Hamilton si Button, ingrijorati de interzicerea realimentarilor
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Pentru prima oara dupa 1993, pilotii nu vor mai avea dreptul sa realimenteze monoposturile cu combustibil in timpul cursei incepand din acest sezon, potrivit ultimului regulament sportiv pentru Formula 1.
In acest sens, monoposturile vor incarca la startul cursei aproximativ 160 de kg de combustibil, de circa doua ori mai mult decat pana in prezent, iar pilotii echipei McLaren si-au exprimat ingrijorarea ca acest lucru ar putea crea probleme din punct de vedere al securitatii.
"Stam pe o racheta uriasa, o adevarata bomba cu ceas care poate exploda in orice moment. Dar cu totii stim ca F1 este un sport periculos. Acesta este riscul pe care trebuie sa ni-l asumam si, ca pilot de cursa, chestia asta nu ma ingrijoreaza", a declarat Lewis Hamilton.
Jenson Button, coechipierul sau de la McLaren, are o parere similara si adauga ca pilotarea monopostului este mai dificila decat in anii precedenti din cauza cantitatii suplimentare de combustibil.
"80 de kg de combustibil provoaca ceva probleme, asa ca este o diferenta intre 160 kg si 80 kg.
Modul in care lucreaza sistemul nu ar trebui sa fie o problema, dar monopostul este foarte greu acum. Este mult mai dificil de pilotat si de controlat in momentele de franare", a explicat campionul mondial.Din punct de vedere sportiv, interzicerea realimentarilor va elimina strategiile adoptate de piloti pentru calificari, astfel ca pilotul cu cel mai rapid monopost va obtine pole position-ul, fapt remarcat si de Ross Brawm, seful celor de la Mercedes GP. "Calificarile vor fi mai curate pentru ca cea mai rapida combinatie pilot/echipa va obtine cei mai buni timpi, iar publicul poate intelege asta. In al doilea rand, in timpul cursei depasirile au fost intotdeauna planificate si implementate ca o consecinta a strategiei si aveau loc in pitlane si nu pe circuit. In absenta realimentarilor, pilotii vor avea mai multe initiative de depasire", a explicat britanicul.
Pe de alta parte, Brawn a admis ca stabilirea grilei de start in functie de performanta pura ar putea conduce la micsorarea numarului de depasiri, din simplul motiv ca pilotii din spatele plutonului nu vor avea un monopost suficient de rapid pentru a-si ataca rivalii pozitionati mai sus.
"Este posibil ca daca toti pilotii concureaza la fel de bine sa pierdem interesul pentru campaniile de strategie de care fanii s-au bucurat atat de mult", a adaugat el.Noul sezon de Formula 1 debuteaza in weekendul 12-14 martie cu Marele Premiu al statului Bahrain.
Via | SportingLife
Ca si la avioane, rezervorul este autosigilant si pe deasupra nu permite acumularea de vapori.
Problemele pilotilor vor fi intradevar cu inertiile mai mari la inceput si aici e de asteptat sa vedem unele ratari ale intrarii in viraj.
Primul viraj va fi mai agitat, cred eu !
"Pe de alta parte, BRAWN a admis ca stabilirea grilei de start in functie de performanta "
- deci sta pe o bomba cu ceas, dar nu-l ingrijoreaza... pentru ca... acesta este riscul meseriei. Mda... si care este morala?