Calificările pentru Marele Premiu al Japoniei au fost afectate de o ploaie ușoară în ultima parte care a bulversat strategiile echipelor și prestațiile piloților pe circuit.
Lewis Hamilton a fost cronometrat cu 1:27.760 încă de la prima ieșire pe circuit, în timp ce coechipierul său Valtteri Bottas a ocupat locul doi la trei zecimi de secundă în spate. Ambii piloți Mercedes vor lua startul cu pneuri soft, utilizate în Q2, spre deosebire de pneurile supersoft folosite de rivali.
În schimb, sub amenințarea ploii, Ferrari a riscat și i-a trimis pe circuit pe ambii piloți cu pneuri intermediare. Aceștia au revenit la boxe după un singur tur pentru a se echipa cu pneurile supersoft, însă între timp pe anumite porțiuni ale circuitului s-a acumulat apă.
Din acest motiv, Vettel a ieșit în decor în momentul în care a abordat o bordură umedă, iar ulterior a fost imposibil să stabilească un timp mai bun pe circuit. Astfel, germanul va lua startul doar de pe locul nouă, în contextul în care are de recuperat 50 de puncte în 5 curse în lupta pentru titlu cu Hamilton.
De altfel, nici ceilalți piloți nu au putut stabili timpi mai buni în finalul sesiunii.
Între timp, Kimi Raikkonen a reușit să stabilească al patrulea timp, în spatele lui Max Verstappen, dar în fața lui Romain Grosjean și a celor doi piloți de la Toro Rosso, Brendon Hartley și Piere Gasly. Force India și-a trecut în cont locurile 8 și 10 prin Esteban Ocon și Sergio Perez.Daniel Ricciardo nu a stabilit niciun tur cronometrat în a doua parte a calificărilor din cauza unor defecțiuni la unitatea de propulsie furnizată de Renault, motiv pentru care pilotul Red Bull va lua startul doar de pe locul 15.
Nico Hulkenberg a ratat în mod surprinzător promovarea în Q2 și va lua startul doar de pe locul 16, în timp ce McLaren a fost eliminată cu ambii piloți încă din prima parte a calificărilor: Fernando Alonso și Stoffel Vandoorne au terminat doar pe 18 și 19, fiind mai rapizi doar decât Marcus Ericsson, care a provocat întreruperea sesiunii pentru circa 5 minute după o ieșire în decor.
Cursa de la Suzuka va avea loc duminică cu începere de la ora 08:10.
E a nu stiu cata oara cand sunt aratate pneurile Mercedes si Ferrari inghit galusca.
Ricci pateste ce a patit Webber inainte de a pleca de la Rbr, ce a patit Vettel cu masina inainte de a pleca de la Rbr.
E clar ca vor sa il scoata pe Max in fata lui Ricci,
E mai interesant unde sunt pilotii Toro Rosso cu motorul Honda, ala hulit de Alonso si unde e el si colegul dansului cu Renault,
Iar la Ricci e clara treaba, vedem la anu cum sta treaba...
Pe mine nu mă deranjează că Vettel se face de râs. Ca fan Alonso , as fi ipocrit sa spun ca nu ma bucura lucrul ăsta. Când a venit la Ferrari în 2015 toată lumea era în delir . S-a spus că e noul Schumacher , ca va fi campion mondial și că va aduce pe italieni pe cele mai înalte culmi. Din păcate pentru el ca performante la Ferrari , este sub Alonso si așa va rămâne. Pe mine nu mă deranjează chestia asta. Pe mine ma deranjează faptul ca FIA cu unii se poarta cu mănuși , iar cu alții la cea mai mică greșeală ii articulează imediat. Ma mai supăra faptul că o echipă taie si spânzura de atâția ani de zile , ca ordinele de echipa sunt ridicate la rang de arta , ca avem motoarele pe care le avem si lista poate continua , nu mai zic si celelalte motive ca ma repet. Eu unul îl regret pe Bernie si nu cred că sunt singurul.
Sa fie o echipa care sa bata Mecedes odata ca nu mai pot rabda...
Cu ce te incalzeste asta? Schimbi o echipa dominanta cu alta la fel.