Abu Dhabi a găzduit duminică ultima cursă de Formula 1 a sezonului, care a oferit numeroase momente palpitante în prima parte înainte ca plutonul fruntaș să se îndrepte spre rezultate previzibile în a doua jumătate.
Startul a fost lipsit de adrenalină în plutonul fruntaș, în contextul în care Lewis Hamilton și-a păstrat fără emoții prima poziție în fața lui Valtteri Bottas, Sebastian Vettel și Kimi Raikkonen.
La rândul său, Daniel Ricciardo a fost depășit de Charles Leclerc, care a urcat astfel pe locul 5, în timp ce Max Verstappen a ratat startul și a coborât de pe 6 pe 10.
În turul 2, Nico Hulkenberg și Romain Grosjean au fost implicați într-un duel în urma căruia cei doi s-au acroșat. Monopostul Renault a fost propulsat în aer, s-a rostogolit de câteva ori, s-a lovit de parapeții de pe margine și a rămas cu susul în jos. Hulkenberg a raportat un mic incendiu, însă comisarii au ajuns rapid la monopost, au stins flăcările și au îndreptat monopostul. Germanul a ieșit ulterior singur din monopost fără niciun fel de răni vizibile.
Întreruptă prin Safety Car, cursa a fost reluată în turul 5, iar Esteban Ocon și Verstappen au oferit câteva dueluri spectaculoase pentru locul 8 în cadrul cărora au schimbat de mai multe ori pozițiile înainte de pilotul Red Bull să câștige lupta.
Două tururi mai târziu, Raikkonen a abandonat pe linia dreaptă în urma unor defecțiuni tehnice la unitatea de propulsie, astfel că nu a ajuns la linia de sosire în ultima sa cursă pentru Ferrari înainte de transferul la Sauber.
Hamilton și Leclerc au profitat de Safety Car-ul Virtual pentru a intra la boxe pentru a schimba hypersoft-urile cu supersoft-uri, iar campionul mondial a revenit pe locul 5 și a încercat să-l depășească pe Verstappen, care ajunsese pe locul 4 în spatele lui Bottas, Vettel și Ricciardo.
Piloții de top au intrat însă treptat la boxe pentru pneuri supersoft, iar ordinea s-a restabilit în cele din urmă în componența Hamilton, Bottas, Vettel, Verstappen și Ricciardo.
Aproape de jumătatea cursei și-au făcut apariția câțiva stropi de ploaie, un eveniment mai puțin obișnuit în Abu Dhabi, însă piloții nu au avut nevoie de cauciucuri intermediare pentru a continua.
Cu un monopost vizibil mai lent, Bottas nu a reușit însă să-și păstreze locul doi și a fost depășit succesiv de Vettel, Verstappen și Ricciardo, cel mai aprig duel fiind cel cu pilotul olandez. Ulterior, finlandezul a intrat la boxe pentru un set proaspăt de pneuri ultrasoft și a rămas pe locul cinci datorită unui avans consistent.
În rest, ultimele tururi nu au adus niciun eveniment important în plutonul fruntaș, astfel ca Hamilton a trecut primul linia de sosire în fața lui Vettel și Verstappen, în timp ce Ricciardo a încheiat pe locul 4 în fața lui Bottas și Carlos Sainz.
Charles Leclerc a obținut locul 7 la ultima cursă pentru Sauber înainte de transferul la Ferrari, în timp ce Sergio Perez, Romain Grosjean și Kevin Magnussen au completat topul primilor 10 piloți.Aflat la ultima prezență în Formula 1, Fernando Alonso a făcut o cursă anonimă la volanul monopostului McLaren și a încheiat la granița punctelor, pe locul 11.
Abu Dhabi - Rezultate Cursă:
Sper ca sezonul urmator RBR sa aiba o masina mai fiabila si un motor mai aproape de Mercedes si Ferrari dpdv al puterii, sper ca Renault sa ridice stacheta si de ce nu, poate McLaren si Williams sa-si aduca aminte ca sunt unele din cele mai galonate echipe.
Pleaca un pilot, un campion, dar din spate vin altii mai tineri si poate la fel de talentati. Sunt curios cum o sa se descurce Leclerc la Ferrari, ca de altfel si cum vor evolua Norris si Russell.
Vacanta placuta!
Ce poti sa mai spui de acest pilot? GRACIAS FERNANDO!
M-am uitat la cateva curse la Telekom anul asta. Baietii aia chiar stiu lucruri interesante, dar frate, mai intai invatati sa vorbiti corect inainte sa apareti la televizor. Sunt multe balbaieli de parca nu sunt in stare sa lege o fraza corect. Si traducerile lor... pai aia e traducere? Mai bine taci din gura, ca n-aud ce spus pilotul pentru ca un individ spune niste prostii. Aia nu e traducere. Cine nu stie engleza, aia e, sanatate.
Asistam la ERA MERCEDES. Daca ati uitat, in 2016 Nico Rosberg l-a batut pe Hamilton si fara sa aiba in spate toata echipa, cum a avut Hamilton in 2007. Si daca mai statea, cine stie cate titluri mai lua... sau poate nu lua.
Masina Mercedes este superioara. Echipa Mercedes este superioara. Si punct. Pilotul nu conteaza. Pune-l pe Ocon si iese campion. Pune-l pe Bottas si iese campion. Pune-l pe Alonso si o sa vedem dominatie. La Vettel si Verstappen nu sunt sigur, pentru ca astia o cam baga in carduri sau in adversari, glumesc :))
Si inca un lucru, credeam in Leclerc, dar dupa cursa de azi... L-a tinut Alonso in spate 25 de tururi. Alonso cu cea mai lenta masina de pe circuit si cu pneuri uzate. Leclerc are o masina mai rapida si pneuri proaspete si nici macar nu se apropie. Pai daca erau amandoi in aceeasi echipa, ii dadea spaniolul 1 sec pe tur. Nu stiu cum o sa lupte Leclerc cu Vettel, dar clar nu asa. In ritmul asta, o sa fie un nr 2 veritabil ca Bottas.
Apropo Automarket, credeam ca pregatiti un material special despre cariera lui Alonso, sa invete ceva si astia care beau energizante si cred ca Verstappen e Senna. Nu e ca si cum s-a retras Massa sau mai stiu eu cine. E totusi un dublu campion mondial, cu o cariera fantastica si un pilot fantastic. Sunt o gramada de scris despre Alonso...
Interesant este faptul ca Alonso a fost penalizat cu 5 sec ptr, ca a taiat virajul, iar Bottas nu, poate sunt subiectivi si cei la butoanele FIA>.
Una peste alta cam asta a fost 2018, asteptam cu nerabdare 2019 cu speranta ca vom avea mai multe curse bune si spectacol pe masura.
Forza Ferrari!!
Bottas este " locotenentul perfect" dar "nu exceleaza nici macar in aparare". De acord cu ultima parte, dar te contrazici in fraza: cum sa fie locotenetul perfect daca el nici macar pe sine nu se poate apara, daramite pe Hamilton ?
Sa ai aceeasi masina cu a campionului mondial, sa pleci de pe 2, Räikkönen sa abandoneze si tu sa termini campionatul pe 5 e penibil. Mercedes a stricat orzul (bani si masina) pe gaste (Bottas).
Alonso nu se va mai intoarce in F1, nu are unde, echipele mari nu-l vor, la una mica nu are rost sa se intoarca si nici macat varsta nu-l mai ajuta !
Să fim totuși onești, să-i dăm lui Hamilton ce-i al lui, toată gloria meritată, dar să și recunoaștem că fără ajutorul însemnat și necondiționat al lui Bottas și fără greșelile de începător ale lui Vettel, nu ar fi fost campion mondial anul acesta !
Nu se stie. E totusi cel mai bun pilot la ora actuala.
Nu uita ca si Hamilton a abandonat in Austria si ca au fost cateva greseli importante de strategie in schimbarea pneurilor la Mercedes (am crezut ca si astazi vor face la fel, dar le-a iesit in cele din urma).
"s-a retras cel mai bun pilot de pe grilă"
"mercedes nu a avut cea mai buna mașină și totuși a câștigat"
:))))) =)))))
Va doresc un 2019 plin de scuze, pentru ca, coloana vertebrala nu veti avea niciodata.
Ferrari poate daca nu gresau atat aveau o sansa, dar cu o masina mai slaba si cu doi piloti mai slabi este greu.Nu uitati ca Botas ii tine oricand piept lui Vetel pe cand Raik nu a fost in stare sa ii incurce pe cei doi piloti de la Mercedes.
https://ro.wikipedia.org/wiki/Sezonul_de_Formula_1_din_2010#Calendar_competi%C8%9Bional
In 2010 la Abu Dhabi motorul monopostului lui Alonso era limitat ca si turatie ca sa nu riste sa se defecteze. De asta nu putea sa-l depaseasca pe Petrov.
A fost alegerea echipei. Atat pilotul cat si echipa au fost de acord.
Insa au gresit strategia si l-au scos pe Alo in pluton.
Un pic de istorie nu strica .....
mereu ai vrut sa pari destept dar tot timpul ai spurcat tot ce nu era alonso al tau, ii critici pe comentatorii de la telekom fara sa stii ca unul dintre ei este mai fan decat tine pentru falconso, cu toate copy/paste urile lui aduse de la publicatii de renume,si publicate pe alt site de motorsport, la digi te ca..ci pe tine ca opresti sonorul....dar unde draci vrei sa auzi ma comentarii care sa ti fie tie pe plac?