După o așteptare destul de lungă, Formula 1 s-a întors, iar prima cursă a sezonului 2021 a fost găzduită de circuitul Sakhir din Bahrain. Lewis Hamilton a început noul sezon cu o victorie, dar nu i-a fost deloc simplu în contextul în care Red Bull Racing pare mai pregătită ca oricând să lupte pentru titlul de campion la constructori.
START CU EMOȚII PENTRU PEREZ ȘI PILOȚII ECHIPEI HAAS
Cursa a început cu emoții pentru Sergio Perez (trecut acum la Red Bull Racing). Pilotul mexican a rămas fără propulsie chiar în turul de formare, din cauza electronicii mașinii. În cele din urmă, monopostul a repornit și Perez a luat startul de pe linia boxelor.
La stingerea semaforului, Max Verstappen a profitat de prima poziție câștigată în calificări și a reușit să își mențină poziția în fața lui Lewis Hamilton.
După doar câteva viraje, Nikita Mazepin, pilotul celor de la Haas, a lovit glisierele. Safety car-ul a intrat pe circuit, dar nu înainte ca Charles Leclerc să treacă de Valtteri Bottas și Lando Norris de Daniel Ricciardo.
Sergio Perez a profitat de prezența mașinii de siguranță pe circuit și a intrat la boxe pentru a schimba pneurile. Cursa s-a reluat în turul 4, dar Gasly a intrat în coliziune cu Ricciardo și a fost arborat din nou steagul galben.
Mick Schumacher, la prima sa cursă în Formula 1, a ieșit în decor, ceea ce a declanșat un safety car virtual.După două tururi, piloții primesc steagul verde și Bottas recuperează poziția a treia de la Leclerc. În turul 7, Verstappen conduce cursa, urmat de Hamilton, Bottas, Leclerc, Norris, Ricciardo, Alonso, Stroll, Sainz și Giovinazzi.
UNDERCUT CU SUCCES PENTRU HAMILTON
Fernando Alonso, revenit după o pauză de trei ani în Marele Circ, a intrat la boxe pentru schimbul de pneuri în turul 12. Norris, Leclerc, Stroll și Giovinazzi îl urmează pe spaniol, iar Hamilton intră și el în turul 14, încercând un "undercut".
Strategia celor de la Mercedes-AMG Petronas pare că a funcționat, iar Verstappen pierde prima poziție în turul 18, o dată cu intrarea la boxe.
La jumătatea cursei, Hamilton intră pentru a doua oară la boxe, iar Verstappen preia conducerea. După o oprire dezastruoasă, Bottas pierde două poziții și revine în cursă pe locul 5.
În turul 34, Fernando Alonso a fost obligat să abandoneze din cauza unor defecțiuni apărute la sistemul de frânare al monopostului Alpine. Hamilton s-a apropiat de Verstappen și a revenit pe prima poziție în turul 40, atunci când pilotul olandez al celor de la Red Bull Racing a intrat la boxe.
Verstappen a ieșit la mai mult de 8 secunde în spatele lui Hamilton, dar este foarte determinat să câștige prima cursă a sezonului 2021, așă că pornește în urmărirea septuplului campion mondial.
În turul 45, Safety Car-ul era cât pe ce să intre pe circuit în urma unui contact între Sebastian Vettel și Ocon.Cu șase tururi rămase, lupta pentru prima poziție este mai aprinsă ca oricând. Verstappen s-a apropiat la o secundă de Hamilton și în turul 53 a încercat să depășească, dar a fost nevoit să cedeze prima poziție după ce a ieșit în afara limitelor circuitului. Pe final, pilotul olandez s-a apropiat din nou de Hamilton, dar fără rezultat.
DUPĂ MAI MULTE DUELURI CU VERSTAPPEN, HAMILTON ARE CÂȘTIG DE CAUZĂ
Așadar, după 56 de tururi presărate cu dueluri spectaculoase și câteva abandonuri, Lewis Hamilton a câștigat prima etapă de Formula 1 din 2021. Britanicul a fost urmat pe podium de Max Verstappen și Valtteri Bottas.
Topul 10 a fost completat, pe rând, de Lando Norris, Sergio Perez, Charles Leclerc, Daniel Ricciardo, Carlos Sainz, Yuki Tsunoda (debut în Formula 1 și pentru japonez) și Lance Stroll.
Sau ca George R. s-ar descurca la fel de bine ?
Nu stiu cine ar putea rezista in fata lui Max avand si pneurile uzate in afara de Lewis.
Si totusi de ce Verstappen a renuntat la lupta?
Poti sa-ti raspunzi cu o intrebare: daca ieri il puneai pe sir intr-un haas, mai castiga cursa?
