Marele Premiu al Statelor Unite ar putea reprezenta cursa în care Lewis Hamilton şi-a recăpătat încrederea că poate obţine titlul mondial, în ciuda avansului consistent al coechipierului său de la Mercedes, Nico Rosberg.
Hamilton a avut parte de un start excelent şi şi-a păstrat prima poziţie, în timp ce Rosberg s-a poziţionat chiar în spatele său pe zona de frânare a primului viraj. Ricciardo a profitat din plin de această oportunitate şi de faptul că a fost singurul pilot din primii 10 care a optat pentru pneuri supersoft, cele mai moi disponibile la Austin, pentru a-l depăşi pe german pentru locul 2.
În schimb, coechipierul său Verstappen a avut un start slab şi a fost depăşit la start de Kimi Raikkonen, a coborât pe locul 5 şi a fost aproape să fie depăşit şi de Sebastian Vettel după un spectaculos duel roată la roată.
Prima serie de intrări la boxe a avut loc în zona tururilor 9-12, iar piloţii de top şi-au păstrat poziţiile fără schimbări, cu menţiunea că Rosberg a fost singurul care a optat pentru pneuri de compoziţie medium în detrimentul softurilor alese de ceilalţi 5 rivali ai săi. Verstappen a reuşit rapid să-l depăşească pe Raikkonen pentru a reveni pe locul 4 câştigat în calificări şi s-a apropiat la numai o secundă de Rosberg. Deşi teoretic era dezavantajat de pneurile medium, Rosberg a reuşit să-l ţină la distanţă pe pilotul olandez şi ulterior s-a apropiat ameninţător de Ricciardo.
Totuşi, în plutonul fruntaş nu a avut loc niciun duel până la cea de-a doua serie de intrări la boxe, atunci când Verstappen a ajuns la standuri fără ca mecanicii Red Bull să fie informaţi. Olandezul a pierdut timp preţios în timp ce mecanicii au adus în grabă cauciucurile, însă eforturile acestora au fost oricum în zadar: la scurt timp după ieşirea pe circuit, Verstappen a suferit o defecţiune tehnică la motor şi a fost nevoit să abandoneze după ce a parcat monopostul Red Bull pe iarbă.Incidentul a provocat apariţia Safety Car-ului virtual, iar Hamilton şi Rosberg au profitat de ocazie pentru a intra la boxe. Ricciardo a fost prins pe picior greşit din cauza poziţionării pe circuit şi, după ce a efectuat la rândul său a doua oprire, a revenit pe locul 3, în spatele lui Hamilton şi Rosberg.
Toţi cei trei piloţi au optat pentru pneuri medium, la fel ca şi Vettel, în ideea de a parcurge cu acestea tot restul distanţei până la linia de sosire, în timp ce Raikkonen a mizat pentru un nou stint pe pneuri supersoft. Finlandezul a fost astfel nevoit să intre încă o dată la boxe, însă mecanicii nu au montat în mod corespunzător unul dintre pneuri, astfel că a fost nevoit să abandoneze chiar la ieşirea de pe linia boxelor.
Ultima parte a cursei nu a adus nicio schimbare în plutonul fruntaş, iar Hamilton a obţinut o victorie preţioasă, prima după 6 etape, cu ajutorul căreia a redus diferenţa faţă de Rosberg la 26 de puncte. Podiumul a fost completat de german şi de Ricciardo, în timp ce Vettel a progresat pe locul 4 după abandonurile succesive ale lui Raikkonen şi Verstappen.
Fernando Alonso a obţinut un nesperat loc 5 pentru McLaren după o depăşire riscantă asupra lui Felipe Massa şi încă una asupra lui Carlos Sainz Jr în ultimele tururi.
Ultimele puncte puse în joc au fost obţinute de Sergio Perez, Jenson Button şi Romain Grosjean, astfel că Haas şi-a adjudecat un punct în cursa de pe propriul teren.
oare cu cat l-au platit pe Butler sa bea redbull din opinca aluia ...?!
atunci e bun si regulamentul tehnic si tot
dar nu prea stie sa stea pe circuit, in rest le are cu volanul :::)
raiq, dupa ce a fost primul ratacit pe circuit (interlagos) acum e si primul ce-i da in mansarier
Da' de ce nu merita Ricci locul 1si Vet locul 2, ca nu doar Rosberg ci si Ham a schimbat sub vsc? Ca sa nu mai zic ca Vet a schimbat exact i nainte de vsc.
Hamilton merita sa fie pilotul cursei, după mult timp a reușit să ia si el un start normal si sa nu-si crape motorul, o mare performanta!:)
Practic primii 4 nu au făcut decât să-și conserve pozițiile, luând în considerare cele 2 abandonuri. Desi nu mă omor după el, cel mai spectaculos pilot a fost Alonso.
Dacă după numeroasele erori de strategie cineva mai are dubii că la Ferrari este un haos, după cursa de aziArrivabene ar trebui să spună Arrivederci cât mai repede, altfel în 2017 Ferrari nu va prinde Q2u prea des.
iar kimi sa-i dea in judecata pt sutele de sabotari ale echipei.
Rosberg a fost sabotat de echipa!
a castigat Hamilton pe nedrept!!!
sa i se ia punctele toate!!!!
cam asa suna postarea lui "lcr" daca castiga Rosberg (bineinteles cu Ham ca si victima!)
in rest
asa trebuia sa arate acest post
BV HAM
BV ROS
BV RIC
Startul lui Ricciardo era de asteptat sa fie bun. A pornit de pe partea curata a circuitului, a avut pneurile mai rapide si s-a strecurat perfect. Rosberg a avut ceva emotii pana la VSC si a revenit destul de bine de la 15 secunde in spatele lui Hamilton pana la aproximatibv 5 secunde cat a fost la finish.
Hamilton a facut tot ce s-a putut face: a ramas in fata in urma calificarilor reusite.
Ferrari au fost varza aseara: strategii nereusite, problema cu Kimi de la pit este penibila si nu trebuia sa se intample la o echipa de calibrul lor.
Verstappen a comis-o si a demonstrat ca inca e copil, mai are mult de invatat.
Depasirea lui Alonso a fost la limita regulamentului. Mergand pe litera regulamentului, se putea da o penalizare, dat fiind faptul ca a fost si lovitura, l-a impins si pe Massa in afara circuitului. Dar pana la urma, penalizarile sunt destul de sensibile si asa, deci consider ca s-a procedat corect ca nu s-au luat alte masuri.
Sincer il vreau pe Ham campion si nu pe Ros deoarece Ros nu are aer de campion, are doar echipa si masina.....
dc la anul McLaren face o masina decenta va lupta pentru titlu
merita al 3-lea titlu
poate Ham nu merita al 4-lea titlu, poate ca da ...
anul acesta Ros a muncit mai mult si mai mai bine, si sincer dc o castige o sa fie 100% meritat si muncit
Pe vremea Prost-Senna la McLaren amandoi au catigat macar un titlu (88-89) cu masina net superioara
cine zice ca Ros nu merita un titlu nu stiu prea multe despre F1
sunt multi piloti care "meritau" titlu si nu au avut, sau care au castigat si poate in alte circumstante li se cuvenea la altull,
in 2010 putea sa fie anul lui Alonso sau Weber sau Button ... dar a castigat Vettel, poate nu ajungea unde a ajuns fara primul titlu, oricum l-a muncit si el, in schimb titlurile din 2011 si 2013 le-au venit tare usor (cam la fel de usor cum a venit 2014 si 2015 lui Ham)
in 2008 cand Massa a pierdut tilul in ultima curba ... a muncit pentru acel titlu tot anul, dc Ham accepta infrangerea o si castiga, dar Ham a luptat pana la ultima curba si a castigat cu un singur punct ... ii titlu meritat? eu zic ca da
dc Massa castiga, era la fel de bine meritat
la sfarsitul zile Kimi are dreptate
cine dupa ultima cursa a sezonului are cele mai multe puncte acela merita titlul
in concluzie dc Ros castiga, va castiga meritat, iar dc Ham atunci si el la fel de meritat
asa ca numai impartiti fanii Ham, fanii Ros si anti fanii titluri in stg si in dr
cine castiga, castiga pe merit oricare ar fi acela!
Forza Ferrari!
Referitor la Kimi ce sa zic ma doare capul ca si in alte cazuri cand aud pe aici diverse comenturi ca daca favoritul lor o da de gard mai mult ca sigur a fost sabotat, eu sincer la Kimi o vad ca o eroare umana produsa in intervalu de aproximativ de 3 secunde cat a durat scimbul de roti o fi scapat vreunul pistolul pneumatic si n-a strans roata ce tot o dam de gard ca a fost sabotat de echipa sau ca e gresita strategia.
Ieri strategia a fost cam liniara as soune ori sa plecat pe supersof ori s-a plecat pe soft tot cam pe acolo au facut schimbul asa ca as indrazni sa zic ca e cam mult spuc ca a fost vb de sabotaj in cazul lui.
pilotul cursei unul din:Sai,Alo,Ham,Rai si Ric.
La Austin s-a dovedit din nou ca Hamilton are o forta greu de egalat. Dar si ca Alonso si Kimi, mai au inca vlaga in ei. Alonso in special.
Cei care nu s-au concentrat pe Ham si Nico au avut ce vedea. Au fost amintiti mai sus pilotii care au avut evolutii consistente.