Hamilton, pilotul cu cel mai usor monopost la Valencia!

De Daniel Popescu
Publicat Sambata, 22.08.2009
Lewis Hamilton dispune de cel mai usor monopost de pe grila de start a Marelui Premiu al Europei, fiind urmat de sebastian Vettel si Heikki Kovalainen.

Dominatia echipei McLaren in calificarile pentru Marele Premiu al Europei are drept explicatie partiala cantitatea de combustibil incarcata de cei doi piloti ai sai.

Astfel, potrivit datelor oficiale publicate de FIA, monopostul lui Hamilton are o masa de 653 kg, in timp ce cel al lui Kovalainen atinge valoarea de 655 g. O strategie similara a adoptat si Sebastian Vettel, monopostul Red Bull cantarind 654 kg.

Cei mai avantajati par sa fie cei de la Brawn GP, intrucat monoposturile pilotate de Rubens barrichello si Jenson Button au 662.5 si, respectiv, 661.5 kg. Diferenta de aproape 10 kg dintre Hamilton si Barrichello este echivalenta cu aproximativ 4 tururi de circuit, intrucat consumul de carburant pe circuitul de la Valencia este de 2.45 kg.

La polul opus se afla Nico Rosberg, pilotul echipei Williams optand pentru o cantitate foarte mare de combustibil in speranta ca va reusi sa castige cateva pozitii dupa efectuarea primelor realimentari.

Iata greutatile monoposturilor pentru fiecare dintre cei 20 de piloti de pe grila de start.

 Loc  Pilot  Echipa  Greutate
 1  Hamilton  McLaren  653
 2  Kovalainen  McLaren  655
 3  Barrichello  Brawn GP  662.5
 4  Vettel  Red Bull  654
 5  Button  Brawn GP  661.5
 6  Raikkonen  Ferrari  661.5
 7  Rosberg  Williams  665
 8  Alonso  Renault  656.5
 9  Webber  Red Bull  664.5
 10  Kubica  BMW-Sauber  657.5
 11  Heidfeld  BMW-Sauber  677
 12  Sutil  Force India  672.5
 13  Glock  Toyota  694.7
 14  Grosjean  Renault  677.7
 15  Buemi  Toro Rosso  688.5
 16  Fisichella  Force India  692.5
 17  Nakajima  Williams  702
 18  Trulli  Toyota  707.3
 19  Alguersuari  Toro Rosso  678.5
 20  Badoer  Ferrari  690.5
Taguri: greutate, monopost

Comentarii (19)

  • NeoGalaxy
    @Lewis
    Da si are o strategie cu 3 opriri, profilul nasului si mai ales profilul aripii din spate arata asta. Mi se pare ca vor oprii prin turul 10-12. Oricum este o greseala ce spune Adminul, diferenta in kg intre monospturile Brawn is McLaren este de exact 40 kg din cauza faptului ca ambele masini au Kers. Iar monopostul fara benzina trebuie sa aiba exact 605 kg :) restul fiind conbustibil.
    0 0
  • NeoGalaxy
    brawn are Kers?
    0 0
  • NeoGalaxy
    scuze am inteles ce vrei sa spui.
    0 0
  • NeoGalaxy
    @schumy1969
    Nu ma, am gresit eu acolo :) ma refeam la alea McLaren evident, cand am spus ambele :)
    0 0
  • NeoGalaxy
    ok, am dedus.
    0 0
  • @NeoGalaxy
    Mai baiatule! Cum ai dedus tu ca profilul nasului si profilul aripii spate al masinii lui Hamilton arata ca acesta va face 3 opriri, ca eu nu nu-mi dau seama?! Sa te fii gandit tu ca noul monopost McLaren nu ar fi rapid daca ar fi mai greu si de aceea va alimenta de 3 ori? Bullshit! Si... Kovalainen care e doar cu 2 kg mai greu, cate opriri va face? Tot 3? Nu e prima oara cand scrii aberatii. Si cand ma gandesc ca mai sfatuiai pe altii sa citeasca ce scriu inainte sa posteze. Strange!
    0 0
  • NeoGalaxy
    De unde sti tu ca diferenta dintre McLaren si Brawn este de 40kg??? De unde ai scos-o si pe asta? Ai visat-o cand ti-ai facut somnul de dupaamiaza? Esti doctor in formula 1? Ceea ce spui tu sunt aberatii! Nu inseamna ca daca Kers are undeva la 40kg masinile care sunt dotate cu kers au aceasta greutate in plus cu rezervorul gol! Daca mergem dupa teoria ta 653kg-40kg=613kg adica Lewis are 8 LITRI de combustibil!?! Vroiai sa spui altceva? E de inteles ca feraristi isi creaza iluzii ca diferenta de benzina este mare si ca vezi doamne Barichelo va prinde primul loc, cred insa ca nu se va intampla acest lucru. Kers isi va face treaba la start iar apoi distanta se poate mari. Nu va fi nicio diferenta a numarului de opriri intre McLaren si Brawn decat daca se intampla ceva neprevazut.
    0 0
  • Brawn-Red Bull
    interesanta lupta dintre Button si Vettel:)
    0 0
  • ctlnmihai
    Hamilton, pilotul cu cel mai usor monopost la Valencia!
    BrawnGp a castigat curse multe cu monopostul usor..Ceea ce conteaza e ca , mclaren mercedes si-a revenit..
    si la anul zic ca se va bate ptr. titlu
    0 0
  • ctlnmihai
    NeoGalaxy
    are prea multa benyina ptr. a opri in turul 10-12..cred k prin turul 16..
    0 0
  • ctlnmihai
    NeoGalaxy
    * benzina
    0 0
  • Stati linistiti...
    Ca nu opreste in turul 12 Lewis. Am in fata statistica cu greutatea masinii in cursa trecuta de la Hungaroring. Alonso in pole are 643 kg si opreste in turul 12. Lewis face doar doua opriri si are 654,5 kg. Si nu vreau sa credeti ca sunt eu subiectiv, dar specialistul in Formula 1 de la ITV (un post britanic) care este sicner printre cei mai buni si mai obiectivi, facea inaintea cursei din Ungaria, incercand sa explice declinul Brawn, importanta conservarii pneurilor de catre fiecare monopost in parte. Ei bine, James Allen, nu vedea in declinul Brawn nici o problema de dezvoltare aerodinamica sau mecanica gresita adusa de ulterioarele update-uri, ci doar de comportament al pneurilor. La final el argumenteaza, ca desi beneficiaza de KERS, monopostul MP4-24 protejeaza si conserva cel mai bine pneurile in regim de cursa. Sunt convins ca Mclaren maine nu merg pe o strategie falimentara si nici ca vor opri in turul 12. Daca nu va fi safety-car care sa dea peste cap calculele, Mclaren va gestiona foarte bine situatia pana la final.
    0 0
  • @Mclaren_Mircea_1984
    Pai problema cu statistica ta este faptul ca ala e Hungaroring care are o lungime de 4.381 km iar Ricardo Tormo e de 5.419 km , deci un tur pe pe circuite chiar difera semnificativ , aproape 1 km.... 12 pe Hungaro poti sa faci cu mai putina benzina daca faci calcul....deci.....
    0 0
  • jolerto
    prietene ai incurcat borcanele.....pe ricardo tormo se concureaza la motogp si nu este circuit stradal
    0 0
  • Jolerto
    La Valencia sunt doua circuite sau cate parca. Cel de formula 1 este circuit stradal si se desfasoara la periferia orasului, in portul preopriu-zis, nu este acel circuit de care zici tu. Oricum stai linistit ca Phill Prew ( inginerul de cursa a lui Lewis) ii vulpe batrana, stie el ce a facut nu-ti fa probleme. Eu sunt aproape sigur ca daca nu is acrosaje sa bage safety car, Lewis va conduce cursa start-finish. vei vedea.. Voi uitati un amanunt esential: nu avea masina apasare aerodinamica foarte buna in virajele de mare viteza, dar de la inceput Mp4-24 a conservat foarte bine pneurile... aminteste-ti la Hungaroring, cum Lewis se apropie de Fernando mentinand un ritm normal nu forta cu adevarat, si cat de bine aratau pneurile cand intra pentru primul pit stop, comparativ cu Button care intra mai repede, desi are mult mai multa benzina, pneurile ii sunt gata se aude clar pe team-radio. Sau Raikkonen cu Webber, la fel, au mai mult cu4-5 litri
    dar pneurile se uzeaza mult mai repede decat la Mclaren... Pariez oricat ca maine Lewis schimba tot de atatea ori cat vor schimba si Red Bull SI Brawn. Imi era atata de dor sa-l vad pe Lewis tasnind din pole cand se sting luminile rosii... doar nebunu de Kova in exces de zel sanu faca vreo prostie si sa-l atinga in primul viraj. Dar cred ca il lichideaza Whitmarsh definitiv atunci, in stil Bourdeis sau Piquet.
    0 0
  • @Mclaren_Mircea_1984
    Da... scuze chiar Ricardo Tormo e circuitul permanent nu cel stradal , dar totusi ceace ziceai nu are sens. Hungaroring si circuitul stradal de la Valencia nici nu seamana deloc. In Valencia puterea motorului si aderenta mecanica conteaza mai mult. Nu poti sa le tragi concluziile dupa Hungaroring , la asta ma refer!
    0 0
  • Circuite la Valencia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ricardo_Tormo_Circuit
    http://en.wikipedia.org/wiki/Valencia_Street_Circuit
    0 0
  • Stai calm Jolerto
    Degeaba iti faci iluzii ca va schimba Lewis de 3 ori, pentru ca nu va fi asa. Asta cu schimbatul de 3 ori ii ultima ta speranta ca ar putea rata victoria, dar din pacate pentru tine vei suferi o mare deceptie cand vei vedea ca Lewis schimba tot de 2 ori.
    0 0
  • @Mclaren_Mircea_1984
    Nu stiu care e problema..... Daca chiar stii sa citesti.... atunci uita-te de dragul conversatiei unde am pomenit eu ca Hamilton va schimba de 3 ori! Eu am avut numai o problema cu afirmatia ta , aceea in care ai tras o concluzie din statistica de la Hungaroring pentru circuitul asta! Dumneavoastra : "Am in fata statistica cu greutatea masinii in cursa trecuta de la Hungaroring. Alonso in pole are 643 kg si opreste in turul 12. Lewis face doar doua opriri si are 654,5 kg" - Alonso are un km mai putin pe un tur , deci 12km in 12 tururi. Asta inseamna 2x12=24 kg aproximativ. 654,5-643 = 11,5 kg deci intelegi chestia asta pe care vreau sa-ti explic. Numai ca.... e si diferenta intre greutatile monoposturilor din cauza sistemului Kers.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru