Hamilton: "McLaren nu va fi competitiva in Belgia"

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 24.08.2009
Lewis Hamilton considera ca natura circuitului de la Spa-Francorchamps nu va permite echipei McLaren sa fie la fel de competitiva in Marele Premiu al Belgiei precum in ultimele doua curse.

McLaren Mercedes a avut parte de o revenire in forta in ultimele doua curse, Lewis Hamilton obtinand 18 puncte din cele 20 maxim posibile.

Victoria obtinuta la Hungaroring si locul 2 ocupat la Valencia dupa ce a plecat din pole position nu l-au determinat insa pe Hamilton sa isi piarda concentrarea in perspectiva curselor urmatoare.

Britanicul anticipeaza ca McLaren va avea viata grea pe circuitul de la Spa-Francorchamps, gazda Marelui Premiu al Belgiei din acest weekend, din cauza configuratiei acestuia.

"Nu cred ca vom fi la fel de competitivi ca in ultimele doua curse, pentru ca Spa este un circuit unde ai nevoie de multa forta de apasare aerodinamica. Dar, la fel ca in cele mai multe curse, lupta va fi foarte stransa. Trebuie sa ne asiguram ca suntem competitivi fara sistemul KERS, pentru ca atunci cand il folosim sa ne ofere avantajul de care avem nevoie", a declarat el pentru site-ul sau oficial.

In schimb, campionul mondial anticipeaza ca Brawn GP, Red Bull si Ferrari, prin Kimi Raikkonen, vor beneficia de monoposturi rapide, intrucat Spa este un circuit de viteza.

"Cred ca Brawn, Red Bull si chiar si Ferrari vor fi rapizi.

Este un circuit de viteza, iar Ferrari au fost intotdeauna rapizi acolo, asa ca ma astept ca Raikkonen sa fie rapid. De asemenea, ar trebui sa se potriveasca celor de la Red Bull pentru ca este un circuit de mare viteza , iar ei au o forta de apasare aerodinamica grozava", a mai precizat englezul.

McLaren ocupa locul 4 in clasamentul constructorilor dupa Marele Premiu al Europei, fiind la 5 puncte in spatele Scuderiei Ferrari.

Via | LewisHamilton

Comentarii (26)

  • wow
    nice picture ! the little innocent angel with his aura !
    0 0
  • cam precaut
    se asteapta sa il bata Kimi si deja da vina pe masina.
    0 0
  • Nu da vina pe masina dar
    Mclaren are foarte bine pus la punct sistemul pentru aderenta mecanica (suspensii, tractiune) iar Hungaroring si Valencia au fost circuite care s-au pretat la asa ceva.
    Spa cere o buna aderenta aerodinamica pentru ca are multe viraje lungi si de viteza mare (moment in care dispare orice aport al aderentei mecanice).
    La Spa Red Bull si Renault pot urca pozitii importante in calificari/cursa.
    0 0
  • ctlnmihai
    Hamilton: "McLaren nu va fi competitiva in Belgia"
    Si Norbert Haug a declarat acelasi lucru....
    0 0
  • pentru CatalinF1
    Vrei sa spui ca McLaren s-ar preta mai bine la circuite lente iar Ferrari la cele rapide. Poti sa bagi mina in foc. Si Ferrari a mers mai bine tot la Monaco, Hungaroring si Valencia, decit pe celelalte circuite. Si dupa cum il stiu pe Hamilton.... care stie el ceva cum ca in conditii de masini apropiate ca performanta o cam ia de la Kimi la Spa. Si dupa mine, in aceleasi conditii pierde in fata lui Kimi pe orice circuit. Parerea mea. Nu-mi sariti in cap.
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Ungaria + Valencia
    Nu se pot face depasiri si de aia Lewis era avantajat. Plus ca strategia lui, dupa cum spun si fanii, era sa fie pe 1 si sa mearga in stilul lui, ceea ce doar in Ungaria s-a intamplat. La Spa se poate depasii, asa ca daca nu pleaca de pe 1 nu mai este asa de avantajat. Plus ca Kimi are cele mai multe victorii aici pentru ca este un circuit care i se preteaza foarte bine, deci are un avantaj. Iar daca Kers nu este chiar asa de important, totusi sa nu uitam, Lewis poate depasi oricand, taiand orice sicana deoarece oricum regulile din Formula 1 sunt pentru el niste mistere.

    Lasand gluma la o parte, sa vedem cursa si dupa aia o dezbatem aici :P
    0 0
  • spa
    Manolache tata ,las-o mai incet ca in acest an totul este necunoscut.E GREU SA SPUI CINE ESTE MAI RAPID ANUL ACESTA GINDINDU-TE CA IN CEILALTI ANI AU FOST.Daca ploua Ham ,Vettel si Buton sint mai rapizi decit Kimi.deci nu se stie nimic anul acesta.Pe acest circuit poate sa cistige oricine ,inclusiv Schumacher.
    0 0
  • pentru NeoGalaxy
    Intr-adevar, la Monaco, Hungaroring, se depasaste mult mai greu. Dar McLaren a fost mai rapid clar decit Ferrari acolo (Hungaroring). Raikkonen nu a stat in spatele lui Hamilton tot timpul incercind sa-l depaseasca. Hamilton s-a putut distanta repede cind a vrut de urmaritorul sau si implicit de cel de pe locul 3 Kimi. Deci Hamilton nu a fost avantajat la Hungaroring de faptul ca se depaseste greu. Nici n-a fost nevoie. Pur si simplu McLaren a fost rapid acolo. La Spa sint citeva frinari destul de brutale. Deci Kers ar avea de unde sa se incarce. Si unde ai nevoie de un plus de putere daca nu pe linii drepte, unde poate fi pus in valoare. Cred ca Kers-ul ii poate ajuta si la Spa destul de bine. Cit despre faptul ca Kimi merge foarte bine acolo nu e o scuza pentru nici un alt pilot. Dimpotriva chiar. Cit despre modul in care intelege Hamilton sa cistige (trisind acolo unde se poate), nici nu vreau sa mai comentez ...
    0 0
  • pentru hasisu
    comparatiile pe care le-am facut intre piloti au fost din anii in care au fost coechipieri. Doar asa poti face o comparatie pertinenta. Vettel este coechipier cu Weber, Webber a fost cu Coulthard, Coulthard a fost cu Kimi ... s.a.m.d. Nu i-am comparat cind au avut un alt material de concurs. In plus pilotii nu sufera cit timp sint in F1 mari fluctuatii de forma de la un an la altul. Daca ar fi asa s-ar simti imediat. Vezi cazul lui Vileneuve, Hakkinen (care a fost surclasat clar de Coulthard in 2001, ba chiar si de Kimi care era la Sauber). In momentul cind sufera o cadere mare de forma un pilot pleaca din F1 mai ca vrea el, mai presat de imprejurari. Nu poti baga mina in foc daca un pilot odata venit intr-o echipa va fi mai bun decit cel pe care il gaseste acolo. Mereu am spus asta ca nu sint certitudini. De-ar fi asa, ce usor ar fi pentru echipe. Dar echipele tin cont de ce am spus eu. Spre exemplu, Ferrari il aduce pe Alonso nu pe Fisichella, nu pe Piquet ... vezi unde bat ??
    0 0
  • manola chef
    da ,adinc.NU STIAM CA TE-AU COOPTAT CA SPECIALIST SI PSIHOLOG.Oricum da doamne sa cistige cine trebuie
    0 0
  • hasule,
    adinc doar pentru tine. Si da Doamne sa cistige cine vreau eu ...
    0 0
  • tot ptr hasu
    si nu m-am referit ca am indicat eu celor de la Ferrari pe cine sa ia; cu toate ca recunosc, asa ar putea sa para daca fortam putin. Daca ar fi dupa mine, nu ar veni Alonso. Am vrut sa spun ca echipele ti cont de aceste considerente. In acest fel creste sau scade cota unui pilot. Cine era de exemplu Montoya pina se dea de Kimi la McLaren ?
    0 0
  • manolo
    E ca tine.Da ce are Alonso,e un pilot slab dupa tine?Lumineaza-ma ca nu stiu.Da mergi pe chestii concrete nu pe bla bla.
    0 0
  • manolachef
    ptr mine ,am incredere in KIMI imi place stilul lui chiar daca unii il cred terminat.Ca nu imi place stilul Ferrari este alta chestiune care tine de trecut si de felul in care s-au comportat cu anumiti piloti si cum au cistigat curse trecind pe la boxe
    0 0
  • ptr hasu
    esti fan Kimi ? Ma bucur, si eu sint. Dupa mine, Alonso nu e mai rapid decit Raikkonen, Massa, Hamilton, Kubica. N-am nimic cu el. Chestii mai concrete decit cele expuse nu are cum sa iti dea nimeni deocamdata. Nu ne ramine decit sa asteptam si sa vedem. Dar chiar daca va fi mai rapid decit Massa cind va veni la Ferrari, tot ne vom intreba "Massa este oare refacut complet ?" Si e adevarat, Kimi a pierdut sansa de a se bate pentru titlu acum un an si din cauza greselilor echipei. Kimi a avut un mic regres dar terminat nu este. El si-a cam atins scopul - sa fie campion de F1. Dar poate ca Ferrari va opta pentru Kimi. Si-atunci vom vedea un adevarat duel Alonso - Kimi. Daca nu era regulamentul acela tembel cu penalizari de 10 locuri pe grila in 2005 ?..... Si la ce fel de stil al lui Kimi te referi ? La stilul din viata de zi cu zi ? Sau la stilul de pilotaj ? L-ai dibuit ? Stilul adica. Am si eu o gramada de reluari cu o camera Tv-cockpit de pe monopostul lui Kimi.
    0 0
  • manolo
    imi place calmul lui,imi placemodestia pe care o are chiar cind cistiga o cursa,imi place cind i-a traso lui Schumacher cind ii era lumea mai draga,si imi place si cind bea-o face cu stil-nu-i pasa de nimeni.Si se stie ca cei care beau sint talentati...
    0 0
  • Manolache nu ai inteles...
    Mclaren si Ferrari nu se departajeaza pe circuite lente sau rapide ci pe circuite cu viraje lungi si rapide sau cu viraje de viteza mica.
    Ca sa intelegi mai bine o sa-ti dau exemple: Valencia este un circuit rapid insa nu are multe viraje lungi de viteza mare; le are doar in sectorul 2 acolo unde mclaren erau mai lenti decat competitorii cu 0.2 insa castigau pe primul si ultimul sector care era doar de genul stop & go cu viraje lente si scurte.
    Barcelona, Suzuka, Spa au multe viraje lungi si de viteza si aici o sa aiba acei 0.2sec handicap in mai multe sectoare sau chiar o sa fie mai mare.
    Ferrari sufera la capitolul apasare aerodinamica, dar mai putin decat Mclaren insa nu are nici extrema aderentei mecanice a primilor. Ferrari poate fi privita ca o masina fara bube dar fara nimic de exceptie. Tocmai de aici si evolutiile mediocre spre bune mai pe orice fel de circuit.
    Brawn sta bine la toate capitolele cu exceptia circuitelor reci unde au probleme cu mentinerea temperarturii optime a pneurilor.
    0 0
  • ptr hasuu
    Aha, deci nu era vorba de stilul de pilotaj. M-ai inteles gresit, Kimi poate sa bage in el cit vrea, treaba lui nu il judec. N-am zis eu nimic de bautura . Prtrecerile, daca devin prea importante, cu sau fara bautura, il deconcentreaza . Orice om, daca vrea sa scoata maximum din ceva nu trebuie sa-l preocupe prea mult alte chestii. Sintem limitati, asta este. Dar cred ca mai mult il afecteaza faptul ca nu agreaza simulatorul. Si daca ar testa mai mult in extrasezon ar face masina mai pe stilul lui. Nu prea vad o legatura intre talent si bautura. Doar daca nu cumva e vorba de "talentul la bautura". Cred ca sint oameni talentati si care beau si care nu beau. Na ca am ajuns sa vorbesc despre Kimi si bautura cind nu am intentionat niciodata asta de fapt.
    0 0
  • ptr CatalinF1
    Daca un circuit are preponderent viraje lungi si rapide ==> circuit rapid. Daca un circuit are prepoderent viraje strinse ==> circuit lent. Forta de apasare aerodinamica se regleaza. Daca Ferrari considera ca trebuie mai mult, mareste ungiul de inclinare fata de orizontala al aripilor. Chestia este ca pe un circuit rapid trebuie sa reduci forta de apasare si atunci motorul poate face diferenta. Tu vrei sa spui ca la Spa nu sint viraje strinse prea multe si atunci Ferrari are un avantaj . Oare asa sa fie ??? (ma refer la avantaj, nu la tipul de viraje de la Spa unde intr-adevar sint viraje rapide) Nu ca nu ar putea fi asa .Eu ramin la parerea ca Hamilton a vrut sa se puna de fapt la adapost in cazul in care nu face mare lucru acolo indiferent de motiv.


