Lewis Hamilton a obținut sâmbătă al 92-lea pole position din carieră după ce a stabilit cel mai bun timp în calificările pentru Marele Premiu al Spaniei.
Pilotul echipei Mercedes a fost cronometrat cu 1:15.584 și l-a surclasat pe coechipierul său, Valtteri Bottas, pentru numai 0.059 secunde. Niciunul dintre cei doi piloți nu a reușit să-și îmbunătățească timpul în ultimul tur rapid.
În spatele celor doi va pleca Max Verstappen (Red Bull), în timp ce Racing Point și-a adjudecat locurile 4 și 5 prin Sergio Perez și Lance Stroll. Aexander Albon va pleca de pe locul 6 pentru Red Bull și va fi urmat de Carlos Sainz și Lando Norris de la McLaren.
Ferrari s-a mulțumit doar cu locul 9 obținut de Charles Leclerc, în timp ce poziția a 10-a i-a revenit lui Pierre Gasly (AlphaTauri). Toți cei 10 piloți vor pleca în cursă cu pneuri soft.
În ciuda faptului că utilizează un șasiu nou care i-a oferit un "feeling" mai bun în antrenamente, Sebastian Vettel a fost eliminat încă din a doua parte a calificărilor.
Pilotul Scuderiei Ferrari a fost la numai 0.002 secunde să pătrundă în top 10, însă va lua startul doar de pe poziția a 11-a, din fața lui Daniil Kvyat (AlphaTauri) și Daniel Ricciardi (Renault).
Kimi Raikkonen a stabilit al 14-lea timp pentru Alfa Romeo, în timp ce Esteban Ocon va pleca de pe 15. Haas a părăsit calificările încă din prima parte, cu Kevin Magnussen și Romain Grosjean pe locurile 16 și 17, urmați de cei doi piloți ai echipei Williams, cu George Russell în fața lui Nicholas Latifi. Ultimul loc pe grila de start i-a revenit lui Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo).
Marele Premiu al Spaniei va avea loc duminică cu începere de la ora 16:10.
Ramane de vazut cum se vor comporta pneurile pe arsita de la Barcelona.
As fi vrut sa zic ca divortul urat dintre Vettel si Ferrari, continnua, dar cand si Leclerc e pe 9, atunci cam atat poate echipa italiana in momentul de fata.
Apropo de Ferrari, Binotto a declarat ca Ferrari vor face apel la decizia FIA vizavi de Racing Point pentru mai multa transparenta. Asta vine de la cel care conduce echipa de F1 ce anul asta a incheiat un NDA (non-disclosure agreement) cu FIA vizavi de modul "corect" in care si-au aparat sansele anul precedent.
Se pare ca de la Spa, FIA vor interzice setarile diferite ale motoarelor din calificari vs cursa, asa numitele "party modes" din care se pare ca Mercedes scoate cel mai mult.
Bravo Ham!
Pe de alta parte se pare la mecedes au aparut fisuri:
- CEO Ola Kallenius este nemultumit de activitatile extra Mercedes a lui Toto (scandalul Race Point cu piesele Merc, actiuni la Williams si Aston Martin (anul viitor cu Aston Marin este sponsor Race Point)) si considera Ioto are prea mare influenta in F1
- FIA incearca sa-i incetineasca in calificari
- Red Bull ii acuza direct pe Merc ca sunt la fel de vinovati ca RP pentru ca ei au livrat componentele ilegale
- Toto a declarat ca se gandeste ce o sa faca pe viitor.
- Ham nu a semnat (inca) pentru anul viitor, si nici Toto nu are contract cu Merc
-
Eh, presa trebuie sa scrie si ea ceva. Chibitii, aici pe site, spun ca oricine poate castiga cu Mercedes, asa ca daca pleaca Ham, castiga altul nou. Sau de ce nu, Bottas, care tot, conform chibitilor, e tras in spate de echipa.
In ceea ce-l priveste pe Toto, un gigant ca Mercedes, nu sta intr-o singura persoana, mai ales ca austriacul are ca pregatire profesionala ceva in domeniul finantelor. Sunt sigur altii mai pregatiti sa ii ia locul in caz ca e nevoie.
De FIA nu zic nimic, pentru ca sunt niste mafioti, conform acelorasi chibiti care trag Mercedes in sus.
Ce pot sa sper, chiar daca nu sunt fan Verstappen, e ca maine sa le incurce itele celor de la MB, sa-i mai vad odata ranjetul de dupa masca pesonalizata al lui TW.
In rest R.I.P. Ferarri!
una e sa iei doar acele chestii pentru frane si alta sa copiezi o masina intreaga. ar treb sa se inceapa proces si impotriva mercedes, sa piarda si ei puncte
Oricum Hamilton n-are unde altundeva sa plece, daca vrea sa ramana in continuare in F1, va trebui sa semneze prelungire, n-are de ales.
La Ferrari nu mai poate sa mearga ca, acolo vor fi Leclerc si Sainz, la RedBull e acolo Verstappen, la McLaren se duce Ricci, iar la Aston Martin se duce Vettel. Deci, n-are unde altundeva sa mearga.
Apropo, pe timpul dominatiei RedBull doar Alonso a fost adversar la titlu lui Vetel, chiar daca si McLaren avea o masina buna
Max. Daca se duce la Mercedes, ti-l face varza pe "Hami" ! Poate si Leclerc ! Dar daca vine unul din astia doi, "Hami" se va retrage brusc, "satul" de succese si cu motivul ca mai exista si altceva pe lume in afara de F1. Si apoi, in afara de Alonso, vadit dezavantajat peste jumatate de sezon, ce echipier de mare valoare a mai avut pana acum ? Kovalainen, Button, Rosberg, Bottas ? Aici nu-i vorba numai de pilot, este vorba de masina, de faptul ca au 1-2 asigurat aproape cursa de cursa si ca pilotul conteaza in cantitate neglijabila ! Pai daca pana si Bottas, un pilot slabut, dar un lacheu perfect, sta in clasament imediat dupa Hamilton, ce sa mai discutam despre masina ? Singurul merit al lui "Hami", este mai bun decat Bottas ! Daca era cel mai bun, ar fi avut si cu McLaren macar o treime din performanta cu Mercedes, Dar nu, pe vremea aia o dadea de toti parapetii, coechipierii si adversarii ...