Williams şi-a adjudecat a doua linie a grilei de start prin Valtteri Bottas şi Felipe Massa, în timp ce McLaren a completat un top şase dominat de echipe cu motoare Mercedes prin intermediul lui Kevin Magnussen şi Jenson Button.
Cel mai bun pilot fără motor Mercedes a fost Fernando Alonso, care a reuşit să plaseze monopostul Ferrari înaintea rivalilor de la Red Bull Racing, care s-au mulţumit doar cu locurile opt şi, respectiv, nouă. Cel mai lent în ultima parte a fost Sergio Perez de la Force India, care va pleca de pe 10.
Q2: Raikkonen, victima de renume
Daniil Kvyat a ocupat locul 11 în calificări, însă va lua startul doar de pe locul 21 ca urmare a unei penalizării de 10 poziţii pe grila de start pentru utilizarea celui de-al şaselea motor din acest sezon.
Coechipierul său Jean-Eric Vergne a fost al 13-lea, însă principala victimă din a doua parte a calificărilor a fost Kimi Raikkonen.
Pilotul Scuderiei Ferrari a stabilit al 12-lea timp, dar va pleca de pe 11 după retrogradarea lui Kvyat. În spatele lui Vergne s-au poziţionat Nico Hulkenberg (Force India) şi cei doi piloţi ai echipei Sauber, Adrian Sutil şi Esteban Gutierrez.Q1: Lotus, eliminaţi cu ambii piloţi
Lotus, echipa care a confirmat deja că a renunţat la dezvoltarea monopostului, a fost eliminată cu ambii piloţi încă din prima parte a calificărilor. Pastor Maldonado a fost primul sub linie pe locul 17 în faţa coechipierului său Romain Grosjean, în timp ce Kamui Kobayashi (Caterham) a reuşit să-i învingă pe rivalii de la Marussia reprezentaţi de Jules Bianchi şi Max Chilton, dar şi pe coechipierul său Marcurs Ericsson.
Marele Premiu al Italiei va avea loc duminică cu începere de la ora 15:00, ora României.
Italia - Rezultate Calificări:
Loc | Pilot | Echipa | Timp | Diferenta |
---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m24.109s | - |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m24.383s | 0.274s |
3 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m24.697s | 0.588s |
4 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m24.865s | 0.756s |
5 | Kevin Magnussen | McLaren/Mercedes | 1m25.314s | 1.205s |
6 | Jenson Button | McLaren/Mercedes | 1m25.379s | 1.270s |
7 | Fernando Alonso | Ferrari | 1m25.430s | 1.321s |
8 | Sebastian Vettel | Red Bull/Renault | 1m25.436s | 1.327s |
9 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m25.709s | 1.600s |
10 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m25.944s | 1.835s |
11 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m26.110s | - |
12 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso/Renault | 1m26.157s | - |
13 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m26.279s | - |
14 | Adrian Sutil | Sauber/Ferrari | 1m26.588s | - |
15 | Esteban Gutierrez | Sauber/Ferrari | 1m26.692s | - |
16 | Pastor Maldonado | Lotus/Renault | 1m27.520s | - |
17 | Romain Grosjean | Lotus/Renault | 1m27.632s | - |
18 | Kamui Kobayashi | Caterham/Renault | 1m27.671s | - |
19 | Jules Bianchi | Marussia/Ferrari | 1m27.738s | - |
20 | Max Chilton | Marussia/Ferrari | 1m28.247s | - |
21 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | 1m26.070s | - |
22 | Marcus Ericsson | Caterham/Renault | 1m28.562s | - |
Cel putin asta a aratat Hamilton pana acum. Sa vedem daca psihicul sau e constant si reuseste sa se mentina la nivelul asta. Ori maine clacheaza in fata presiunii sau a problemelor tehnice/de alta natura.
Rusinos ceea ce face Ferrari. Rusinoasa si atitudinea celor care lucreaza pentru Ferrari. Alonso imi pare ca a renuntat sa mai lupte cu morile de vant si isi face treaba si nimic mai mult. Raikkonen e de o indolenta colosala, nefiind capabil sa se concentreze nici macar pentru un singur tur rapid, poate de teama ca i se incalzeste berica. In ritmul asta, la anul, la Monza, Raikonen va fi huiduit. Si ma astept ca maine sa aiba vreun accident ceva. E in fata sa Magnussen, Kvyat, Massa - deci are clienti. De ce naiba sa munceasca 2 ore, nu mai bine stai la berica pe 20 de milioane?
Vreau fer, renault peste merc..
Nu sunt rau, dar in pluton mereu ai probleme, daca nu-i depasesti imediat pe adversari. Ori te loveste cineva, ori ai un ritm mai lent, ori iti uzezi repede pneurile. Si Raikkonen a avut destule probleme in pluton. S-a pierdut in multe curse. Si daca ai urmarit Q2, Raikkonen a avut 2 tururi si in ambele a facut greseli in aceeasi sicana.
Normal ca sunt subiectiv. Cine nu e?! Nu exista spectatori obiectivi.
Din ce am citit despre Enzo Ferrari, era un om care traia pentru sportul in sine decat pentru lumea care se construia in jurul masinilor. Pentru el mirosul de benzina si sunetul asurzitor al motorului erau placerile vietii. A avut o pasiune imensa pentru masini si isi iubea "produsele". In schimb Montezemolo este un om de afaceri, iar oamenii de afaceri nu prea pun suflet, n-au pasiune, pentru ei important e sa iasa bani. Si Ferrari cu Montezemolo s-a transformat intr-o masina de facut bani.
Parerile lui Enzo sunt de retinut, insa nu actuale. F1 a evoluat intr-un sens total diferit decat ceea ce si-ar fi dorit italianul. Nici nu cred ca i-ar fi facut placere lumea din jurul masinilor, cu toate vedetele care cauta importanta, cu toate afacerile, cu modificarile circuitelor sau cu circuite prin India. Si cred ca s-ar fi implicat mai mult in evolutia Formulei 1, lasandu-se dominat de pasiune. De fapt nu cred ca Enzo s-a impacat prea bine cu Bernie Ecclestone. Italianul punea sportul mai presus de orice, britanicul pune afacerile mai presus de orice. Si citisem ca Enzo Ferrari tocmai asta ii reprosase in trecut. Cu aerodinamica, fara teste, cu DRS, cu atatea restrictii privind pilotajul, cu circuite prin India sau Dubai, cred ca Enzo ar fi retras echipa din competitie. Era prea orgolios ca s-o lase sa se iroseasca pentru interese economice. Uite aici cateva fraze celebre ale lui Enzo: http://motori.leonardo.it/enzo-ferrari-anniversario-i-migliori-aforismi-del-drake-di-maranello/
"L’automobile è un’espressione di libertà, e il rischio che stiamo correndo è quello di ammazzarci perché ce n’è troppa. Del resto, ci sono due modi classici di morire: di fame e di indigestione."
Acum a facut si Enzo destule greseli, daca e sa le cautam. Dar pasiunea e a lui. A iubit masinile si a trait pentru asta. Probabil din prea multa pasiune a facut si greselile, incercand sa fie din ce in ce mai bun. Insa ramane un geniu al masinilor.
A1 Ring:
cu o masina cu configuratie veche pune usor botul pe viraj si ia toate apex-urile
http://www.youtube.com/watch?v=CIZ-T8y9_9c
Cu masina actuala rateaza aproape toate apex-urile si compromite si iesirea. Doar trei viraje nu le-a ratat:
http://www.youtube.com/watch?v=ap_AOG4Bl5M