Startul Marelui Premiu al Statelor Unite va reprezenta o provocare pentru piloţi datorită faptului că trebuie să urce rapid o pantă abruptă spre primul viraj, iar acesta nu oferă o vizibilitatea foarte bună pentru traiectoria ideală.
Piloţii care pleacă de pe locurile pare ale grilei de start se confruntă însă şi cu perspectiva de a fi dezavantajaţi la start de lipsa completă a aderenţei, unii piloţi fiind îngrijoraţi că ar putea pierde chiar şi patru poziţii din acest motiv. Unul dintre aceştia este Lewis Hamilton, care a solicitat curăţarea pistei pentru ca organizatorii să asigure condiţii egale pentru toţi piloţii.
"Trebuie să cureţe interiorul pentru că este la fel de alunecos ca vineri. Circuitul este din ce în ce mai aderent (n.r - pe traiectoria ideală), dar partea aceea este neatinsă şi va fi la fel ca în pitlane, unde nu există aderenţă deloc. Nu ştiu ce trebuie să facă, dar măcar să-l cureţe", a declarat pilotul echipei McLaren.
Coechipierul său Jenson Button susţine însă că nici pe traiectoria ideală nu există aderenţă, astfel că piloţii care pleacă de pe locurile impare nu vor fi avantajaţi."Sunt singurul care a exersat startul de pe partea curată a grilei şi nici acela nu a fost bun.
Aderenţa este foarte scăzută. Pe liniile drepte nu se depun componente de cauciuc. Am putea curăţa circuitul, dar este foarte alunecos. Nu cred că o parte a grilei va avea un start mai bun decât cealaltă", a explicat el.Tot Button a fost singurul pilot care înaintea calificărilor a estimat că poziţia a doua pe grila de start va fi mai bună decât pole position-ul, pentru că pilotul respectiv va putea accelera mai mult înainte de a urca panta spre primul viraj.
În cazul în care temerile lui Hamilton se vor adeveri, principalul avantajat va fi Sebastian Vettel, care pleacă din pole position. Principalul său rival în cursă se anunţă a fi chiar Hamilton, care va pleca al doilea, în timp ce Fernando Alonso, singurul care îl mai poate ajunge pe german în clasamentul general, pleacă de asemenea de pe partea murdară a pistei, ocupând locul opt pe grila de start.
Via Autosport
-circuitul e nou
-pneurile nu se degradeaza (mult)
-implicit pista nu se gumeaza mult (deci neobtinand aderenta mai mare prin asta)
-sa presupunem ca spala grila de start cu Dero si periuta de dinti...vor inlatura atat praful, dar si guma (depusa in cele doua zile) atat de pe stanga cat si de pe dreapta. C-au mai mers niscaiva insi si pe dreapta
-tinand cont ca vantul cam bate pe acolo pe dealuri, si aduce praf la loc imediat cum il cureti...
-...atunci , odata cu spalarea circuitului, nu-i scad aderenta si mai rau?
...ca daca l-a ratat, a-mbulinat-o grav...
Traditional locurile pare de pe grila de start ofera aderenta mai scazuta fata de locurile impare. La toate circuitele este la fel. Ca circuitul este alunecos este si din cauza alegerii gresite a variantelor de pneuri disponibile. Cu medium si hard nu au avut cum sa "gumeze" trasa ideala.
Cat despre circuit ... cine scapa de prima curba a avit sansa. Si asta e valabil la toti pilotii. Se poate castiga foarte mult daca franezi tarziu pe urcarea in panta doar ca s-ar putea sa mai fie vre-o masina in calea ta pe care nu mai ai cum sa o ocolesti.
Sper sa avem o cursa frumoasa si fara accidente, toti pilotii sa ajunga la casele lor dupa ce se termina totul.
"Ferrari has broken the official FIA seal on Felipe Massa's gearbox ahead of the United States Grand Prix, meaning the Brazilian driver will be given a five-place grid penalty for this afternoon's race. As a result of the Maranello-based outfit's actions, team-mate Fernando Alonso now moves on to the 'clean side' for the start."
Orice se poate intampla in primul viraj.La SPA a fost Alonso aici poate fi Vettel.Dar asta e o consolare, pt. ca `tauri` vor matura circuitul.!