Lewis Hamilton a obţinut sâmbătă pe circuitul de la Silverstone al 6-lea pole position din acest sezon, după ce a fost cronometrat cu 1:29.287. Performanţa sa a venit în ciuda faptului că primul său tur rapid a fost şters de către FIA pentru depăşirea limitelor circuitului, în timp ce Nico Rosberg s-a mulţumit doar cu locul doi la 3 zecimi în spatele britanicului.
Red Bull Racing a monopolizat a doua linie a grilei de start prin Max Verstappen şi Daniel Ricciardo, în timp ce Ferrari a ocupat doar linia a 3-a prin Kimi Raikkonen şi Sebastian Vettel. Germanul va lua însă startul doar de pe locul 11 ca urmare a unei penalizări de 5 poziţii pentru înlocuirea cutiei de viteze după o defecţiune apărută în finalul ultimei sesiuni de antrenamente.
De retrogradarea sa au profitat Valtteri Bottas (Williams), Carlos Sainz (Toro Rosso) sau Nico Hulkenberg (Force India), în timp ce Fernando Alonso va lua startul de pe locul 9.
Sergio Perez va pleca de pe locul 11 pentru Force India din faţa lui Felipe Massa (Williams) şi a celor doi piloţi Haas, Romain Grosjean şi Esteban Gutierrez, în timp ce Daniil Kvyat (Toro Rosso) l-a învins pe Kevin Magnussen (Renault). Jenson Button a fost eliminat în prima parte a calificărilor pentru numai câteva sutimi de secundă şi va lua startul de pe locul 17. Pilotul echipei McLaren va fi urmat de Jolyon Palmer (Renault), Rio Haryanto şi Pascal Wehrlein (ambii Manor) şi Felipe Nasr (Sauber).Marcus Ericsson nu a putut lua startul în calificări din cauza unui accident major suferit în ultima sesiune de antrenamente. Pilotul Sauber a derapat şi a lovit violent glisierele de protecţie de pe marginea circuitului, iar ulterior a fost trimis la spital pentru investigaţii, chiar dacă a ieşit pe picioarele sale din monopost.
Intr-adevar Ferrari-ul nu este dominant ca Mercedesul, dar la ora actuala este peste RedBull, si cu toate astea, termina in spatele lor. De ce?
Dacă Ferrari si piloții tot termina "în spatele" RBR, cum se face că piloții Ferrari sunt pe locul 3&4 în clasament, în față celor de la RBR, iar Ferrari este pe2 , tot în fata RBR?
Ce-i aia " monopost net superior competiției"? Oi fi vrut să spui " competitorilor",dar cine sa te înțeleagă...
Știi tu vreun pilot din epoca moderna a F1care a ieșit campion mondial cu un monopost "net inferior"? Lumineaza-ne si pe noi! McLaren are 2 campioni mondiali si rar prind top ten, Ferrari are si el 2 si nu a castigat o cursă anul acesta, iar un mediocru ca Rosberg câștigă cursă după cursa...
Ca atare, mai ușor cu judecățile de valoare, mai ales când nu prea știi ce se întâmplă în sportul asta!
Williams... nu stiu ce s-a intampla cu masina lor... este dezvoltata de inginerii Ferrari? Pentru ca doar cei de la Ferrari testeaza la greu un CFD si tunel si nu se intampla nimic cu masina lor.
Force India... pacat se vede ca pe anumite circuite nu le mai iese strategia simpla: mergem pe tactica celor din fata. Pacat, dar treaba lor.
In afara de Mercedes si Red Bull, de restul echipelor nu este nimic de spus, McLaren... durere mare in echipa aia.
Red Bull - uite ca cei de la Red Bull vin din urma, se vede ce simplu este sa primeste un motor decent spre bun si in loc sa-l dezvolti, te pot concentra pe aerodinamica, cei de la Ferrari inca nu inteleg asta.... poate in 20 de ani vor intelege cine stie. Personal cred ca pe anumite circuite se vor bate destul de serios cu cei de la Mercedes, si sezonul acesta lupta este intre aceste doua echipe.
Mercedes... masina este inca in fata, dar in cursa de astazi au mers pe strategii diferite. In timp ce masina lui Hamilton favoriza setarea pentru "ud", masina lui Rosberg favoriza setarea pentru "uscat". O sa ziceti... masinile arata la fel, care-i diferenta: este diferenta este in detalii, gen unghiul aripii fata, setarile de suspensie si poate cel mai important aspect, unde este pus balastul. Cred ca si masinile Red Bull au fost pregatite diferit, de aia Verstappen a pierdut timp dupa ce s-a uscat circuitul.
As vrea sa mentionez ca Ricciardo pare pierdut, cred ca se simte ca Vettel in 2014 dar... pentru moment inca nu si-a dat seama de asta. Oricum are toate sansele s-o ia pe urma lui Webber, din pacate, dar pentru asta a semnat. Poate la Ferrari era mai bine, cine stie.
Un mare bravo pentru Hamilton, un mare bravo pentru Rosberg (din pacate a terminat pe locul 3, pentru ca a primit o penalizare de 10s) si un mare bravo pentru Verstappen, masina este gandita pentru el si cred ca de la inceputul sezonului au mers pe strategia asta.
Ca sa inchid, o seara excelenta in continuare!
Cred ca trebuia sa precizez ca in unele curse termina in spatele lor: scuzele mele in cazul asta.
Ferrari, desi are a doua masina de pe grila, termina in unele curse in spatele celor de la RBR, de ce? Sau mai bine spus: desi Ferrari are a doua masina de pe grila, nu reuseste sa termine cu ambii piloti inaintea celor de la RBR. Ca sa fie 100% corect.
Dupa cum s-a vazut si in marele premiu al Angliei, RBR progreseaza - atat cu pilotii, cat si cu monposturile. De altfel, Ricciardo s-a infiltrat intre pilotii Ferrari in clasamentul general in Marea Britanie, iar daca baietii in rosu nu se aduna (indiferent ca sunt pilotii sau cei din garaj), vor pierde si locul 2 din clasamentul constructorilor, avand in vedere ca sunt doar 6 puncte care ii separa de RBR.
Observ un tipar format din 3 tabere pe site-ul asta si nu stiu de cand urmaresc ei Formula 1, insa privesc totul cu patos: hamiltonistii, vetellistii si alonsistii. Cum incepi sa atingi putin pilotul favorit, incep sa vorbeasca prostii, sa insulte sau sa dea in cel care le "lezeaza" favoritul. Eu zic sa o lasati nitel mai moale, ca nimanui nu ii face bine sa se enerveze din chestii de genul asta.