Hamilton: "McLaren nu va fi competitiva in Belgia"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
McLaren Mercedes a avut parte de o revenire in forta in ultimele doua curse, Lewis Hamilton obtinand 18 puncte din cele 20 maxim posibile.
Victoria obtinuta la Hungaroring si locul 2 ocupat la Valencia dupa ce a plecat din pole position nu l-au determinat insa pe Hamilton sa isi piarda concentrarea in perspectiva curselor urmatoare.
Britanicul anticipeaza ca McLaren va avea viata grea pe circuitul de la Spa-Francorchamps, gazda Marelui Premiu al Belgiei din acest weekend, din cauza configuratiei acestuia.
"Nu cred ca vom fi la fel de competitivi ca in ultimele doua curse, pentru ca Spa este un circuit unde ai nevoie de multa forta de apasare aerodinamica. Dar, la fel ca in cele mai multe curse, lupta va fi foarte stransa. Trebuie sa ne asiguram ca suntem competitivi fara sistemul KERS, pentru ca atunci cand il folosim sa ne ofere avantajul de care avem nevoie", a declarat el pentru site-ul sau oficial.
In schimb, campionul mondial anticipeaza ca Brawn GP, Red Bull si Ferrari, prin Kimi Raikkonen, vor beneficia de monoposturi rapide, intrucat Spa este un circuit de viteza.
"Cred ca Brawn, Red Bull si chiar si Ferrari vor fi rapizi. aerodinamica grozava", a mai precizat englezul.
Este un circuit de viteza, iar Ferrari au fost intotdeauna rapizi acolo, asa ca ma astept ca Raikkonen sa fie rapid. De asemenea, ar trebui sa se potriveasca celor de la Red Bull pentru ca este un circuit de mare viteza , iar ei au o forta de apasareMcLaren ocupa locul 4 in clasamentul constructorilor dupa Marele Premiu al Europei, fiind la 5 puncte in spatele Scuderiei Ferrari.
Via | LewisHamilton
Spa cere o buna aderenta aerodinamica pentru ca are multe viraje lungi si de viteza mare (moment in care dispare orice aport al aderentei mecanice).
La Spa Red Bull si Renault pot urca pozitii importante in calificari/cursa.
Lasand gluma la o parte, sa vedem cursa si dupa aia o dezbatem aici :P
Ca sa intelegi mai bine o sa-ti dau exemple: Valencia este un circuit rapid insa nu are multe viraje lungi de viteza mare; le are doar in sectorul 2 acolo unde mclaren erau mai lenti decat competitorii cu 0.2 insa castigau pe primul si ultimul sector care era doar de genul stop & go cu viraje lente si scurte.
Barcelona, Suzuka, Spa au multe viraje lungi si de viteza si aici o sa aiba acei 0.2sec handicap in mai multe sectoare sau chiar o sa fie mai mare.
Ferrari sufera la capitolul apasare aerodinamica, dar mai putin decat Mclaren insa nu are nici extrema aderentei mecanice a primilor. Ferrari poate fi privita ca o masina fara bube dar fara nimic de exceptie. Tocmai de aici si evolutiile mediocre spre bune mai pe orice fel de circuit.
Brawn sta bine la toate capitolele cu exceptia circuitelor reci unde au probleme cu mentinerea temperarturii optime a pneurilor.
Ce ne spune daca un circuit este lent sau rapid ? Fara sa ne mai gindim la tipul de viraje. Raspuns : media orara, de exemplu 223 km/h viteza medie pe tur. Valencia ARE viraje lungi de viteza mare. Nu te uita pe desenul in plan al circuitului. Ia un joc de F1 si da un tur. O sa vezi. Nu-mi spune ca a zis unu ca Miki asa si pe dincolo .Convinge-te singur. 0,2 sec cistigat pe un sector .... pierdut n,xxx sec pe alt sector ..... in final Mclaren s-a dovedit a fi foarte rapid in ultimele curse. E o revenire de forma in primul rind din cauza modificarilor aduse la monopost.
Deci daca forta aerodinamica se datoreaza doar unghiului aripilor ce si-or mai pierde toate echipele timpul in tunelele de vant.
Mai invart putin la surubelnita, ridica aripa si gata... avem apasare.
De ani de zile apasarea aerodinamica face 90% din diferentele dintre masini. Motoarele, franele, cutiile de viteze, electronica influenteaza sub 0.5 sec pe tur (si am exagerat). Force India are motor si probabil si cutie de viteze Mercedes, unde e diferenta intre ei si Mclaren? in psihicul de invingator al pilotului?
O seara excelenta in continuare!