Britanicul a fost cu două zecimi de secundă mai rapid decât coechipierul său în primul tur rapid din ultima parte a calificărilor, însă niciunul nu a reușit să-și îmbunătățească timpul la a două ieșire pe circuit. Hamilton a ieșit în decor în primul viraj, în timp ce Rosberg a suferit aceeași problemă în ultimul viraj, după ce stabilise cel mai bun timp al sesiunii în al doilea sector al circuitului.
Astfel, Hamilton va pleca de pe prima poziție a grilei de start din fața lui Rosberg, în timp ce Sebastian Vettel a securizat locul trei pentru Ferrari la peste trei zecimi de secundă de lider. Williams și-a trecut în cont un loc patru prin Felipe Massa, în timp ce Force India a reușit un surprinzător loc cinci prin Nico Hulkenberg în față lui Valtteri Bottas (Williams) și Max Verstappen (Toro Rosso).
Marea surpriză a sesiunii a fost eliminarea lui Kimi Raikkonen în prima parte a calificărilor, pilotul Scuderiei Ferrari urmând să ia startul doar de pe locul 14. Această poziție a fost însă obținută ca urmare a numeroaselor penalizări suferite de piloții Mclaren și Red Bull Racing pentru înlocuirea motoarelor.
Astfel, Red Bull Racing ocupă locurile 17 și 18 pe grilă prin Daniil Kvyat și Daniel Ricciardo, în timp ce McLaren a monopolizat ultima linie cu Fernando Alonso și Jenson Button, în ciuda faptului că spaniolul reușise să promoveze în Q2.
Marele Premiu al Austriei va avea loc duminică cu începere de la ora 15:00, ora României.
Austria - Rezultate Calificări:
Loc | Pilot | Echipa | Timp | Diferenta |
---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m08.455s | - |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m08.655s | 0.200s |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m08.810s | 0.355s |
4 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m09.192s | 0.737s |
5 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m09.278s | 0.823s |
6 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m09.319s | 0.864s |
7 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 1m09.612s | 1.157s |
8 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m09.713s | 1.258s |
9 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | - | - |
10 | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 1m10.374s | - |
11 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m10.426s | - |
12 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1m10.465s | - |
13 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m12.522s | - |
14 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m12.867s | - |
15 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 1m14.071s | - |
16 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 1m15.368s | - |
17 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 1m09.694s | - |
18 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m10.482s | - |
19 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m10.736s | - |
20 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m12.632s | - |
Marele Premiu al Austriei la TV
Drepturile TV ale Formulei 1 pentru România sunt deţinute de postul Dolce Sport, care poate fi recepţionat şi pe internet prin intermediul platformei TelekomTV.
Calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe posturile de televiziune RTL (limba germană) sau Duna (limba maghiară).Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 19 iunie | 11:00 | - | |
Antrenamente 2 | vineri, 19 iunie | 15:00 | - | |
Antrenamente 3 | sambata, 20 iunie | 12:00 | - | |
Calificari | sambata, 20 iunie | 15:00 | DolceSport, RTL, Duna | Telekom TV |
Cursa | duminica, 21 iunie | 15:00 | DolceSport, RTL, Duna | Telekom TV |
Acum, sa schimbam subiectul, v-as ruga sa-mi explicati si mie calificarea lui Kimi, eu urmarind evenimentul pe postul tv Duna si necunoscand maghiara. Care a fost cauza: cumva pista semi-uda?
Mai departe, toti mai jos cu un loc!
Nu a fost lipsa de combustibil si nici greseala echipei ca l-ar fi scos pe circuit in moment nepotrivit. Pur si simplu nu a fost in stare sa scoata un timp bun pe un tur.
De acord si cu serban. Adica Kimi=indolent
L-au intrebat, in timpul Q2, ce s-a intimplat iar raspunsul cu un zambet de copil ametit (ca sa nu spun altfel) a fost "I don't know".
Ce pisici avea de ras numai el stie.
Norocul lui Kimi sint cei patru penalizati. Asa ca maine pleaca de pe locul 14 si poate ajunge pe locurile 5-6.
Dupa derapajul din cursa trecuta acum nu ajunge nici macar in Q2.
RUSINE!
Pana si cei de la Mercedes s-au mirat de acest lucru. Sa nu profiti tu de iesirea in decor ai ambilor piloti....................
Dar sa vedem maine cursa, acolo va fi alceva si sunt convins ca Raikkonen va scoate maxim din monopost, cat despre Vettel, n-as fi in pielea lui Rosberg :).
dupa aceea, kimi e sabotat si bagat la boxe, vettel mai da un tur si scoate: 1:11.184
ferrari trebuie dat in judecata si de kimi si de fia!!
In schimb despre problema lui Raikkonen se pot spune multe, ce este ciudat este ca nu mai stapanirea aia de sine pe care o avea cu multi ani in urma cand era numit Iceman. S-a rastit la jurnalisti, in antrenamente a gresit (a stricat un set de pneuri SS), iar in calificari, scuze dar a fost greseala lui. Pur si simplu nu a fost in stare sa scoata un timp mai bun decat cei din fata lui cand era nevoie de asa ceva. Putea sa-l trimita echipa de 10 ori pe pista, rezultatul tot asta era, pur si simplu a gresit, sub presiunea unui timp de Q2. Pacat, dar sa vedem cursa acuma cine stie, poate ajunge in primii 5 sa zicem.
Cat despre "sa nu profiti de iesirea in decor a ambilor piloti". scuze dar numai un tampit spune asta. Cam greu sa profiti de ceva cand se arata steagul cu patratele ca s-a terminat sesiunea de calificari.
In rest, Vettel pare ca s-a descurcat decent, sper ca in cursa sa fie ceva mai aproape de masinile Mercedes, mai ales ca pleaca din spatele lor, si sper sa nu aiba probleme tehnice. In rest, vedem maine!
Pentru mine surpriza a fost prezenta lui Hulkenberg, Vestappen si Nasr in Q3!
iar anul trecut la fel ii faceau cu alonso, ala mai dadea un tur in plus, ii permitea ferrari doar lui.
@F1_Red_Fury, tradu textul din maghiară și apoi dă-ți cu părerea. Mureş
Eu personal cred ca Raikkonen a pierdut o mare parte din concentrarea pe care o avea in trecut, sau cel putin asta vad eu. Anul trecut cred si-a pierdut o mare parte din interes, cine stie. Bine ca mai sunt curse, pentru ca daca va pilota pentru Ferrari si anul viitor, sper sa fie la 100% concentrare, nu ce vad in acest moment...
Ar trebui sa le dea voie sa le modifice de cate ori vor ... atunci s-ar vedea capacitatea de dezvoltare si ar fi intr-adevar competitie, am fi curiosi si am urmari F1 cu sufletul la gura in fiecare saptamana sa vedem noutatile. Asa avem un mic circ intre doi maimutoi de la Merc .. si asta e tot!!!
cand am vazut derapajul lui Hamilton initial m-am gandit ca l-a provocat intentionat pt a-i strica turul lui Rosberg... apoi mi-am dat seama ca de fapt nu putea asta, Rosberg era in fata si trecuse deja de acel sector in care se aratau steaguri galbene... in plus acel derapaj a fost la fel de spectaculos si exact in aceeasi maniera cu cel de anul trecut din ultimul tur al calificarilor...
@ F!-Racing
ai dreptate... dar sa nu uitam ca si Hamilton a fost foarte aproape sa fie eliminat in Q1... nu stum exact ce s-a intamplat, poate chiar nu mai avea benzina Rakkonen pt inca un tur, poate ra prins in trafic si oricum nu putea face un tur mai bun, poate a considerat ca are un timp suficient etc. ... cert este ca pista devenea mai rapida de la un tur la altul iar Kimi nu a profitat de asta... partea prosta este ca astfel de evenimente se aduna mai mult la el decat la Vettel...
@ALL
mie mi se pare ca Ricciardo trece printr-o pasa proasta, nu stiu ce probleme are cu masina dar din afara pare a fi intrat intr-un blocaj... anul trecut multi il considerau noul Alain Prost insa anul asta pilotul care-l domina pe Vettel incepe sa fie surclasat de Kvyat... cel putin in calificari! dar asta nu-i stirbeste totusi din valoare, poate ca pur si simplu rusul e foarte rapid in regim de calificari, sa nu uitam ca si Prost era dominat crunt de Senna in acest exercitiu... este pacat ca RedBull au decazut in asa hal, toata lumea era cu ochii pe Ricci iar el nu poate confirma din cauza masinii riscand sa-si piarda din cota fara vina lui, multi intrebandu-se daca el este asa bun pe cat a aratat anul trecut sau chiar a profitat de incaopacitatea de adaptare la nou a lui Vettel...
Daca ar avea voie sa le modifice de cate ori vor ei doar echipele mari ar avea fonduri suficiente. Atunci diferenta dintre echipele de top si cele cu un buget redus ar fi si mai mare. Mai bine un buget fix, dar mai multa libertate astfel echipele ar fi nevoite sa caute solutii fara posibilitatea de a cheltui milioane pe o aripa fata. In acest fel, daca ai oameni capabili reusesti performante foarte bune.
Echipele de top isi permit cei mai buni ingineri si cele mai bune facilitati.
Ferrari - sa ma ceva pe ei pana s-or vindeca de prostie;
McLaren- condoleantele mele;
Hamilton- incearca sa-ti controlezi emotiile, altfel nu te mai concentrezi in cursa ,faci niste gafe ca un proaspat iesit din ou si devi de nerecunoscut.
Idiot analfabet
"It was a really odd place, quite far away from the corner. Whether it was my fault or not it was the same end result.
"I got some wheelspin and suddenly moved left. I don't know exactly what caused it."
Ferrari is looking into what happened to Raikkonen, but so far it is unsure.
When asked if there was a problem on the car, Ferrari team boss Maurizio Arrivabene said: "Honestly I don't think so.
"I thought Alonso touched Kimi, but apparently it's not true. Alonso doesn't have any responsibility.
"Apparently there's no images on the camera of Alonso so we have to trust Kimi.
"He said the car had wheelspin and that's it. Alonso didn't touch him."
Arrivabene also dismissed suggestions Raikkonen suffered the same problem that caused him to spin in the Canadian Grand Prix shortly after a pitstop.
"We don't think so," he said. "This time it was on the straight."