    Ce ne spune daca un circuit este lent sau rapid ? Fara sa ne mai gindim la tipul de viraje. Raspuns : media orara, de exemplu 223 km/h viteza medie pe tur. Valencia ARE viraje lungi de viteza mare. Nu te uita pe desenul in plan al circuitului. Ia un joc de F1 si da un tur. O sa vezi. Nu-mi spune ca a zis unu ca Miki asa si pe dincolo .Convinge-te singur. 0,2 sec cistigat pe un sector .... pierdut n,xxx sec pe alt sector ..... in final Mclaren s-a dovedit a fi foarte rapid in ultimele curse. E o revenire de forma in primul rind din cauza modificarilor aduse la monopost.
    0 0
  • ptr catalin
    esti cumva fan McLaren si/sau Hamilton ? Sa sti si tu ca de multe ori pilotii gasesc fel de fel de scuze. Cum ar fi: ma saboteaza echipa....; ma neglijeaza in folosul coechipierului.....; a facut masina pe stilul lui.....; are tone de supravirare......; e imposibil de condus.....; n-avem suficienta apasare aerodinamica in comparatie cu.....; Putini au caracterul lui Kimi. Piloteaza, cistiga- nu devine arogant; se claseaza prost - nu cauta scuze. Nu impune echipei cine sa vina in echipa si mai ales cine sa nu vina...... Nu-l intereseaza cine este coechipierul si nu cauta scuze in caz ca e mai lent.
    0 0
  • Manolache tu ai descoperit
    ce cauta toti inginerii din F1.
    Deci daca forta aerodinamica se datoreaza doar unghiului aripilor ce si-or mai pierde toate echipele timpul in tunelele de vant.
    Mai invart putin la surubelnita, ridica aripa si gata... avem apasare.
    De ani de zile apasarea aerodinamica face 90% din diferentele dintre masini. Motoarele, franele, cutiile de viteze, electronica influenteaza sub 0.5 sec pe tur (si am exagerat). Force India are motor si probabil si cutie de viteze Mercedes, unde e diferenta intre ei si Mclaren? in psihicul de invingator al pilotului?
    0 0
  • cata
    n-am spus ca nu ar conta toate celelalte. Dar pe un circuit mai rapid motorul are un aport mai mare decit pe unul mai lent. Si da forta de apasare in primul rind se datoreaza ungiului aripilor, daca ne referim pur la forta de apasare. Nu confunda forta de apasare cu aerodinamica totala. Forta de apasare face parte din aerodinamica totala; mai conteaza cum curg curentii de aer si in rest nu numai pe aripi. Mai postam mult aici ? Mai era si hasu dar ne-a parasit . Am ramas doar noi doi. Dar putem sa o lungim cit vrei. Joci vreun joc F1 ? Scoti timpi buni ? Ai cistigat campionatul macar la nivel incepator ? testezi masina si faci modificari in functie de telemetrie ? Sti cum influenteaza comportamentul monopostului fiecare modificare ? Simti diferenta dupa modificari ? Ai incercat sa dai un tur cu flapsurile inclinate la maxim si apoi deloc ? Vezi ca fiecare modificare are influenta asupra tuturor parametrilor ce trebuie schimbati in consecinta. Nu-mi spune ca nu are legatura cu realitatea. In parte nu are in parte are. Cit din una cit din cealalta nu stiu . Cert este ca fara teste in sezon echipele se bazeaza pe simulator. Si dupa cum vezi merge. Sint echipe ce au venit in fata in ultimul timp. Daca raspunzi cu da la toate intrebarile de mai sus sau hai, in mare parte, poate facem o cursa multipalyer . Ce zici ?
    0 0
  • NeoGalaxy
    @manolachef
    Daca am inceput sa discutam despre jocuri... haide sa fim seriosi. Singurul simulator adevarat de Formula 1 pe care eu l-am jucat este Grand Prix 4 si nu pot sa-l joc acuma nici daca vreau pentru ca nu merge pe Vista x64. Nu stiu cum arata rFactor pentru ca nu l-am incercat. Dar nu stiu cat conteaza sa joci un joc cand singura lui slabiciune este ca toate constantele care in viata de zii cu zii se modifica, sunt constante in joc, valoarea lor fiind exact aceasi in orice moment al cursei. Plus ca nu exista niste chestii pe care baietii astia din Formula 1 le au. Si aici ma refer la niste simulari care chiar au legatura cu datele pe care le transmite masina, chestii oricum secrete la care nu are acces nici un producator de jocuri oricat de tare este el. Dar am vazut si in GP IV niste setari bune si unele proaste, desi la unele curse aveam si 3-4s mai repede pe tur ceea ce este aberant. Deci... sa lasam jocurile care sunt doar un simplu divertisment. Pana o sa vad un joc care sa simuleze zborul unui avion sau pilotarea unei masini fie ea si de Formula 1 sau orice altceva... o sa mai treaca mult mult mult mult mult mult mult mult mult mult mult mult mult mult timp.

    O seara excelenta in continuare!
    0 0
  • NeoGalaxy
    @manolachef
    Cea mai tare masina sau mijloc de deplasare este aceea care va curba aerul din fata ei si nu il va strapunge. Exista zeci de teorii pe tema asta, dar momentan exista o chestie care este problematica, faza cu inversul patratului vitezei :P Aia este problema masiva :) Pot sa-ti spun ca exista un vehicol care foloseste un scut antigravitational si curbeaza aerul din fata lui, atingand o viteza mai mare de Mach 45, dar este virtual pentru ca nu exista inca materiale din care sa fie produs. Si smecheria este ca virtual chiar si merge acel model :)
    0 0
  • pentro Neo
    Ce-ai scris in ultimul comentariu este SF, nu are cel putin deocamdata legatura cu F1 si deci nu ma intereseaza. La faza cu "constantele care se modifica" m-ai lasat paf.... Puteai folosi un alt termen cum ar fi "variabila" care ARE voie sa se modifice, de unde si numele. N-am pretentia ca simulatorul de F1 reda in totalitate situatiile din cursa (cum ar fi faptul ca nu-ti poate spune cum va fi afectat gitul - vezi cazul recent al lui Schumacher, alaturi de multe altele) si n-am nici pretentia ca un joc gen simulator se apropie macar de simulatorul echipelor de F1. Fluctuatiile de 3 - 4 secunde de la o setare la alta sint posibile si in realitate (cum ar fi sa mergi cu forta de apasare la maxim la Monza, unde ar trebui sa fie la minim), dar in cazul tau inclin sa cred ca aceste fluctuatii se datoreaza pilotajului tau in primul rind. In GP4 sint destule variabile care sa condimenteze joaca. Cum ar fi faptul ca "se simte" si influenteaza timpul cantitatea de combustibil cit si uzura pneurilor. Daca nu ma crezi, ca sa simti mai bine incarca la maxim rezervorul si apoi iesi pe circuit si ai sa vezi ce inertie mare o sa aiba masina, si n-o sa mai atingi aceleasi viteze in apex. La fel cu pneurile. Mergi cu soft 30 de ture sa vezi ce nasol o sa fie la sfirsit. Sau mergi cu soft pe ploaie ... sau mergi cu intremediare pe uscat .... Sau intr-o cursa in care se usuca pista si se formeaza banda aceea uscata corespunzatoare liniei ideale, mergi cu soft (asa si trebuie) si "ai grija" sa scapi pneul pe udatura sa te vad atunci. Chestiunile acestea nu le-am gasit atit de bine redate in nici un alt joc. Dar cel mai mare atu al Gp4 este geometria circuitelor, practic similara cu circuitul real pentru ca s-a folosit tehnologia care se foloseste si pentru un simulator F1 anume GPS. Tipul asta Geof C. e cel mai bun la sa ceva. Gp4 nu merge pe Vista ?? Bine ca mi-ai spus, vroiam sa-mi pun dar acum nu mai vreau. Tocmai din acest motiv. Dar chiar daca Gp4 sau alt joc nu reda asa de fidel pe cit vrei o cursa, eu zic totusi ca distractia exista. Asa ca pentru oricine vrea sa facem curse online, eu sint disponibil, indiferent de joc.
    0 0
  • CatalinF1
    te mai chiama cumva si Bridinel ? Nu trebuie sa-mi raspunzi la intrebare, si nici n-as avea cu sa te constring ... am doar o vaga impresie cum ca esti cineva pe care am cunoscut mai demult.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru