Lewis Hamilton a început cu dreptul sezonul 2017 al Formulei 1 și a obținut pole position-ul pentru Marele Premiu al Australiei, al patrulea consecutiv pentru britanic pe circuitul de la Melbourne.
Pilotul echipei Mercedes a fost cronometrat cu 1:22.188, însă rivalii de la Ferrari au fost foarte aproape, întrucât Sebastian Vettel a reușit să obțină locul doi la ceva mai mult de două zecimi de secundă în spatele său.
Astfel, la debutul oficial pentru Mercedes, Valtteri Bottas a fost nevoit să se mulțumească cu locul 3 în fața lui Kimi Raikkonen. Max Verstappen a stabilit al cincilea timp pentru Red Bull Racing în fața lui Romain Grosjean (Haas), Felipe Massa (Williams) și a celor doi piloți Toro Rosso.
Sesiunea a fost întreruptă timp de câteva minute ca urmare a unui accident suferit de Daniel Ricciardo. Pilotul echipei Red Bull, care a fost criticat de coechipierul Max Verstappen că este prea lent, a derapat la ieșirea din virajul 14, a pierdut controlul volanului și s-a lovit cu spatele monopostului de parapeți. Australianul nu reușise să parcurgă niciun tur cronometrat în Q3, astfel că va pleca în cursă de pe locul 10.McLaren a fost eliminată cu ambii piloți înainte de ultima parte. Fernando Alonso va pleca de pe poziția a 13-a după ce a ratat accesul în Q3 pentru circa 4 zecimi de secundă, în timp ce coechipierul său Stoffel Vandoorne a obținut doar locul 18 pe grila de start.
Marele Premiu al Australiei va avea loc duminică cu începere de la ora 08:00, ora României. România trece la ora de vară în noaptea de sâmbătă spre duminică, când ora 03:00 va deveni ora 04:00.
Momentan, presiunea este foarte mare pe Bottas. Oricum, cu locaurile 1 si 3 in fiecare cursa, castiga campionatul, chiar si cu locul 4 pe alocuri.
Kimi pe nicaieri.
Lasandu-l de-o parte, va spun ca m-a bufnit rasul cand la sfarsitul calificarilor, fiecare pilot, cu cate o moaca de prostanac/nevinovat tragea cu ochiul la monopostul adversarilor :))
lasati-l sa iasa campion cu McLaren Honda
el 'crede' in acest proiect in special cand apare ocazia sa aibe un coechipier redutabil .... dupa ce pericolul a trecut incepe sa macane, GP2 engine huo huo
bravo haas!
In alta ordine de idei Alonso a facut mai mult decat ma asteptam cu tigaia aia, Hulk cu putina atentie putea fi mai sus, Vetel cred ca mai putea scoate 0.100s din masina, Botas mai are nevoie de cateva curse de acomodare, iar Hamilton nu are cu cine discuta maine daca pleaca bine.
La fel, cred că pasul în cursă va fi mult, mult mai strâns decât cel afișat în antrenamentele libere, Ferrari nu va fi la aproape o secundă și nici Red Bull la peste o secundă, vor fi mult, mult mai aproape, în cursă dispare setarea "magică" din calificări.
Formulări pompoase de gen "altă ligă" ... nu cred că mai sunt valabile anul ăsta, hai să mai așteptăm puțin !
Oare ce mentalitate trebuie sa ai sa te bucuri de greutatile unora?
Tipic romanesc.
Avem o lupta, pina la ultima cursa?...pe pista...,
sau doar in noaptea asta.
stai linistit, ca Hamilton castiga maine cu peste 10 sec avans. Fac pariu pe orice si cu oricine ca asa va fi. Mercedes n-au testat us in Barcelona ca sa impresioneze la capitolul timpi, au testat us ca sa-si faca o idee despre gradul de uzura. Iar daca Hamilton face pe us 20-25 tururi la 1.24, nu are cine sa-l bata!
Mi-a parut rau de accidentul lui Ricciardo, pentru ca este la el acasa si speram sa fie mai in fata. Totusi poate recupera in cursa, multa bafta.
Dupa testele din iarna, ma gandea ca cei de la Ferrari o sa fie in spatele celor de la Mercedes, Red Bull, Williams si poate si Toro Rosso. Pentru moment nu s-a intamplat asa ceva, sunt ceva mai aproape de cei de la Mercedes decat se asteptau. Sa vedem cursa :P
Mai am un as in maneca daca Mclaren nu ii poate opri. Numarul 44 de pe grila.
McLaren nu a fost si nu va fi veci,echipa germana,prietene,nici cu motor Mercedes,nici cu orice alt motor german vrei tu!
Deci scuza cum ca tu ai tine cu orice "shit" german,e doar o scuza...
Nu e vorba doar de motor, ci de faptul ca Daimler pana in 2010 avea cele mai multe actiuni in cadrul Mclaren Group: Daimler 40% din actiuni avea mai mult in momentul retragerii decat Mutakalat Bahrain, Dennis si Mansour Osjiehh. Deci Daimler era principalul actionar chiar daca nu majoritar in cadrul Mclaren Group.
Cred ca stii ca de fapt majoritatea echipelor din F1 au sediile in UK...
La asta ma refeream, in primul rand, nu la cine pe cine a cumparat.
Nu spui adevarul in totalitate. Investitia lui Dennis era sa detina 20%-25%. Daimler a vrut sa cumpere sa detina intre 60-80% din Mclaren Group. El nu a dorit sa se ajunga aici pentru ca tinut mult ca brandul si independenta Mclaren sa nu fie patronata de un mare concern auto. Din mandrie si prea multa trufie a considerat ca Mclaren poate sa mearga pe propriul drum si sa prospere fara sa fie cumparata de un mare concern auto extinzandu-se mult pe propria productie a Mclaren Automotive si vanzarea de tehnologie prin Mclaren Applied Technologies. A spus ca o victorie Mclaren in F1 vrea sa fie trecuta in revista ca o victorie a echipei Mclaren si sa nu fie socotita drept a nu stiu cata victorie incepand cu 1849 a Mercedes-Benz. Grava greseala. Mclarne putea fi perla exclusivista si rasftata a concernului Daimler si sa isi pastreze numele si autonomia asa cum este Alfa Romeo si Ferrari pt Fiat Group sau Lamborghini pentru Volkswagen. In F1 aceasta decizie a dus practic la distrugerea pe termen lung a Mclaren Racing. Azi erau ei echipa de uzina a celor de la Daimler.
Pacat ca RBR nu vor putea pune prea multe probleme insa nu sunt chiar vinovati de asta in totalitate. Se pare ca Renault "a rezolvat" problemele de fiabilitate ale sistemului de recuperare a energiei pe care le-a intalnit in teste prin inlocuirea MGU K cu cel de anul trecut care este mai ineficient si este si mai greu cu vreo 5kg (http://gptoday.com/full_story/view/599009/Renault_reverts_to_2016_MGUK_to_cure_reliability/).
Mclaren da semne de revenire dupa esecul din teste insa nu pot rula la capacitate maxima atata timp cat sunt obligati sa schimbe la turatii mai joase pentru a evita vibratiile aparute la turatii inalte(clar pierdere mare de putere). Totusi si aici nu cred ca doar Honda sunt vinovati ca nu se imperecheaza motorul cu sasiul(care, hai sa fim seriosi nu este nici el grozav). In plus vibratii masive se constata si la trecerea peste vibratoare deci nici la capitolul suspensii nu cred ca stau prea bine. Per total cred ca au facut-o "de competitie" si Mclaren cu amortizarea zgomotelor si vibratiilor. Putere este si va fi si mai multa odata cu rezolvarea acestei probleme si cu noul update care va veni peste 2 luni si care va mai mult de natura hardware,software bazat pe performanta.
Cam atat va dura si pentru Renault pana isi vor pune la punct probleme de fiabilitate. Pana atunci doar Ferrari va putea pune probleme.....sper. Altfel va fi plictiseala totala.
2) Wtf man, eram sigur ca tu esti cu McLaren pentru era '80 si cand colo tu abia aparusi in 1998 (MIka-McLaren)
cu sau fara Hamilton?
pe Alonso l-ai intrebat mai intai daca vrea?
de fapt Alonso a sarit la gatul McLaren, a turnat si alte cele cand s-a prins ca e Hamilton prea tare pentru el
si acum uite cum Hamilton se descurca foarte bine si fara 'sabotajul' lui Ron Dennis
Perfecta dreptate. Nici pana azi nu inteleg din moment ce el era constient ca nu are cum sa aibe potenta financiara sa aiba 51% din actiuni si ca la un moment dat pentru a face fata provocarilor financiare si economice pe termen lung era inevitabil ca un investitor sa nu aibe actiuni mai multe decat Dennis, de ce naiba a preferat sa vanda arabilor cand Daimler avea deja oricum 40% din actiuni si au spus in mod clar ca vor sa mai cumpere, de ce nu i-a lasat pe ei sa aibe 51% sau mai mult, cand azi Mutakalat Bahrain Company au 60%, deci exact cat vroia minim Daimler sa aibe. Si azi e un mister pentru mine, va spun la modul cel mai sincer.
Aici se vede mentalitatea englezilor, care si in fotbal prefera sa vanda la seici de prin Qatar, Emiratele Unite, Rusia sau China pe cand in Germania doar cu exceptii speciale se da voie unui astfel de personaj sa aibe 51% sau peste, si in aceste cazuri acesta este puricat si controlat de DFB pana la chiloti (vezi Dietmar Hopp la Hoffenheim si arhicunuscutul pentru noi iubitorii de F1, Dieter Materschitz la Red Bull Leipzieg). Cu toata nebunia arabilor, planificarea si elementul german, azi echipele germane sunt peste cele britanice, atat in Champions cat si in Europa League iar coeficientul de tara e peste Anglia la general, chiar daca germanii nu cheltuie sumele de 80-100 de milioane pe jucator cat dau echipele de top din Anglia. Aici se vede puterea Germaniei in orice se implica. Merge inevitabil spre dominare.
Ham va lua batatie de la Bottas si va ajunge la Ferrari ...
vei mai tine cu el? :)))))))