După finalul sezonului european, Formula 1 a schimbat continentul și a ajuns în Singapore, etapă care se desfășoară pe timp de noapte.
Chiar dacă circuitul stradal nu se potrivește foarte bine monopostului Mercedes, Lewis Hamilton a stabilit cel mai bun timp în calificări după ce a fost cronometrat cu 1:36.015 și va lua startul din pole position. Principalul său rival a fost Max Verstappen, care a poziționat monopostul Red Bull pe doi la numai 3 zecimi în spate.
În schimb, Ferrari a fost nevoită să se mulțumească doar cu locul 3 obținut de Sebastian Vettel, mai lent cu 6 zecimi decât Hamilton, în timp ce Kimi Raikkonen va pleca al cincilea. Valtteri Bottas s-a intercalat între cei doi piloți ai Scuderiei, în timp ce Daniel Ricciardo a fost al șaselea pentru Red Bull în fața lui Sergio Perez (Force India), Romain Grosjean (Haas), Esteban Ocon (Force India) și Nico Hulkenberg (Renault).
Fernando Alonso (McLaren) va lua startul de pe poziția a 11-a din fața lui Carlos Sainz (Renault) și a celor doi piloți de la Sauber (Charles Leclerc și Marcus Ericsson), în timp ce Pierre Gasly (Toro Rosso) a terminat pe 13 după ce i-a devansat pe Kevin Magnussen (Haas) și Brendon Hartley (Toro Rosso).
Stoffel Vandoorne a stabilit doar al 18-lea timp pentru McLaren, în timp ce ultima linie a grilei de start a revenit celor de la Williams.
Cursa din Singapore va avea loc duminică cu începere de la ora 15:00.
Sa speram ca avem o cursa animata maine.
Alonso pe 11, iar ambele masini Toro Rosso departe rau... Williams cred ca fac figuratie.
Mie mi-a atras atentia discutia dintre rolul lui Hamilton la Mercedes si rolul lui Vettel la Ferrari. In timp ce primul trebuie sa se concentreze doar pe pilotarea monopostului si echipa se ocupa de restul, Vettel trebuie sa fie atent si alte detalii la care cei de la Ferrari sunt slab pregatiti (strategia din calificari si strategia de cursa). Mi se pare ca si Horner a discutat despre exact aceast aspect... la Monza?
Si faptul ca Raikkonen nu se adapteaza la schimbarile de strategie din timpul cursei, " I know what I'm doing" a ramas celebru :P
Nu stiu daca Vettel facea mai mult decat Hamilton daca ar fi trecut la Mercedes in 2013. In schimb, daca Hamilton era la Ferrari, cred ca putea castiga lejer macar un campionat.
Dar pana la urma conteaza care e cel mai bun pachet, cel ce va castiga campionatul.
https://www.gazzetta.it/Formula-1/15-09-2018/f1-singapore-pole-hamilton-vettel-seconda-fila-3-2901015156907.shtml
Nu are rost sa pun link-uri cu publicatii in engleza pentru ca lumea zice ca-s partinitoare.
Nici nu stiu de ce mai discutati de Vettel. Ii da Hamilton din toate partile. Vettel e bun doar cand pleaca primul si scapa singur, dar din pacate nu e cel mai rapid pe un singur tur de circuit. Vettel mi se pare asa un Massa cu putin, dar foarte putin mai mult potential. Doar ca Massa era foarte bun pe un singur tur de circuit. Evident, si mult mai norocos
Maine la start, sper ca Hamilton sa il lase pe Verstappen sa se duca, daca nu pleaca bine, si sa castige din strategie. Nu are sens sa te bati cu prostanacul ala de 20 ani, care nu stie pe ce lume traieste si da cu masina in stanga si in dreapta ca un copil cu retard.
Maine pariez insa pe Alonso ca intra in top 8 cu rabla lui.
Si oricum, Max nu va facea jocul Ferrari, astfel incat sa ii strice startul lui Lewis, ba dimpotriva, cum va prinde un Ferrari pe undeva, nu ii va da nicio sansa.
Oricum monopostul Mercedes este magistral, cu sa fara eventuale nereguli(dar ar fi).
De ce zici ca ii e frica de Hamilton? Si cu Mercedes si chiar cu Lewis a avut clinciuri. Eu preferam sa fie Vettel pe doi. Asa cu Max e groasa treaba. El nu are nimic de pierdut. Merge la victorie. Eu sper ca Lewis sa fie suficient de cerebral sa il lase sa intre primul in T1 daca sunt roata la roata. The long game e cu Vettel.
@Mircea, exceptand duelul de la Sakhir, cand au mai avut ei clinciuri?