Sezonul 2016 a fost marcat până în prezent de mai multe serii de dominaţie ale celor doi piloţi de la Mercedes. După ce Nico Rosberg a triumfat în primele 4 curse, Lewis Hamilton a revenit în forţă şi şi-a adjudecat 6 victorii în 7 curse pentru a prelua prima poziţie.
Britanicul a trebuit însă să-i facă loc germanului, care a obţinut 3 victorii consecutive şi a revenit în fruntea clasamentului general cu un avans de 8 puncte. Chiar dacă diferenţa este mică, Hamilton susţine pentru prima oară că nu ştie dacă va reuşi să revină la forma adecvată pentru a emite pretenţii la un nou titlu mondial.
"Suntem amândoi foarte competitivi. Nu am nicio idee dacă sau când voi reveni, dar mai sunt 6 curse şi trebuie să dau tot ce am mai bun. Va trebui să obţin câteva rezultate bune pentru a reveni în frunte şi pentru a rămâne acolo, dar am avut multe perioade de acest gen în trecut, aşa că nu există niciun motiv să mă gândesc că nu voi avea încă una", spune el.La rândul său, Rosberg avertizează că nu există nicio garanţie că seria de victorii va continua, mai ales că anticipează progrese din partea Red Bull şi Ferrari.
"Am avut un ritm bun în ultima vreme şi mă bucur de acest moment, dar nu ştie ce se va întâmpla în următoarele curse. Red Bull şi Ferrari ne presează din greu, aşa că urmează câteva weekenduri grele în faţă", a explicat germanul.
Via Autosport
Vor sa ii faca si astuia cadou un titlu, ce este asa greu de inteles? Rosberg cred ca are 8 ani la Mercedes, se vrea o mica rasplata, mai ales pentru anul 2013 cand Ross Brawn l-a preferat in cursa aceea de la Sepang, cand nu l-a lasat pe Rosberg sa il depaseasca pe Lewis. Acolo Ross si-a luat la revedere de la Mercedes.
acuma serios vorbind dupa etapa austriaca este penibil sa mai negati ca duetul toto-lauda vor un campion german si au mintit pe rupte pentru acesta
esti constient ca dupa regulamentul pentru motoare pe care-l vrei tu alonso al tau pleca ultimul in toate cursele ramase.
mai bine ai face pauza si sa zbieri la anul cand iubita ta si-o va incasa din nou de la un debutant
Cu toate astea, singurii care au ramas sa comenteze si sa despice firu-n patru sunt romanii.
Faptul ca Hamilton a avut probleme cu motoarele e strict problema de uzura. Hamilton e mai agresiv, Rosberg are un stil mai conservator. Din cauza asta Hamilton a avut probleme la inceputul anului, nu a fost sabotat de echipa cum o tin unii una si buna pe aici. Daca ati avea mentalitate de neamt, ati realiza ca, pe langa campionatul de F1 pe care vrei sa il castigi, vrei sa iti promovezi motorul, echipa, astlfel incat sa sporesti vanzarile Mercedes pe segmentul sport in toata lumea.
Hamilton a fost ajutat de echipa sa castige 3 motoare in Spa, dat fiind faptul ca era in risc mare sa piarda o data la 2-3 curse pozitii in fruntea clasamentului din cauza schimbarii power-unit-urilor. Avand in vedere ca era retrogradat pe grila, implicit exista riscul unui acrosaj la start si sa nu obtina puncte per total, au decis sa ia cat mai multe penalizari o data, iar dupa aia sa poata forta oricand in cursele ulterioare. Dat fiind regulamentul nasol, echipa a procedat 100% corect, dpdv strategic si al mangementului.
Faptul ca Rosberg a castigat ultimele 3 etape ii da un momentum bun, mai ales ca a revenit in prima pozitie la clasamentul general. Din cauza asta, Hamilton stie ca mai sunt doar 6 etape si e posibil sa imparta victoriile, rezultatul fiind unul foarte strans.
De altfel, ca tot vorbim de dezavantajari, sa observam faptul ca Rosberg a avut schimburi mai lente cu 1 secunda, o gafa in alta cursa in care a stat 8 secunde la pit pentru a executa o penalizare. Daca ar fi fost vorba sa fie o conspiratie impotriva lui Hamilton, britanicul avea de suferit in urma acestor lucruri, in timp ce Rosberg avea cele mai bune schimburi.
Eu nu cred in conspiratia asta. Puteti sa ziceti ce vreti, dar Hamilton nu e defavorizat de echipa.
1.cum sa spuneti ca motoarele s-au stricat din cauza stilului lui Hamilton cand prima problema la motor a aparul in primele secunde ale calificarilor din China.O fi pilotat agresiv in antrenamentul 3 cand nici nu a iesit pe circuit.Faptul ca problemele au aparut in momente cheie si nu in antrenamente nu va pune un semn de intrebare ...
2.Rosberg a pierdut secunde la boxe cand nu conta si nu la costat pozitii,Hamilton a fost tinut intentionat in Austria la ambele opriri ca s-a treaca neamtul la mustata
3.in mod miraculos de absolut fiecare data cand Hamilton a obtinut polul a pierdut startul si Rosberg a ajuns in fata.Se pare ca problemele de abreaj apar doar cand si-o ia in calificari Rosberg
4.Cand Rosberg cade in pluton echipa germana il salveaza bagandu-l la boxe primul si astfel castiga pozitii fara sa depaseasca,Hamilton in schimb daca cade in pluton nu numai ca intra la boxe dupa toti ceilalti mai si apare o intrare in plus si desigur pneuri uzate pe final.Va tot plangeti de Ferrari dar strategia Mercedes din China pentru Ham a fost cea mai penibila ever.
5.Sefii mercedes au declarat cum ca Rosberg la lasat pe Hamiton sa treaca in Monaco dar nu exista nici o convorbire radio Nico-echipa in acest sens asa ca e clar ca echipa a mintit sa-i mai stearga din rusinea prestatiei slabe
6.Mercedes au inventat probleme cu franele pentru Rosberg in Singapore ca sa creada lumea ca nu doar Ham are probleme.Daca avea probleme neamtul nu era cel mai rapid in acel moment
7.Mercedes au inventat probleme cu franele pentru neamt si in Austria ca sa-i scuze gafa
8 Lauda dupa ce Nico al lui incearca sa-l scoate din cursa pe Hamilton il vorbeste de rau tot pe britanic,Toto nu se dezminte nici el si ameninta ambii piloti cand in mod normal trebuia sa recunoasca public adevarul si sa-l puna la punct pe Nico
9.in Spania Lauda il acuza pe Hamilton desi specialistii inclina mai mult spre vina lui Rosberg
10.Lauda si Toto il critica pe Hamilton in Canada ca la scos de pe circuit pe Nico desi si neamtul a facut la fel in prima etapa si atunci sefii au tacut
11.exista fotografii cu Lauda in timpul liber alaturi de Nico.Se para ca au devenit prieteni foarte buni
12.Toto declara detasat ca Nico va avea un motor mai performant pe final de sezon si ca Hamilton trebuie sa fie multumit ca va beneficia de imbunatatiri la anul.De ce sa mai imbunatatesti motorul daca echipa a castigat titlul si aceasta masura duce la dezavantajul unuia dintre piloti?Simplu.Pentru ca vrei ca Rosberg sa castige.
Vanzarile marcii Mercedes nu au treaba cu fiabilitatea din F1 asa ca este un argument pueril.Despre sabotaj se vorbeste si in alte tari doar nu a dat echipa Mercedes comunicatul ala penibil si mincinos cum ca nu avantajeaza pe nimeni doar pentru romani
Cam pe unde ai mai verificat tu daca nu ai vazut discutiile de acest gen? Eu pe toate site-urile si formurile vad asa ceva. Ai naibii romani, noi suntem cu capsa pusa si doar noi vedem anumite lucruri.
Bine ca vina cursa, momentan cred ca Rosberg are un avantaj si cine stie poate castiga si in Malaezia?
Mie nu mi s-a parut deloc ca Rosberg ar fi fost complotat de echipa sa, mai degraba invers. AAA, in 2013 in cursa din Malaysia, Ross Brawn l-a preferat pe Lewis, acolo nu uit deloc! Insa Hamilton abia fusese adus si avea faima, el trebuia sa ridice Mercedes, ca apoi au avut cel mai bun motor, este alta treaba. Cu motorul ala, orice pilot castiga campionatul, diferenta a fost ca Lewis s-a dovedit cu 3 clase peste Rosberg. In 2015, au incercat un pic sa il fenteze pe Lewis, pe ici colo dar nu le-a reusit.
Anul asta..este alta mancare de peste, am mai scris-o, anul asta Mercedes vor sa rasplateasca devotamentul lui Rosberg de atatia ani, ma rog, devotamentul este dat si de faptul ca daca s-ar duce la orice alta echipa, ar fi jos de tot.
tabere exista 3 :fanii lui Hamilton,persoanele echidistante si cei anti-Hamilton.Primele doua categorii sustin ca Hamilton este sabotat iar ultima categorie se fac ca sunt orbi si inventeaza minciuni.GTS tu faci parte din ultima categorie.Rosberg nu a avut si nici nu va avea prea multi fani si este sustinut doar datorita circumstantelor.
provoc pe cei anti-Hamilton sa-mi dea 100 de manute rosii ca vad ca sunt foarte preocupati de like-uri si dau chiar mai multe la un mesaj
Adevarul asta este, fanii Hamilton si cei echidistanti il vad pe hamilton defavorizat de echipa, doar fanii lui Rosberg zi ca nu, acum, poate or avea dreptate cei din urma! M-as mira!!!
Haideti cu manutele rosii!
iver Team Time Laps
1. N. Rosberg Mercedes 01:35.227 25
2. L. Hamilton Mercedes 01:35.721 25
3. K. Raikkonen Ferrari 01:36.315 16
4. S. Vettel Ferrari 01:36.331 18
5. F. Alonso McLaren 01:36.510 18
6. D. Ricciardo Red Bull 01:36.753 27
7. M. Verstappen Red Bull 01:36.973 26
8. N. Hulkenberg Force India 01:37.513 26
9. S. Perez Force India 01:37.601 27
10. J. Button McLaren 01:37.613 20
11. D. Kvyat Toro Rosso 01:37.847 29
12. V. Bottas Williams 01:37.861 17
13. R. Grosjean Haas 01:37.886 22
14. E. Gutiérrez Haas 01:37.921 20
15. C. Sainz Jr. Toro Rosso 01:38.055 25
16. F. Nasr Sauber 01:38.184 18
17. M. Ericsson Sauber 01:38.313 20
18. F. Massa Williams 01:38.339 24
19. J. Palmer Renault 01:39.148 23
20. E. Ocon Manor 01:40.036 28
21. P. Wehrlein Manor 01:40.627 26
22. K. Magnussen Renault no time 2
Nu cred ca Rosberg poate fi mai rapid cu o jumatate de secunda decat Hamilton, pe un circuit, pe care Hamilton il domina mereu in trecut pe Rosberg. Unde-s mai moatoarele alea noi ale lui Hamilton, iar il forteaza sa ruleze la 80% pe motiv de fiabiliate? Care papucii mei fiabilitate, pentru ce, pentru 5-6 curse cu 3 motoare cand cu 3 motoare rulezi in medie cam 12-13 curse? A naibii fiabilitate!
Comic momentul cu masina lui Magnussen.Daca era sistemul Halo se putea termina nasol asa ca sper sa nu se aprobe aceasta inventie absurda.
Bravo Lewis, sper sa n-ai probleme maine la start ori cu masina, ori sa gresesti tu.
Un mare BRAVO pentru Button, sper sa reuseasca ceva si in cursa!
Imi pare rau pentru el ca l-au dat deoparte dar il pastreaza pentru 2018 cand Alonso nu va mai fi la Mclaren, prea multi bani pentru el si este si mare comentator. Asta este planul Mclaren, sa aiba si un senior pe langa Vandorme, din pacate, a trebuit sacrificat acest domn, Jenson care nu sia- batut joc niciodata de echipa sa.
Sper sa nu scada in forma doar pentru ca sta 1 an pe bara, chiar daca este pilot de teste, isi iese din mana. Jenson cu salariu de 6 milE anual si prafalaul ala de Alonso cu ditamai salariul.