După ce miercuri Fernando Alonso a fost singurul pilot care a parcurs tururi cronometrate ca urmare a ninsorii și a temperaturilor scăzute, echipele au profitat la maxim de cele 13-15 grade de joi pentru a recupera terenul pierdut.
Lewis Hamilton a stabilit timpul de referință după ce a fost cronometrat cu 1:19.333 la capătul a 69 de tururi parcurse și a fost urmat de Stoffel Vandoorne de la McLaren, care a utilizat noile pneuri hypersoft pentru a se poziționa la numai o jumătate de secundă în spatele său.
Sebastian Vettel a utilizat pneuri soft pentru a încheia sesiunea pe locul 3, iar pilotul Scuderiei Ferrari și-a exprimat deja o opinie clară cu privire la favoriții noului sezon. "Cred că Mercedes este favorită în acest an, așa că, dacă putem fi aproape, mai aproape decât anul trecut, va fi grozav. Dar este un an lung", a declarat germanul.
Kevin Magnussen a poziționat Haas pe locul 4 cu pneuri supersoft, în timp ce Fernando Alonso a terminat pe poziția a cincea.
McLaren a evitat defecțiunile tehnice în ultima zi, însă nu același lucru se poate spune despre Red Bull. Max Verstappen a petrecut cea mai mare parte a dimineții în garaj, iar după-amiază a ieșit în decor în virajul 12 și nu a mai revenit pe circuit. În total, olandezul a parcurs doar 35 de tururi.A doua sesiune de teste de la Barcelona va avea loc în perioada 6-9 martie.
Via Reuters
Alonsistii cum primesc situatia. E Hamilton favorizat? E multiplu campion de care Alonso se fereste. Cum le rezolva timpul pe toate ...
https://www.motorsport.com/f1/news/barcelona-test-day-four-hamilton-nquickest-1010254/?tp%5B0%5D=10&s=1
https://www.motorsport.com/f1/news/barcelona-first-test-round-up-1010593/
Citeam pe un site ca nici-o trecere a masinilor printr-un anumit sector nu era la fel, adica de la tur la tur se forta pe anumite sectoare si se slabea ritmul pe altele.
Asa ca toti s-au ferit sa arate ceea ce pot cu adevarat.
Surpriza placuta este Honda, dar acum depinde ce anume au testat: doar fiabilitate sau si combinat cu ceva performanta !
....TR Honda nu afost cu 3 secunde in spate la general, asta doar in a 4-a zi: luand in considerare cei mai buni timpi pe toata saptamana a avut 2 secunde in spate.
intrebarea este ce si cum au testat pentru ca performanta mai slaba nu este data numai de o putere mai slaba a motorului ( ma rog, a unitatii propulsoare , mai corect, pt, ca sunt vreo 4 componente), ci si cum au fortat din gume pe viraje; daca ne uitam pe vitezele maxime pe linia dreapta sunt deasupra masinilor echipate cu motoare Renault, ceea ce ne duce cu gandul la faptul ca Honda s-a axat pe fiabilitate si viteza pe linia dreapta ( unde a suferit enorm in ultimii 3 ani) si nu i-a interesat ( pe moment) celelalte aspecte
ps: Eram sigur ca repara astia motorul Honda de indata ce nu il mai utilizeaza Alonso. Niste rai, ce sa mai ...
Parerea mea e ca incurca vederea. Acum nu se observa dar stati sa vedeti cand urmaresti o masina. Pe franare la capatul unei lungi linii drepte masina din fata poate fi chiar mascata complet. Este suficient de departata ca sa fie mica si mascata, dar suficient de aproape sa fie periculos pe franare. Aici e vorba de o camera pe casca pilotului, vezi acelasi lucru, cum intoarce capul, etc. Am incercat in simulator unde nu poti intoarce capul (daca nu ai nush ce gen de ochelari). Acum pot spune ca nu e mare diferenta. Pot pilotii sa gestioneze asta? Un mare DA. Totusi nu vor fi complet excluse situatiile periculoase din cauza lui Halo.
ps: si TV cam arata ciudat.
https://www.youtube.com/watch?v=oNyHrW7FPAw
Asa cum a fost era RedBull( in conditiile in care era Ferrari cu Alonso in varf de cariera si McLaren cu Hamilton) cu 4 campionate succesive, asa este acum Mercedes in era V6 hybrid: bate tot , aproape oricand de zici ca restul echipelor au retarduri mintale de nu pot sa construiasca niste masini competitive.
Sunt curios cine va fi anul asta: au fost 4 ani pt. RedBull, apoi 4 ani pt. Mercedes,, si apoi cine.....?
Eu zic ca anul asta tot Mercedes va fi in fata, dar omul ala de la comisia tehnica F1 venit la Renault nu e degeaba, in curand va veni o era Renault..., cel putin ca motorizare....
Ceea ce este imbucurator pt Hammy este ca timpul sau a fost facut in al optulea tur al unui stint destul de lungut, de 11 tuturi, in vreme ce turul cel mai bun a lui Vettel pe soft a fost facut intr-un stint ceva mai scurt, de doar 9 tururi. Deci fara benzina pentru inca 2 tururi Hammy mai putea scoate inca -300, si mergea la 1.19.0 pe medii.
James Allen la fel ca alti ziaristi din motorsport au fost evident in Spania pe circuit. Uitati ce spune, nu cred ca inventa numarul de tururi sau sa adauge sau sa scada din moment ce este publicat pe site-ul sau www.jamesallenonf1.com, imediat s-ar decredibiliza singur pt ca ar fi fost prins cu minciuna de cei de la Sky, Autosport, care au avut si ei oameni pe circuit: Hamilton set the time on lap eight of an 11 lap run on mediums, so not in any way a performance run. In contrast Vandoorne’s second place time of 1m 19.8 was set on the first lap of a four lap run on hypersofts. Vettel set his 1m20.2 on the eighth lap of a nine lap run on softs
Legat de Hamilton si Vettel, sunt piloti foarte buni, s-a vazut si in competiile suport ce au castigat fiecare, nu mai bateti campii atat cu campionul de carton, bla, bla, nici eu nu l-am suportat in perioada Rbr si nici acum nu il simpatizez dar daca Mercedes nu avea motorul acesta performant, Hamilton ramanea cu 1 singur titlu, maxim 2. Restul se zbat sa ajunga din urma Mercedes.
Legat de finaluri de sezon, pai ce final de sezon cand Mercedes cand forteaza, este mai rapid cu cel putin jumatate de secunda pe tur... ce vrei sa faca? Iarasi il ridicati in slavi pe ALonso, pai oameni buni, atunci masinile erau altele, cat de cat egale, in 2013 cand Rbr a dominat copios, unde era Alonso, final de sezon cu 9 curse dinainte asa ca nu mai au rost discutiile. Motorul, monopostul, pilotul sa fie mai bun si gata titlul.
PS Sunt abonat nextgen