Marele Premiu al Braziliei a fost bulversat de mai multe rafale de ploaie, care au determinat numeroase accidente în pluton şi, implicit, numeroase întreruperi ale cursei prin Safety Car şi chiar steag roşu. Din aceste motive, cursa s-a întins pe mai bine de 3 ore, iar Mercedes a reuşit să se impună în ciuda performanţelor bune obţinute în aceste condiţii de rivalii de la Red Bull Racing.
O ploaie puternică a determinat amânarea începutului de cursă cu 10 minute, iar comisarii au decis ca startul să aibă loc sub Safety Car din motive de siguranţă. Acest lucru a permis o plecare fără probleme din grilă, cu Lewis Hamilton în faţa lui Nico Rosberg şi cu Kimi Raikkonen în faţa lui Max Verstappen, Sebastian Vettel şi Daniel Ricciardo.
Maşina de siguranţă a ieşit de pe traseu după turul 7, iar Verstappen l-a depăşit imediat pe Raikkonen pentru locul 3, în timp ce Vettel a derapat pe finalul turului 11 şi a pierdut timp preţios înainte de a intra la boxe pentru pneuri intermediare. Pilotul Scuderiei a pierdut însă timp şi la înlocuirea cauciucului stânga-spate, revenind pe circuit doar pe locul 19.
În aceeaşi zonă, Marcus Ericsson a pierdut controlul volanului două tururi mai târziu şi s-a izbit de zidurile de pe margini, rămânând blocat chiar pe drumul spre boxe. Safety Car-ul a intrat pe circuit, iar Verstappen şi Ricciardo au profitat de situaţie pentru a intra la boxe pentru pneuri intermediare şi au revenit pe locurile 4 şi 9.
La câteva secunde după ieşirea maşinii de siguranţă, Raikkonen a derapat pe linia dreaptă, a lovit zidurile de ambele părţi ale pistei, iar comisarii au decis suspendarea cursei în turul 20 prin steag roşu. După o lungă pauză, cursa a fost reluată sub Safety Car, însă în turul 28 a fost întreruptă din nou prin steag roşu din cauza condiţiilor dificile. La două ore după startul iniţial al cursei, piloţii au ieşit din nou pe traseu în spatele maşinii de siguranţă, care a revenit la boxe după 3 tururi.Imediat după restart, Verstappen l-a depăşit pe Rosberg şi a urcat pe locul 2, iar câteva tururi mai târziu olandezul a derapat spectaculos în ultimul viraj, însă a controlat exemplar monopostul Red Bull şi şi-a păstrat poziţia în fata germanului. Între timp, Vettel a cucerit poziţie după poziţie şi a urcat până pe locul 6 în turul 48, atunci când Safety Car-ul a intrat din nou pe circuit după un accident suferit de Felipe Massa în apropierea liniei boxelor.
Ambii piloţi Red Bull au oprit la boxe pentru înlocuirea intermediarelor cu pneuri de ploaie, iar Verstappen a coborât până pe locul 12 şi a început o cursă de urmărire, depăşindu-l inclusiv pe Ricciardo. Olandezul a progresat într-o manieră impresionantă, iar cu câteva tururi înainte de final a efectuat depăşirea decisivă asupra lui Sergio Perez pentru a ocupa locul 3, ultimul care permite prezenţa pe podium.
În tot acest timp, Hamilton şi-a păstrat fără emoţii prima poziţie în faţa lui Rosberg, în ciuda faptului că germanul s-a aflat practic în repetate rânduri chiar în spatele britanicul înainte de restarturi. În urma acestor rezultate, Hamilton a redus la 12 puncte decalajul care îl desparte de Rosberg, cu o singură cursă până la finalul sezonului.
Perez a ocupat locul 4 în faţa lui Vettel, iar clasamentul a fost completat de Carlos Sainz, Nico Hulkenberg şi Ricciardo.
Felipe Nasr şi Fernando Alonso şi-au trecut în cont ultimele puncte puse în joc.
Asa curse ar trebui să vedem!!! Red bull varza cu strategiile....dacă îi punea din prima pneuri albastre lu max ..ajungea sigur pe2
Dar ca sa fiu sincer, dupa ultimele curse arata ca totul este regizat, se doreste un final la Abu Dhabi si planul asa a fost facut, pacat.
vettel este un campion-4- la numar . este o mare realiare,dar cu o supermasina. din pacate acum isi arata adevarata valoare : medie !
cat despre verstapen ma rezum la un singur comentariu : un mucos !
o sa va convingeti anul care vine !
nu o sa castige in veci un campionat . merge ori la bal ori la spital . o sa ajunga de 5 ori la bal si 1 singura data la spital . sa speram ca nu si la iml
Hamilton nu mai are nimic de pierdut. Rosberg joaca inteligent si nu risca. Este constient ca nu e mai rapid ca Hamilton. Compenseaza insa prin inteligenta. Verstappen foarte rapid, dar trebuie sa se mai maturizeze. Are timp. Vettel slab. Pacat de Kimi. In rest sa teptam ultima cursa. Am totusi senzatia ca este o regie, dar poate e doar in imaginatia mea.
Vettel este bun pe ploaie, dovada cursele din anii trecuti, insa in cursa asta s-a facut de cacao, ori masina este echilibrata prost, ori el. Cert este ca am vazut cam la fiecare curba, cum derapa cu spatele si incerca o redreseze, de fapt cand se filma de deasupra capului pilotului, se si auzeau miscarile de volan bruste pentru redresarea monpostului. Personal, cred ca fara greselile astea, el era mult mai in fata dar asa, s-a chinuit pe final cu un Sainz.
Max, acest max pe care il stimam la inceputul sezonului si pe care l-am blamat in ultimele 8-9 curse(pe motive intemeiate, bineinteles), in cursa asta, el a dovedit calitati de mare pilot, redresarea acea cand s-a intors la 360 de grade am vazut-o doar la Vettel intr-o cursa din 2014, astea nu-us de colo. As fi dorit sa termine pe 2 Max, sa vad un pic de presiune pe Nico in ultima cursa insa Rbr au vrut neapart victoria. Totusi, cu 3 tururi inainte de a schimba pe intermediare, Max a derapat exact chiar in evenimentul descris mai sus, ce rost avea sa puna intermediarele. Nu stiu unde s-a vazut ca Max a fost mai rapid de cat Lewis, a fost vreo 2-3 tururi insa deja Hamilton aveau numari recorduri pe urmatoarele tururi, se distantase la vreo 3 secunde sio a crescut la 9 secunde dupa greseala lui Max. Din moment ce pierzi aderenta pe full weat, ce cauti pe intermediare, si-au compromis locul 2. La o adica, nici nu aveau nevoie de al doilea set de cauciucuri, terminau pe primul set, cauciucurile lui Lewis si Nico era inca utilizabile la finalul cursei, Max avea aderenta mai mare, cred si eu, ultimul set de anvelope le-a utilizat pe finalul cursei pentru 15-20 tururi.
De ce nu o puteau amana cu 1-2-3 ore? Oricum era mai bine decat sa tot distruga masini si sa uzeze SCul.
Nu zice nimeni sa nu se concureze pe wet, dar au fost multe momente cand pilotii se dadeau cu barcuta (dupa cum se plangea chiar max, nu vettel:) )
Nu am stat sa studiez daca este adevarata afirmatia conform careia setarile wet/dry sunt interzise dupa calificari. Dar daca este adevarat, atunci Bernie & the gang merita sa fie dati afara cu jde mii de suturi in c.r, ba chiar sa stea si la mititica pentru restul zilelor. Este inadmisibil sa oblige un pilot sa iasa cu setari de uscat pe vreme uda, este ca si cum ati merge iarna la curse pe slickuri.
Hamilton si Rosberg si-au bifat taskurile si totul se va duce in ultima cursa. In mod normal, Rosberg nu ar trebui sa aiba problem in a-si adjudeca locul 2. Cred ca poate lua si locul 1, dar nu va risca nimic, daca Max va vrea sa il depaseasca, se va da la o parte ca si ieri.
Desi Max face uneori spectacol de calitate, eu nu sunt chiar asa entuziast in privinta lui. Fara indoiala ca are nebunia necesara unui pilot de F1, dar pana acum nu a dovedit ca are si inteligenta necesara succesului.
De ce spun asta? In cursa de ieri numai norocul si prudenta competitorilor (daca Max era in locul lui Perez sau Vettel, sigur nu-I lasa pe astia sa treaca fara sa-i buseasca un pic) l-au scutit de un accident. Pana la urma astea nu's curse pe PS2, ci curse reale, pe circuit, unde un incostient poate omori sau rani oameni.
La cateva tururi dupa ce, cu pneuri full wet, a pierdut controlul monopostului si era sa aiba soarta lui Kimi, s-a gandit el ca era vremea pentru intermediare, ca doar toata lumea spunea ca ploua si era mai rau ca la inceput:)) Unii o sa-mi spuna ca asa a vrut echipa. Le reamintesc ca decizia este a pilotului, in cursa de ieri avand multe exemple in care pilotii au refuzat sa iasa pe intermediare sau- vezi Button- au cerut sa reia pneurile full wet.
Dupa ce a vazut ca a facut-o lata iar echipa ii cere sa reia fullW, ce spune Max? Sa mai asteptam, ca poate f'un coleg are iar accident si apare safety car-ul. Mare om, mare caracter!
Baietasul este un gambler, ieri a avut noroc, dar este statistic dovedit ca norocul nu dureaza la nesfarsit. Ca sa fie si campion va trebui sa-si foloseasca creierul.
Ca si in alte curse pe ploaie, s-a vazut ca Rbr este pentru Mercedesul condus de Nico, lui Lewis nu au avut ce sa ii faca niciodata.