Nu are legatura cu hatereala, ci cu logica: Ham este un pilot bun, dar fara monopost construit pentru stilul lui si fara echipa, ar avea aceleasi performante ca...name it. Schumacher, Alonso si acum Vettel sunt cele mai bune exemple despre valoarea unui multiplu campion fara monopost si echipa de top.
adevaru' brut: jale mare la debut....
-Leclerc, inca eternul salvator al Ferrari, la un minut!!! distanta de *castigator* si, mai infricosator pentru subsemnatul, in urma consumatorului de fasole, cel care a demarat in prima sa cursa cu RBR taman de pe linia boxelor....
-Vettel, cu 5 puncte penalizare pe licenta dupa primul week-end cu Aston...
-Bottas, retinut la al doilea schimb de pneuri un interval de timp care-i permitea sa si cineze alaturi de Toto....
-Alonso, lipsit de tonusul unui razboi atat de mare...
despre coechipierul lui Bottas n-am ce sa zic, comisia tehnica a FIA trebuie sa explice dubla masura in luarea deciziilor, permisivitatea aratata monopostului cu nr 44 in mult prea multe momente de-a lungul anilor oferindu-mi toate argumentele pentru a adresa rivalilor Benz AMG Petronas o intrebare cat se poate de legitima:
cat aveti de gand sa mai continuati in astfel de conditii???
chiar tre' sa-i cautionezi si pe cei de la Maranello...
...sezonu-i inca la inceput iar modificarile regulamentare destul de stufoase pentru creaturi precum Binotto&Co....
incepand cu 2021, regulamentul gumelor nu mai este lax ca odinioara, echipele/pilotii nu-si mai pot alege cum doresc nr de compozitii ale pneurilor, Pirelli repartizeaza fiecarui pilot doar 2 perechi de harduri, numai 3 perechi de medii si *neinsemnatele* 8!!! perechi de softuri......
P.S. Binotto a promis ca nu o sa fie prezent la toate cursele din acest an deoarece este ocupat peste masura cu punerea la punct a monopostului pentru 2022.
Sper ca-i barbat, sa-si respecte promisiunea....
Din pacate Hamilton isi pastreaza statutul de cel mai protejat pilot de pe grila in ce priveste masurile luate de comisarii de cursa. Doar atunci cand are un avans linistit de vreo 50 puncte in clasament cineva indrazneste sa-l deranjeze cu sanctiuni.
Adevarul este ca cei de la butoane sunt protejati de regulament prin prostia lor. Au permis pilotilor sa depaseasca limita in virajul 4 cu exceptia depasirilor. Nu conteaza ca repetand acest gest, castigi 1-2 zecimi pe tur si repetand de 29 ori precum britanicul castigi in timpul cursei 3-6 secunde :) Asa inteleg ei fair-play. Si degeaba rolurile erau inversate, ar fi justificat ca a subvirat Hamilton si de asta a iesit larg si l-ar fi lasat sa scape, cum au facut de atatea ori in era Mercedes (Mexic 2016 taie grosolan prima sicana si isi pastreaza prima pozitie in cursa sau Canada 2016, "subvireaza" si il scoate pe Rosberg in afara circuitului in primul viraj care a pierdut vreo 5-10 pozitii in acel moment. Nici nu are rost sa aduc aminte de Germania 2018 cand a taiat linia continua la intrarea la boxe).
sigur, Benz ramane o echipa foarte flexibila si musai ca foarte reactiva la orice fel de schimbare in ultimii ani.....:-)))
doar ca strategia lor impecabila este generata in cursa de ieri si de tolerantza *excesiva* a FIA la trasa extrem de laxa, in totusi prea multe randuri, a monopostului 44 la iesirea din virajul 4....
unu-i stresul pe pneuri atat la franare cat si la reaccelerare (ante/post viraj) atunci cand iti strunesti monopostul in limitele circuitului intr-un viraj sau altul, cu totul altfel se prezinta situatia cu gestionarea gumelor cand ti se tolereaza traiectorii aflate mult prea departe de regulile stabilite inaintea fiecarui grand-prix, protocol care-ar trebui sa fie valabil pentru toti cei 20 de competitori si pe toata durata curselor.....
....cu atat mai pestilential izul acestei victorii pentru ocupantul monopostului nr 44 cu cat aceasta izbanda este prima dupa ce recent a fost innobilat de Regina..
Raspunsul la intrebarea ta este in comentariul meu. Cum pare ca ai probleme cu intelegerea unui text in limba romana, repet: istoria ne dovedeste ca, atunci cand pilotul nu are un monopost performant, construit pe stilul lui de pilotaj + o echipa profesionista, indiferent de numele pilotul ( deci inclusiv Max) si palmaresul acestuia ( nu-i cazul lui Max
Nu mai am favoriti printre piloti pentru simplul motiv ca acestia au fost transformati in niste gestionari ai mijlocului de transport, care piloteaza astfel incat sa nu consume benzina, sa nu uzeze pneul,sa aiba grija de motor ca i se imputa etc.
