Hamilton dezvăluie secretul performanţelor din calificări: "Atac mai puţin"

de Daniel Popescu
Joi, 03.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton explică cele 10 pole position-uri obţinute în acest sezon prin faptul că a atacat mai puţin în calificări comparativ cu anul trecut.

Esential 10 este numarul pole position-urilor obtinute de Lewis Hamilton in sezonul 2015
1 este numarul curselor in care Nico Rosberg a plecat de pe prima pozitie a grilei de start in 2015
Lewis Hamilton a impresionat în acest sezon prin prestaţiile din sesiunile de calificări, întrucât a obţinut 10 pole position-uri în primele 11 etape, în timp ce coechipierul său Nico Rosberg a plecat o singură dată din pole position.

Performanţele vin după ce anul trecut Rosberg reuşea să se impună cu 12-7 în calificări, însă britanicul a dezvăluit că a efectuat mici schimbări de strategie şi că acum atacă mai puţin.

"Întotdeauna faci ajustări şi încerci să îmbunătăţeşti. Nu se termină niciodată. Întotdeauna voi pilota bine, dar trebuie să lucrezi la asta. În acest an este vorba despre o mică schimbare în calificări care a funcţionat. Nu este ca şi cum eram un pilot dezastruos în calificări. Întotdeauna am fost rapid în calificări, dar pe atunci atacam mai mult", a declarat el pentru publicaţia Autosport.

În plus, Hamilton consideră că progresele înregistrate în acest an se datorează şi tensiunilor mai mici din cadrul echipei, atât în ceea ce priveşte fiabilitatea monopostului, cât şi relaţia sa cu Rosberg.

"După câştigarea titlului s-a eliberat multă tensiune, în specal după mulţi ani în care nu am câştigat titlul.

Anul trecut a fost dificil. Am fost un pic ghinionist cu unele scenarii. Din punct de vedere mental a fost un an provocator. Anul acesta m-am putut bucura de pilotaj şi asta m-a făcut mai bun. Nu mai simt acea intensitate în weekendurile de cursă, nu simt nicio presiune. Ştiu mai mult ca oricând de ce sunt capabil", a adăugat el.

Comentariu: mai prudent nu înseamnă mai lent

Hamilton atacă suficient de mult pentru a obţine un timp competitiv fără să rişte comiterea unei erori de pilotaj şi se concentrează exclusiv la turul respectiv.


La prima vedere, afirmaţiile lui Hamilton pot fi catalogate drept ironice: pentru un pilot, este esenţial să atace pentru a obţine un timp cât mai bun. Până la urmă, calificările sunt câştigate întotdeauna de pilotul care se dovedeşte a fi cel mai rapid, nu de cel mai prudent dintre ei.

În realitate, Hamilton se referă probabil la alte noţiuni ale atacului: atacă suficient de mult pentru a obţine un timp competitiv fără să rişte comiterea unei erori de pilotaj şi se concentrează exclusiv la turul respectiv.

Acest lucru devine evident dacă îl introducem în context pe Rosberg: de multe ori s-a întâmplat ca germanul să iasă al doilea pe circuit în Q3 şi să fie astfel sub presiunea de a bate timpul coechipierului său.

Prin urmare, a forţat şi, în unele cazuri, a greşit: în Bahrain s-a gândit prea mult la strategia pentru cursă, în Canada a schimbat setările între cele două ieşiri pe circuit din Q3, iar în Austria a pierdut controlul volanului în ultimul viraj.

Hamilton nu a fost nici el perfect (a comis o eroare în Canada), însă a avut nervii mai tari şi gândirea potrivită pentru ieşi învingător în 10 ocazii din 11.

Via Autosport

Comentarii (9)

  • serban
    Atacă mai puțin, sau este "atacat" mai puțin ? Văzând cum decurg treburile la Merc, varianta cu favorizarea devine din ce în ce mai plauzibilă ! Pentru că oricât și-ar fi îmbunătățit el prestația în calificări, paranteză, ciudată îmbunătațire, prin reducerea agresivității acolo unde ar trebui să fie cel mai agresiv cu putință, chiar nu cred că este posibilă "pe bune" o trecere de la dominația categorică a lui Rosberg de anul trecut, la dominația totală a lui Hamilton, la nici un an distanță !
    5 12
  • @serban...Is curios ce sezon ai vazut tu anul trecut de vorbesti de dominarea lui Rosberg. Calificarile inseamna nimic daca nu aduci masina pri primul loc acasa la finalul cursei. Sa nu mai pomenim de faptul ca nu a castigat nici un duel direct cu Ham tot sezonul...
    10 4
  • daca calculam in cate curse a avut ghinion si probleme tehnice sau erori de strategie anul trecut in calificari (Monaco... steagurile galbene provocate de Rosberg, Marea Britanie... renuntarea la ultimul tur, Germania... cedarea franelor in calificari si lovirea glisierelor, Ungaria... incendiul din calificari) ne dam seama ca Hamilton ar fi obtinut mai multe pole-uri. Daca calculam si si greselile personale din ultimul tur al calificarilor (dupa ce dominase antrenamentele si prima parte a calificarilor) cum ar fi Bahrain sau Canada ne dam seama ca Hamilton ar fi fost inaintea lui Rosberg si anul trecut... STATISTICA nu spune totul decat uneori!

    Ce a vrut sa spuna Hamilton cu faptul ca ataca mai putin? Orice specialist stie ca in general pilotii brutali cu masina obtin timpi mai lenti decat ceilati... stilul lin uneori este mai portivit... Hamilton merge tare dar in limita sigurantei... este exact ca atunci cand mergem noi cu masina pe un drum foarte virajat si fortam nota... masina va deveni cand subviratoare, cand supraviratoare si ne dam seama ca strivim degeaba acceleratia si frana... deducem asta si din faptul ca vedem in oglinzile retrovizoare, lipita in spatele nostru o masina pe care o depasisem anterior pe o portiune dreapta
    14 4
  • GrosJan
    smoother is better
    1 3
  • @dany....ai nota 10 !!!
    5 4
  • serban
    @Kyro Articolul este despre calificări și nu despre cursă, iar eu am văzut exact sezonul 2014, când Rosberg a avut mai multe poluri. Și eu am vorbit tot despre poluri.
    @dany Dacă tot calculezi la sânge problemele lui Hamilton, fii corect și fă același lucru și cu cele ale lui Rosberg. Cât privește polologhia cu atacatul mai puțin, dar mai sigur, mă îndoiesc foarte tare că există un singur specialist care să aprobe ce spui tu. Poate doar "specialiștii" de pe site-ul ăsta ... Dar da, dacă te referi la cursă, la 50-60-70 de ture, ai dreptate, un pilot fluent va termina mereu înaintea unuia brutal. Dar nu pe un singur tur !!! Mai ții minte pilotajele lui Villeneuve, Senna, sau Mansell în calificări ? Dacă nu, privește și spune-mi care era pilot fluent ... însă, în cazul în care îl consideri pe Hamilton la nivelul unuia din cei trei, îmi cer scuze și îmi retrag replica.
    2 5
  • GrosJan
    @dany,

    Habar nu au soferii obisnuiti unde e limita masinii personale. Ca iti mai scartaie rotile ... haha. Mersul la limita cu o masina (in special de curse) e ca mersul pe gheata. Cand un sofer ajunge acolo de obicei pierde controlul pentru ca este surprins de ceva cu care nu a mai avut de-a face. Sa nu intelegeti gresit, pneul nu aluneca de fapt dar asa se simte, e la limita aderentei. Cand esti acolo nu mai ai cum sa recuperezi masina daca ai gresit. Cand o poti recupera inseamna ca inca mai exista ceva aderenta sa poti face asta, adica esti sub limita. Aaa, pai GrosJane si pilotii versati fac uneori corectii .... Dap, nici ei nu sunt permanent la limita ci imediat sub ea. De asta o afirmatie precum "mers peste limita" e o stupizenie. Pilotii buni au nevoie de putina aderenta ramasa ca sa recupereze masina. Un sofer obisnuit nu a dezvoltat abilitatea sa faca asta.
    1 2
  • @ serban

    ai dreptate, in Austria fara steagurile galbene provocate de Hamilton unul din cei doi piloti Mercedes facea pole... (nu Massa)

    sigur ca Hamilton nu e la nivelul lui Senna (dar nu departe de el)... despre Villeneuve (Gilles) nu stiu ce sa zic... ca si Stefan Bellof nu a avut sansa sa confirme (cu o masina foarte buna sigur ar fi luat 3-5 titluri)... insa a spune ca Mansell a fost superior lui Hamilton e o exegerare (am fost fan Mansell dar cu toate astea il vad pe Hamilton net superior)

    PS Rosberg a facut anul trecut 11 pole-uri fara sa fi pilotat agresiv in calificari... pur si simplu pe partea de setup aproape oricine recunoaste ca e superior lui hamilton... Rosberg seta mai bine masina (nu avea o viteza pura superioara) si de aici pole-urile... de ce anul asta nu-i mai iese? Hamilton a dat un posibil raspuns... altul ar fi ca Hamilton are confortul psihic necesar performantei... altul ar fi bafta lui Lewis care nu a mai gresit... asa a fost sa fie etc. (iar ca sa iti fac pe plac se pare ca in Belgia Hamilton a facut pole cu setarile lui Rosberg... desi erau setarile lui Nico ele s-au potrivit de minune stilului de pilotaj al lui Ham)
    1 0
  • @gros jan

    majoritatea dintre noi conducem masini cu tractiune fata (mai putini cu propulsie). de acord cu ce spui, mai ales in ceea ce priveste supravirarea. (desi pe gheata, zapada sau daca intri tare... tare nu la limita, intr-un viraj in care este nisip imprastiat pe asfalt, o poti simti bine)... in ceea ce priveste ruliul insa nu sunt de acord deloc cu tine. trebuie sa fii genul de sofer care ajunge transpirat si bolnav la destinatie dupa 100 km rulati ca sa nu simti subvirarea la o masina cu care ataci agresiv un viraj...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru