilton kamikadze
    https://www.youtube.com/watch?v=hPn34CKM-RY
    2 0
  • la fel ca si in cazul Kimi vs Bottas
    si acesta a fost incident de cursa

    Rosberg nu are de ce sa fie bosumflat
    lui i-a puscat siguranta din cauza campionatului pierdut cu prea mare usurinta ... nu s-a ridicat la nivelul lui Ham ... asta e
    Rosberg a avut si un abandon in plus
    dar si asa ... nu cred ca schimba mult situatia
    faptul ca Ham a luat titul cu 3 runde ramasa spune multe despre MB si despre diferenta dintre cei 2 piloti MB

    Forza Ferrari!
    13 4
  • Andrei
    Din pacate nu vad piloti tineri la valoarea celor care acum sunt campioni mondiali. Sunt subtirei si putini, Ricciardo poate ar fi, Hulkenberg. Bottas nu m-a convins ca e un superpilot. Generatia lui Alonso, Raikkonen si Hamilton, cu Vettel, Button este una de exceptie. Nici Schumacher nu a avut o asemenea concurenta in anii 96-2000. In afara de Hakkinen nimic. Din nefericire a fost ucisa de regulamente prost facute, ori facute cu adresa ca sa castige echipa x sau y. Pilotul n-a fost pus corespunzator in valoare in anii astia.
    16 0
  • Incercu un exercitiu de imaginatie : Daca era Vettel in locul lui Rosberg la Mercedes , in primul viraj oare cum l-ar fi abordat ?
    7 0
  • serban
    Ceea ce a făcut Hamilton in primul viraj se numește "Bă, eu sunt șefu' !", atitudine gen Villeneuve bătrânul, Senna, sau Schumi, adică atitudine de mare campion ! Că poate să se impună în felul ăsta în fața unui Rosberg, cred eu timorat și că nu i-ar fi ținut cu un Vettel, sau Alonso, este deja altă poveste, nici celor trei de mai sus nu le ținea cu oricine.
    7 0
  • @serban
    Uiti ca Rosberg cand avea atitudine in cursa era tarat pe jos de astia care acum spun ca n-are. Pai e timorat inca din 2013 cand Brawn nu i-a permis sa-l depaseasca pe ham desi era mult mai rapid. Apoi anul trecut cand sefii i-au aplicat o corectie in culise. Avea doua variante. Sa ramana si sa se supuna ca aghiotant pt colorat sau sa plece la alta echipa. El a ales-o pe prima, sper ca din 2016 sa vad un Rosberg care sa-l rupa pe micut. Daca nu o face pierde ultimul tren. Din 2017 nu va mai fi la Mercedes.
    4 4
  • serban
    @@serban Ai dreptate, exact asta am spus și eu, că Rosberg este timorat, că tuciuriul a mirosit sânge și acum îl joacă în picioare pe bietul Nico. Dar dacă accepți să fii vioara a doua, n-ai cum să te aștepți la un alt tratament, atât din partea coechipierului, cât și al echipei. Și mă îndoiesc foarte tare că în 2016 va putea face mai mult, deja văd că are pusă ștampila de pilot nr. 2. Un nou Barichello. Din păcate.
    6 0
  • @lcr
    da, dar nu se compara cu alonso, raikkonen, button si toti astia din vechea garda..shumi, hakkinen, hill, villeneuve, barichello, ca sa nu mai zic de senna si prost...
    pacat ca nici un roman e p acolo...
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru