Mercedes și-a confirmat statutul de favorită și și-a surclasat rivalii în calificările pentru Marele Premiu al Spaniei.
Lewis Hamilton a obținut al doilea pole position din acest sezon după ce a fost cronometrat cu 1:16.173, iar britanicul va fi acompaniat în prima linie a grilei de coechipierul său Valtteri Bottas, mai lent cu numai 0.040 secunde.
Ferrari și-a adjudecat a doua linie a grilei de start după o strategie mai puțin obișnuită. După un prim tur în care au comis greșeli, ambii piloți au ieșit a doua oară cu pneuri de compoziție soft, mai dure decât supersoft-urile rivalilor, astfel că nu puteau spera la pole.
Sebastian Vettel a obținut însă locul 3 la numai o zecime în spatele liderului, în timp ce Kimi Raikkonen va pleca de pe poziția a patra. Pilotul finlandez a concurat în calificări cu un motor nou, după ce în a doua sesiune de antrenamente unitatea de propulsie a emis fum. Mecanicii au înlocuit motorul cu combustie internă, turbocharger-ul și sistemul MGU-H, însă Raikkonen nu a fost penalizat, întrucât se afla la primele înlocuiri de componente din acest sezon.
Red Bull Racing a monopolizat a treia linie prin Max Verstappen și Daniel Ricciardo, în timp ce Fernando Alonso a obținut locul 8 pentru McLaren, în spatele lui Kevin Magnussen, dar în fața lui Carlos Sainz și Romain Grosjean.
Marele Premiu al Spaniei va avea loc duminică cu începere de la ora 16:10.
Dar, surpriza vine din partea celor de la Ferrari, deoarece personal eu ma gandeam c-o sa fie la cel putin 1s in spatele atat a celor de la Mercedes cat si a celor de la Red Bull. Surpriza... as spune treaba sta cumva altfel. De fapt este posibil sa in fata celor de la Mercedes, dar asta vom vedea maine, in cursa.
Cei de la Pirelli au efectuat o mica schimbare, poate pentru a-i ajuta pe cei de la Mercedes, poate nu, treaba lor. Cei de la Ferrari & Red Bull se vor adapta, dar pentru moment, pachetul celor de la Ferrari este cel mai adaptabil, in ciuda faptului ca nu s-au batut pentru pole, si cumva cred ca si-au dat seama ca degeaba pleaca din pole daca intervine un SC si se schimba treaba. Asa au pierdut ambele doua curse, si poate au invatat ceva, vedem maine.
Hamilton era foarte bucuros dupa calificari, un mare "BRAVO" pentru ca i-a reusit un tur perfect, plus cred ca si-a dat seama ca ambele masini Ferrari au avut tururi foarte bune pe pneul S, dar ceea ce conteaza este ca este urmat de Bottas, pe prima line :P
In nici un moment din calificari cei de la Ferrari nu au fortat, poate si-au dat seama ca punctele conteaza si nu impresia artistica, iar victoriile valoreaza greutatea lor in aur, sper ca au o strategie potrivita pentru maine!
Oricum Horner este suparat pe cei de la Ferrari & Mercedes, care au sustinut modificarile cerute de FIA in legatura cu aripa fata, o idee care cred ca va avantaja foarte mult echipa rosie :P Sau cel putin o sa-l enerveze si mai rau pe Horner, conform articolului de aici "https://www.motorsport.com/f1/news/2019-f1-wing-changes-based-on-immature-research-horner-1035869/".
Sunt mai moderat, dar trebuie sa il vanez pe mircea 85 cu toata forta pana la moarte. Nu se pot lua prizonieri in razboiul asta cu 85'. Sau executi sau mori. E razboi total, nu e loc de moderatie. Ci de barbarie si ferocitate cu el.
Te inseli. Am citit pe autosport ca noile reguli dezavantajeaza fluxul de aer dinspre aripa fatza a echipele a caror concept aerodinamic e construit pe high-rake, gen RB, Mclaren si Ferrari intr-o foarte mica masura. Ferrari au votat a pune batista pe tzambal, au votat politic si strategic pentru a arata ca sunt flexibili fatza de FIA si FOM pentru 2021.
Nu sunt inginer si nu ma pricep atat de in detaliu, cum se pare ca tu reusesti, dar ma bazez totusi pe faptul ca desi stii mai multe despre aerodinamica decat mine, totusi sper si cred ca ei interpreteaza mai bine decat tine. Cheers :D
Un domn ca de obicei... dar nu e chiar asa... in teste pe hyper Ferrari au facut ceva timpi, dar mercedes pe softuri in ritm de cursa era cu o secunda mai rapida decat Ferrari si Red Bull tot pe softuri cand au facut simulari de cursa. Azi, in luna mai, acea secunda practic s-a evaporat, vine Red Bull si Vettel au fost mai rapizi. Multa lume vb de pneuri dar F1analisitecnica spun ca Ferrari ar fi afectata mai mult decat restul de senzorii FIA referitoare la ulei in calificari, si ca Mercedes au schimbat strategia referitor la motoare. Vor merge cu 4 nu cu 3 motoare, de aceea nu le-au stors atat de tare,in vreme ce Ferrari oricum nu aveau de gand din start sa mearga cu 3. Mai bine o penalizare dar poti trage de motor mai mult. Ei spune ca prin noua mapatura au castigat 15 cai putere in regim de calificare detinand din nou supramatia in calificari. Toto Wolffa lasat sa se intelega ca si ei cu S ar fi putut merge mai tare. Se aduce in discutie ca tocmai pentru intrarea in Q3 Haas si Sainz au folosit SOFT nu Super soft, in plutonul de mijloc cand esti la limita pt a intra in Q3 pui ce ai mai bun, nu iti permiti kuxul mercedes si ferrari sa merge pe o varianta mai lenta.
Cei de la Mercedes sunt ingrijorati pentru ca Vettel a scos un timp cu doar 132ms, folosind un pneu cu 500ms mai incet comparativ cu supersoft-ul folosit de Mercedes. Puteau cei de la Mercedes sa mearga si mai repede cu soft-ul, maybe, dar n-au facut-o.
Discutia despre uleiul folosit in calificari este gresita, pentru ca limita este de 600g/100 km, iar calificarile au cateva tururi... 100k inseamna 1/3 dintr-o cursa, nu sunt probleme cu consumul uleiului. Poate se prind si expertii de prin afara, zilele astea...
Sincer sa fiu, eu credeam ca Mercedes o sa fie la peste 1/2 sau 1s in fata celor de la Ferrari, cu Red Bull intre ei si Ferrari. Evident m-am inselat, dar simularea de cursa a celor de la Ferrari este foarte buna, sper sa fie atenti la strategie astazi.
Lasa vrajeala. M-am referit ca aici in Spania, cu actualele pneuri S a fost mai rapid. Si de aceea Haas si Sainz au folosit softul nu super softul pentru a reusi sa intre in Q3. In spania cu noile pneuri, softul este atat varianta mai buna de cursa cat si mai rapida in calificari, o anomalie marca Pirelli strict pt aceasta cursa. Ofera mai multa incredere pilotilor. In rest pana acum Super softul a fost mai rapid decat softul, de aceea pt a intra in Q3 pilotii la limita foloseau super softul, sau alta compozitie mai moale, in functie de circuit si gama de pneuri adusa de pirelli. Asa ca lasa gargara.Nici unul din politii de mijloc nu isi permiteau a ramana in Q2 mergand pe soft daca era mai rapid super softu;l. Dart au vazut ca pur si simplu e mai rapid. Si cand am spus de varianta mai lenta, m-am referit ca pana acum softul e mai lent. Ferrari si Mercedes si-au permis sa mearga pe soft in cursele trecute pt ca reuseau oricum sa intre in Q3.
http://www.planetf1.com/news/fia-clampdown-on-oil-replenishment-in-qualifying/
Sunt o gramada de alte articole pe subiect, daca asta nu te convinge.