Hamilton produce surpriza: britanicul a plecat de pe 14 și a câștigat în Germania după ce Vettel a abandonat pe ploaie

de Daniel Popescu
Duminica, 22.07.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton a câștigat în mod surprinzător cursa de la Hockenheim după ce a plecat de pe locul 14, întrucât a profitat la maxim de o strategie mai bună și de abandonul suferit de Sebastian Vettel pe o zonă umedă a circuitului din cauza unei ploi răzlețe.

Lewis Hamilton a profitat la maxim de o ploaie sporadica pe unele viraje ale circuitului de la Hockenheim pentru a obține o victorie nesperată în Marele Premiu al Germaniei, cu ajutorul căreia a revenit în fruntea clasamentului general. 

Sebastian Vettel și-a păstrat prima poziție la start, în ciuda faptului că Valtteri Bottas a lăsat senzația că a plecat mai bine la stingerea luminilor roșii. În spatele celor doi, Kimi Raikkonen a rămas pe 3, însă Max Verstappen a încercat de mai multe ori să-l depășească pe parcursul primului tur.

Principala depășire a fost realizată de Nico Hulkenberg, care a urcat pe 6 în defavoarea lui Romain Grosjean, în spatele lui Kevin Maugnussen.

Piloții de top și-au construit avansuri de 2-3 secunde, astfel că spectacolul a fost asigurat de Lewis Hamilton, care a plecat doar de pe locul 14 ca urmare a defecțiunii tehnice din calificări. Pilotul Mercedes a progresat constant în pluton și, după numai 15 tururi, a ajuns pe poziția a cincea.

Strategie diferită pentru Vettel și Raikkonen

În acest punct al cursei, Ferrari a decis să-l cheme la boxe pe Kimi Raikkonen pentru înlocuirea pneurilor ultrasoft cu cele soft, iar finlandezul a revenit pe circuit chiar în fața lui Hamilton, probabil cu obiectivul de a-l încetini pe britanic.

Finlandezul și-a construit un avans de 4 secunde, iar Vettel a intrat la boxe în turul 27 pentru o strategie similară și a revenit pe circuit între Raikkonen și Hamilton. Germanul a rămas în spatele coechipierului său până în turul 39, când l-a depășit cu ușurință în urma unor schimburi de conversații radio prin care Raikkonen a înțeles că trebuie să cedeze poziția.

În ciuda unor informații potrivit cărora ploaia urma să afecteze circuitul în numai câteva minute, Hamilton a intrat la boxe în turul 43 pentru a înlocui pneurile soft cu cele ultrasoft și a coborât astfel pe locul 5, în spatele lui Bottas și Verstappen.

Vettel, abandon după o greșeală pe ploaie

Ploaia a sosit după numai două tururi, însă doar în câteva viraje, astfel că singurul pilot de top care a optat pentru pneuri intermediare a fost Verstappen.

Pilotul Red Bull a revenit însă la boxe după câteva tururi pentru a trece din nou pe slick-uri, în contextul în care care timpii pe circuit cu intermediare erau cu circa 10 secunde mai slab. Hamilton a profitat astfel de situație pentru a urca pe poziția a patra, în timp ce Bottas a reușit să profite de o scurtă ieșire în decor a lui Raikkonen pentru a trece de finlandez.

Într-un moment în care piloții abordau cu precauție virajele ude pentru a evita derapajele cu pneuri slick, Vettel a comis o eroare majoră și a intrat cu o viteză prea mare într-un viraj. În imposibilitatea de a vira, germanul a ieșit pe pietrișul din afara circuitului și a fost nevoit să abandoneze, în ciuda avansului de peste 9 secunde pe care îl avea.

Hamilton, liderul surpriză

Incidentul a generat apariția Safety Car-ului, iar Raikkonen și Verstappen au intrat la boxe. Inițial, Hamilton a intrat la rândul său pe traseul spre boxe, însă a fost informat de la boxe în ultimul moment să rămână pe circuit, astfel că a revenit pe linia dreaptă de start-sosire. Hamilton a devenit astfel lider în spatele Safety Car-ului, care a ieșit de pe circuit cu 10 tururi înainte de final. 

Bottas a încercat să-l depășească pe Hamilton, însă a fost rugat prin radio să-și păstreze poziția a două în spatele coechipierului său. Astfel, Hamilton a trecut primul linia de sosire în fata coechipierului său și a lui Raikkonen, iar cele 25 puncte obținute îi permit să revină pe prima poziție în clasamentul general, cu un avans de 17 puncte în fața lui Vettel.

Victoria sa a fost însă favorizată semnificativ de ploaie și, mai ales, de abandonul rivalului său de la Ferrari.

Verstappen a ocupat locul 4 în fața lui Hulkenberg și Grosjean, în timp ce Force India a obținut locurile 7 și 8 prin Sergio Perez și Esteban Ocon. Marcus Ericsson și Brendon Hartley au completat topul 10.

Daniel Ricciardo a luat startul din spatele plutonului în urma numeroaselor înlocuiri de componente la unitatea de propulsie, iar pilotul Red Bull Racing a urcat în zona punctelor aproape de jumătatea cursei. Australianul a fost însă nevoit să abandoneze în urma unei defecțiuni la unitatea de propulsie și a încheiat astfel într-un mod nefericit un weekend de coșmar. 

Germania - Rezultate cursă:

Comentarii (96)

  • King of the Rain !
    22 18
  • putin vladimir
    un fleac.... ferrari s-au ciuruit singuri :))
    28 11
  • SIMPLE MINDS
    Scheisse!
    31 1
  • Ha, ha, ha! A castigat Hamilton plecand din coada! Ce banalitate a devenit F1! Dar ce-a facut Vetelica? A uitat sa mai traga de volan??? Inca va atrage "marea" competitie?
    26 15
  • Da! Felicitari! Dar penalizarea unde e? O sa ii dea de ochii lumii 5 secunde? Mama lor de hoti si \M|ercedes si germanii toti.
    Prostul asta de Vettel a gresit ca un incepator, unde naibii ardea? Ca avea 9 secunde avans, mai usor si nu rata virajul!
    Aici a pierdut campionatul, la fel ca anul trecut la Singapore! Aici si-a pierdut concentrarea si va dominat de Lewis, cursa de la Hungaloring va fi castigat de Rbr.
    Eu nu prea inteleg ce se intampla la Rbr cu aceste probleme tehnice ale lui Ricci, il vor neaparat in fata sa pe Max.
    26 12
  • fetel iz faster then you
    12 12
  • Hmz, ce e freza aia in capul lui Lewis? Zici ca-i o p - - - a!
    De cand un pilot are un cuvant de spus in privinta celui care va tine discursul?
    22 17
  • Formula1 a devenit un circ in adevaratul sens al cuvantului. Nu mai are legatura cu nimic ceea ce inseamna racing-ul adevarat! Totul se stabileste in casti, cine sa castige sau pilotii au ajuns sa decida cine sa le ia interviuri! O mizerie, o porcarie mediatizata cu unii piloti care nu au nimic intre picioare si accepta umili ordinele de echipa!
    18 11
  • Felicitari pentru Raikkonen care le-a pierdut cursa celor de la Ferrari, sincere felicitari, le-a daruit atata cursa cat si o gramada celor de la Mercedes, gratis :P

    Bravo pentru Hamilton, Bottas si Verstappen. Raikkonen... pacat... dar mandria a distru si tari nu doar niste curse de F1.

