Hamilton se impune imperial in Germania in fata lui Piquet
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Hamilton a condus fara emotii aproape toata cursa si, chiar daca a adoptat o strategie diferita fata de rivalii sai, s-a impus lejer in cursa de la Hockenheim.
Profitand de o strategie cu o singura oprire la boxe si de intrarea Safety Car-ului pe pista, Nelson Piquet Jr a reusit cel mai bun rezultat al carierei terminand pe treapta a doua a podiumului, in fata lui Felipe Massa.
Campionul mondial Kimi Raikkonen a terminat numai pe locul 6, in spatele lui Nick Heidfeld si Heikki Kovalainen. Celalalt pretendent la titlu, Robert Kubica, a incheiat pe 7, in timp ce ultimul punct i-a revenit lui Sebastian Vettel.
STARTUL
Hamilton si Massa au plecat foarte bine in cursa, incercarile brazilianului de a-l intimida pe pilotul echipei McLaren ramanand fara rezultat. La randul sau, Kovalainen a incercat sa treaca de Massa dupa primele viraje, insa pilotul Ferrari a reusit sa se mentina pe locul castigat in calificari.
Cel mai bun start a fost reusit de Kubica, care a trecut foarte usor de Raikkonen si, ulterior, i-a depasit si pe Trulli si Alonso, castigand astfel 3 pozitii si urcand pana pe locul 4. In turul 4, Alonso a incercat sa-l depaseasca pe Trulli, insa manevra nu i-a reusit iar Raikkonen a profitat si a revenit pe locul 6.
Intre timp, Hamilton s-a distantat gradual de Massa, castigand peste jumatate de secunda pe fiecare tur de circuit. De asemenea, si ceilalti piloti din frunte au reusit sa se distanteze unul de celalalt, singurul duel electrizant de la inceputul cursei fiind cel din turul 14 dintre Coulthard si Button. Raikkonen s-a mentinut pe locul 6, insa nu a reusit sa ameninte in niciun fel pozitia ocupata de Trulli, nefiind capabil sa profite de masina mult mai buna pe care a avut-o la dispozitie.
In turul 18 Hamilton a deschis balul opririlor la boxe, fapt ce a confirmat ca englezul a avut mai putina benzina decat rivalii sai.
Pilotul McLaren a revenit pe pista chiar in fata lui Trulli, caruia i-a cedat locul pentru un tur. Italianul a intrat la boxe concomitent cu Alonso, cei doi mentinandu-si insa ordinea pe pista. Au urmat la boxe Kubica si Raikkonen, in timp ce Heidfeld a intrat pentru realimentare abia in turul 27.Timo Glock a ramas si el foarte mult timp pe pista, fiind pe locul 3 in momentul in care a schimbat pneurile pentru prima oara, in turul 30. Abia revenit pe pista, el a oferit un duel spectaculos cu Vettel pentru locul 7, pilotul Toro Rosso reusind insa sa-si pastreze locul in fata conationalului sau.
Un alt duel roata la roata a avut loc in turul 33 intre cei doi piloti ai echipei Honda, Button si Barrichello, brazilianul adjudecandu-si locul 16. In fruntea cursei, Hamilton a mentinut o diferenta constanta de circa 10 secunde in fata lui Massa, urmatorii sai fiind departajati de asemenea de ecarturi destul de semnificative.
SAFETY CAR-UL SI NOUA ORDINE A CURSEI
Primul abandon al cursei a fost consemnat in turul 36, cand monopostul Toyota pilotat de Timo Glock a suferit o defectiune la suspensie in ultimul viraj, germanul fiind proiectat in zidul ce desparte pista de linia boxelor. Glock a scapat insa nevatamat, iar Safety Car-ul si-a facut aparitia pe pista, "topind" astfel diferentele mari dintre piloti.
Turul 39 a consemnat o situatie inedita, cand aproape toate echipele si-au chemat pilotii la boxe pentru realimentare, incercand sa profite cat mai mult de prezenta masinii de siguranta pe pista. Webber a fost si el nevoit sa abandoneze in turul 41 din cauza unor probleme tehnice. Dintre pilotii fruntasi, doar Hamilton nu a intrat la boxe, care s-a mentinut astfel pe primul loc in momentul in care Safety Car-ul a iesit de pe circuit in turul 42.
Distantele infime dintre piloti au condus la cateva dueluri spectaculose.
Astfel, Kovalainen a reusit sa treaca de Kubica in lupta pentru locul 5, in timp ce mai in spate Alonso a incercat sa treaca de Vettel. De duelul celor doi a profitat Raikkonen, care a trecut de Alonso, Vettel si Trulli in numai doua tururi. Finlandezul a urcat astfel pana pe locul 8, ajungand in zona punctelor. In acelasi timp, Alonso a coborat pana pe locul 11 dupa ce a fost depasit si de Rosberg.MARSUL TRIUFAL AL LUI HAMILTON
Cu 17 tururi inainte de final, Hamilton a efectuat a doua oprire la boxe, revenind in pista pe locul 5, in spatele coechipierului sau, Heikki Kovalainen. Finlandezul i-a cedat insa foarte usor pozitia dupa numai un tur, in timp ce Heidfeld a devenit liderul cursei, urmat de Piquet Jr. Pilotul BMW-Sauber a intrat pentru realimentare in turul 54, astfel incat Nelson Piquet Jr a devenit liderul cursei pentru prima oara in cariera.
Aflat pe locul 3, Hamilton s-a apropiat foarte repede de Massa si a reusit sa treaca fara probleme de pilotul Ferrari, iar cu numai 9 tururi inainte de final englezul a trecut si de Piquet Jr si a devenit liderul cursei. In acelasi tur 60, Raikkonen a trecut pe locul 6 dupa ce l-a depasit pe Kubica.
Ultimele tururi nu au adus schimbari majore in ierahia cursei, iar Hamilton a trecut tiumfator linia de sosire in fata lui Nelson Piquet Jr si Felipe Massa. Kimi Raikkonen a terminat pe un dezamagitor loc 6, in spatele lui Heidfled si Kovalainen, dar in fata lui Kubica si Vettel.
Cursa a consmnat doar 3 abandonuri, trecute in dreptul lui Barrichello, Webber si Glock.
Cel mai rapid tur al cursei a fost realizat de Nick Heidfeld in turul 52, germanul fiind cronometrat cu 1:15.987.
Rezultatele complete ale cursei pot fi vizualizate aici.
Massa = un fricos
nici unul dintre favoritii mei nu a reusit macar sa ia podium :(
nu tu massa
nu tu kimi
nu tu kubica
hamilton, nelson si heidfled Oo.... senzational -.-