Hamilton si Alonso explica cum au folosit sistemul KERS
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Alaturi de Renault si BMW-Sauber, McLaren si Ferrari sunt singurele echipe care vor utiliza sistemul KERS in Marele Premiu al Australiei din acest weekend.
Tehnologia permite stocarea energiei in momentele de franare si eliberarea acesteia timp de 6.6 secunde pe tur prin apasarea unui buton.
Campionul mondial Lewis Hamilton a dezvaluit ca, in timpul antrenamentelor de vineri, a preferat sa utilizeze KERS de mai multe ori pe un singur tur, decat sa actioneze butonul o singura data pentru o forta mai mare. "Folosim KERS atat cat putem si avem la dispozitie 400 KJ, aproximativ 6.6 secunde pe tur. In general, incerci sa utilizezi in doze de o secunda sau doua in fiecare viraj util, insa trebuie sa faci asta pe parcursul intregului tur", a declarat englezul la conferinta de presa de dupa antrenamente.
In schimb, Fernando Alonso, pilotul echipei Renault, spune ca in timpul cursei utilizarea sistemului KERS o singura data pe tur se poate dovedi eficienta in tentativele de depasire, mai ales daca rivalul nu va beneficia de aceasta tehnologie.
"Pentru un timp optim pe tur urmam instructiunile primite din partea echipei, iar inginerii ne spun sa folosim putin KERS in fiecare loc in care avem nevoie. Dar avem posibilitatea de a folosi tot avantajul KERS intr-un singur loc intr-o situatie de cursa, cand incerci sa depasesti. Poate salvezi toti cei 400 KJ pentru o singura data, dar asta vom descoperi pentru prima oara doar in cursa, pentru ca in teste este diferit. Va fi pentru prima oara cand vom concura cu KERS si evident va fi o experienta noua pentru toata lumea", a explicat spaniolul.Pe de alta parte, atat Hamilton, cat si Alonso, au confirmat ca nu au utilizat in niciun moment posibilitatea de a ajusta aripa fata in timpul antrenamentelor de vineri. De altfel, acest truc este in beneficiul pilotilor mai ales atunci cand incearca sa efectueze o depasire in timpul curselor.
Via | FIA
Comentarii (5)