Ferrari și Red Bull erau principalele favorite la pole position în Marele Premiu al Ungariei pe baza rezultatelor din antrenamente, însă o ploaie puternică începută în a doua parte a calificărilor a răsturnat complet calculele hârtiei.
Ca urmare a noilor condiții și a răcirii semnificative a pistei, piloții Mercedes au pus în valoare calitățile monopostului și au monopolizat prima linie a grilei de start. Lewis Hamilton a obținut pole position-ul după ce a fost cronometrat cu 1:35.658, în timp ce Valtteri Bottas a fost cu aproape 3 zecimi de secundă mai lent și a ocupat locul 2.
Ferrari a fost nevoită să se mulțumească cu a doua linie a grilei de start, cu Kimi Raikkonen și Sebastian Vettel pe locurile 3 și 4 la circa o jumătate de secundă de lider.
Renault a obținut o performanță majoră datorită lui Carlos Sainz, care a terminat pe locul 5 în fața lui Pierre Gasly, în timp ce Max Verstappen nu a impresionat pe ploaie și va pleca de pe locul 7 din fața lui Brendon Hartley.
Haas a progresat din nou în Q3 cu ambii piloți prin Kevin Magnussen și Romain Grosjean.Daniel Ricciardo va lua startul de pe locul 12, din spatele lui Fernando Alonso, după ce a fost prins pe picior greșit de o ploaie care a început la scurt timp după startul celei de-a două părți a calificărilor.
La rândul său, Nico Hulkenberg a ocupat locul 13 în fața lui Marcus Ericsson și Lance Stroll, ultimul fără tur cronometrat.
Force India traversează un weekend dificil. Echipa a intrat în administrare din cauza problemelor financiare, după ce Sergio Perez a solicitat acest lucru ca urmare a restantelor salariale. Mexicanul a fost susținut și de Mercedes, care are de primit bani pentru motoare, iar administratorii caută acum un cumpărător pentru echipă. Perez a obținut doar locul 19 pe grila de start, imediat în spatele coechipierului Esteban Ocon.
Lewis se vede ca este cel mai bun decat restul pe ploaie, sectorul 2 slab si de unde a reusit el sa scoata un sector 3 atat de bun....Ce sa zic, asta e, pana aici le-a fost celor de la Ferrari, Mercedes sunt pe ascendent moral chiar daca Ferrari sunt mai rapizi, cel putin in ultimele 3 curse.
In afara de asta, de unde le scoateti ma? 'Bun doar cand are cea mai buna masina' sau 'bun cumasini mai slabe'. Un pilot e atat de bun pe cat este. Nu devine deodata bun ca are cea mai buna masina si nici slab atunci cand nu are cea mai buna masina. Iar daca cineva il contesta, atunci sa il bata fix pe masina lui (care poeta ca e cea mai buna sau poate ca nu). Ca asa e usor sa privesti din afara si sa ti se para chestii.
Pentru cine nu crede, ar trebui sa vada ce au facut Senna sau Schummacher in astfel de conditii, cu masini mai slabe.
Popa este deranjat ca Ocon nu este multumit de locul 18 si ca Perez injura pt. ca doar pilotii cu motor ferrari au dreptul sa fie nemultumiti, sa injure si desigur sa acuze pe altii.Am siguranta ca Popa nu a zis nimic cand Vettel injura de toata frumusetea prin radio.Nu a zis nimic nici cand Magnussen i-a vorbit vulgar lui Hulk.Nu a zis nimic nici macar cand Grosjean a mintit cu nerusinare cum ca Ericsson l-a bagat in gard.Piloti monotorizati ferrari trebuie protejati iar cei Mercedes pusi la zid.
Astazi singurii care pot fi laudati sunt Hamilton,Bottas,Sainz si Gasly.In schimb lista dezamagirilor este interminabila si se afla pe ea multi piloti experti pe ploaie.
In opinia mea exista 4 piloti maestri pe ploaie:Hamilton, Verstappen, Alonso si Hulkenberg.Azi unul a confirmat iar ceilalti 3 nu au prins cea mai buna zi.
Mai este o categorie de piloti care sunt in stare sa aiba momente de magie pe ploaie dar acestea sunt destul de rare si au in medie din 3-4 curse maxim una reusita.Aici ar intra:Vettel, Ricciardo, Perez, Ocon, Stroll, Gasly si Sainz.
Raikkonen este in viziunea mea intre cei mai slabi 5 piloti pe ploaie iar faptul ca l-a invins pe Vettel este marea surpriza a calificarilor.
Sunt sigur ca Ferrari vor castiga campionatul la piloti si la constructori dar sincer Vettel a aratat ca nu are valoare nici de 2 titluri mondiale.Pacat ca masina dominanta este pe mainile unora care cum spune Popa: cum vin doi stropi se transforma in amatori.
Lewis Hamilton: Wet conditions in qualifying 'a blessing'
Grosjean n-a mintit cu nerusinare de nimic, a intrebat ce s-a intamplat si inginerul lui de cursa a zis... "Poate a fost Ericsson?", dar tu este genul care vede alte curse si minte la greu dupa. Este atata de banal sa te prind cu minciuna, dar totusi... ce atata frustrare?
Pacat de Alonso evident, dar masina aia este un gunoi, saracul spera sa fie primit de noul CEO Ferrari in speranta ca poate vine inapoi la Ferrari, dar... acesta a refuzat politicos invitatia. Disparerea lui Alonso este la fel de mare ca a ta, dar deh... cei sa-i faci daca este impotent din pct de vedere intelectual?
Ti-am zis, iti inteleg frustrarile, dar punctele se dau Duminica si cursele nu se castiga la nivelul declaratiilor, de aia vedem maine cine ce face si cum se descurca. Poate castiga Hamilton, poate castiga Bottas (desi n-are nici o sansa, cei de la Mercedes au o alta strategie in cap), as miza atat pe Raikkonen cat si pe Vettel, pentru ca amandoi au sanse egale.
Pacat de Verstappen si de Ricciardo pentru ca avem nevoie de ei sa fie ceva mai in fata, dar... deh... asta este.
Cei de la Ferrari si-au pregatit masina pentru uscat dar, pot alege strategie de maine si evident pneurile cu care vor incepe cursa.
Asta e doar ceea ce iti va spune un pilot sau fanii lui dupa ce a avut o cursa buna pe ploaie. In realitate pilotajul pe ploaie e tot atat de relevant pe cat este si pilotajul pe uscat. Unii se descurca mai bine pe ploaie, altii pe uscat. Cum avem mai multe curse pe uscat, pilotii de uscat au un avantaj, dar asta este natura in care traim. Deci daca ai fi pilot si ai avea de ales pe ce suprafata sa pilotezi mai bine, atunci aceea ar fi una uscata. In simulator ma descurc mai bine pe ploaie. Cum prin campionatele prin care am trecut am avut parte de doar 20% curse cu ploaie, nu am de ce sa fiu incantat de asta.
Sunt sigur ca te bucura situatia in care se afla Force India.Mi-e imi pare foarte rau pt. ca este echipa mea preferata .Anul trecut perechea Perez-Ocon a fost "best of the rest" in majoritatea curselor si au profitat la maxim de materialul de concurs.Anul asta cei care au masina " best of the rest" isi bat joc constant de ea.Bineinteles ca ma refer la preferatii tai Magnussen-Grosjean.Francezul avea masina sa puncteze cursa de cursa dar saracul a punctat de doar doua ori.Sincer sunt suparat pe Ferrari pt. ca le-a daruit celor mai murdari piloti o masina performanta.Perechea Magnussen-Grosjean este o nulitate absoluta pe langa Perez-Ocon si Hulkenberg-Sainz.
Vettel cand a injurat in Mexic nu avea dreptate.Penalizarile nu se pot oferi in cateva secunde ca asa vrea germanul.Probabil ai uitat ca pana la urma Verstappen a fost penalizat.Fara limbajul lui Vettel masura era aceeasi.Daca ai copii nu cred ca ti-ar placea ca acestia sa injure ca asa au auzit la televizor.O cursa este mai urmarita decat un interviu asa ca trebuie mai multa grija la limbaj.
Vettel a avut reactii urate si dupa problemele cu Kvyat din 2016.N-am uitat cum rusul a fost luat la rost in China pt. un incident in care Vettel era singurul vinovat.Mai apoi faza din Rusia cand protejatul tau in loc sa astepte sa termine Kvyat cursa si sa-i ceara socoteala acestuia in privat a preferat sa se planga la fosti tai sefi.A fost ca si cum doi copii s-ar bate la scoala iar unul dintre ei ar fugi repede la parintii celuilalt sa se planga si sa le ceara sa-l puna la punct.Infantil mai este Vettel-ul tau.Se poate spune ca el a ruinat cariera lui Kvyat.
Iti voi reaminti ca Vettel a mintit anul trecut dupa Baku.Nu a recunoscut ca a intrat intentionat in Hamilton.Vad ca-ti place germanul mincinos.Poate pt. ca minti si tu ca el.Apropo tu care tot zici ca FIA detesta Ferrari poate imi explici si mi-e de ce in gp 2 pilotii sunt suspendati etape bune pt. un gest similar cu al lui Vettel in Baku iar germanul a scapat cu o penalizare mica.Nu trebuia si Vettel sa intre in concediu 4-5 curse?
Vad ca acum te deranjeaza ordinele de echipa,acum 6 zile plangeai ca prostul de Kimi nu s-a dat din fata starului Vettel.Eu zic sa faca astea un regulament ca doar Ferrari sa aiba voie la ordine de echipa.Oricum in Germania pilotul tau a cersit ordine de echipa.Hamilton nu a rugat echipa sa-l linisteasca pe Bottas.Britanicul nu este vinovat de ordine de echipa asa ca critica-i pe Bottas si pe cel care l-a cumintit.
Scuza ca Ferrari au pierdut ca au setat masina pt. uscat si de asta au luat bataie am auzit-o si anul trecut in Italia.Din cate imi amintesc Vettel a terminat atunci cu vreo 25-30 secunde dupa castigator.
Sunt sigur ca asta nu se va intampla maine si recunosc ca Ferrari sunt favoriti pentru ca au o masina cu peste 0,5 secunde mai rapida pe tur.
Oricum Vettel a demonstrat ca trebuie sa aiba masina suprema pentru a se impune.Din pacate germanul a irosit fiecare ocazie in care putea demonstra ca este un pilot de top.Are 4 titluri de carton, poate mai vin inca 4 dar este un amarat pe langa Fangio, Clark, Stewart, Prost, Senna, Schumacher, Alonso si Hamilton.Saracul nu are nici sustinerea fanilor Ferrari.Iar cand va lasa costumul rosul acestia il vor critica.
Ontopic: Kimi in fata lui Vettel. Sper sa-i explice cineva in seara asta ca maine sa-i cedeze locul. Oricum Kimi are 39 de ani, nici nu se strofoaca sa dea totul si tot ii face probleme lui Vettel. Asta asa, ca fapt divers.
Hamilton se stie ca este bun pe pista unda, dar este si un pilot foarte norocos care stie sa fructifice la maxim toate oportunitățile ivite.
Sunt fan Ferrari/Vettel, dar cred ca in Germania Ferrari a pierdut ambele titluri. Sper sa ma înșel
Sigur te inseli.
https://www.youtube.com/watch?v=s3a1vwsWz3c
Pentru cei care injura pilotii, desi nu sunt cu nimic mai buni decat ei, le recomand o bere rece!
Daca Hamilton este capabil sa fructifice la maxim oportunitatiile ivite, asta nu este noroc deloc... ci asta arata ca este un pilot foarte bun indiferent de conditii, este inteligent si descurcaret.
Tema pentru acasa: dupa cursa veniti si scrieti aici virajele alea in care s-au initiat atacuri.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3b/Hungaroring_circuit_1989-2002.svg/570px-Hungaroring_circuit_1989-2002.svg.png
https://www.youtube.com/watch?v=wvkrpDOf7jg
Totusi, Bottas nu e Rosberg, nu e in stare sa mearga in acelasi ritm cu Hamilton si de asta nu prea il vedeti in situatia sa il atace pe Hamilton.
Noroc pe care Vettel de exemplu nu l-a avut azi, cand conducea cursa, daca ii intra si lui atunci un SC schimba pneurile sub SC si era cursa lui, sau poate nu, daca nu reusea sa fructifice oportunitatea ivita.
Asta zic