Marele Premiu al Italiei marchează debutul unei reguli prin care sunt interzise utilizarea unor setări speciale în calificări pentru a crește performanțele pe un singur tur de circuit.
Fanii Formulei 1 sperau ca noua regulă va avea ca efect o apropiere a performanțelor celor de la Red Bull și Ferrari de rivalii de la Mercedes, însă echipa germana își continuă fără emoții dominația din acest sezon.
Lewis Hamilton a stabilit cel mai bun timp după ce a fost cronometrat cu 1:19.068 și va pleca din pole position din fața coechipierul său Valtteri Bottas, care a fost cu 69 de miimi de secundă mai lent.
În contextul dominației Mercedes, lupta pentru locul trei a fost una foarte echilibrată. Carlos Sainz și-a adjudecat titlul de "cel mai bun din restul lumii" și va pleca de pe locul trei pentru McLaren după ce a fost cu opt zecimi de secundă mai lent decât Hamilton, cu Sergio Perez (Racing Point) pe locul patru.
Max Verstappen și-a adejudecat abia a treia linie a grilei de start, pe care pilotul Red Bull o va împărți cu Lando Norris (McLaren), în timp ce Renault este nevoită să se mulțumească doar cu locul 7 al lui Daniel Ricciardo.
Lance Stroll (Racing Point), Alexander Albon (Red Bull) și Pierre Gasly (AlphaTauri) completează top 10.EVOLUȚIE DEZAMĂGITOARE PENTRU FERRARI
Ferrari continuă să fie departe de pretențiile unei candidate la titlu, iar calificările de pe circuitul de la Monza au fost dezamăgitoare pentru echipa italiană.
Charles Leclerc a stabilit doar al 13-lea timp, în timp ce coechipierul său Sebastian Vettel a fost eliminat din prima parte a sesiunii și va lua startul doar de pe poziția a 17-a. Practic, singura consolare pentru Scuderia este că etapa are loc fără spectatori.
Daniil Kvyat (AlphaTauri) și Esteban Ocon (Renault) vor pleca din fața lui Leclerc, în timp ce în spatele său s-au clasat Kimi Raikkonen, Kevin Magnussen și Romain Grosjean (ambii Haas).
În spatele lui Vettel se află Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), în timp ce Williams ocupă ultima linie a grilei de start prin George Russell și Nicholas Latifi.
Marele Premiu al Italiei va avea loc duminică cu începere de la ora 16:10.
ITALIA: REZULTATE CALIFICĂRI:
Cum era de asteptat, mai toti pilotii au cautat sa stea in "siajul" masinilor din fata pentru a obtine timpi mai buni, asa ca ultimul tur din q1 a aratat mai degraba ca un tur din cursa decat de calificari.
'84 este anul cand Ferrari a fost ultima data in afara la q3 cu ambele masini la Monza.
Motorul Renault confirma si azi ascendentul din ultima perioada, desi de data asta nu cu masina de uzina.
Probabil ca primele doua locuri maine vor fi Hamilton si Bottas, ramane sa sper ca intre ceilalti vor fi ceva depasiri.
Fara party mode, Hamilton a doborat recordul pe tur, asa ca sperantele RBR de a se apropia de Mercedes au cam disparut.
Eu nu stiu cum vedeti voi care masina sta lipita de asfalt si care nu. Este o preconceptie ca masina cea mai rapida musai e si cea mai usor de condus si de aia e rapida. In realitate nu e asa. Poate sa fie cea mai rapida si cea mai "naravasa". Poti sa o faci din setari mai usor de condus si mai lenta oricand.
Bravo Fierrari in ritmul asta o să vă depășească si Williams
Hahahahaha
Sa iesi cu toate rotile. Si avand in vedere ca o masina are ~2 m latime s-ar crea ceva avantaj...Si daca regulamentul ar permite asta, ce te face sa crezi ca Mercedes nu ar profita, avand avantajul unei viteze mai mari la iesirea din curba?
@GrosJan, de acord cu ce spui. Dovada sta timpul lui Kimi pe primul stint din Q2,care era cu 3 s mai lent decat a lui Ham, in conditiile in care viteza de top a lui Kimi era ~350 kmph iar Ham era la ~330 kmph. Viteza nu e totul...
Uita-te la Hamilton pe orice masina a avut, face la fel. E cel mai smooth pilot de care am auzit. Si Bottas e smooth. E amprenta pilotului cum misca din volan nu masina. Ramane inregistrat pe telemetrie. E stilul pilotului. Poate ca tot tu ai lansat ideea ca Alonso a avut carute pentru ca bruscheaza prea mult volanul deci se chinuie cu masina ... Din nou, asa face el cu orice masina, e stilul lui.
Hai sa fim seriosi, de acasa nin fotoliu si fara experienta pilotajului nu ai cum sa vezi care masina sta mai bine pe iesirea din viraj. Poate daca esti Schumacher si pilotezi chiar in spatele masinii respective. Dar tu de acasa din fotoliu le vezi pe toate la fel, iti garantez.
In general nu imi petrec timpul sa lansez barfe. Daca am ceva de zis, incerc sa ma documentez.
Ca admirator al Mercedes, McLaren si Hamilton, cu atat mai putin stau sa vb despre Alonso.
sainz si ricci se remarca bine, desigur. oare max ce a patit?
"Necazuri sunt destule, în viaţa tuturor,
Şi fiecare-şi vede întâi pe ale sale,
Dar oamenii suportă necazul mai uşor
Când adevărul totuşi e cea mai dreaptă cale."-Adrian Păunescu
De ce credeti ca Wolff si Hamilton nu au semnat cu AMG pt 2021? Dar Vettel? Asta daca nu cumva va bazati pe Ionica&putinica
Iata cum s-au aliniat planetele: cand Hamilton&AMG vor fi siguri de victorie in 2020, se va anunta Toto team principal la propria echipa, Aston Martin, cu inlantuitul pilot. Amg va sustine echipa, iar Vettel va veni la AMG oficial
....fara party mode.
P.S. Cam asta inseamna management italian :D Lauda multa...belisima e grande fart.
Pai atunci de ce nu te documentezi? :) Hai sa fim seriosi, nu esti admirator Hamilton.
„Aducem un brand de vis alături de cele mai mari nume, pentru curse de mașini spectaculoase făcute și urmate de entuziaști. Alpine își va aduce și valorile în paddockul F1: eleganță, ingeniozitate și îndrăzneală ”, spune Luca De Meo, CEO al Groupe Renault."
https://www.gpblog.com/en/news/67530/renault-name-change-now-official-.html?campname=highlighted-content&camplink=onderaan