    Bravo pentru Hamilton si Bottas inca odata. Raikkonen cred ca o sa fie debarcat cursa viitoare. Personal nu cred ca mai are ce cauta la Ferrari, realmente dezamagitoare prestanta lui din aceasta cursa... pacat!
    6 46
  • Lectie de pilotaj de la Hamilton!
    Victoria e mai mult decat spera azi, dar Vettel i-a făcut-o cadou. Fara abandonul lui Vettel tot ajungea macar pe 3.
    A doua cursa fantastica facuta de Hamilton la rand.
    Daca nu era asa cocalar si arogant, cu aere de vedeta, poate ca ar fi fost un pilot mai mare decat este acum.
    Nu stiu ce se intampla, dar sunt curse din ce in ce mai bune. Cursele de pe circuitele clasice din Europa sunt fantastice. O sa vina partea aia asiatica unde o sa adormim la curse. Dar abia astept Spa si Monza.
    26 18
  • fetel a dovedit inca o data ca are psihic de clasa 0 cand este pus sub presiune. Acum sper ca au vazut si cei mai pupincuristi fani cat de tare este fetel cand nu are o masina dominant
    19 21
  • Este evident ca la Mercedes... doar Hamilton conteaza. La Ferrari au fost corecti cu Raikkonen si uite ca-i musca in cur! Raikkonen putea sa-l lase pe Vettel si cursa era cu totul alta, dar fiecare cu interesele lui. Frustrarea nu-i niciodata o calitate.
    8 32
  • @jpm: Dar fetel n-a fost pus sub presiune, Raikkonen i-a stricat pneurile. Cand se apropia Bottas de Hamilton, instantaneu l-au bagat pe Hamilton la boxe nu?
    9 13
  • Nu sunt fan Vettel dar parca mi-a parut rau de el.....
    Si de asta imi place de Hamilton, e bun, e arogant, are un pic din atitudinea fotbalistilor de top, dar face fata mai bine situatiilor critice, stresante si stie mai bine sa fructifice oportunitatile aparute.
    P.S. Acum fanii Ferrari vor striga ca niste c_rve sclifosite cum ar fi trebuit penalizat Ham, dar sa-l lase in pace cred ca a fost cea mai buna decizie in contextul cursei.
    26 15
  • Doamneeee!!!! Nu pot sa cred!!!!!!!!!!! Am crezut ca fact infarct cand l-am vazut pe Vettel OUT. Nu stiam sigur daca ii el sau Raikkonen. Cand am vazut casca de mai aproape am urlattttt...... am cantattttt...... am multumit divinitatii..... Nu imi vine sa credddd.... Ma tem acuma de penalizare. Sper sa scape.
    25 32
  • Bai fraților, legea nu trebuie a fi doar scrisă ci și aplicabilă: mai avea câțiva metri și intra în parapet schimbând trasa dinspre boxe cu pista și totuși doar comentatorii și urmăritorii acestui sport văd asta, comisarii se prefac că dorm. Iar "maimuța" o laud pentru cum s-a descurcat printre atâția piloți depăşindu-i, dar la cât de aproape e să se p...e pe el sărind pe acolo cu o coafură de neimaginat... motiv pentru care în continuare mi-e silă de el.
    Cât despre tine Mirciulică, cine crezi că ți-ar fi făcut parastas?
    20 22
  • Pana una alta Lewis a fost mai rapid decat restul cu pneuri de uscat pe ploaie.Cine neaga asta nu s-a uitat la cursa.Vettel a facut o greseala stupida si a pierdut cursa.Cu tot norocul Lewis a facut una dintre cele mai mari curse din cariera.Asta demonstreaza din nou cine este Lewis Hamilton.Nesparat rezultat.Incredibila cursa.Superb.
    27 16
  • popica
    probabil ca si kimi s a saturat sa I tot dea fetitei cale libera. Cand Alonso vroia sa aiba cale libera din partea coechiperului , toata lumea ii sarea in cap...cand fetita plangacioasa nu primeste inca o data in plus ajutor pt ca ca el nu este in stare sa se descurce cu o masina net superioara concurentei este kimi de vina. hai sa fim seriosi. Fetel sa fie multumit ca, kimi I a dat Victoria in anglia
    32 10
  • 1) Ferrari trebuie sa faca ceva cu acest votkanen...dobitocul a stat in fata lui VET cu strategie cu trei opriri riscind uzarea prematura a rotilor lui VET...in comparatie ,BOT a executat rapid ordinul fara intrebari ca imbecilul de kimi-Ferrari trebuie sa scape de KIMI altfel nu mai cistiga nimic nici anul asta nici la anul daca il mai tine-nici rolul de executant nu-l poate face.2) Ham ramine fara penalizare....exact cum spuneam:MERCEDES CHEATERS+FIA=LOVE
    21 46
  • Nu sunt ipocrit sa zic ca ma bucura victoria lui Hamilton. Parcă niciodată până azi nu l-am urat așa de mult. Însă oricât de tare i-as detesta caracterul de golan pe care îl are , nu pot să nu îl felicit pentru cursa câștigată pe merit. Astazi a castigat talentul și sângele rece. Când a venit Vettel la Ferrari , toată lumea credea că va face mai mult decât a făcut Alonso. Iată că el cu monopostul cel mai bun de pe grila , nu poate face mai mult. Sa ii fie rușine lui Vettel si bravo Hamilton , chiar dacă mă doare enorm când spun asta...
    29 8
  • fetel se pune singur sub presiune cand nu primeste ce vrea.
    19 5
  • @popica: Stii ce conteaza pana la urma? Sa fi corect cu tine insuti, chiar daca ii minti pe altii. Vettel si Raikkonen erau pe o alta strategie, si nu era nici un castig pentru echipa ca Raikkonen il incetinea pe Vettel. Ca dovada ca Raikkonen stia ce se intampla, era mai incet, in loc sa-si vada de treaba lui a ales sa-i strice cursa si lui Vettel si echipei. Raikkonen doar isi ia salariul, nimic altceva, n-are sansa la o victorie nici daca abandoneaza cei care sunt in fata lui. Iar in Anglia, Vettel a plecat foarte bine si-a vazut de treaba lui, nu cred ca Raikkonen vroia sa-l loveasca pe Hamilton. Vettel s-a departat de Raikkonen destul de repede, cateva tururi mai tarziu avea vreo 5s in fata acestuia. Fiecare isi vedea de treaba lui si echipa castiga puncte bune. La Mercedes fiecare isi stie locul, la Ferrari au incercat sa fie corecti si au pierdut vreo 40 de puncte gratis. Si pilotii Red Bull s-au crezut "destepti" la Baku si a fost un dublu abandon. Dupa cateva discutii... Verstappen sufla si in lapte.
    10 27
  • ANTONIO
    Kimi a stricat toata munca FERRARI la cursa asta-este un dobitoc incurabil-altii au ordine de echipa si cistiga tot-vezi Mercedes azi...RBR...etc....el trebuie sa puna milioane de intrebari...zici ca este regele SPANIEI...si este vai de pla lui
    10 30
  • din 2000 ma uit la f1 si nu am vazut niciodata atatea accidente provocate de catre pilotii de la Ferrari de cand a venit fetel. Sa curga manutele rosii pt dorsistii fetitei. Mi a parut rau de comentatorii de la telekom, mai avreau in pic si plangeau ca parapetul a intrat in fetita cu nr. 5
    23 11
  • Paul Bonnecarrere a scris o carte care s-a numit ,, Indraznetii inving'' Cam asa as numi victoria de azi a lui Hamilton.. Unde esti, Mclaren_1985? :)))
    11 11
  • Felicitări Lewis! Felicitări Mercedes! Cred că Botas putea câștiga dar na...și mai cred că dacă nu venea ploaia Lewis câștiga cursa! Vettel ori intra la schimb ori era depășit de Lewis care era mai rapid cu cel puțin două secunde în condiții normale și mergea până la final! Frumoasă piruieta lui Leclerc! Și felicitări Kimi...dacă nu i spun pe față să l lase pe Seb...el ce să facă...e mai greu de cap...
    17 9
  • Observ ca unii fani Ferrari il critica pe Kimi.lui kimi nu-i place ipocrizia si tot ce a vrut a fost ca Ferrari sa spuna pe ,, fata '' ce doreste de la el.oricum sezonul inca nu s-a terminat si titlul se joaca.Ferrari pot sa asigure un monopost performant lui Vettel
    28 6
  • m7xtra
    @ANTONIO Esti varza amice.. eu inca mai sper la curse fara strategii si tot felul de c4c@turi de astea. Eu vreau Spectacol! Dar de unde? Ca la ce papitzoi sunt in "varf".. si la cat de mult "vinde" imaginea lor - btw, ma doare undeva de imaginea vanduta de astia - ma tem ca nu mai vedem in veci piloti cu oua adevarate... Raikko a dovedit ca are oua (bine.. doar unul...) pe cand Bottas e o gluma proasta pentru acest "sport".
    Eu cand am vazut schema de aur a celor de la Ferrari am oprit tembelizorul.. dupa, am auzit ca si Bottas s-a facut de cocos.. De greseala de incepator al lui Seb nici nu are rost a se mai povesti.
    4 1
  • Ferrari pot sa asigure un monopost performant lui Vettel.Problema e daca Vettel reuseste sa aiba nervii tari pentru a lupta pentru titlu panna-n ultima cursa
    14 7
  • popica
    Cand mama dracu a fost Ferrari corecta cu ambii piloti? Niciodata!! Intotdeauna unu dintre ei a fost oropsit indifferent de perioda
    20 3
  • https://www.bbc.co.uk/programmes/p06ff4jp Conversatia lui Kimi cu Jock Clear o sa intre in istorie.Ca si chestia cu ,, Let Michael pass.''
    9 6
  • Cursa pierduta amatoreste de Ferrari. E penibil sa te rogi, timp de 10 ture de un pilot sa se dea la o parte si el sa se faca ca ploua. Oriucm , Vettel la cat de nervos a fost , sigur o dadea in gard pana la final. La cum merge masina Ferrari , eu cred ca pana la final o sa-i dovedeasca pe cei de la Mercedes.
    1 7
  • m7xtra
    @popica. Good point. Dar se cuvin inca multe alte completari: Mercedes, RBR, etc.etc.etc.
    2 0
  • Nu-mi vine sa cred , sa ai cursa in mana si sa pierzi in halua acesta.
    3 0
  • Il depasea Lewis pe Vettel pe naiba! A fost mai rapid pe tur liber, in timp ce Vettel avea in fata piloti intarziati si tocmai in zona aceea plina de apa, de aia a fost vcu 2 secunde mai rapid Lewis.
    Da stiu, recunosc ca Lewis e mai bun pe ploaie dar nu ajungea sa il depaseasca pe Vettel, Vettel si-a facut-o singur. Faceti si voi calculele, 9 secunde intre Vettel si Kimi, 2 secunde Bottas si alte 3 secunde pana al Lewis, plus ca trebuia sa treaca de intarziati in zonele cu apa.
    Felicitari Lecrerc pentru intoarcerea de 360grade, dar cu parere de rau, e slab rau de tot pe asfalt ud.
    Aceiasi intoarcece de 360grade a efectuat-o si Vettel la 300 la ora Abu Dhabi chiar langa parapet, prin 2012-2013.
    12 15
  • Mai mult decat victoria de azi sunt fericit ca ii gata Marchionne. Nici in public nu mai ies. Cred ca a intrat deja in etapa finala a vietii inainte de apus. Marchionne Kaput!!!!!!
    4 28
  • In batalia asta cu Ferrari (cum a aratat si Kimi la Silverstone) nu se iau prizonieri. Urla Sebi ca ne-a batut la noi acasa. uite acuma l-am batut noi la el acasa iar el capo supremo de la Ferrari ii kaput!!! Asta da ziua.
    8 27
  • @popica Jean Alesi și Gerhard Berger.Nici unul nu a fost pilot nr.1
    5 3
  • @ Chul - asta intr-o perioada in care Ferrari nu prea conta in lupta pentru titluri
    7 3
  • @mircea
    Esti un cretin daca te bucuri la moartea unui om, de fapt ce imi mai bat cap cu tine? E limpede ca ai acei 32 de ani degeaba, tot un agarici cu mintea de 7 ani ai ramas.
    Paio ba Ferrari v-a batut la Silverstone pe bune, cu un Bottas cednadu-i locul lui Lewis.
    Aici Vettel s-a batut singur, cu un Bottas care ii da locul sau lui Lewis si cu o penalizare care ar cam fi trebuit a fi descalificare efectiva din cursa sau o trece pe la boxe, asa ca.. urla tu cat poti. In alte curse cand Lewis a castigat pe merit, jos palaria dar aici baga-te in pamant si taci.
    16 12
  • @ necunoscut.La Silverstone, Hamilton a fost acrosat de Kimi si a pierdut locuri..Nu poti sa zici ca l-a batut pe bune
    10 14
  • Alex @zzz
    Ba, da, l-a batut la start, de fapt, l-au batut toti la acel start praf si lasa-ma cu acrosajul lui Kimi, ca Kimi avea trasa pe partea lui sau brusc au uitat toti regulile?Sa zica mersi Lewis ca Raikko a franat si doar l-a lovit in anvelopa din spate, ca poate il lovea mai tare si era out din primul viraj.
    Acum sa fim si corecti, Kimi si-a asumat vina dar sa fim si realisti, ca daca vroia sa il "coaca", nu frana, il scoatea in afara pistei si altul era rezultatul.
    21 14
  • Mercedes F1
    Lewis imperial, Vetel...penibilutz...cu cea mai buna masina din grila. Cam asta e nivelul...
    13 10
  • @ unknown_ Dupa cum am vazut si azi o cursa se castiga dupa ultima tura.
    7 8
  • laurentiu
    Regulamentul se refera la pilotul care calca linia LA IESIREA de la boxe,unde poti sa iti creezi avantaj sau poti sa ii incurci pe pilotii de pe circuit.Una peste alta HAM a demonstrat ca este cel mai bun pilot din grila,VET ... departe de tot ,nu stie sa piloteze sub presiune,clar ca talent si valoare sub HAM,ALO,VER,SI RIC.Probabil se teme si de venirea lui LEC la echipa.Nu cred ca va castiga vreun titlu la scuderia.
    8 5
  • Hamilton sub investigatie...oricum nu mai conteaza nici daca pierde victoria ...Tot ramane cu puncte in fata lui Vettel
    6 13
  • carton umed
    Sezonul asta ne-a oferit curse senzationale dar cea de astazi a fost mult peste tot ce-am vazut in ultimii 4 ani.Am foarte multe lucruri de punctat:
    1)Fanii Ferrari il tot acuza pe Hamilton ca se plange prea mult.Oare acestia aveau dopuri in urechi cand Vettel se plangea non-stop ca Raikkonen nu-l lasa sa treaca?Concluzie: pilotul vostru este si el un plangacios.
    2)Vettel daca era mare pilot putea sa treaca prin munca proprie de coleg.Raikkonen desi la inceput a dat dovada de demnitate, a revenit mai apoi la munca de sluga.Pacat!
    3)Bottas este mult peste Raikkonen dar amandoi sunt praf pe ploaie.Din fericire cel cu masina 5 este pilaf pe ploaie!
    4)Hamilton este responsabil de greseala lui Vettel si merita descalificat.Britanicul era prea rapid si Vettel simtind presiunea a fortat si a gresit.
    5)Fanii Hamilton trebuie sa-i multumeasca lui Vettel.Datorita acestuia Hamilton a ajuns primul fara sa-i depaseasca pe circuit pe Raikkonen si Bottas.Danke,Seb!
    6)Fanii Ferrari cer ca Hamilton sa fie penalizat pt. un lucru minor.Ei vroiau ca Seb si Kimi sa fie iertati cand au ruinat cursele altora.Ador judecata lor!
    7)Bottas a renuntat sa-l atace pe Hamilton dar daca incerca nu inseamna ca si reusea.
    8)Sa pleci de pe 14 si sa termini primul:SENZATIONAL!
    Sa nu castige Hamilton cursa in Uk trebuie lovit!Sa nu castige Vettel cursa in Germania nu trebuie sa faci nimic ca se descurca singurel!
    9)Am ras copios de strategiile lui Max,Gasly,Leclerc si care au mai fost.Senzationala tapa!
    10) Germanii trebuie sa fie fericiti.Hulk este cel mai bun dintre pamanteni.Un pilot talentat si educat si nu inteleg de ce unii il critica.Pacat ca nu-i la Ferrari in locul lui Seb!
    11)Echipa mea preferata (Force India) a punctat bine.Pacat ca au existat unele greseli fara de care poate se putea mai mult.Oricum Checo si Esteban au dus onorabil luptele grele de astazi.
    12)Hartley a punctat!Blestemul s-a incheiat si acesta a scapat de lovituri!
    13)Leclerc inca greseste!Laudele exagerate strica!
    14)Am fost surprins de numarul mic de fani Vettel.Plus ca parca oamenii se bucurau ca acesta a comis-o.Trebuie sa fie trist sa nu fii apreciat acasa!Imi pare rau pentru Seb ca nu are fani dar din pacate el este vinovat ca nu stie sa se comporte.Ar trebui sa invete de la Max si Lewis ca ei stiu sa atraga publicul.
    15)Imi pare rau ca multimea portocalie nu are parte de cursa pe propriu teritoriu.Ar fi o atmosfera dementiala in Olanda.

    In final multe felicitari pentru performerii zilei:Hamilton,Bottas,Hulkenberg,Perez si Ocon!!!!!
    17 3
  • FIA race director Charlie Whiting points out that Hamilton didn't break the regulation regarding the pit entry bollard in the event notes. Confirms Raikkonen's penalty in Baku was a different incident based on event notes, not International Sporting Code #F1 #GermanGP
    12 5
  • Mclaren_1985. Pana la urma Vettel a intrat in zid din cauza lui, pacalici trist:)) Nu din cauza lui Kimi:))
    20 6
  • Alex...Vettel era pe softuri făcute praf în spatele lui Kimi...Lewis pe Ultra noi...așa că... atunci când zici tu că a început ploaia și era întârziat de piloți...Lewis a fost mai rapid cu trei secunde...nu cu două...deci Vettel ori intra la boxe ori era depășit de Lewis!
    4 1
  • Deci Hamilton a plecat ultimul iar Alonso a ajuns ultimul. Cum le rezolva timpul pe toate ...
    2 4
  • Hamilton pastreaza victoria..
    11 5
  • Hamilton a primit doar o mustrare..
    9 5
  • So, in summary, stewards' ruled that Hamilton did break the regulations by crossing the white pit entry line, but felt a reprimand was sufficient punishment because:
    - the driver and the team candidly admitted the mistake and the fact that there was confusion within the team as to whether to stay out or to enter the pits and that led to the infringement.
    - The fact that the infringement took place during a Safety Car period
    - At no time was there any danger to any other competitor and the change in direction was executed in a safe way
    7 3
  • 1. Fanii Vettel sa o lase mai moale cu acuzele la Raikkonen, cum ca din cauza lui a pierdut Vettel gumele si ca din cauza asta a intrat in parapet. Conditiile meteo si neatentia au cauzat asta. Raikkonen a zis clar: "Vrei sa il las? Doar zi-mi!" - omul a fost fair si a vrut mesaj clar, nu cu subinteles. Daca Vettel nu se vaita ca i se duc gumele (cand putea sa mearga la 2 secunde in spatele lui Raikkonen linistit), cursa putea avea alt deznodamant. S-a grabit sa ajunga in parapet, probabil, cateva tururi mai tarziu. In momentul cand Vettel s-a vaitat ultima oara, inainte ca Raikkonen sa ii faca loc, cel din urma scosese cel mai rapid tur. Asa ca e o idee sa o lase mai moare. Nu am fost de acord cu expresiile "fetita" si "campion de carton", dar astazi chiar a fost fetita.

    2. Ferrari si Mercedes au aratat azi ca doua echipe fara coloane vertebrale - competitia este criticata din cauza lipsei de depasiri si lupte pe circuit, iar maimutareala cu "Seb is on another strategy" si "Maintain position" sunt niste glume infecte. Bottas, dpmdv, trebuia sa castige astazi. Atacul la Hamilton era superb si pilotii ofereau un duel interesant daca nu se bagau gainarii de la pit.

    3. Oficialii au aratat ca sunt partiali anul asta. Ferrari a fost penalizata aspru in ultimele incidente in timpul cursei, dar iesirea subita din pit lane a lui Hamilton nu a fost penalizata. Ce spune Whiting este egal cu zero din momentul asta. Imi pare rau, dar cand intri la pit iar in ultima secunda tai linia continua, tai iarba si revii pe circuit, fara sa fii penalizat cu macar 5 secunde, arata faptul ca nu exista impartialitate in aceasta competitie. Sa ii dai doar avertisment pentru manevra asta e o aberatie si insulta multi consumatori fideli de formula 1.

    4. Cursa a fost frumoasa, in final.
    26 5
  • Mircea, crezi ca noi ne-am bucura daca Ron Dennis ar fi in situatia lui Marchione? Personale, nu m-as bucura nici daca Hamilton sau Alonso ar fi in aceeasi situatie, desi nu-i suport de nicio culoare. Probabil ca Marchione plateste acum in fata divinitatii, dar nu suntem noi in masura sa-l judecam. Cat despre cursa, absolut meritata victoria lui Hamilton. Pana una alta, pe o pista cu conditii mixte ii dadea doua secunde pe tur lui Vettel. E drept ca Vettel n-avea niciun motiv sa forteze, dar asta nu-i o scuza pt faptul ca Hamilton era mai rapid. Daca ne uitam ca din 4 victorii sezonul asta, Hamilton a castigat de doua ori beneficiind si de problemele adversarilor, e clar ca vom mai avea curse cel putin interesante anul asta. Legat de duelul dintre Kimi si Vettel, daca aia de la Ferrari erau baieti destepti, il tineau pe Vettel la 2-3 sec in spate, in conditiile in care oricum Hamilton trebuia sa intre la boxe, ca o facea in 3 tururi, sau in 10, trebuia sa intre. In conditiile astea, i-ar fi dat o sansa serioasa lui Kimi sa termine pe 2, in spatele lui Vettel...asta daca cursa s-ar fi desfasurat normal. In fine, faptele sunt consumate, avem un nou lider, si ce e cel mai important, pare ca avem cel mai disputat sezon din ultimele 5.
    20 3
  • Din punctul meu de vedere, cursa de astazi a fost cea mai frumoasa cursa din acest sezon, si nu pentru ca abandonat Vettel, sau pentru ca a castigat Hamilton, ci pentru ca aratat ca amandoi sunt la fel de slabi si fara ajutor, n-ar castigat nimic. Raikkonen a mers slab, ma mir ca s-a aparat, dar primul stint a fost foarte slab, la al doilea speram ca va merge mai bine... dar m-am inselat. Raikkonen il putea lasa liber pe Vettel, era cea mai buna alegere, pentru ca oricum erau pe strategii diferite. Dar greseala cretina a fost a lui Vettel. Ambii puteau sa intre la boxe si sa schimbe, si cursa putea sa fie o alta mancare de peste.

    La Mercedes nu exista ordine de echipa, pilotii sunt egali, inseamna ca mesajul primit de Bottas sa nu-l atace pe Hamilton nu s-a intamplat. Este dezamagitor sa vezi ca ambele echipe nu sunt in stare sa discute un plan de care sa se tina. Raikkonen trebuia sa-l lase pe Vettel, pentru ca oricum Vettel schimba cateva tururi mai tarziu, in timp ce Bottas trebuia lasat sa-l atace pe Hamilton. Ah si Raikkonen este impotent, a avut un singur atac asupra lui Bottas dupa care linistit si-a vazut de... cursa lui? Verstappen era resemnat, dar Raikkonen putea sa-si vada de atac mai departe...

    Hamilton sau Bottas nu vor fi penalizati in acest sezon, pentru ca Formula 1 are nevoie de un Ferrari care la fiecare cursa sa vina si sa lupte, de parca fiecare cursa, este ultima cursa. Dar asta nu scuza, greselile cretine ale lui Vettel, sau Raikkonen, nu le scuza deloc.

    Nu cred ca cei de la Red Bull vor mai avea sanse la vreo victorie, pentru ca din acest moment, sper ca atat Vettel cat si Hamilton si-au dat seama ca victoriile nu sunt o garantie. Hamilton cand nu castiga da vina pe echipa, Vettel in schimb si-a cerut scuze pentru o greseala cretina. sper sa fie ultima din acest sezon.

    P.S. Este nevoie de o discutie la Ferrari, despre ce rol are fiecare pilot si de ce. Vor sa castige puncte sau sa faca figuratie, asta trebuie ca ambii piloti sa decida. Si daca ar putea s-o faca inainte de pauza vara, ar fi super.
    7 17
  • @ GTS-F1 - Hamilton a pierdut destule curse pe mana strategilor de la Mercedes.eu pot sa interpretez ca hamy e mai sincer decat Vettel care iroseste ocazii importante de a castiga pentru Ferrari.faptul ca-si cere scuze nu ajuta cu nimic si-n plus nu stim daca scuzele sunt sicere sau nu..per asamblu din ce-am vazut pana acum, cei de la Mercedes au gresit mai mult fata de cei de la Ferrari.Sezonul e lung si titlul inca se joaca..Eu zic ca ca Vettel cu toate scuzele lui iroseste munca echipei Ferrari de pana acum.
    11 4
  • Imi cer scuze pentru iesirea cu Marchionne. Chiar nu ii doresc raul. Nu vreau sa isi piarda viata, nu sunt un monstru. Am vorbit la cald din frustrare ca Lewis si-a stricat masina ieri si faza cu Kimi la Silverstone. Ma simt un gunoi acum, mi-e scarba mie insumi de ce am scris, vazand acum ca e in coma. Scuzatima. Nu vreau sa pateasca nimeni nimic chestii de viata sau sanatate.
    19 4
  • Razban Dumitraghe
    Fetel demonstreaza din nou ca a fost un campion de carton care s-a inmuiat la primele picaturi de ploaie. Cu o masina superioara mercedesului nu e in stare sa castige. Ii inteleg frustrarea cand ta ca un nebun in volan dupa iesirea in decor! E frustrant sa pierzi cand esti primul si conduci cea mai rapida masina de pe pista. Lewis este un pilot magistral care a aratat ca un adevarat pilot castiga si daca pleaca de pe locul 14!!!
    6 3
  • @Mclaren_Mircea_1984
    Sper din suflet sa iti zdohneasca vreo ruda sau parinte.....
    1 18
  • Ferrari..
    ...sau cum sa fii la jumatatea sezonului pe locul doi cu o masina mai buna decat concurenta.
    Restul deja cade in plan secund.
    10 1
  • @@mircea, @JugaruGabi, @GTS-F1
    Ce nu intelegieti voi este ca, la Mercedes nu este o ordine de echipa ca la Ferrari...
    Adica, nu este ca si cum lui Bottas i-au zis sa nu-l atace deloc pe Ham... Cred ca voi ati vazut o alta cursa.
    Prima data Bottas l-a atacat pe Hamilton si n-a reusit sa-l depaseasca, si atunci i-au zis cei de la boxe sa numai incerce... Dar nu este ca si cum lui Bottas i-au interzis din prima sa-l atace pe Hamilton, daca ar fi fost asa, atunci nu am mai fi vazut acel duel...
    Insa sunt sigur ca, daca in situatia lui Bottas ar fost Kimi, ar fi primit din prima ordine de la boxe sa nu-l atace pe "fetita" deloc... dar in cazul lui Bottas nu a fost asa...

    Ceea ce vreau sa transmit este faptul ca, la Mercedes chiar daca este ordine de echipa, totusi nu este chiar atat pe fata ca la Ferrari... si s-a vazut asta atunci cand Bottas a fost lasat sa-l atace pe Hamilton in prima faza, si dupa aceea a primit ordine... insa la Ferrari ordinea de echipa e prea de tot...
    Deci, exista o diferenta mare intre ordinea de echipa de la Mercedes si cea de la Ferrari.
    7 6
  • Vettel..
    cea mai buna arma a celor de la Mercedes impotriva Ferrari.
    4 3
  • Bernie
    Ce aveti mai nene cu Kimi ??!! El si-a facut cursa lui...Astia care dau vina pe el sunt dusi cu capul daca dau vina pe el ptr prostiile facute de Vettel pe pista...Kimi avea pneuri mai vechi si n-a intrat in parapeti ....Trebuie sa fii bolnav rau sa zici ca vetelica si-a distrus pneurile din cauza lui Kimi...Doar prostia din capul lui de vitel rasfatat l-a fucut sa sfarseasca in metereze la fel cum prostia din capul vostru va face sa ganditi asa...
    21 2
  • Ferrari anul acesta cea mai buna masina si cel mai bun motor, am puterea sa recunosc desi mi-e greu sa admit. Asta e. Dar orice ati zice oponentii lui Lewis el e cel mai bun pilot al generatiei actuale NU Vettel. In duelul dintre ei vad anii 1998-1999. Atunci Hakkinen al doilea cel mai bun pilot dar cu cea mai buna masina se lupta cu Schumacher cel mai bun pilot cu a doua cea mai buna mai buna masina. Asa e azi. Hammy e mai bun chiar daca Ferrari e mai buna ca si masina.

    Stiti...pe ploaie... se face diferenta intre "barbati" si "baieti" in F1. Acolo motorul Ferrari nu te mai poate ajuta, ci doar tu cum stii sa stapanesti, sa simti masina, sa fie o prelungiri a corpului tau...

    Ati observat ca aproape toate cursele pe ploaie sau cand circuit a fost udat le-a castigat Lewis.
    10 4
  • Imi amintesc chiar de acea victorie pe ploaie a lui Vettel de la Monza din 2008. Ea a survenit pentru ca Mclaren gresise in calificari si l-a scos pe Hammy prea tarziu pe pista in calificari (si in calificari ploa si l-au scos cand ploaia s-a intetit). Dar mergand de pe 17 a ajuns pana pe 6 dupa ce a depasit tot pana i s-au dus gumele. A trecut de Raikkonen, de Alonso, de Kubica de toti ca si in karting. Imi amintesc comentariul de atunci cred ca Dan Alexandrescu "si Lewis Hamilton ia 2 secunde - 2.5 secunde pe tur ca Senna". Sau cei de la BBC "he is the master of the wet" Repet toti erau pe gume de ploaie, nu avea avantaj de pneu. De aceea a castigat Vettel, pentru ca langa el la start erau Kovalainen, Sebastian Bourdais si inca ceva flaușat de asta (toti piloti zero barat). Daca Lewis mergea fie si din primii zece nu exista acea prima victorie a lui Vettel. Puteti sa va uitati la reluare a cursei sau videouri de la Monza 2008, daca nu ma credeti.
    11 4
  • Corect era sa-l penalizeze pe Hamilton - probabil ca daca era Max sau Kimi, ar fi incasat secunde de penalizare. Tot corect era sa iasa SC pana nu se intampla un eveniment pe ploaie, bine macar ca nu a fost ceva mai grav. Ar trebui sa castige Vettel in Ungaria si Hamilton sa ia locul 6 ca sa fie la egalitate inainte de vacanta, ceea ce e greu de crezut insa chestii total neasteptate se intampla des in sportul asta. Sa nu uitam de RBR, care va avea un cuvant de spus.
    4 8
  • "Imi amintesc chiar de acea victorie pe ploaie a lui Vettel de la Monza din 2008"- bai ma inebuniti cu istoriile voastre care mai au nitel si se lovesc de facerea lumii, de Adam si Eva. Nu cu rautate v-o spun dar traind in trecut nu-ti mai traiesti prezentul cu care-ti poti creea un viitor stralucit.
    3 4
  • Some can drive in the wet, some can't.
    Very true iirc since Button's 2011 win in Canada. Hamilton has won every wet race since then, sure today's rain wasn't as bad the the ones before, but that says it all.

    f1.technical forum
    4 3
  • bipbip
    Mai Mircea, iubita stie ca ai trairile astea cu Hamilton? Orgasm cand mai moare cate un boss de la Ferrari ...
    6 3
  • Din pacate pentru noi fanii, spectacol nu prea mai exista. Echipele nu se mai gandesc la fani ci doar la punctele in clasament! Trist pentru motorsport !
    3 0
  • Nu are de'a face greseala lui Vettel cu pneurile. Daca nimeresti intr-o baltoaca si faci aquaplaning masina nu mai poate fi controlata. I se poate intampla oricui, important e sa nimeresti fix zona aia de pista cu problema. A scapat ieftin, Bianchi din pacate nu.

    Pentru MIrciulica: Daca Vettel nu abandona maestrul tau pe ploaie nu castiga. Ba nu, tine de hazard, vezi mai sus ce am spus deja. Aminteste-ti de Brazilia 2008 cand Vettel l-a depasit pe Hamilton pe ploaie si avand aceleasi pneuri.
    3 7
  • Alt duel celebru pe ploaie:
    https://www.youtube.com/watch?v=wvkrpDOf7jg
    1 2
  • team radio
    Actuala F1, nu ca ma plictiseste, dar ma irita deja. Dat fiind faptul ca exista ordine de echipa (avantajand un pilot si totodata sacrificand pe altul) as prefer ca echipele sa concureze doar cu un pilot. Prostie si facatura. Da-l naibii!
    4 3
  • team radio
    Multumeste-le lui Alonso & co. Tot la Hockenheim in 2010 avu loc asemenea isprava cand ordinele de echipa erau interzise. Dupa cursa aia au fost reglementate ca asa aveau nevoie Alonso & co. Atunci nu te plictiseai. Acum te plictisesti dar asta nu are legatura cu ordinele de echipa ci cu pozitia de la finish a mai sus mentionatului.
    1 3
  • Am revazut cursa, si discutand cu sotia, problema celor de la Ferrari a fost si ramane... strategia de cursa. Realmente aici a fost greseala ambilor piloti dar mai ales a inginerilor de cursa ai acestor piloti. Raikkonen schimbase mai repede, a fost ajuns din urma de Vettel, care pierdea peste 1s pe tur in spatele acestuia si realmente nu inteleg de ce conta pentru Raikkonen daca il lasa sa treaca sau nu. Cateva tururi mai tarziu, Raikkonen oricum a aruncat si locul 2 pe geam, dupa care dupa SC-ul pentru Vettel s-a multumit cu locul 3 pentru ca oricum Verstappen era realmente pe nicaieri.

    Prostia celor de la Ferrari este cu totul alta in schimb, prostia celor de la Ferrari sunt ambii piloti. Lui Vettel i se falfaie daca abandoneaza singur ca prostul, iar lui Raikkone i sa falfaie pe ce loc termina cursa, orice cursa. Masina Ferrari este cu siguranta foarte buna, dar pilotii sunt absolut cretini. Nu inteleg ce se intampla cu motivatia lor, daca amandoi nu sunt in stare sa-si vada de treaba si sa aduca cat mai multe puncte la finalul cursei. Raikkonen are o explicatie simpla, ii doare in pula daca termina cursa sau nu, pentru ca oricum isi incaseaza un salariu imens pentru ce rezultate are. Dar... Vettel pentru ce incaseaza acel salariu? Cum se duce Vettel acuma si da ochii cu cei 1000 de angajati Ferrari care ii dezvolta masina, i-o pregatesc pentru cursa si dupa aia se uita cu dezamagire cum un cretin... abandoneaza singur si da scuze pe ploaie... looooool esti prost tata? Nu aveai nevoie de ploaie? Nu erau aceleasi conditii pentru toti pilotii? Au mai gresit si altii, Alonso a avut o cursa de cosmar, Sirotkin la fel, de Ricciardo nu zic nimic pentru ca il paste penalizare in Ungaria (next weekend) dar... numai pilotii Ferrari au fost cretini... unui a abandonat si unul... ah nu mai zic nimic. Va spun sincer, imi pare de dezamagirea angajatilor Ferrari dupa cursa de ieri, sincer imi pare rau. Mi-as cere scuze lor daca as putea... daca eram eu in locul lui Vettel, castigam cursa si i-o dedicam lui Marchionne care este in spital in coma (din cauza unei complicatii).

    Hamilton isi doreste ca castige un titlu pentru ca nu are nimic altceva, il inteleg. Vettel are familie, copii, bani destui, are alte proiecte mult mult mai importante, dar atunci... ce cauti tata in F1? Lasa-i pe altii... daca tu nu esti in stare sa te lupti pentru ce conteaza! Si asta este valabil si pentru Raikkonen care realmente sincer... are demult stinsa pasiunea aia pentru castigat curse pe care o avea in 2007... demult este putin spus..
    3 10
  • Oricum strategia castigatoarea a fost primul stint pe soft si urmatorul pe US. Strategia lui Ricciardo pe medium n-avea nici o sansa.

    Este evident ca managementul de la Ferrari este plin de cretini, stau si se uita la monitoarele alea fara sa inteleaga ce se intampla pe pista. Jean Todt statea cu cronometrul in mana, se uita tot timpul la ce se intampla pe pista, Ross Brown schimba strategiile in functie de ce se intampla pe pista, nu stateau ca cretinii sa se uite la monitoare. Trebuie sa ai fler, instinct pentru asa ceva, asta le lipseste celor de la Ferrari.

    Sa vedem cursa din Ungaria acuma, dar sincer sa fiu... sa arunci 25 de puncte pe geam... greu greu de recuperat.
    4 5
  • @ZZZ: Eu nu stiu decat o cursa pierduta de Hamilton din cauza strategiei, plus cateva probleme tehnice. Ferrari in schimb cred ca au vreo 10 curse pierdute din cauza strategiei, Baku cred ca-i un exemplu elocvent nu? Pentru tine Vettel nu-i sincer dar Hamilton este, ok cand scoti ochelarii aia de cai? Ti-am spus de multe ori, te inteleg, esti fan McLaren si atata poti, crezi ca-i mare smecherie daca ii urasti pe aia de la Ferrari, nu, nu este nici o smecherie. Daca esti cat de cat inteligent, stii la fel de bine ca mine ca ura nu este o calitate, ci este un defect... o trasatura urata de caracter. Suntem fani ai unui sport, eu nu te urasc, nici nu vreau sa te bat si nici nu ma deranjeaza ca esti fan McLaren, dar pe tine te oftica rau ca eu sunt fan Ferrari si realmente nici tu nu stii de ce te oftica atat de rau nu-i asa?

    Vettel a gresit ieri, asta este acuma, s-a dus victoria. Dar sa stii ca n-o te simti mai bine daca imi spui ca este bine ca s-a intamplat asa. Lasa-l pe Vettel sa se bata cu Hamilton pe pista, se descurca ei, dar noi fanii nu trebuie nici sa ne batem, nici sa ne jignim si nici sa ne uram. Bine tu esti liber s-o faci, dar eu nu sunt genul asta. Si mie imi pare rau de ce se intampla la McLaren, dar eu nu sunt genul care loveste pe cineva cand este pe jos, invins. Si nici n-o sa zic ca este bine ca Bianchi a murit pentru ca altfel venea la Ferrari, ca tine.
    6 8
  • Poate o sa ziceti ca sunt subiectiv... dar cred ca il prindea oricum pe Vettel pana in turul 67. M-am uitat acuma peste timpii lui Lewis si Vettel din ultimele 6-7 tururi inainte de accidentul lui Vettel in tururile 46, 48, si 49 Vettel pierde "doar" +1.314 sec (tur 46), +1.341 sec (tur 48), + 1.380 sec(tur 49), in rest Lewis ii ia intre 2 secunde si 2 secunde jumate pe tur (de fapt 2.425 sec, in turul 47. Se vede ca in tururile 46, 48, 49 Vettel merge cat poate cu accele pneuri de aceea a si intrat agresiv pe vibrator dar in turul 52 cand a abandonat Hamilton lua in medie intre 1.3-1.2.4 secunde . Il prindea la intrarea in turul 65, cel mult 66 chiae si daca Vettel reusea sa faca toate tururile fortand ca in tururile 46, 48, 49. Nu iau in calcul ca Lewis sa mai reuseasca ia 2 secunde sau 2,5 secunde.
    9 1
  • geteesule
    Ti se pare tie. Si Todt si Brown se uitau in monitoare. Todt nu statea cu cronometrul in mana. De ce ar fi stat? Sa cronometreze ce? Faceau si ei ce fac si actualii 'cretini' care ar fi castigat cursa daca Vettel nu facea aquaplaning.
    1 0
  • Ce victorie!! Le-o facut macaronarilor mucii cravata :))))-iar idolul cu degetelul..vai de mama lui pilotaj dupa cativa picuri de ploaie o da de gard :)))-made my day ;)
    8 1
  • Pritoceanu
    Alonso castiga o cursa magistral tot in conditii mixte. Intr-un duel cu Hamilton britanicul a iesit pe aratura, nu cred ca exista "maestru pe ploaie". Sunt cativa piloti care sunt foarte buni, Alonso, Vet, Ham, Hulk, au dovedit ca stiu sa piloteze pe ploaie. Button, sa nu-l uit. ca l-a ridiculizat pe Ham si Vet, chiar si pe Alo in 2011. Deci mai usor cu pianul. Vettel nu avea voie sa greseasca. Masina f buna, cea mai buna la ora actuala, fara presiune, il avea pe Kimi in spate si iese in decor ca un incepator. Vom vedea, dar daca va pierde titlul cred ca nu va mai fi nr. 1 la Ferrari.
    2 5
  • @Pritooceanu

    Ia toate cursele pe ploaie din 2007 pana in 2018 si il gasesti pe el pe Lewis Hamilton im fata lui Alonso, Vettel, Button si altii. Ca sa nu mai zic de gluma de Rosberg.
    10 4
  • Bernie
    Marele specialist Gts F1 este luminat de nevasta acasă în privința a ceea ce se întâmplă în F1 și el încearcă la rândul sau sa ne lumineze pe noi...O dovada în plus despre cine posteaza pe acest site...Acum înțelegem și noîn de ce este atatăl de înfocat cu un pilot și de ce urăște alți piloți. ..De fapt aceste lucruri țin de preferințele nevestei sale iar dumnealui își varsă ura pe noi ptr faptul ca nevasta lui are vise umede cu unul dintre pîloți iar el este ignorat când nu are nevasta chef de el...Bai băiatul dacă taceai filosof rămâneai așa te ai compromis de tot...Rezumate la lecțiile humiliation pe care ți le preda nevasta...
    14 3
  • @Bernie

    "Ce aveti mai nene cu Kimi ??!! El si-a facut cursa lui...Astia care dau vina pe el sunt dusi cu capul daca dau vina pe el ptr prostiile facute de Vettel pe pista...Kimi avea pneuri mai vechi si n-a intrat in parapeti ....Trebuie sa fii bolnav rau sa zici ca vetelica si-a distrus pneurile din cauza lui Kimi...Doar prostia din capul lui de vitel rasfatat l-a fucut sa sfarseasca in metereze la fel cum prostia din capul vostru va face sa ganditi asa...'"
    Ce sa faci, n-ai ce sa faci... asa sunt fanii Vettel, dusi cu pluta! Si dupa aia se mai mira, ca de ce fanii Mercedes, McLaren sau Hamilton au o problema cu ei...
    6 0
  • @GTS-F1
    Incredibil !!! Tu si nevasta-ta sunteti de fapt cei potriviti sa manageriati Ferarri :))) Deci tu discutand cu nevsta-ta despre cursa germana, v-ati dat seama de greselile unor experti F1:)))
    9 3
  • Ce aveți cu omul , dacă discuta cu nevasta lui ? E foarte bine pentru acest sport , rar găsești în aceeași casă 2 pasionați de F1. Omul i-a cerut o părere sotiei sale , iar aceasta i-a răspuns după cum a crezut ea de cuviință. Rar găsești așa o familie , dar când răutatea si ura primează normal ca alții îl atacă pe GTS . Nu am neapărat aceleași păreri cu el , dar îl respect pentru faptul ca se sfătuiește cu nevasta-sa .
    9 1
  • mirciulica
    Asta e "maestrul" tau pe ploaie, cu cea mai buna masina....:)))..https://www.youtube.com/watch?v=9bmFSPtlE6A
    1 3
  • Bernie
    @Ayrton Senna 1991...Nu are nimeni nimic cu Gts în privința faptului ca discuta cu nevasta acasă de F1..Problema lui este ca ataca și jigneste cu o virulenta ieșită din comun alți ușeri și bineinteleș piloții preferați ai acestora...El se crede atotștiutor iar restul sunt pleava în opinia lui...Exemplu de jignire a unui pilot:Piloții Ferrari sunt niște cretini. .Sau: Pe Raikkonen îl doare în pUla dacă termina cursa sau nu...Alți ușeri au fost banati ptr mai puțin. ..Dacă el vorbește vulgar sau se porcaieste cu nevasta lui acasă e problema lor dar totuși ăsta e un forum unde toți ar trebui sa fim mai ponderati chiar dacă uneori mai depășim limita bunului simt...În fine comportamentul sau pe acest site denota o doza frustrare și ura care nu prea are legătură cu rezultatele mai slabe ale favoriților. ..Ca sa fiu răutăcios cred ca aveste probleme ale tipului au origini casnice..Te salut..
    8 0
  • bernd-analist
    Sunt unii analisti de pe fb care spun ca din cauza lui kimi si al aerului murdar in care a rulat vetel i s-au uzat pneurile si din cauza asta a iesit in decor...pai avem F1 nu? E competitie, avem aer curat si aer murdar. "Inteligentul" de vetel trebuia sa aiba mai mare grija de pneuri! E foarte simplu. Nu trebuia sa se zbata inutil in spatele lui Kimi, oricum la un moment dat venea ploaia, sau ordinele de echipa. Dar campionul de carton...s-a agitat atat pana a sfarsit in gard.
    5 1
  • Ba baieti lucrurile is simple. Ferrari a muscat-o. Inaintea ploii cei de la Mercedes au intrat pe ultrasoft cred ca mai degraba sa bulverseze strategiile dar si pt a pune presiune pe Ferrari. Din acea clipa rosii erau bulversati, Vettel a intrat in panica cat a fost la conducere clar a tras ca nebunu sa puna timp in fata pentru a securiza victoria, se stia clar ca anvelopele multa viata nu mai erau.
    Tragedia e ca la un avans de 8 secunde el nu s-a stapanit. Sa tinem cont ca cele mai multe secunde le.a pus pe ploaie, omul nu s-a menajat deloc.
    In concluzie Vettel a gresit, si-a dat si el seama cat de gasca a fost, cum am spus cred ca asta si-a dorit si Mercedes mai degraba sa greseaca oponentul decat sa recupereze ei. Au riscat, Ham clar are sangele mai rece si uite asa au castigat.

    Asa vad eu lucrurile, sa fin sinceri cine se astepta ca ham sa iese pe Ultrasoft fix inainte de ploaie
    4 1
  • GrosJan
    Nu are legatura cu pneurile. Puteau fi si pneuri de proasptete. Poate cu un pneu de monson sa fi scapat sau poate nici asa.

    In aquaplaning pneul nu mai face contact cu pista (se foarmeaza un strat de apa intre ele) si din cauza asta nu ai aderenta deloc si deci masina nu mai poate fi controlata, asa cum ati vazut ca s-a si intamplat. Totul e sa eviti suprafata aia de pista unde vezi (sau nu) ca e o baltoaca.

    Ironia e ca e fix zona de pe circuit care ii place lui Vettel, pentru ca in zona aia intri foarte aproape de tribune. Daca nu ia campionatul din cauza asta cred ca nu o sa-si mai aminteasca cu placere de zona respectiva.
    4 1
  • Ce frumos se jegnesc oamenii intre ei sub privirea blanda a celor de la automarket. Bine ca aveti probleme ca scriu unii cu "caps".
    1 0
  • Bogdan
    Vettel nu avea nevoie de aprobare sa l depaseasca pe Kimi.Putea sa l depaseasca in cursa ca pe orice pilot, stiind ca masina lui KImi are aproape 20 cai in minus nefiind inca updatata. Deci teoria cu uzarea pneurilor din cauza lui Kimi pica. Pe de alta parte Rai cu ultrasoft pe ud a fost foarte prudent sa duca masina pe un loc trei decat nimic. Cred ca Rai e inca unul dintre pilotii adevarati.
    5 0
  • @bernie

    Buna rau de tot faza cu nevasta sa :))) l-ai analizat perfect. Bravo. Demult nu am vazut un comentariu atat de realist si de comic in acelasi timp.

    Poate e mai bine ca el cu atata aermonie decat ca mine. La mine nu are voie sa ma strige din alta camera cand incepe Lewis ultimul tur in Q3 sau la start. Sau sa vad ca apare ca se plimba prin fatza televizorului in calificari sau cursa cand il arata pe Lewis.
    7 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru