Hamilton: "Depăşirea lui Rosberg a fost ca la carte"

de Daniel Popescu
Luni, 06.10.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton că a efectuat ca la carte depăşirea asupra coechipierului său Nico Rosberg în urma căreia a câştigat cursa de la Suzuka.

Esential 8 victorii a obtinut Lewis Hamilton in sezonul 2014 al Formulei 1
10 puncte este avansul lui Lewis Hamilton in fruntea clasamentului general
8 este numarul curselor din sezonul 2014 in care Nico Rosberg a ocupat locul doi
Lewis Hamilton a obţinut duminică a opta victorie a sezonului şi şi-a conslidat poziţia de lider în clasamentul general cu numai patru etape înainte de final. Britanicul a plecat de pe poziţia a doua a grilei de start, însă a reuşit să-l depăşească pe coechipierul său Nico Rosberg în turul 29 în primul viraj al circuitului de la Suzuka.

El afirmă că depăşirea a fost una de manual şi s-a declarat surprins de ritmul de cursă pe care l-a avut în acel stadiu al cursei. "Depăşirea lui Rosberg a părut să fie ca la carte. Am fost cu adevărat surprins de cât de aproape am fost capabil să-l urmăresc pe Rosberg.

Am avut un ritm grozav", a declarat el.

De altfel, Rosberg a admis la finalul cursei că Hamilton a fost mai rapid decât el şi a acuzat probleme de supravirare pentru monopostul Mercedes.

"Hamilton a făcut o treabă mai bună şi merită victoria. Cu locul doi am limitat daunele. Am pierdut şapte puncte, dar se putea şi mai rău. Cu siguranţă nu am fost mulţumit de stabilitate, dar am avut cam aceleaşi setări. Probabil că şi Hamilton a suferit de supravirare. Nu-mi place că monopostul să fie supravirator şi cred că m-am chinuit un pic mai mult din cauza asta", a precizat germanul.

Marele Premiu al Japoniei a fost afectat de ploaie şi a început sub Safety Car înainte de apariţia steagurilor roşii după numai două tururi. Hamilton susţine însă că situaţia de pe circuit a fost acceptabilă din punct de vedere al pilotajului, chiar dacă admite că este dificil să concurezi în astfel de condiţii meteo.

"Condiţiile nu au fost chiar atât de rele. Am avut curse mult mai dificile din punct de vedere al acvaplanării.

Ploaia a început tare şi a devenit atât de intensă încât au oprit cursă, dar apoi am revenit şi a fost bine. Am stat un pic prea mult în spatele Safety Car-ului. Spre final a început să plouă ceva mai tare, dar asta nu a cauzat probleme specifice. Dar este uşor să pierzi temperatura pneurilor dacă încetineşti, iar atunci este foarte, foarte dificil", a adăugat el.

Via SkySports, Autosport

Comentarii (12)

  • Se stie ca Hamilton si Vettel sunt cei mai buni piloti pe ploaie, Rosberg sa nu se mai planga de supravirare ca Hamilton a riscat toata cursa si a pilotat in aceleasi conditii, chiar a rupt aderenta la dezactivara drs iesind usor in decor datorita subvirarii inainte de curba, rosberg doar a stat la cutie sa nu comita vreo greseala, daca nu se oprea cursa nu cred ca termina pe 2. As vrea sa vad ca piloteaza barbateste in conditii extreme, se vede ca numai este informat de la boxe cum si mai ales unde sa isi creeze avantaj.
    28 5
  • Pai daca lui Rosberg nu-i place monopost supravirator,de ce ia setarile lui Hamilton? Pentru stilul sau de pilotaj ar trebui sa-si faca propriile setari,dar nu sa le copie pe ale coechipierului.
    27 4
  • Pikachu F1
    Rosberg nu spune ca a luat setarile lui Hamilton, de fapt spune ca au avut cam aceleasi setari. Evident, ma indoiesc ca o foarte mare parte a celor ce posteaza aici inteleg cam ce inseamna acele setari. Rosberg a avut monopostul supravirator doar dupa ce a schimbat pneurile, nu inainte. Dupa primul schimb a pierdut constant timp comparativ cu Hamilton, de ce, doar echipa Mercedes stie si ei, evident. Oricum este a treia cursa in care dupa 20-30 de ture, Rosberg incepe sa aiba probleme la masina si ceva nu mai merge cum trebuie.

    N-ar fi rau ca cei care posteaza pe aici sa se informeze inainte un pic inante de a posta, i-ar ajuta sa inteleaga mai bine si partea tehnica a Formulei 1, doar nu se uita doar la primul tur si la ultimele cinci ture, sper.
    8 10
  • F1 din 1990
    @Pikachu F1 Pentru ca Nicusor NU STIE sa faca setarile la masina, la fel a fost si la Monza cum a trecut pe harduri, s-a terminat, la fel si acum, a trecut pe intermediare, masina s-a comportat diferit. A luat setarile lui Hamilton si nu prea s-au potrivit pe un circuit tehnic. Asta e viata, nu poti sa le ai pe toate, ala e locul lui, locul 2, i-a dat Hamilton 11 secunde, enorm, cu acelasi material de concurs. Restul e can can.
    20 8
  • Pikachu F1
    @F1 din 1990: Daca este can can, de ce ai mai postat? Si ce setari face "Nicusor" la masina? Nici macar nu stii despre ce vorbesti, de aia o dai cu can can-ul atata.
    7 7
  • daniel
    Domn "profesor" Pikachu
    Esti intr-o mica/mare eroare. Si in primul stint Lewis era capabil sa-l ajunga din urma pe Rosberg, nu doar dupa primele schimburi.
    Ca era sau nu monopostul lui Nico cu probleme la setari ... greu de spus. Si oricum ar trebui sa compari cu problemele pe care eventual le-ar fi putut avea si Lewis. Daca nu e plinge nu inseamna ca totul este perfect! In cursa Lewis a avut un ritm mai bun decit Nico. Aici s-a facut diferenta intre castigator si invins.
    pt. xyz
    Sint mai multi piloti foarte buni pe ploaie. Mai e Alonso, Perez, Button chiar.
    14 2
  • Dragon
    Da sunt mai multi piloti buni pe ploaie dar nu la nivelul lui Hamilton si Vettel !!!
    12 4
  • F1 din 1990
    @Pikachu F1, PAI exista setari pe care le poate face Nicusor - pilotul, de pe volanul "magic" - pentru ambreaj, pentru optimizarea amestecului de combustibil cu aer, pentru cuplul motorului, pentru diferential, pentru ERS si dupa cum bine ai vazut cand a schimbat a doua oara pneurile i s-a umblat la aripa fata pe care daca o lasi mai jos ai mai multa apasare aerodinamica pe puntea fata (se incarca mai mult puntea din fata) si atunci masina devine supraviratoare cum se plangea el. (o masina cu aspect supravirator va avea o tendinta naturala de a vira, deci este necesara negocierea curbei cu un unghi de viraj mai redus comparativ cu un automobil presupus neutru. Si atunci intervine pilotul care solicicta mecanicilor modificarea anumitor setari. Restul e can can - a m vrrut sa spun ca ar trebui sa fim realisti si nu-i mai cautam alte scuze lui Rosberg!
    8 3
  • mimi de la aprozar
    lauda-ma gura ca ti-oi da friptura :)) asta e hamilton,
    daca castiga e numa gura de el, daca pierde la fel dar nu se mai lauda ci cauta vinovati,
    ce sa zic? multi cunoscatori pe aici :)
    4 11
  • Pikachu F1
    @Daniel: Sunt multe erori dar nu toti isi dau seama. In primul stint Hamilton era capabil sa-l ajung dar nu s-a intamplat asta. Eu nu am spus ca erau probleme de setari, am spus ca dupa primul schimba masina lui Rosberg a mers mai slab. De ce a mers mai slab, doar el stie si echipa tehnica Mercedes. Dupa primul schimb, masina lui Rosberg nu mai lua cum trebuie curbele, aia a fost problema, de aia tot pierdea timp. Iar in cursa, Rosberg si Hamilton s-au descurcat foarte bine, desi surpriza a fost din partea celor de la Red Bull, daca este sa fiu corect.

    @F1 din 1990: Eu nu am cautat scuze pentru nimeni. N-am nici o treaba cu Rosberg, dar decat prostiile spuse de altii (gen can can), am spus pur si simplu ca dupa primul schimb, masina lui Rosberg a avut un comportament diferit. Si despre setarile alea de pe volan, stii cumva ce setari a facut Rosberg si ce setari a avut Hamilton, eu zic ca nu asa ca nu vad rostul. Ciudat este ca atunci cand are Hamilton probleme, esti primul care comenteaza cu comentarii foarte can can-iste, ciudat... nu-i asa? Lui Hamilton ii cauti scuze dar cand altcineva are o alta parere.. ah sa fim realisti :). Scuze dar Hamilton a castigat cursa, s-a descurcat mai bine ca Rosberg, dar stia ca Rosberg are probleme. S-a prins si singurel ca Rosberg pierde timp constant, l-a depasit si dupa aia comentarii ca "a fost o depasire ca la carte". Comentariile de genul asta ii strica respectul, nu altceva.

    P.S. Verifica si tu ce ai scris acolo, despre apasarea aerodinamica, nu comentez ca sa nu te superi dupa aia si sa incepi cu jignirile. Ca fapt divers, este invers decat ai scris tu, in realitate.
    6 3
  • F1 din 1990
    @Pikachu F1 Nu ma supar, si nu cred ca am jignit pe cineva, aici discutam despre formula 1, fiecare are o parere a lui si nu rebuie sa ne jignim daca nu suntem de acord cu ce posteaza unul dintre noi.
    2 0
  • PikachuF1 cu cat scrii mai mult, cu atat te pierzi in amanunte , fii pertinent si spune ca pentru tine Rosberg este mai bun decat Hamilton si neamtul este lucrat de echipa. E chiar asa greu? ...cat despre depasirea ca la carte, face aluzie ca rosberg ia spart pneul nefiind in stare sa-l depaseasca cu un monopost mai rapid in belgia, e chiar atat de greu sa intelegi?
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru