Hamilton îl învinge pe Bottas în lupta pentru pole position din Azerbaidjan. Ferrari ocupă linia a doua a grilei

de Daniel Popescu
Sambata, 24.06.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton a obținut pole position-ul pentru cursa de la Baku după ce l-a învins pe Valtteri Bottas, în timp ce Kimi Raikkonen a ocupat locul 3 în fața coechipierului său de la Ferrari, Sebastian Vettel.

Mercedes a dominat autoritar calificările pentru Marele Premiu din Azerbaidjan, în ciuda formei foarte bune arătate de Red Bull în antrenamente.

Lewis Hamilton a stabilit cel mai bun timp după ce a fost cronometrat cu 1:40.593 și l-a devansat cu aproape o jumătate de secundă pe coechipierul său, Valtteri Bottas.

Ferrari nu a reușit să țină pasul cu rivalii tradiționali, iar Kimi Raikkonen a reușit să se impună în fața lui Sebastian Vettel, urmând să plece astfel de pe poziția a treia, însă a fost cu peste o secundă mai lent decât liderul.

Locul 5 i-a revenit lui Max Versptappen, în timp ce coechipierul său Daniel Ricciardo a provocat întreruperea Q3 prin steag roșu cu numai 3 minute înainte de final. Pilotul Red Bull a derapat, a lovit zidul de pe margine și a rămas blocat pe circuit, astfel că piloții de top au avut la dispoziție un singur tur rapid în stintul final al calificărilor. În urma acestei greșeli, australianul va pleca de pe locul 10. 

McLaren a fost eliminată cu ambii piloți încă din prima parte a calificărilor.

Fernando Alonso a stabilit doar al 16-lea timp, la numai 0.015 secunde de promovarea în Q2, în timp ce coechipierul său Stoffel Vandoorne a fost doar al 19-lea. Amândoi vor suferi însă penalizări masive din cauza schimbărilor survenite la unitățile de propulsie: Alonso va primi o penalizare de 40 de poziții, iar Vandoorne de 30 de poziții, astfel că McLaren va ocupa ultima linie a grilei de start.

Marele Premiu al Azerbaidjanului va avea loc duminică cu începere de la ora 16:00.

Azerbaidjan - Rezultate Calificări:

Comentarii (31)

  • fierari
    vai vai vai, fetelica nerod pilot....el tot la parcari ii statea mintea....pacat de masina...Bravo Kimi\!!
    15 18
  • cucuveaua
    bai trotineta mircea1985 unde te ascunzi? VETTEL!!! :)))
    10 5
  • Nu inteleg de unde diferenta aceasta de peste o secunda fata de Ferrari, din moment ce din Spania pe masina Mercedes nu prea s-au vazut foarte multe update-uri in vreme ce Ferrari a tot adus imbunatatiri aerodinamice. Fata de Vettel era de asteptat, deoarece utilizeaza un ICE vechi cu aproape 3.500 de km, dar nimic nu pare sa justifice 1.1 secunde fata de Raikkonen ce foloseste un ICE cu aceeasi vechime ca pilotii Mercedes. Repet, pe Ferrari tot vezi modificari permanente, in schimb la Mercedes in afara de o aripa spate specifica s-a lucrat doar la suspensii, set-up si intelegerea pneurilor. Poate eu sunt prost si nu inteleg prea multe, dar nimic nu pare sa explice 1,1 secunde si 1,2 secunde fata de cele doua masini Ferrari. Sa zicem ca acel palier lung de viteza favorizeaza Mercedes, dar nu pot sa cred ca Ferrari pierde peste o secunda doar pe palierul de viteza. Toti comentatorii spun ca sasiul Ferrari e mai bun, de ce nu recupereaza timpul pierdut pe linia dreapta in cele doua sectoare virajate? Vettel si Bottas cred ca sunt in pericol sa nu termine cursa maine, Vettel fiind in situatia lui Bottas din Spania de a folosi un motor de peste 3.500 km, iar Bottas, ceea ce vad ca nu se prea discuta, a lovit cu partea dreapta spate in zona rotii in parapet chiar daca putin. Pentru acest gen de lovituri ind reapta spate am vazut nenumarate defectiuni la cutie, fie depistate la timp si penalizare la start fie DNF. Cred ca maine Lewis e favorit, dar Raikkonen va fi un pericol, daca trece de Botta sla start. Repet, incercati sa explicati careva diferenta de 1,1 secunde. Nu cred ca masina Ferrari e setata 100% doar pentru cursa si Mercedes sa fie asa cretini sa seteze doar pentru calificari. Si daca ar fi asa, tot nu ar trebui sa fie peste o secunda.
    20 4
  • @fierari: Ia putin cartea de gramatica in mana, macar sa vezi ce greutate are si poate o mai si rasfoiesti putin. Abia dupa poti incerca sa comentezi.
    0 4
  • Am gasit cred singur raspunsul din declaratia lui Lauda:
    We had some worries on Friday but the team did a fantastic job," says Niki Lauda.

    "Lewis with his lap, I've never seen anything like it.

    "It was not plain sailing at all but we did a lot of digging and in the end the improvement the engineers and mechanics did was outstanding.

    "Lewis, what he did today, nobody else I think can do that. He's fantastic. The difference he makes to everybody is only Lewis."
    10 4
  • Updatul adus de Mercedes in Spania a fost bun probabil de la inceput, numai ca au avut probleme cu incalzirea pneurilor, probleme care se pare ca le-au rezolvat, iar Canada nu a fost doar un foc de paie. Daca pana la Monaco, nu se observa o diferenta intre Ferrari si Mercedes, se pare ca ultimii au o masina mai rapida acum, cel putin in calificari.
    11 1
  • Max,Checo si Esteban trebuie sa avanseze cate o pozitie dupa start.Masina cu nr.5 este usor de depasit sau chiar de ciocanit.Foarte buni primii trei, Max Emilian Verstappen,panterele roz si mai ales $troll.Ferrari arunca cu bani contand pe anti-talentul Vettel.In locul lor il concediam si il aduceam pe Sebastian Buemi.Elvetianul este mult mai talentat si este pe val atat in Formula E cat si in anduranta si in plus vorbeste mai frumos.Daca aveti copii va recomand sa nu-i lasati sa se uite la curse cat timp mai concureaza Vettel si Grosjean.Limbajul celor doi este interzis minorilor.Succes tuturor pilotilor mai putin nr.5!!!
    15 18
  • Mercedes
    @Mclaren_Mircea_1984

    Stai linistit, nu le stii tu pe toate, dezvoltarea la Mercedes e unul dintre marile atuu-ri. Ferrari aduc mereu update-uri insa nu tot functioneaza. Si mai e si elementul dintre volan si scaun.
    11 6
  • Ferrari au cel mai bun sasiu de pe grila in acest moment dar au avut probleme de fiabilitate cu unitatile de propulsie, in special cu turbinele. Cat despre Baku diferenta este mica, sasiul lung folosit de Mercedes ii avantajeaza pe acest traseu si cred ca daca nu fortau cei de la Ferrari, diferenta era ceva mai mare. Este un circuit lung, in cursa masinile Mercedes si poate cele Ferrari ar trebui sa aiba un tur in fata inainte de 1/3 din cursa.
    Sa vedem cursa acuma :P Bottas presupun ca nu-i va pune nici o problema lui Hamilton, dar Vettel s-ar putea s-o faca.
    5 11
  • Ce este mai curios, este de ce sunt cu 1.5s mai rapizi comparativ cu cei de la Force India?
    4 9
  • @GTS Poate nu au acelasi sasiu, aceiasi mecanici/ingineri, sau aceiasi piloti....
    8 4
  • Finger
    @gts-va fi interesant de urmarit depasirea lui vetel la kimi ;), precis va taia finlandezul vreo sicana, ceva, sau va merge drept, sau, cel mai probabil va fi bagat mai repede la boxe ;)--Vetel al tai ar trebui sa fie atent la Max cel iute, in regim de cursa Red Bull au un ritm ff bun. Cred ca va fi punctul de inflexiune din acest sezon cand RBR vor incepe sa ii bata pe ferraristi.
    12 6
  • Ce mah, l-o cocosat Lewis pe fatalau' de la ferari? Apoi no, am vazut ca in si-o tat cautat ritmul prin tate cotloanele de pa circuit
    4 4
  • Vettel
    din pacate,maine o sa avem doar o masina Ferrari care poate forta;kimi...masina lui Vettel a fost tinuta deliberat mai lenta in antrenamente si calificari-are motorul vechi si nu a putut forta-nu cred ca o sa forteze nici maine-inginerii spera sa reduca din dmg...adica sa-l tina in puncte pe Vettel-Kimi nu este in forma si nu avem mari sperante de la el;;...o sa fie o victorie usoara Mercedes
    2 1
  • Nu e vorba de nici un update, pur si simplu Mercedes au gasit setarea corespunzatoare la gume pentru acest circuit, pe cand Ferrari nu. Sa vedem maine in regim de cursa ce o sa se intample!
    Sa speram ca va fi o cursa frumoasa cu multe dueluri intre primii 4, altfel o sa ne apuce somnul.
    8 2
  • Max_rain
    Daca Max nu abandoneaza nu te va apuca somnul, vei avea ce vedea dar nu stiu daca o sa-ti placa....interesant, pentru fanii lui vetel cand nu pleaca din prima linie cursele sunt destul de plictisitoare....
    5 4
  • Daca nu vor fi evenimente deosebite (accidente sau probleme tehnice ) va fi o cursa Mercedes..Nu prevad altfel o cirsa interesanta deoarece e un circuit de strada
    8 0
  • @Max_rain
    Nici nu-mi pasa unde se afla Max, atata timp cat va fi in fata lui Ham.
    4 2
  • Apar zvonuri despre Alonso si ... Mercedes
    http://www.espn.co.uk/f1/story/_/id/19730812/fernando-alonso-hints-2018-plans-coming-together
    5 2
  • s-a intalnit briatore cu wolf si lauda, insa acestia au infirmat ca au discutat despre alonso
    3 4
  • @MH

    Oh...God... sper ca nu vine si aici...NUUU!!!! Lewis fa ceva, santajeaza-i ca te retragi daca ti-l aduce pe Alonso. Doamne iarta-ma si cu Vettel ar fi mai bine coechipier, dar nu ALONSO NUUUU.
    2 7
  • Mircea,
    Alonso sa vina inapoi la ferrari iar Vettel sa mearga la mercedes..ce zici?
    2 0
  • @mircea 1984
    Nu cred ca tine santajul la Wolf si Lauda...si unde sa se duca lewis al tau? La Mclada? :)))Nu spunea candva ca ar vrea sa fie coechipier cu Alonso? Vad ca sa razgandit...
    4 1
  • "If you have dinner with Flavio it is clear you talk about Alonso," Wolff said dupa care care spune ca este fericit cu linia actuala de piloti
    4 0
  • Indi car i-a dat aripi lui Alonso
    Acum are tupeul sa se puna cu Hamilton
    Ce bine, frica sa era singurul lucru ce a impiedicat sa-si mai ia o data bataie de la Hamilton.
    0 0
  • Anonim
    Se pare ca Verstappen a abandonat deja...
    2 0
  • Cursa lu' peste
    Cea mai urâtă cursa ever! Raikonen ghinionistul sef, Verst nu are șansa, Hamilton frana de cocalar dâmbovițean, vettel reacție nedemnă. Eu i-aș descalifica pe amândoi, neamt&englez!
    2 1
  • Ceva-m-as pe ea de cursa, pe idiotenia lu' Botas si pe nesimtirea lu' Vettel cu toate ca avea dreptate, dar gestul sau... De cand n-am mai vazut o asa ceva, o asa cursa.
    3 0
  • Cursa lu' peste
    Că sa nu existe interpretări: Ham nu a pus frana de picior, a luat piciorul d pe accelerație, că nu cumva Vettel să-și de-a seama ce face. Urât caracter!
    2 2
  • The Formula 1 stewards at the Azerbaijan Grand Prix found no evidence in telemetry data of Lewis Hamilton either brake-testing or lifting off unexpectedly in his clash with Sebastian Vettel. Stirea asta e o dedicatie speciala pentru impartialii fani Ferrari
    1 1
  • "I don't agree with the penalty I got," Vettel told reporters. "If you penalise me you should penalise both of us. If you penalise one you have to penalise both because both were involved. Don ce stiu eu si nu-s pilot de F1 sunt si cazuri cand se penalizeaza un singur pilot..
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru