La conferinţa de presă care a urmat cursei, pilotul echipei Mercedes a explicat că decizia a fost luată ca urmare a faptului că a crezut că Nico Rosberg şi Sebastian Vettel vor intra la rândul lor la boxe. În plus, britanicul afirmă că decizia a fost una colectivă, întrucât şi el şi-a dorit schimbarea pneurilor.
"Am văzut pe un ecran că mecanicii erau afară şi am crezut că Rosberg a intrat la boxe. Echipa mi-a spus să rămân pe circuit, eu am spus că temperatura pneurilor va scădea şi am considerat că rivalii vor fi pe supersoft în timp ce eu erau cu pneurile mai dure. Aşa că mi-au spus să opresc la boxe. Am intrat plin de încredere că ceilalţi vor face la fel.
A fost o decizie colectivă între noi toţi", a declarat el.Mercedes: "Am calculat greşit şi i-am ruinat cursa lui Hamilton"
Oficialii Mercedes şi-au asumat însă întreaga răspundere pentru decizia de a-l chema pe Hamilton la boxe. Directorul de motorsport Toto Wolff a explicat că decizia a fost luată după un calcul greşit care le-a arătat inginerilor că Hamilton poate reveni de la boxe tot pe prima poziţie. Oficialii nu au luat însă în calcul faptul că diferenţa iniţială se micşorase semnfiicativ după intrarea Safety Car-ului pe pistă."Am avut o problemă cu matematica. Am crezut că ne permitem un pitstop pentru a-l proteja împotriva lui Vettel. Din cauza greşelii nostre, Hamilton a pierdut cursa. Am crezut că diferenţa este diferită de cea reală. Apoi ne-a spus că temperatura în pneuri a scăzut şi că nu mai are aderentă.
O judecată complet greşită. I-am ruinat cursa", a explicat austriacul.Hamilton rămâne liderul clasamentului general şi după cursă de la Monaco încheiată pe locul trei, însă avansul său în faţa lui Rosberg s-a redus la numai 10 puncte.
O sa fie o ruptura mare in echipa si mai in gluma mai in serios el o sa fie oaia neagra.
Indiferent ce zice echipa pilotul are ultimul cuvant in decizia de a intra sau nu la boxe. Si el a facut-a. Admir fair - play-ul: decizia a fost colectiva.
@lcr
1. Toto Wolff nu e pe pitwall, nu el ia deciziile de strategie.
2. In Malaysia au fost dezavantajati ambii piloti Mercedes, nu mi-e clar de ce o bagi "contra Hamilton".
3. In sezonul trecut, in ultima cursa unde s-a decis campionatul, s-a stricat masina lui Rosberg. Daca se intampla invers, Rosberg era campion. Daca Mercedes chiar voia sa-l avantajeze pe Rosberg, nu crezi ca ala era momentul oportun?
4. Continuand logica (care nu pare sa fie punctul tau forte), daca Mercedes ar vrea sa-l avantajeze pe Rosberg, crezi ca n-ar gasi o metoda mai subtila decat o greseala d-asta de neam prost care sa umple toate ziarele pentru urmatoarea saptamana? Crezi ca le era greu sa faca masina sa mearga UN PIC mai incet in calificari?
5. Nu mai fiti ridicoli. Inteleg ca sunteti fani Hamilton si genul asta de lucruri va frustreaza, dar ganditi putin inainte sa vorbiti, oamenii astia concureaza pe niste prototipuri iar in situatii ca cea de ieri au cateva secunde pentru a lua o decizie cruciala. In cazul de ieri, nu au tinut cont de faptul ca pe Hamilton il va agata SC-ul si-l va mai incetini putin, lucru care l-a costat vreo 3 secunde si a fost decisiv. Este un domeniu foarte competitiv si cu presiuni f mari, shit happens, aia e. Nu baga nimeni sute de milioane in dezvoltare, in salarii piloti si asa mai departe ca apoi sa se saboteze singura, ce dracu e cu voi?!
2.rosberg a fost dezavantajat doar in Malaysia comparativ la Hamilton a fost a 3 oara anul asta
3-4.Abandonul lui rosberg de la Abu Dhabi n-a fost planificat de echipa si chiar daca castiga neamtul cursa tot nu iesea campion.Numai cei din interiorul echipei stiu ce se intampla acolo dar au fost prea multe erori ciudate si inexplicabile la acest nivel impotriva ambilor piloti si facand un bilant Lewis a fost mai dezavantajat.
5.Mercedes nu au nici o scuza asa cum Ferrari si RB i-au mereu decizile corecte si nemtii trebuie sa o faca indiferent de presiune ca doar pentru asta au fost angajati si poti accepta o greseala dar cand acestea sunt in lant este clar ca exista o problema cu inteligenta angajatilor
P.S. Nu ca ar conta, dar ce-am zis eu de abu dhabi este ca daca se strica masina lui hamilton in loc de masina lui rosberg, iesea rosberg campion. Deci acolo a fost un noroc mult mai mare decat sa ne luam acum ca hamilton a avut o intarziere de 5 secunde la un schimb, come on.....
Inainte de Abu Dhabi Hamilton era lider si iesea campion si cu locul 2 in cursa indiferent de ce facea nico deci nu a iesit campion pt. ca rosberg a abandonat ci pt. ca a fost mai bun.Daca se strica masina lui Hamilton la Abu Dhabi nu crezi ca era prea suspect.
Intre a spune ca mercedes il favorizeaza pe rosberg si ca in defavoarea lui Hamilton s-a gresit mai mult e o mare diferenta sa stii asa ca nu interpreta gresit cum ca as vedea un complot
Articolul de aici este nu doar incomplet, ci si gresit.
Treaba a fost asa:
1. Vettel avea suficient timp pana la locul 4 incat putea sa intre, sa puna supersoft-uri si sa iasa inapoi tot pe 3.
2. Hamilton a zis prin radio ca e ingrijorat ca gumele soft se vor raci f rau si-i va fi f greu sa le mai incalzeasca dupa SC.
3. Hamilton avea suficient timp pana la Rosberg ca sa poata schimba si sa iasa tot in fata.
Bazat pe 1-3, au luat decizia sa schimbe pentru a se asigura ca nu le face Vettel vreo surpriza (desi sa fi trecut de Rosberg era deja greu, sa ajunga pana la Hamilton era destul de SF da' ma rog, au considerat ca au un free pitstop). Problema a fost ca nu au luat in calcul si punctul 4 Si anume ca SC-ul l-a agatat pe Hamilton cu cateva sute de metri inainte de a intra la pit-uri, ca atare a pierdut vreo 3 secunde. Combinat cu faptul ca Monaco e singurul circuit unde n-au GPS, n-au stiut ca gap-ul pana la Rosberg nu mai e cat credeau ei si uite asa s-au ars. Nu a fost nimic intentionat.
Cand au avut in cursa trecuta o strategie super ok si l-au sarit pe Vettel, n-a mai zis nimeni nimic de echipa, a fost meritul lui Hamilton. Acum cand aceeasi oameni au gresit, e vina lor. Din punctul asta de vedere Hamilton a fost f ok in interviurile de pe podium, "we win together, we lose together". Nu poti cand castigi sa fie doar meritul pilotului si cand pierzi sa fie doar vina echipei sau a masinii. E un sport de echipa. In mod egal, cand pilotul greseste si face accident, nu vine echipa sa-l spurce ca le-a distrus munca de saptamani intregi.
La aparitia SC Lewis avea un avans de aprox 21-22 secunde.
Cred ca au calculat ca sub SC vor reduce viteza si Lewis are timp sa schimbe si sa iese in fata lui Rosberg. Ideea este ca nu s-a luat deloc piciorul de pe acceleratie in acest timp cat Lewis era la boxe....asta cred ca nu a prevazut Mercedes.
Victoria a fost pierduta din vina strategiei gresite iar ce-ai scris tu sunt doar detalii care nu mai necesita analizate si cred ca esti deacord si tu ca alta echipa ar fi luat alta decizie.
Ai dreptate ca este un sport de echipa dar nu sunt deloc placute momentele cand pilotii pierd rezultate importante din cauza echipei.Nici pt. cei de la Lotus nu cred ca-i placut sa vada cum Maldonado isi bate joc de munca lor.
Formula 1 numai are piloti buni asta e adevarul.
https://www.youtube.com/watch?v=4nY6GBXjGIw
De depasit se poate depasi, conteaza doar cum.