Cel mai afectat a fost Lewis Hamilton, care a pierdut poziţia de lider în turul opt din această cauză şi a catalogat situaţia drept inacceptabilă, chiar dacă ulterior a reuşit să termine cursa pe locul patru.
"Cea mai mare problemă este siguranţa. Pur şi simplu este inacceptabil. Am avut acel test pentru pneuri pentru a dezvolta şi a îmbunătăţi pneurile, iar Pirelli nu a făcut nimic. Cineva ar fi putut avea parte de un accident. Când eram în spatele Safety Car-ului mă gândeam că numai când cineva păţeşte ceva se vor lua măsuri", a declarat britanicul.
La rândul său, Felipe Massa a catalogat incidentul său similar ca inacceptabil şi avertizează că nu este pentru prima oară în acest sezon când pneurile cedează în mod misterios."Cred că ceea ce s-a întâmplat este inacceptabil, a fost foarte periculos pentru mine şi pentru toţi piloţii.
Am avut deja două probleme cu pneurile în Bahrain şi încă o problemă aici. Multe alte monoposturi au avut probleme înainte, aşa că nu e prima oară. Mulţi spun că este din cauza bordurilor, dar nu este prima oară, aşa că pentru mine este inacceptabil", a precizat pilotul Scuderiei Ferrari.Sergio Perez a fost ultimul pilot care a suferit o explozie a pneului stânga-spate şi a fost nevoit să abandoneze, iar mexicanul avertizează că astfel de incidente se pot încheia dramatic.
"Este inacceptabil, ne riscăm vieţile şi nu ar trebui să aşteptăm până când ni se întâmplă tuturor. Dacă s-ar întâmpla la 250 km/h ar fi mare păcat, iar Pirelli are ceva de muncă", a precizat pilotul McLaren.Perez a avut o problemă similară şi în ultima sesiune de antrenamente libere, iar cel de-al patrulea pilot cu explozie de pneu a fost Jean-Eric Vergne de la Toro Rosso.
În urma incidentelor de pe circuit, FIA a fost tentată să oprească cursa prin steag roşu din motive de siguranţă.
"Am fost foarte aproape să arătăm steagul roşu, m-am gândit să fac asta", a declarat Charlie Whiting, directorul de curse al FIA, la finalul cursei.
Din cate am aflat, problema ar fi aparut pe un vibrator al unui viraj care taia putin pneul. Dar este acelasi vibrator ca si anul trecut, poate putin mai "tocit" as zice. Pur si simplu gumele sunt prea moi ca sa tina. Echipele si-au anuntat pilotii cand a devenit evident ca e o problema generala sa evite vibratorul respectiv ca altfel mai vedeam multe pneuri stanga spate sparte. Daca va amintiti la Indianapolis in 2005 s-a intamplat ceva similar cand masinile pe michelin nu au mai intrat deloc in cursa si au ramas vreo 6 cu bridgestone, motiv pentru care F1 nu a mai revenit la Indianapolis. D'aia le merge mai bine americanilor. Acolo orice bataie de joc la adresa consumatorului se plateste.