Hamilton: "Frânele şi setările, principalele îmbunătăţiri personale faţă de anul trecut"

de Daniel Popescu
Luni, 19.05.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton a nominalizat frânele şi setările drept principalele îmbunătăţiri pentru sezonul 2014, care i-au permis să domine primele curse ale anului.

Esential 4 victorii consecutive a obtinut Lewis Hamilton in debutul sezonului 2014
3 puncte este avansul lui Lewis Hamilton in fata lui Nico Rosberg in clasamentul general
Lewis Hamilton a avut parte de unul dintre cele mai bune starturi de sezon din întreaga sa carieră, după ce a reuşit să obţină patru victorii consecutive în primele cinci curse ale anului şi să ocupe astfel prima poziţie în clasamentul general cu un avans de trei puncte în faţa coechipierului său, Nico Rosberg.

Pilotul echipei Mercedes a dezvăluit două dintre schimbările pe care le-a făcut din punct de vedere al stilului de pilotaj pentru a ajunge la astfel de performanţă, iar prima dintre ele se referă la frâne.

"În special în acest an a fost vorba despre frâne. Anul trecut am lucrat în simulator, am analizat cât de tare apăsam frâna, poziţia frânei, materialul din care sunt realizate frânele şi ce setări folosesc pentru frâne.

De exemplu, le-am dat o idee pentru software, au dezvoltat software-ul pe care îl folosesc şi care mă ajută la toate aceste lucruri", a declarat britanicul.

De asemenea, Hamilton a lucrat intens şi la setările monoposturilui, în condiţiile în care britanicul preferă monoposturile uşor supraviratoare în detrimentul celor subviratoare.

"Din punct de vedere al setărilor, i-am forţat pe băieţi pentru că îmi place un monopost supravirator, dar acum este prea supravirator. Anul viitor mă chinuiam să înţeleg unele lucruri de natură tehnică pe care Rosberg le folosea de câţiva ani. El folosea asta ca un avantaj, aşa că am studiat şi m-am asigurat că ştiu să folosesc şi eu informaţiile în avantajul meu. Mi-a luat tot anul trecut pentru a înţelege", a adăugat el.

Via ESPNF1

Comentarii (25)

  • Afirmatii de gugustiuc! Ideea lui de software.....pacalici notoriu ca sa nu-i spun altfel.
    15 21
  • "Anul viitor mă chinuiam să înţeleg unele lucruri de natură tehnică" - serios?! :)))
    17 14
  • franele ... normal ca franele. Daca stii cum sa franezi si gasesti la masina franele pe care le astepti timpii buni vin fara probleme
    11 2
  • bisturiu
    ma intreb falcosul ce indicatii da inginerilor ca de 5 ani tot dezvolta conserve de rosii
    22 9
  • fjhfjz
    Ce F1 tata, senzatie de spectacol in DTM.
    8 6
  • Mangafaua
    pai in DTM sunt turisme germane nu conserve de rosii
    14 5
  • Bogdan
    Imi pare rau sa vad ca, pe orice site sau forum intru, majoritatea comentariilor sunt cu caracter de cearta. Fie ne aparam pana la extrem favoritii, fie descoperim o greseala in articol, fie vrem sa ne simtim importanti, imediat adoptam un ton certaret si provocator. Oameni buni, parerile se pot exprima si civilizat, iar greselile facute in unele articol de catre persoana care le-a scris nu trebui penalizate atat de drastic. Ganditi-va ca, in cazul de fata, Daniel Popescu este angajat de proprietarul acestui site pentru a scrie articole care dau vizitatorilor informatie gratuita. Asta ca sa nu stea nimeni sa caute pe n-spe site-uri de profil aceste informatii. Primiti mura-n gura si imediat ii scoateti ochii la orice greseala. Nu contest, greselile care modifica informatia trebuie evidentiate, dar ar trebui evidentiate la modul "fraza cutare este gresita, va rugam sa corectati pentru ca articolul sa-si mentina acuratetea". In loc de asta insa, primiti informatii gratuite si faceti misto de redactor la absolut orice greseala. Halal de voi. Poate ar fi mai bine ca articolele scrise aici sa fie sub forma pay-per-view sau subscribers only!
    Multumim Daniel Popescu pt articolele scrise!
    12 1
  • Asta e ca si povestea de la Mclaren cand le spunea el inginerilor ce idei despre aerodinamica masinii are ;)-am vazut unde au dus acele idei. Sa fim seriosi, un pilot in ziua de azi nu mai influenteaza dezvoltarea masinii nici la jumatate din cat o faceau in anii 90-2000. Tuneluri de vant si CFD. Ham a nimerit-o acum la Mercedes, ca orbu' Braila. Fara acel motor dominant nu ar fi in fata. La aerodinamica tot RedBull sunt primii. E comic sa vad ca "englezul" Hamilton are aceeasi parere buna despre sine. Daca s-ar fi limitat la pilotaj n-as fi comentat, dar cand spune prapastiiile astea.....:))))
    9 13
  • @bisturiu
    Falcosul s-a batut cu masinile lui Newey in ultimii ani, nu stiu ham ce-a facut, o fi lucrat 5 ani la actualul motor Mercedes.....:)
    9 15
  • ce tot il urcati in slavi pe HAM ,traim in era tehnologiei ,monopostul se conduce de la boxe ,sa fim seriosi ce VETEEL,ALONSO, BATAN ,KIMI AU UITAT SA PILOTEZE ,nu fratilor azi ai masina stai in fata ,nu te zbati in pluton ,a ajuns HAM sa-i dezvolte el masina lui ROSB ,pai ce ala a uitat cum se conduce ,nu este favorizat clar HAM ,ROSB ca si KIMI sint din start piloti nr 2 ,pt ca echipele nu le permit sa isi i-a puncte unul altuia
    7 15
  • bisturiu
    Hamilton e in al doilea an la Mercedes. Falcosul de cand tot dezvolta masina in echipa cu cel mai mare buget din F1?
    17 7
  • forfecuta
    Red Bull iar acum Mercedes au cel mai mare buget in F1. Esti prost informat si nu numai. Ciucalata? N-ai auzit ca de 5 ani lucreaza la motorul V6 al Mercedes?
    2 1
  • Cel mai mare buget in F1 il are Mercedes. Apoi Red Bull.
    1 0
  • oricum pilotii nu prea au ce indicatii sa dea sau sa ceara in legatura cu motorul. La Mercedes nu e doar motor, mai sunt atatea echipe cu motor Mercedes. Rosberg e la echipa aia de multi ani, s-a ridicat putin Mercedes si anul trecut odata cu venirea lui Hamilton si s-a ridicat de tot anul acesta la doar doi ani de cand veni Hamilton. Daca il consideram pe Schumacher merituos in dezvoltare la Ferrari sau pe Alonso la Renault de ce nu ar fi si Hamilton merituos la Mercedes?
    4 0
  • Daca cineva isi inchipuie ca in ziua de astazi pilotul mai dezvolta masina, inseamna ca a uitat de toate tehnologiile de pe masina si de toti oamenii care lucreaza la o echipa de F1. Poate in anii 70-80 se intampla asta, in zilele noastre inginerii detin toate informatiile de care au nevoie, inainte ca pilotul sa ajunga in garaj cu masina. Inainte era o mana de oameni care faceau masina, astazi sunt sute de oameni. Au o multime de tehnologie care transmite toate informatiile. Daca masina e de top, pilotul are doar misiunea s-o treaca linia de finish, nimic mai mult. Bineinteles ca e nevoie si de un pilot bun, dar nu neaparat unul de top.
    2 5
  • @suriu
    Pentru simplu motiv ca Hamilton nu fabrica motoare Mercedes. Povestea cu batutul nucii de cocos in piept o fac anumite primate, in niciun caz un pilot cu simtul masurii. Aceleasi tumbe le facea si la Mclaren cu dezvoltatul monopostului. Mai bine ar sta sa-l laude altii daca e cazul.
    2 3
  • acelasi simplu fapt: nici Alonso nu fabrica motoare Renault sau sasiuri Renault sau .... EXACT, nici pneuri bridgestone nu fabrica ...
    2 0
  • ***michelin
    1 0
  • Andras
    N-am vazut nici un driver din era moderna sa se laude cu aportul la dezvoltarea vreunui monopost. Doar tembelul asta mereu isi exprima prin conferinte de presa cunostiintele de mecanica pe care le aude in garaj.
    3 5
  • dar spaniolas? Mai dezvolta monoposturi? Sau el nu dezvolta in era moderna cand dezvolta?
    3 2
  • asta e un site de mahalagii! oare ati uitat ca anul trecut pe vremea asta Hamilton declara ca Rosberg facea mai multe pole-uri (apoi victoria de la Monaco si cadoul de la Silverstone) pt ca nu se impaca deloc cu franele masinii? ce a zis bai fratilor de il denigrati atat? e logic ca acum castiga datorita masinii (dar la fel a facut Alonso, Vettel mai recent si multi altii in trecut). nu e normal sa se bucure de succes acum? l-ati si uitat pe Vettel si ”bucuriile” lui din sezoanele trecute...
    3 1
  • Si motorul cu fuiorul...
    0 0
  • Mercedes e singura echipa mai din fata echipata cu motor Mercedes. Celelalte sunt in spatele RBR si Ferrari. Nu e doar motorul ...
    2 0
  • ai dreptate, mai conteaza si "componenta" din fata volanului
    1 0
  • EI,ei motorasul ala al lor nu e chiar ca al celor de la FI sau Wiliams,bag mina in foc pt asta.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru