Hamilton l-a învins la limită pe Rosberg în calificările din China!

de Daniel Popescu
Sambata, 11.04.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton va pleca din pole position în Marele Premiu al Chinei după ce l-a învins cu numai 0.042 secunde pe coechipierul său de la Mercedes, Nico Rosberg. Sebastian Vettel va pleca de pe locul trei.

Esential 0.042 secunde a fost diferenta dintre Lewis Hamilton si Nico Rosberg in calificari
3 este numarul pole position-urilor realizate de Lewis Hamilton in sezonul 2015
0.905 secunde a fost deficitul lui Sebastian Vettel comparativ cu timpul realizat de Lewis Hamilton
Calificările pentru Marele Premiu al Chinei au oferit un nou duel palpitant pentru pole position între cei doi piloţi ai echipei Mercedes. La fel ca şi în Australia şi Malaysia, Lewis Hamilton a reuşit să se impună în faţa coechipierului său Nico Rosberg, însă de data această diferenţa a fost semnificativ mai mică.

Hamilton a obţinut al treilea pole position consecutiv al sezonului după ce a fost cronometrat cu 1:35.782 la finalul primului tur rapid din ultima parte a calificărilor, însă germanul s-a apropiat la numai 0.042 secunde la a doua ieşire pe circuit.

Ferrari a câştigat duelul cu Williams prin Sebastian Vettel, care s-a poziţionat pe locul trei la aproape o secundă în spatele lui Hamilton. Germanul va fi urmat pe grila de start de cei doi piloţi de la Williams, Felipe Massa şi Valtteri Bottas, în timp ce coechipierul său Kimi Raikkonen va pleca de pe poziţia a şasea.

În acest context, şansele la victorie ale celor de la Ferrari sunt relativ scăzute, în special din cauza avantajului pe care Mercedes îl are la rularea cu pneuri de compoziţie soft. 

▶ Analiză: Ferrari, şanse mici să lupte cu Mercedes pentru victorie în China

Red Bull Racing spera să lupte cu Williams pentru statutul de a treia forţă a Formulei 1, însă nu a reuşit să obţină decât un loc şapte prin Daniel Ricciardo, la circa trei zecimi de secundă în spatele lui Raikkonen. Singurul pilot Lotus prezent în top 10 este Romain Grosjean, în timp ce Sauber a ajuns cu ambii piloţi în ultima parte a calificărilor, însă Felipe Nasr şi Marcus Ericsson au fost cei mai lenţi.

▶ Avancronică China - Mercedes şi Ferrari ascut armele, Red Bull promite revanşa

Q2: Un Red Bull şi două Toro Rosso, eliminate

Pastor Maldonado a fost primul pilot eliminat în a doua parte a calificărilor şi va lua startul doar de pe locul 11 pentru Lotus, în timp ce Daniil Kvyat a ratat de asemenea accesul în ultima parte şi va pleca de pe locul 12 pentru Red Bull Racing.

În spatele rusului s-au plasat cei doi piloţi ai Scuderiei Toro Rosso, Max Verstappen şi Carlos Sainz Jr.

În aşteptarea upgrade-ului semnificativ care va apărea abia în Austria, Sergio Perez şi Nico Hulkenberg vor pleca de pe locurile 15 şi 16 pentru Force India.

Q1: McLaren, eliminată din nou cu ambii piloţi

McLaren anticipa că accesul în a doua parte a calificărilor va reprezenta o simplă formalitate ca urmare a progreselor demonstrate în antrenamente, însă acest lucru nu s-a văzut şi în practică. Jenson Button şi Fernando Alonso au ocupat doar locurile 17 şi 18 pe penultima linie a grilei de start, iar singura consolare este că cei doi piloţi au fost la numai două zecimi de secundă de promovarea în Q2. Ultima linie a grilei de start este ocupată de Manor prin Will Stevens şi Roberto Merhi.

Reacţii după calificări:

▶ Rosberg, "enervat" de diferenţa infimă pentru care a pierdut pole position-ul;
▶ Vettel, surprins de viteza demonstrată de Mercedes;
▶ Alonso remarcă progresele McLaren şi speră să termine cursă din China

Marele Premiu al Chinei va avea loc duminică cu începere de la ora 09:00, ora României.

▶ China, antrenamente 1: Mercedes a spulberat concurenţa 
▶ China, antrenamente 2: Hamilton rămâne pe primul loc
▶ China, antrenamente 3: Hamilton, cel mai rapid

China - Rezultate calificări: 

Loc Pilot Echipa Timp Diferenta
1 Lewis Hamilton Mercedes 1m35.782s -
2 Nico Rosberg Mercedes 1m35.824s 0.042s
3 Sebastian Vettel Ferrari 1m36.687s 0.905s
4 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m36.954s 1.172s
5 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m37.143s 1.361s
6 Kimi Raikkonen Ferrari 1m37.232s 1.450s
7 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m37.540s 1.758s
8 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1m37.905s 2.123s
9 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1m38.067s 2.285s
10 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1m38.158s 2.376s
11 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1m38.134s 2.352s
12 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 1m38.209s 2.427s
13 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1m38.393s 2.611s
14 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1m38.538s 2.756s
15 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m39.290s 3.508s
16 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m39.216s 3.434s
17 Jenson Button McLaren/Honda 1m39.276s 3.494s
18 Fernando Alonso McLaren/Honda 1m39.280s 3.498s
19 Will Stevens Marussia/Ferrari 1m42.091s 6.309s
20 Roberto Merhi Marussia/Ferrari 1m42.842s 7.060s

Marele Premiu al Chinei la TV

Din cauza diferenţei de fus orar, Marele Premiu al Chinei se desfăşoară la primele ore ale dimineţii.

La fel ca anul trecut, drepturile TV ale Formulei 1 pentru România sunt deţinute de Dolce Sport, care poate fi recepţionat şi pe internet prin intermediul platformei TelekomTV. Calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe posturile de televiziune RTL (limba germană) sau Duna (limba maghiară).

Eveniment Ziua Ora Transmisiuni TV Internet
Antrenamente 1 vineri, 10 aprilie 05:00 -
Antrenamente 2 vineri, 10 aprilie 09:00 -
Antrenamente 3 sambata, 11 aprilie 07:00 -
Calificari sambata, 11 aprilie 10:00 DolceSport, RTL, Duna Telekom TV
Cursa duminica, 12 aprilie 09:00 DolceSport, RTL, Duna Telekom TV

▶ Formula 1 în 2015. La TV, pe telefoane, tablete, laptopuri şi calculatoare: unde poţi vedea în direct cursele din Marele Circ

Comentarii (9)

  • Ferrari 2015
    Vodcanen e varza! Complet!
    16 28
  • destul de interesant, sper ca maine sa fie si mai interesant
    12 2
  • Maine o sa vedem ce vedem de mai bine de un an. Nimic nou. In afara de Mercedes jale mare.
    13 5
  • Da-ti-i o masina lui Raikonen! Un Mercedes!
    13 10
  • GrosJan
    in cursa poate fi alta poveste. "Front left" ... cine va reusi sa pastreze mai bine pneul stanga fata in virajul ala larg, lung de mare viteza ce precede ultima linie dreapta va avea un avantaj serios in cursa. 80% din tur pneurile sunt fortate in viraje iar virajul ala e bomboana de pe coliva
    1 0
  • Ha,ha,ha...
    Pare ca il asteptam degeaba pe Kimi,asteptam sa treaca o cursa compromisa de mecanici,alta stricata din calificari de ploaie...dar asteptam degeaba,nu este constant,nu este omul care sa furnizeze repetat rezultate bune,greseste mult...oricum mai mult decat Vettel!
    Sa fim realisti,masina are,nu cea mai buna de pe grila,dar are de locul 3-4 in calificari !
    19 1
  • mobius
    Ma asteptam sa fie langa Vettel dupa rezultatele din antrenamente, in nici un caz in fata sa pentru ca oricum nu ar fi avut voie. Iata insa ca Vettel se dovedeste a fi un pilot ambitios constant in evolutii, cum s-ar spune, are liniaritate. Scoate tot ce se poate din masina (asa cum a facut Alonso), este acolo langa Mercedes, gata sa speculeze orice gresala a lui Hemilton (pe Rosberg deja il domina) si nu greseste. Din acest motiv este si merita sa fie nr. 1 la Ferrari. Mie nu-mi place Vettel, dar trebuie sa recunosc ca este unul dintre cei mai buni. Imi pare deosebit de rau de Alonso dar, despre McLaren nu prea se poate spune mare lucru, e greu de spus cand vor reveni in top. Sa speram ca in acest an si nu prea tarziu. Astept cu nerabdare cursa, ce se intampla pe parcursul ei, este cu mult mai aproape de realitate (pilotii gresesc mai mult, iar strategiile pot oricand rasturna rezultate).
    19 3
  • Unde sunt aia care spuneau ca Kimi din cauza lui Alonso nu merge el bine si il saboteaza echipa. Sa inteleg ca si acum il saboteaza ?
    1 0
  • erau "mici" favorizari in ce priveste strategia de cursa. Daca asta se poate numi favorizare, Alonso a sa a numit-o cand a fost chemat Hamilton la boxe inaintea lui.

    Ferrari a dezvoltat masina dupa indicatiile pilotului nr. 1, o masina subviratoare cu care se descurca numai Alonso (si asa a reusit sa le ia fata lui Massa si lui Raikkonen) dar cu care nu se castiga titlul. Noua conducere s-a prins de asta...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru