Calificările pentru cel de-al doilea Mare Premiu al Austriei din acest debut de sezon au fost amânate timp de aproximativ 45 de minute din cauza unei ploi torențiale care a forțat organizatorii să anuleze a treia sesiune de calificări a weekendului.
În contextul în care circuitul era încă îmbibat de apă, piloții au concurat cu pneuri de ploaie pe tot parcursul calificărilor, iar surprizele nu au întârziat să apară.
Lewis Hamilton și Max Verstappen și-au demonstrat din plin abilitățile pe ploaie și au luptat pentru pole position, stabilind succesiv timpi foarte buni. Max Verstappen a derapat în ultimul tur rapid de circuit într-un moment în care era foarte aproape de rivalul său de la Mercedes, însă Hamilton și-a îmbunătățit oricum semnificativ timpul și a obținut pole position-ul după ce a fost cronometrat cu 1:19.273.
Verstappen va pleca astfel doar de pe locul doi pentru Red Bull și a fost în cele din urmă cu peste 1.2 secunde mai lent. Carlos Sainz a produs una dintre surprizele sesiunii și va pleca de pe locul trei pentru McLaren din fața lui Valtteri Bottas, chiar dacă finlandezul obținuse timpi buni în antrenamente.
Esteban Ocon a fost al cincilea pentru Renault și l-a surclasat din nou fără emoții pe coechipierul său Daniel Ricciardo, care a stabilit doar al nouălea timp.
Lando Norris a impresionat din nou prin locul 6 obținut pentru McLaren, însă acesta va pleca doar de pe poziția a noua din cauza unei penalizări de trei locuri dictate pentru ignorarea steagurilor galbene în prima sesiune de antrenamente.
De acest lucru vor profita Alexander Albon (Red Bull) și Pierre Gasly (AlphaTauri).Între timp, Ferrari a dezamăgit pe Red Bull Ring inclusiv pe ploaie și a obținut doar locurile 10 și 11 prin Sebastian Vettel și Charles Leclerc.
Calificările pentru cel de-al doilea Mare Premiu al Austriei din acest debut de sezon au fost amânate timp de aproximativ 45 de minute din cauza unei ploi torențiale care a forțat organizatorii să anuleze a treia sesiune de calificări a weekendului.
În contextul în care circuitul era încă îmbibat de apă, piloții au concurat cu pneuri de ploaie pe tot parcursul calificărilor, iar surprizele nu au întârziat să apară.
George Russell a obținut un surprinzător loc 12 pentru Williams în fața lui Lance Stroll (Racing Point) și Daniil Kvyat (AlphaTauri), în timp ce Kevin Magnussen va pleca de pe poziția a 15-a pentru Haas.
Kimi Raikkonen a fost primul sub linie în Q1 pentru Alfa Romeo, în timp ce Sergio Perez a stabilit doar al 17-lea timp pentru Racing Point după performanțele excelente din antrenamentele de vineri.
Nicholas Latifi va pleca de pe 18 la volanul celui de-al doilea monopost Williams, în timp ce Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) a fost cel mai lent în calificări.
Ultimul loc pe grila de start îi va reveni lui Romain Grosjean, care nu a parcurs niciun tur cronometrat din cauza unor avarii suferite la monopostul Haas în urma unui derapaj în turul de formare.Marele Premiu al Austriei a avea loc duminică cu începere de la ora 16:10.
Leclerc - Ferrari 1.803
Russell - Williams 1.811
Ploaia, atunci cand Renault e pe 5 si 9, iar Ferrari pe 10 si 11.
Ploaia, atunci cand iei pole la mai bine de 1.2s de locul 2 si la 2.3s de Ferrari.
Vettel a facut o cursa buna pe ploaie in toata cariera lui, iar Leclerc anul trecut cat si acum doi ani cand nu era la Ferrari, nu prea a ratat nicio situatie cand a plouat, sa nu iasa in decor, atat in calificari cat si in cursa.
Leclerc a ajuns pe 2 pentru ca vreo 4 oameni din fata lui au abandonat sau au avut probleme. Hamilton, Albon, Verstappen terminau cu siguranta in fata lui Leclerc. Ferrari nu intra in top 5 in conditii normale si nu va intra nici maine. Ferrari se bate la locurile 5-10, mai degraba spre 10 pentru ca Renault, Racing Point si Alpha Tauri par sa se descurce bine.
Nici Vettel, nici Leclerc nu sunt piloti care sa dea randament sub presiune.
Parea buna pentru Ferrari e ca anul asta vor fi putine curse si nu vor fi nevoiti sa se umileasca prea mult. Pentru Sainz pare o decizie foarte proasta trecerea de la McLaren la Ferrari.
Felicitari celor de la Mercedes! Au o masina perfecta cu un pilot care stie s-o stapneasca.
Hater....dupa cum ai scris inteleg perfect nick-ul tau.....asta e ce sa ii faci ala pilot profesionist campion de vreo 4 ori ( da stiu placa aia cu cea mai buna masina condusa probabil de Sfantul Duh) si tu un ratat care se da viteaz de dupa monitor.:)))))))))
Vorba altor clasici in viata: "cu monopostul ala si eu luam titlul mondial.":))))))