Lewis Hamilton a profitat la maxim de o ploaie sporadica pe unele viraje ale circuitului de la Hockenheim pentru a obține o victorie nesperată în Marele Premiu al Germaniei, cu ajutorul căreia a revenit în fruntea clasamentului general.
Sebastian Vettel și-a păstrat prima poziție la start, în ciuda faptului că Valtteri Bottas a lăsat senzația că a plecat mai bine la stingerea luminilor roșii. În spatele celor doi, Kimi Raikkonen a rămas pe 3, însă Max Verstappen a încercat de mai multe ori să-l depășească pe parcursul primului tur.
Principala depășire a fost realizată de Nico Hulkenberg, care a urcat pe 6 în defavoarea lui Romain Grosjean, în spatele lui Kevin Maugnussen.
Piloții de top și-au construit avansuri de 2-3 secunde, astfel că spectacolul a fost asigurat de Lewis Hamilton, care a plecat doar de pe locul 14 ca urmare a defecțiunii tehnice din calificări. Pilotul Mercedes a progresat constant în pluton și, după numai 15 tururi, a ajuns pe poziția a cincea.
Strategie diferită pentru Vettel și Raikkonen
În acest punct al cursei, Ferrari a decis să-l cheme la boxe pe Kimi Raikkonen pentru înlocuirea pneurilor ultrasoft cu cele soft, iar finlandezul a revenit pe circuit chiar în fața lui Hamilton, probabil cu obiectivul de a-l încetini pe britanic.
Finlandezul și-a construit un avans de 4 secunde, iar Vettel a intrat la boxe în turul 27 pentru o strategie similară și a revenit pe circuit între Raikkonen și Hamilton. Germanul a rămas în spatele coechipierului său până în turul 39, când l-a depășit cu ușurință în urma unor schimburi de conversații radio prin care Raikkonen a înțeles că trebuie să cedeze poziția.
În ciuda unor informații potrivit cărora ploaia urma să afecteze circuitul în numai câteva minute, Hamilton a intrat la boxe în turul 43 pentru a înlocui pneurile soft cu cele ultrasoft și a coborât astfel pe locul 5, în spatele lui Bottas și Verstappen.
Vettel, abandon după o greșeală pe ploaie
Ploaia a sosit după numai două tururi, însă doar în câteva viraje, astfel că singurul pilot de top care a optat pentru pneuri intermediare a fost Verstappen.
Pilotul Red Bull a revenit însă la boxe după câteva tururi pentru a trece din nou pe slick-uri, în contextul în care care timpii pe circuit cu intermediare erau cu circa 10 secunde mai slab. Hamilton a profitat astfel de situație pentru a urca pe poziția a patra, în timp ce Bottas a reușit să profite de o scurtă ieșire în decor a lui Raikkonen pentru a trece de finlandez.Într-un moment în care piloții abordau cu precauție virajele ude pentru a evita derapajele cu pneuri slick, Vettel a comis o eroare majoră și a intrat cu o viteză prea mare într-un viraj. În imposibilitatea de a vira, germanul a ieșit pe pietrișul din afara circuitului și a fost nevoit să abandoneze, în ciuda avansului de peste 9 secunde pe care îl avea.
Hamilton, liderul surpriză
Incidentul a generat apariția Safety Car-ului, iar Raikkonen și Verstappen au intrat la boxe. Inițial, Hamilton a intrat la rândul său pe traseul spre boxe, însă a fost informat de la boxe în ultimul moment să rămână pe circuit, astfel că a revenit pe linia dreaptă de start-sosire. Hamilton a devenit astfel lider în spatele Safety Car-ului, care a ieșit de pe circuit cu 10 tururi înainte de final.
Bottas a încercat să-l depășească pe Hamilton, însă a fost rugat prin radio să-și păstreze poziția a două în spatele coechipierului său. Astfel, Hamilton a trecut primul linia de sosire în fata coechipierului său și a lui Raikkonen, iar cele 25 puncte obținute îi permit să revină pe prima poziție în clasamentul general, cu un avans de 17 puncte în fața lui Vettel.
Victoria sa a fost însă favorizată semnificativ de ploaie și, mai ales, de abandonul rivalului său de la Ferrari.Verstappen a ocupat locul 4 în fața lui Hulkenberg și Grosjean, în timp ce Force India a obținut locurile 7 și 8 prin Sergio Perez și Esteban Ocon. Marcus Ericsson și Brendon Hartley au completat topul 10.
Daniel Ricciardo a luat startul din spatele plutonului în urma numeroaselor înlocuiri de componente la unitatea de propulsie, iar pilotul Red Bull Racing a urcat în zona punctelor aproape de jumătatea cursei. Australianul a fost însă nevoit să abandoneze în urma unei defecțiuni la unitatea de propulsie și a încheiat astfel într-un mod nefericit un weekend de coșmar.
Prostul asta de Vettel a gresit ca un incepator, unde naibii ardea? Ca avea 9 secunde avans, mai usor si nu rata virajul!
Aici a pierdut campionatul, la fel ca anul trecut la Singapore! Aici si-a pierdut concentrarea si va dominat de Lewis, cursa de la Hungaloring va fi castigat de Rbr.
Eu nu prea inteleg ce se intampla la Rbr cu aceste probleme tehnice ale lui Ricci, il vor neaparat in fata sa pe Max.
De cand un pilot are un cuvant de spus in privinta celui care va tine discursul?
Bravo pentru Hamilton, Bottas si Verstappen. Raikkonen... pacat... dar mandria a distru si tari nu doar niste curse de F1.
Bravo pentru Hamilton si Bottas inca odata. Raikkonen cred ca o sa fie debarcat cursa viitoare. Personal nu cred ca mai are ce cauta la Ferrari, realmente dezamagitoare prestanta lui din aceasta cursa... pacat!
Victoria e mai mult decat spera azi, dar Vettel i-a făcut-o cadou. Fara abandonul lui Vettel tot ajungea macar pe 3.
A doua cursa fantastica facuta de Hamilton la rand.
Daca nu era asa cocalar si arogant, cu aere de vedeta, poate ca ar fi fost un pilot mai mare decat este acum.
Nu stiu ce se intampla, dar sunt curse din ce in ce mai bune. Cursele de pe circuitele clasice din Europa sunt fantastice. O sa vina partea aia asiatica unde o sa adormim la curse. Dar abia astept Spa si Monza.
Si de asta imi place de Hamilton, e bun, e arogant, are un pic din atitudinea fotbalistilor de top, dar face fata mai bine situatiilor critice, stresante si stie mai bine sa fructifice oportunitatile aparute.
P.S. Acum fanii Ferrari vor striga ca niste c_rve sclifosite cum ar fi trebuit penalizat Ham, dar sa-l lase in pace cred ca a fost cea mai buna decizie in contextul cursei.
Cât despre tine Mirciulică, cine crezi că ți-ar fi făcut parastas?
Eu cand am vazut schema de aur a celor de la Ferrari am oprit tembelizorul.. dupa, am auzit ca si Bottas s-a facut de cocos.. De greseala de incepator al lui Seb nici nu are rost a se mai povesti.
Da stiu, recunosc ca Lewis e mai bun pe ploaie dar nu ajungea sa il depaseasca pe Vettel, Vettel si-a facut-o singur. Faceti si voi calculele, 9 secunde intre Vettel si Kimi, 2 secunde Bottas si alte 3 secunde pana al Lewis, plus ca trebuia sa treaca de intarziati in zonele cu apa.
Felicitari Lecrerc pentru intoarcerea de 360grade, dar cu parere de rau, e slab rau de tot pe asfalt ud.
Aceiasi intoarcece de 360grade a efectuat-o si Vettel la 300 la ora Abu Dhabi chiar langa parapet, prin 2012-2013.
Paio ba Ferrari v-a batut la Silverstone pe bune, cu un Bottas cednadu-i locul lui Lewis.
Aici Vettel s-a batut singur, cu un Bottas care ii da locul sau lui Lewis si cu o penalizare care ar cam fi trebuit a fi descalificare efectiva din cursa sau o trece pe la boxe, asa ca.. urla tu cat poti. In alte curse cand Lewis a castigat pe merit, jos palaria dar aici baga-te in pamant si taci.
Acum sa fim si corecti, Kimi si-a asumat vina dar sa fim si realisti, ca daca vroia sa il "coaca", nu frana, il scoatea in afara pistei si altul era rezultatul.
1)Fanii Ferrari il tot acuza pe Hamilton ca se plange prea mult.Oare acestia aveau dopuri in urechi cand Vettel se plangea non-stop ca Raikkonen nu-l lasa sa treaca?Concluzie: pilotul vostru este si el un plangacios.
2)Vettel daca era mare pilot putea sa treaca prin munca proprie de coleg.Raikkonen desi la inceput a dat dovada de demnitate, a revenit mai apoi la munca de sluga.Pacat!
3)Bottas este mult peste Raikkonen dar amandoi sunt praf pe ploaie.Din fericire cel cu masina 5 este pilaf pe ploaie!
4)Hamilton este responsabil de greseala lui Vettel si merita descalificat.Britanicul era prea rapid si Vettel simtind presiunea a fortat si a gresit.
5)Fanii Hamilton trebuie sa-i multumeasca lui Vettel.Datorita acestuia Hamilton a ajuns primul fara sa-i depaseasca pe circuit pe Raikkonen si Bottas.Danke,Seb!
6)Fanii Ferrari cer ca Hamilton sa fie penalizat pt. un lucru minor.Ei vroiau ca Seb si Kimi sa fie iertati cand au ruinat cursele altora.Ador judecata lor!
7)Bottas a renuntat sa-l atace pe Hamilton dar daca incerca nu inseamna ca si reusea.
8)Sa pleci de pe 14 si sa termini primul:SENZATIONAL!
Sa nu castige Hamilton cursa in Uk trebuie lovit!Sa nu castige Vettel cursa in Germania nu trebuie sa faci nimic ca se descurca singurel!
9)Am ras copios de strategiile lui Max,Gasly,Leclerc si care au mai fost.Senzationala tapa!
10) Germanii trebuie sa fie fericiti.Hulk este cel mai bun dintre pamanteni.Un pilot talentat si educat si nu inteleg de ce unii il critica.Pacat ca nu-i la Ferrari in locul lui Seb!
11)Echipa mea preferata (Force India) a punctat bine.Pacat ca au existat unele greseli fara de care poate se putea mai mult.Oricum Checo si Esteban au dus onorabil luptele grele de astazi.
12)Hartley a punctat!Blestemul s-a incheiat si acesta a scapat de lovituri!
13)Leclerc inca greseste!Laudele exagerate strica!
14)Am fost surprins de numarul mic de fani Vettel.Plus ca parca oamenii se bucurau ca acesta a comis-o.Trebuie sa fie trist sa nu fii apreciat acasa!Imi pare rau pentru Seb ca nu are fani dar din pacate el este vinovat ca nu stie sa se comporte.Ar trebui sa invete de la Max si Lewis ca ei stiu sa atraga publicul.
15)Imi pare rau ca multimea portocalie nu are parte de cursa pe propriu teritoriu.Ar fi o atmosfera dementiala in Olanda.
In final multe felicitari pentru performerii zilei:Hamilton,Bottas,Hulkenberg,Perez si Ocon!!!!!
- the driver and the team candidly admitted the mistake and the fact that there was confusion within the team as to whether to stay out or to enter the pits and that led to the infringement.
- The fact that the infringement took place during a Safety Car period
- At no time was there any danger to any other competitor and the change in direction was executed in a safe way
2. Ferrari si Mercedes au aratat azi ca doua echipe fara coloane vertebrale - competitia este criticata din cauza lipsei de depasiri si lupte pe circuit, iar maimutareala cu "Seb is on another strategy" si "Maintain position" sunt niste glume infecte. Bottas, dpmdv, trebuia sa castige astazi. Atacul la Hamilton era superb si pilotii ofereau un duel interesant daca nu se bagau gainarii de la pit.
3. Oficialii au aratat ca sunt partiali anul asta. Ferrari a fost penalizata aspru in ultimele incidente in timpul cursei, dar iesirea subita din pit lane a lui Hamilton nu a fost penalizata. Ce spune Whiting este egal cu zero din momentul asta. Imi pare rau, dar cand intri la pit iar in ultima secunda tai linia continua, tai iarba si revii pe circuit, fara sa fii penalizat cu macar 5 secunde, arata faptul ca nu exista impartialitate in aceasta competitie. Sa ii dai doar avertisment pentru manevra asta e o aberatie si insulta multi consumatori fideli de formula 1.
4. Cursa a fost frumoasa, in final.
La Mercedes nu exista ordine de echipa, pilotii sunt egali, inseamna ca mesajul primit de Bottas sa nu-l atace pe Hamilton nu s-a intamplat. Este dezamagitor sa vezi ca ambele echipe nu sunt in stare sa discute un plan de care sa se tina. Raikkonen trebuia sa-l lase pe Vettel, pentru ca oricum Vettel schimba cateva tururi mai tarziu, in timp ce Bottas trebuia lasat sa-l atace pe Hamilton. Ah si Raikkonen este impotent, a avut un singur atac asupra lui Bottas dupa care linistit si-a vazut de... cursa lui? Verstappen era resemnat, dar Raikkonen putea sa-si vada de atac mai departe...
Hamilton sau Bottas nu vor fi penalizati in acest sezon, pentru ca Formula 1 are nevoie de un Ferrari care la fiecare cursa sa vina si sa lupte, de parca fiecare cursa, este ultima cursa. Dar asta nu scuza, greselile cretine ale lui Vettel, sau Raikkonen, nu le scuza deloc.
Nu cred ca cei de la Red Bull vor mai avea sanse la vreo victorie, pentru ca din acest moment, sper ca atat Vettel cat si Hamilton si-au dat seama ca victoriile nu sunt o garantie. Hamilton cand nu castiga da vina pe echipa, Vettel in schimb si-a cerut scuze pentru o greseala cretina. sper sa fie ultima din acest sezon.
P.S. Este nevoie de o discutie la Ferrari, despre ce rol are fiecare pilot si de ce. Vor sa castige puncte sau sa faca figuratie, asta trebuie ca ambii piloti sa decida. Si daca ar putea s-o faca inainte de pauza vara, ar fi super.
Restul deja cade in plan secund.
Ce nu intelegieti voi este ca, la Mercedes nu este o ordine de echipa ca la Ferrari...
Adica, nu este ca si cum lui Bottas i-au zis sa nu-l atace deloc pe Ham... Cred ca voi ati vazut o alta cursa.
Prima data Bottas l-a atacat pe Hamilton si n-a reusit sa-l depaseasca, si atunci i-au zis cei de la boxe sa numai incerce... Dar nu este ca si cum lui Bottas i-au interzis din prima sa-l atace pe Hamilton, daca ar fi fost asa, atunci nu am mai fi vazut acel duel...
Insa sunt sigur ca, daca in situatia lui Bottas ar fost Kimi, ar fi primit din prima ordine de la boxe sa nu-l atace pe "fetita" deloc... dar in cazul lui Bottas nu a fost asa...
Ceea ce vreau sa transmit este faptul ca, la Mercedes chiar daca este ordine de echipa, totusi nu este chiar atat pe fata ca la Ferrari... si s-a vazut asta atunci cand Bottas a fost lasat sa-l atace pe Hamilton in prima faza, si dupa aceea a primit ordine... insa la Ferrari ordinea de echipa e prea de tot...
Deci, exista o diferenta mare intre ordinea de echipa de la Mercedes si cea de la Ferrari.
Stiti...pe ploaie... se face diferenta intre "barbati" si "baieti" in F1. Acolo motorul Ferrari nu te mai poate ajuta, ci doar tu cum stii sa stapanesti, sa simti masina, sa fie o prelungiri a corpului tau...
Ati observat ca aproape toate cursele pe ploaie sau cand circuit a fost udat le-a castigat Lewis.
Very true iirc since Button's 2011 win in Canada. Hamilton has won every wet race since then, sure today's rain wasn't as bad the the ones before, but that says it all.
f1.technical forum
Pentru MIrciulica: Daca Vettel nu abandona maestrul tau pe ploaie nu castiga. Ba nu, tine de hazard, vezi mai sus ce am spus deja. Aminteste-ti de Brazilia 2008 cand Vettel l-a depasit pe Hamilton pe ploaie si avand aceleasi pneuri.
https://www.youtube.com/watch?v=wvkrpDOf7jg
Prostia celor de la Ferrari este cu totul alta in schimb, prostia celor de la Ferrari sunt ambii piloti. Lui Vettel i se falfaie daca abandoneaza singur ca prostul, iar lui Raikkone i sa falfaie pe ce loc termina cursa, orice cursa. Masina Ferrari este cu siguranta foarte buna, dar pilotii sunt absolut cretini. Nu inteleg ce se intampla cu motivatia lor, daca amandoi nu sunt in stare sa-si vada de treaba si sa aduca cat mai multe puncte la finalul cursei. Raikkonen are o explicatie simpla, ii doare in pula daca termina cursa sau nu, pentru ca oricum isi incaseaza un salariu imens pentru ce rezultate are. Dar... Vettel pentru ce incaseaza acel salariu? Cum se duce Vettel acuma si da ochii cu cei 1000 de angajati Ferrari care ii dezvolta masina, i-o pregatesc pentru cursa si dupa aia se uita cu dezamagire cum un cretin... abandoneaza singur si da scuze pe ploaie... looooool esti prost tata? Nu aveai nevoie de ploaie? Nu erau aceleasi conditii pentru toti pilotii? Au mai gresit si altii, Alonso a avut o cursa de cosmar, Sirotkin la fel, de Ricciardo nu zic nimic pentru ca il paste penalizare in Ungaria (next weekend) dar... numai pilotii Ferrari au fost cretini... unui a abandonat si unul... ah nu mai zic nimic. Va spun sincer, imi pare de dezamagirea angajatilor Ferrari dupa cursa de ieri, sincer imi pare rau. Mi-as cere scuze lor daca as putea... daca eram eu in locul lui Vettel, castigam cursa si i-o dedicam lui Marchionne care este in spital in coma (din cauza unei complicatii).
Hamilton isi doreste ca castige un titlu pentru ca nu are nimic altceva, il inteleg. Vettel are familie, copii, bani destui, are alte proiecte mult mult mai importante, dar atunci... ce cauti tata in F1? Lasa-i pe altii... daca tu nu esti in stare sa te lupti pentru ce conteaza! Si asta este valabil si pentru Raikkonen care realmente sincer... are demult stinsa pasiunea aia pentru castigat curse pe care o avea in 2007... demult este putin spus..
Este evident ca managementul de la Ferrari este plin de cretini, stau si se uita la monitoarele alea fara sa inteleaga ce se intampla pe pista. Jean Todt statea cu cronometrul in mana, se uita tot timpul la ce se intampla pe pista, Ross Brown schimba strategiile in functie de ce se intampla pe pista, nu stateau ca cretinii sa se uite la monitoare. Trebuie sa ai fler, instinct pentru asa ceva, asta le lipseste celor de la Ferrari.
Sa vedem cursa din Ungaria acuma, dar sincer sa fiu... sa arunci 25 de puncte pe geam... greu greu de recuperat.
Vettel a gresit ieri, asta este acuma, s-a dus victoria. Dar sa stii ca n-o te simti mai bine daca imi spui ca este bine ca s-a intamplat asa. Lasa-l pe Vettel sa se bata cu Hamilton pe pista, se descurca ei, dar noi fanii nu trebuie nici sa ne batem, nici sa ne jignim si nici sa ne uram. Bine tu esti liber s-o faci, dar eu nu sunt genul asta. Si mie imi pare rau de ce se intampla la McLaren, dar eu nu sunt genul care loveste pe cineva cand este pe jos, invins. Si nici n-o sa zic ca este bine ca Bianchi a murit pentru ca altfel venea la Ferrari, ca tine.
Ia toate cursele pe ploaie din 2007 pana in 2018 si il gasesti pe el pe Lewis Hamilton im fata lui Alonso, Vettel, Button si altii. Ca sa nu mai zic de gluma de Rosberg.
"Ce aveti mai nene cu Kimi ??!! El si-a facut cursa lui...Astia care dau vina pe el sunt dusi cu capul daca dau vina pe el ptr prostiile facute de Vettel pe pista...Kimi avea pneuri mai vechi si n-a intrat in parapeti ....Trebuie sa fii bolnav rau sa zici ca vetelica si-a distrus pneurile din cauza lui Kimi...Doar prostia din capul lui de vitel rasfatat l-a fucut sa sfarseasca in metereze la fel cum prostia din capul vostru va face sa ganditi asa...'"
Ce sa faci, n-ai ce sa faci... asa sunt fanii Vettel, dusi cu pluta! Si dupa aia se mai mira, ca de ce fanii Mercedes, McLaren sau Hamilton au o problema cu ei...
Tragedia e ca la un avans de 8 secunde el nu s-a stapanit. Sa tinem cont ca cele mai multe secunde le.a pus pe ploaie, omul nu s-a menajat deloc.
In concluzie Vettel a gresit, si-a dat si el seama cat de gasca a fost, cum am spus cred ca asta si-a dorit si Mercedes mai degraba sa greseaca oponentul decat sa recupereze ei. Au riscat, Ham clar are sangele mai rece si uite asa au castigat.
Asa vad eu lucrurile, sa fin sinceri cine se astepta ca ham sa iese pe Ultrasoft fix inainte de ploaie
In aquaplaning pneul nu mai face contact cu pista (se foarmeaza un strat de apa intre ele) si din cauza asta nu ai aderenta deloc si deci masina nu mai poate fi controlata, asa cum ati vazut ca s-a si intamplat. Totul e sa eviti suprafata aia de pista unde vezi (sau nu) ca e o baltoaca.
Ironia e ca e fix zona de pe circuit care ii place lui Vettel, pentru ca in zona aia intri foarte aproape de tribune. Daca nu ia campionatul din cauza asta cred ca nu o sa-si mai aminteasca cu placere de zona respectiva.
Buna rau de tot faza cu nevasta sa :))) l-ai analizat perfect. Bravo. Demult nu am vazut un comentariu atat de realist si de comic in acelasi timp.
Poate e mai bine ca el cu atata aermonie decat ca mine. La mine nu are voie sa ma strige din alta camera cand incepe Lewis ultimul tur in Q3 sau la start. Sau sa vad ca apare ca se plimba prin fatza televizorului in calificari sau cursa cand il arata pe Lewis.