Practic, de multi ani F1 a devenit metrosexualul motorsportului: pensat, epilat, dat cu lac de unghii, doar-doar o atrage pe cineva!
https://youtu.be/Qkdhz_QNIa4
acesta-i discursul care sa faca cinste atat reperului pilotajului planetar dar si acolitiilor sai de la Brackley?!?
acesta-i modelul de urmat pentru noul val de piloti precum Mick, Mazepin, Tsunoda, Russel?!?
asta-i reactia potrivita a unui septuplu ajuns la 36 de ani dupa o victorie oferita cadou de partizanatul fatis al FIA la adresa Benz?!?
sunt pur si simplu siderat de palierul de insolenta atins de cei de la Benz, de dispretul lor profund la adresa regulilor de bun simt, n-as fi crezut ca-s in stare sa comita astfel de barbarii inca din prima cursa a sezonului 2021 si, cu atat mai iremisibil, dupa castigarea a 14 titluri mondiale consecutive....
Michael Masi, esentialul complice in ascunderea carentelor la axa spate pentru monopostul W12 !!!
Din discutiile celor de la blitzkrieg cu inegalabilul si innobilatul Ham, a reiesit mai tot timpul cum ca monopostul acestuia are probleme grave cu anvelopele spate, ceea ce s-a dovedit un fake news, pentru ca mai tot timpul s-a rulat cat se poate de safe si la limita distantei regulamentare dintre el si restul perdantilor. Evident ca prin asta au fortat taurul furios, M Verstappen, sa rupa lanturile inainte de vreme, iar incercarea lui maxima si unica dealtfel, de-al depasii pe marele impletit, s-a dovedit in zadar pentru simplul fapt ca ceea ce i se permite regelui, restului nu. In orice caz blitzkrieg poate gestiona foarte bine uzura anvelopelor fapt care face diferenta pe pista si la numarul mai mic de intrari la boxe. Una peste alta sunt sceptic in privinta sanselor de a tine piept ranjetului ascuns de dupa masca al lui T Wolf, mai ales ca din cate am inteles intentioneaza sa vina in Europa cu un alt monopost.
Btw, bine te revad Costele si anul acesta printre noi!
sunt placut surprins ca-n momentele astea foarte delicate pe care le traversam, cand Brackley & Toto par sa se identifice major, pana la contopire chiar, cu Phenian & dinastia Kim din perspectiva autocratiei pe care-o revarsa asiduu asupra fragililor oponenti sub toate formele/ aspectele, v-ati facut timp si pentru politeturi....cu care, recunosc, nu-s prea familiarizat pe AM-motorsport:-)))
....iar penultima dumitale afirmatie este musai generatoare de frisoane pentru orice consumator de F1 care-si doreste si macar o bruma de suspans in sezon, numai de W12-B n-aveam nevoie taman pe circuitul Enzo e Dino Ferrari...
....ma bazez pe inegalabilul randament al celor de la Brackley si identific Imola, banuiesc ca BenzF1 n-are de gand sa arunce pe circuite noul monopost in grand-prix-urile europene de la Spa sau poate de la Monza, pot sa certifice destui faptul ca Benz AMG Petronas habar n-are ce inseamna clementza si, cu atat mai ingrijorator, nici nu-mi lasa impresia ca-si doreste sa afle vreodata conotatia acestui cuvant....
avem macar permisiunea ta sa-i cerem demisia lui Masi?
.... dupa inca o forma certa de depravare a comisiei tehnice FIA in folosul BenzF1....
intr-o lume a F1 guvernata de predictibilitate regulamentara, un veritabil lacheu precum Michael Masi, nu doar ca trebuia demis la cateva ore dupa cursa de la Sakhir, musai ca se impunea sa imbratiseze postura de inculpat iar principalul cap de acuzare in ceea ce-l priveste: favorizarea repetata a unui impostor dovedit, ocupantul monopostului cu nr 44...
"We are getting the messages from race control.
So you will get a black-and-white flag next time, then 5 seconds."
....monopostul44 aflat de 29 de ori in afara T4 in primele 36 de tururi ale cursei!!!!
pai cu asa un *randament* in persiflarea rivalilor cum naiba sa nu castigi?!?...si timp pretios si, ulterior si cursa!
(in 29!!! de dati cand toata cursa din Bahrain insumeaza 56 de tururi)
asa mai zic si eu *amazing job* si *teamwork*....
....FIA + Benz AMG Petronas = amor