Sezonul 2019 al Formulei 1 s-a încheiat duminică pe circuitul de la Abu Dhabi cu o victorie convingătoare a celor de la Mercedes prin Lewis Hamilton, în timp ce Ferrari și Red Bull s-au duelat mai mult la boxe pentru a decide configurația finală a podiumului.
Lewis Hamilton a plecat excelent din pole position și și-a păstrat fără emoții prima poziție în fața lui Max Verstappen, în timp ce Charles Leclerc și Sebastia Vettel au urmat plutonul pe locurile 3 și 4.
După numai un tur, Leclerc l-a depășit cu ușurință pe Verstappen și a urcat astfel pe locul doi, în timp ce Vettel a încercat fără succes o manevră asemănătoare, în ciuda faptului că utiliza pneuri soft.
Treptat, piloții de top s-au distanțat la aproximativ două secunde între ei, cu excepția lui Hamilton, care a condus cursa cu un avans de circa 5 secunde. Între timp, plecat de pe ultima poziție a grilei în urma unor penalizări, Bottas a progresat până pe 10 după primele 8 tururi.
Vettel a pierdut 5 secunde la boxe
Leclerc și Vettel au intrat simultan la boxe în turul 13, însă mecanicii au avut probleme la monopostului pilotului german, care a pierdut astfel aproape 5 secunde comparativ cu timpul petrecut de coechipierul său. Ambii piloți ai Scuderiei au mizat pe pneuri hard, cu scopul de a nu mai intra la boxe până la finalul cursei.
Rivalii Ferrari au amânat însă oprirea la boxe până în turul 25, când Verstappen și Hamilton au intrat la standuri și au optat de asemenea pentru pneuri hard.
Hamilton a revenit fără emoții pe prima poziție a clasamentului, însă Verstappen a pierdut locul doi în favoarea lui Leclerc. Totuși, monegascul avea un avantaj firav mai mic de două secunde. De altfel, în turul 32, Verstappen a reușit să inițieze un atac, să-l depășească pe Leclerc pe interior și să revină astfel pe poziția a doua a clasamentului.
Între timp, în absența unei intrări la boxe, Bottas a urcat până pe poziția a patra, în fața lui Vettel.
Pilotul Mercedes a intrat la rândul său la boxe pentru pneuri hard și a revenit pe traseu pe locul 6.Strategia Scuderiei Ferrari a necesitat o oprire suplimentară la boxe pentru ambii piloți în turul 39. Datorită avansului generos, Leclerc și-a păstrat poziția a treia, în timp ce Vettel a coborât până pe 6. Între cei doi s-au intercalat Alexander Albon și Bottas, iar pilotul Mercedes a reușit în cele din urmă să treacă de rivalul său de la Red Bull pentru a progresa pe 4.
Întrucât Hamilton și Verstappen aveau un avans considerabil în fața rivalilor, ultimele tururi ale cursei au fost lipsite de spectacol. Singurul punct de atracție a fost generat de Bottas, care s-a apropiat constant de ultima poziție pe podium ocupată de Leclerc, fără însă să poată iniția un atac.
Astfel, Hamilton a câștigat ultima cursă a sezonului în fața lui Verstappen și Leclerc. Leclerc va fi însă investigat după cursă ca urmare a faptului că, înainte de cursă, delegatul tehnic al FIA a identificat o cantitate de combustibil în rezervorul monopostului Ferrari care nu coincide cu cantitatea declarată de Ferrari.
Bottas a terminat pe locul 4 și a fost urmat de Vettel, care a reușit pe final să treacă de Albon, în timp ce top 10 a fost completat de Sergio Perez, Lando Norris, Daniil Kvyat și Carlos Sainz.
La ultima sa cursă în Formula 1, Nico Hulkenberg a încheiat pe locul 12, în spatele coechipierului său de la Renault, Daniel Ricciardo.Abu Dhabi - Rezultate cursă:
Ce mama ei de strategie de rahat a avut Ferrari, il bagi pe Charles in turul 10 -11 la boxe, pai cum sa faci asa ceva?
Schimbi cel mai devreme in turul 20 si aia e, te duc hardurile la final fara a pierde timp pe tur. Asa Max a trecut ca trenul pe lang Charles care avea niste harduri ultra uzate. Pacat de depasirea de la inceput.
HUlkenberg iar a fost peste Ricci, cred ca mai bine pleca Ricci de la Renault.
Ham un mare pilot,pilotand o masina f buna,coordonat de o echipa din alta liga.
Ferrari ffff slabi ,sunt total pe dinafara la orice capitol.
RBR incet incet avanseaza sigur, echipa superba , piloti buni
In rest, Hamilton nu a avut nicio grija in fata plutonului si a incheiat anul ca un adevarat campion.
Astept cu curiozitate noul sezon in care cred ca mai de graba RBR le va pune probleme celor de la Mercedes decat Ferrari. Apropo de Ferrari, au avut din nou o strategie dezastroasa (au ajuns sa faca misto Max “live” in timpul cursei de ei). La anul au doua probleme pe care nu stiu cum le vor rezolva: prima, un Vettel iesit din forma si blazat, si un Leclerc plin de talent dar care face cauciucurile varza. Faptul ca ambii piloti Ferrari au schimbat pneurile in acelasi tur, dar unul era pe soft si altul pe pneu mediu, spune multe.
Daca la anul Hamilton castiga din nou, probabil in 2021 va trece la Ferrari. Nu mai are nimic de demonstrat la Mercedes, iar pe Vettel nu-l mai vad in F1 dupa urmatorul sezon, cu atat mai putin la Ferrari.
Pana atunci, sarbatori fericite!
treci la somn ca n-oi inteles absolut nimic din F1 ! iar dupa ce te-oi trezi is cu speranta sa -ti canalizezi atentia spre cu totul alte discipline , preferabil care sa nu mai contina 4 roti fiindca tu ii incompatibil temeinic cu competitiile desfasurate sub umbrela FIA
sebastian vettel o stat pe cricuri 6,9 s +2,7s ;
arsenie boca o stat pe cricuri 2,4s +2,6s ;
dar ce-i cu adevarat interesant si nu-i deloc prima oara in 2019 : Arsenie Boca cu gume medii parcurge din grila de start o distanta similara cu vettel pe softuri ceea ce-mi confirma pilotajul mai mult decat crispat al lui leclerc , inca fiind un distrugator de pneuri acest monegasc tocmai din cauza stilului de pilotaj inca nepus la punct si care genereaza neplaceri majore in managementul cauciucurilor in curse iar impotenta sa in a realiza un banal record in cursa cu softuri noi in ultimele 16 tururi in dauna unui hamilton cu harduri de cca 30 de tururi induce concluzia unanima a acelora pentru care obiectivitatea ii primul lor atribut pentru un 2020 ofertant : sebastian vettel ii certamente tenorul scuderiei , vettel reprezinta varful de lance de la maranello si in sezonul urmator , vettel ii singurul indreptatit de atuurile care is in posesia sa sa opreasca o data pentru totdeauna dominatia mercedes , alegerea lui leclerc pentru rolul de primadona a lui binotto in 2020 generandu-mi doar proiectia egalarii de catre unchiasul african a numarului de titluri mondiale care il fac unic pe Michael Schumacher
Despre ce varf de Vettel varf de lance vorbesti, cumva de aia de la coada vacii? Adevarat, iti dau dreptate!
Cat despre faptul va Max cu cauciucuri hard a fost mai rapid decat Charles pe softuri...nu stiu la ce cursa v-ati uitat dar Charles dupa ce a schimbat pe soft, era la peste 35 secunde fata de Max, a terminat la vreo 25 si asta cand incepusera sa se degradeze.
Comparatia reala dintre ei a fost cea de la inceputul cursei, aceleasi cauciucuri, lipsa DRS si Charles a castigat duelul si dandu-i 2 secunde ulterior lui Max.
Pierderea locului 2 s-a datorat strategiei de cacao a Ferrari, acele mediumuri mai duceau lejer 10 tururi.
Nu inteleg cum poti face un record pe circuit cu gume uzate, pe cand tu tu softuri noi abia te ti dupa un plangacios de Verstapen. Este printre putinele dati cand numai astept luna Martie.
Parca vad ca Ferrari in testele de iarna vor fi pe locul 1 ca apoi la startul corselor sa se chinuie iar.
Da, sunt frustrat ca acest team ca Ferrari a ocupat locurile 3 si 4 la piloti. Shame!
Sincer numai stiu ce ar putea sa mai faca, doar sa se retraga din F1 MB, insa pana atunci isi revin RBD si McLaren. Mc,Laren cu un motor mercedes va ajunge sa se bata de la egal la egal cu ei.
Ferrari nu aterminat la piloti pe 3 si 4.
A teminat pe 4 si 5.
În primul rând nu are psihic de campion Da, ştiu că are 4 titluri mondiale, dar cu maşina RBR de atunci, orice alt pilot bun ar fi luat titlul mondial. Ia spune Costele, dacă ştii, câte greşeli a făcut ilustrul Vettel la RBR? Şi încă ceva, cu tot ajutorul echipei pentru Vettel, la final debutantul Leclerc are 264 pct iar Vettel 240 pct.
Una peste alta, cand ai un pilot bun dar fara experienta, s-a vazut pe alocuri si ai inca un piulot bun, foarte experimentat dar face greseli de incepatori in dueluri roata la roata, cam tinzi sa crezi ca acel experimentat nu prea mai este experimentat, ori estre iesit din forma, ori atat a putut dintotdeauna. Nu ai cum, pilot cu 4 titluri mondiale, de peste 10 ani in F1, sa te rotesti pe circuit in bataliile cu Lewis.
Nu am vazut niciun duel roata la roata cu Max sau Lewis din care sa nu iasa sifonat, dimpotriva, Lecrerc s-a batut cu ei si a iesit castigator de multe ori. Asta spune tot.
@Costel, chiar ai fumat multa iarba sezonul asta, Vettel facea greseli pe banda rulanta, tu ii suflai in dos oricum. Ori esti nebun, ori esti Mircea, ma rog, deja fac un pleonasm.
Parca mai frumoase au fost duelurile cand nu era actriv DRS-ul (avand o problema de telemetrie).
Cred ca ar trebui renuntat la DRS. Da o tenta de artificial depasirilor. O depasire trebuie dictata de nervi si curajul de a frana cat mai tarziu.
Mercedes, din nou a fost imbatabila.
Ferrari au avut in unele curse masina cea mai buna, dar management slab.
Vettel a avut un an chiar mai slab decat 2014 (parerea mea).
Sainz a fost incredibil. La fel si Noris.
Leclerc s-a impus in final, atat la puncte, cat si in cadrul echipei (cred). Posibil in 2020 sa fie poilotul protejat si sustinut de Vettel.
Russell fara puncte. Pacat.
Haas a avut un an pe care treb uie sa-l uite cat mnai repede. Dar si sa invete din acest 2019.
Honda cred ca va deveni o forta, dar din 2021.
Se pare ca Bottas a testat masina pentru 2020. A plecat ultimul si i-a lipsit un tur sa urce pe podium. Daca ceilalti nu vor reactiona in iarna, mi-e teama de un sezon dominat clar de Mercedes.