Mercedes a dominat fără emoții calificările pentru Marele Premiu al Ungariei, iar singura necunoscută a fost ordinea de pe prima linie a grilei de start.
Lewis Hamilton s-a impus după ce a fost cronometrat cu 1:13.447 și l-a devansat pe coechipierul său Valtteri Bottas cu numai o zecime de secundă.
A doua linie a grilei a fost monopolizată de Racing Point, echipă poreclită Mercedes-B, prin Lance Stroll și Sergio Perez care vor pleca de pe locurile 3 și 4.
Interesant este că piloții Mercedes și Racing Point vor începe cursa cu pneuri medium, cu care au stabilit cei mai buni timpi în Q2, în timp ce restul piloților din top 10 vor lua startul cu anvelopele soft, teoretic mai rapide.
Ferrari a obținut cel mai bun rezultat în calificări din acest sezon, întrucât Sebastian Vettel și Charles Leclerc ocupă locurile 5 și 6 ale grilei de start.
Max Verstappen va pleca doar de pe locul 7 după ce a acuzat un comportament mai puțin obișnuit din partea monopostului Red Bull, în timp ce McLaren și-a trecut în cont locurile 8 și 9 prin Lando Norris și Carlos Sainz.
Pierre Gasly nu a parcurs niciun tur cronometrat în Q3 și va lua startul de pe 10.Daniel Ricciardo (Renault) a fost primul sub linie în Q2, în timp ce Williams a reușit să-și îmbunătățească rezultatele comparativ cu anul trecut, chiar dacă a fost eliminată cu ambii piloți: George Russell (12) și Nicholas Latifi (15).
Tot în această secvență au fost eliminați Alexander Albon (AlphaTauri, locul 13) și Esteban Ocon (Renault, locul 14). Haas a fost eliminată cu ambii piloți încă din prima parte a calificărilor, cu Kevin Magnussen și Romain Grosjean pe locurile 16 și 18 și Daniil Kvyat (AlphaTauri) între ei.
Ultima linie a grilei de start este monopolizată de Alfa Romeo Racing prin Antonio Giovinazzi și Kimi Raikkonen.
Marele Premiu al Ungariei va avea loc duminică cu începere de la ora 16:10.
Ungaria - Rezultate Calificări:
Parti pozitive: Williams trece cu ambele masini de q3 dupa o perioada indelungata. McLaren confirma panta ascendenta si eu unul abia astept sa-i vad cu motor Mercedes incepand din 2021. Ferrari pare a se descurca mai bine pe un circuit mai lent, cu precizarea ca in q2 cle putin 4 masini au mers mai departe pe pneuri medii in timp ce Ferrari au fost pe soft.
Parti mai putin pozitive: RBR...pe hartie ei trebuiau sa fie cei care sa le puna probleme celor de la Mercedes si au avut de departe cea mai proasta clasare in Ungaria in ultima vreme. Mercedesul negru merge ca pe sine si nu vad pe nimeni sa le ridice probleme nici anul asta. Ramane de vazut cat de pilot e Bottas, ca sa-l deranjeze pe Hamilton.
Va fi interesant startul maine, avand in vedere ca primele 4 masini pleaca pe medii, iar cei din spate pe softuri.
Bravo Ham!
Actuala F1 este cea mai neinteresanta competitie auto
Daca nu-ti place F1 ca domina o echipa dar ti-a placut in trecut, te cam contrazici. Mereu masina o buna a contat foarte mult.
Daca vrei sa fii corect atunci ai zice de un campionat monomarca si cel mai bun sa castige. Nici Schumacher nici altcineva nu a facut bici din rht.
Cei ce se plang de Racing Point au uitat ca Haas au facut acelasi lucru ani de zile.Lasa ca la anu' cand baiatul tatii o sa-l bata pe vettel ne vom distra maxim.
Xyz Raikkonen a parut anonim si pe langa Giovinazzi. N-ar strica o pensie. Robert Shwartzman ar fi un excelent inlocuitor.
Respect pt Mercedes dar ...
Masina Mercedes a ciuruit, nicidecum pilotul Mercedes.
"As the world continued to wait for confirmation of the Australian Grand Prix being cancelled, Sebastian Vettel and Kimi Raikkonen took matters into their own hands.
BBC Sport confirmed that the former Ferrari team-mates both decided to go home in the wake of McLaren pulling out of the Australian Grand Prix due to one of their team members testing positive for coronavirus."
"While most drivers were preparing to hit the track, Haas driver Romain Grosjean has now revealed he was aware Vettel had already left the country before the race was officially cancelled.
In a WhatsApp exchange in the middle of the night, the German driver told Grosjean he was already at Melbourne Airport awaiting departure.
“Thursday into Friday I didn’t sleep very well. At 3am I was WhatsApp-ing with Sebastian Vettel,” Grojean revealed on his YouTube channel.
“I was like ‘where are you, why are you awake?’ and he’s like ‘I’m going to the airport.’
"He was like ‘it’s cancelled, it’s not happening’. I said I haven’t heard anything official so I stay around.
“He said ‘my team has told me that I’m free to go so I’m gone’. So like 3, 4am on Friday morning in Melbourne time that’s when I knew things were going to not look right.”
Daca doar masina conteaza si Hamilton e asa de praf asa cum zic unii, atunci de ce Nico cu aceeasi masina are doar 1 titlu, iar Bottas care este la al 4-lea sezon nu are niciunul??
Stiu, acum haterii si aia care vb mult si pr0st, o sa zica ca, de aia pt ca englezul a fost favorizat, ca a fost pilotul nr,1, bla, bla, bla...Si oare de ce a fost/este pilotul nr.1 de la echipa, nu pt ca este cel mai bun de la Mercedes?? Credeti ca aia de la echipa n-au ochi?? Poate voi n-aveti ochi sau aveti nevoie de ochelari!?
Da, este cristal de limpede si pt mine ca Mercedes conduce FIA.
Sa le luam pe rand:
1. la inceput si mijloc de era turbo, toti scheunau, in afara de AMG, ca nu gasesc solutii sa egaleze puterea motorului Mercedes, era lipsa de spectacol pe ani, nu pe luni de zile!! era Mercu si restu' lumii, a facut ceva FIA sa limiteze solutiile AMG incat sa echilibreze balanta cu celelalte echipe? NU!! nimic!!, si sunt sigur ca au fost plangeri de la echipe cu privire la tehnica AMG. FIA o fi analizat "impreuna" cu AMG si or fi zis echipelor : Alles ist in ordnung!! Pffffff, ma leshi?
2. Anul trecut de cate ori a avut Ferrari avantaj zdrobitor de putere? De cate ori striga Lewis la radio: i need more power man!?? Bottas: these guys are killing us, hammering us on the straights!! Bai sa fie! De cate ori in urma analizei tehnice FIA, i s-a amputat avantajul echipei Ferrari? Hmm?
Si anul asta Ferrari pierde pe liniile drepte in fata AMG?
Pai sa plece nene Ferrari din F1, si sa se prabuseasca F1 cu toti "onestii" FIA, fara Ferrari F1 NU EXISTA!
Sa gaseasca baietii de nimic de la FIA, o echipa cu prestigiu si un motorist capabil ca Ferrari. Succes in cautarea in gaura de sarpe!!
Dupa ce ca Ferrari a surclasat Mercedes si a readus spectacolul si concurenta la un nivel constant, adica A AJUTAT FIA SI F1!!, celelalte echipe fiind neputincioase dpv tehnic, vine AMG si FIA si le da de-i juleste pe astia de la Ferrari. Pisicii masii. De abia astept sa se faca dreptate inside FIA.
Da sunt fan, si sunt trist, dar mi se pare o mare nedreptate sa ologesti orice echipa in afara de Mercedes, ca asa vrea FIA.
Sunt curios cat de legal era motoru AMG cand avea avantaj de putere, si cat de legal era cel Ferrari cand aveau ei avantajul de putere.
Trebuie sa se schimbe ceva, nu se poate asa