Marele Premiu al Statelor Unite a lămurit în mare măsură destinația celor două titluri mondiale din acest sezon, ca urmare a performanțelor obținute de Mercedes și a incapacității Scuderiei Ferrari de a obține victoria.
Startul i-a aparținut lui Sebastian Vettel, care a profitat din plin că primul viraj este unul de stânga și a reușit să-l depășească pe Lewis Hamilton, în ciuda eforturilor depuse de pilotul Mercedes să-l blocheze pe rivalul său în lupta pentru titlu.
Pilotul Scuderiei Ferrari nu s-a îndepărtat însă prea mult, iar ulterior Hamilton s-a apropiat amenințător și, spre finalul turului 6, a activat sistemul DRS și a revenit pe prima poziție printr-o depășire pe interior.
În spatele celor doi, Valtteri Bottas și Daniel Ricciardo s-au implicat într-un duel spectaculos pe parcursul mai multor tururi, în care australianul a efectuat fără succes câteva manevre riscante.
Între timp, Kimi Raikkonen a pierdut o poziție la start în fața lui Esteban Ocon, însă a revenit rapid și și-a recapăt poziția a cincea, iar Fernando Alonso a progresat o poziție până pe 7. Pilotul McLaren nu s-a putut bucura prea mult de această poziție, întrucât Max Verstappen a venit puternic din urmă și, după ce a luat startul de pe 15 ca urmare a numereselor penalizări primite în calificări, a ajuns pe 7 la volanul unui monopost Red Bull echipat cu pneuri supersoft.
În turul 12, Ricciardo a devenit primul pilot de top care a intrat la boxe, însă la scurt timp după revenirea de la boxe a abandonat în urma unei defecțiuni tehnice la motorul Renault.
Hamilton, Vettel, Bottas și Raikkonen au intrat la boxe la interval de câteva tururi și au mizat pe pneuri soft, iar Verstappen a ajuns astfel pe prima poziție. Hamilton a revenit de la boxe imediat în fața lui Vettel, iar după câteva tururi l-a depășit relativ ușor pe Verstappen pentru a reveni astfel pe prima poziție.Ulterior, Verstappen a optat la rândul său pentru pneuri soft și a revenit pe circuit pe locul 5, un progres de 10 locuri comparativ cu startul. La fel ca și Vettel, olandezul a efectuat o oprire supimentară la boxe și amândoi au mizat pe pneuri supersoft, însă au coborât pe locurile 4 și 5, la peste 10 secunde în urma celor 3 piloți de pe podium. Între timp, Raikkonen a reușit să-l depășească pe Bottas pentru a urca pe locul 2.
Pe finalul cursei, Raikkonen și Vettel au reușit să-l depășească pe Bottas pentru a urca pe locul 2 și 3, iar ulterior a fost o simplă formalitate pentru ca finlandezul să-i cedeze poziția lui Vettel pentru a-i oferi mai multe speranțe pentru titlul mondial.
Bottas și Verstappen s-au implicat apoi într-un duel aprig în urma căruia pilotul Red Bull a urcat pe locul 4, iar Bottas a trecut din nou pe la boxe. Verstappen și-a continuat însă atacurile și, cu numai câteva viraje înainte de final, l-a depășit spectaculos pe Raikkonen pentru a ocupa ultima poziție a podiumului.
Cu toate acestea, într-un moment în care Verstappen se pregătea să sărbătorească clasarea pe podium, comisarii de cursă au anunțat că olandezul este penalizat cu 5 secunde pentru că a "abuzat" de limitele circuitului în timpul unui duel cu Raikkonen.
Prin urmare, Verstappen a coborât pe locul 4, iar Raikkonen a urcat pe ultima treaptă a podiumului.Hamilton a câștigat cursa fără emoții și are acum un avans de 66 de puncte cu numai 75 maxim disponibile. Între timp, Mercedes a obținut 35 de puncte spre deosebire de cele 33 ale Scuderiei Ferrari, astfel că diferența a crescut la 140 de puncte cu numai 129 maxim disponibile. Astfel, Mercedes a obținut matematic titlul la constructori.
Forza Lewis & Max! Jos vitel si votkan!
Pe ce loc a terminat Vettel?? Ca in subtitlul aricolului scrie asa, citez "Lewis Hamilton a câștigat cursa din Statele Unite și este aproape să devină campion după ce Sebastian Vettel a terminat doar pe locul 4"
Probabil autorul articolului a adormit cand Vettel era pe 4.
Felicitari Mercedes si Hamilton pentru titluri , chiar au fost titluri muncite pentru ca anul asta nu a fost asa usor ca in anii trecuti. Raikonnen a facut ce a facut si Bottas doar ca in alt mod, fiecare a aparat spatele coechipierului asta inseamna munca in echipa cand nu ai sanse la titlu, ce parte nu ati inteles?
In rest dau cuvantul "inginerilor" si "strategilor" sa ne faca ei avancronica cursei. Avand in vedere ca s-a terminat cursa tarziu azi noapte probabil haterii Ferrari, "vitelului" si al "tiganului" urmeaza sa se trezeasca si sa isi ia pastilele.
Dupa care urmeaza probabil vreo 100 de comentarii la acest articol in care isi vor varsa toate frustrarile posibile.
Bottas n-are fatza nici macar de "locotenent" la Mercedes (se vede si pe fatza lui). Daca era prim pilot la Mercedes...adio titluri. Nu l-a ajutat cu nimic pe Hamilton (cum o face Raikkonen cu Vettel).
Hamilton mai are nevoie de 5 puncte pt. a fi campion mondial.
Legat de cursa, a fost frumoasa cu multe depasiri si dueluri roata la roata. Un rezultat mare pentru Sainz la prima cursa intr-o masina Renault. Victoria lui Hamilton era previzibila pe acest circuit de viteza cu multe viraje de viteza medie si mare.
Diferenta de putere intre motorul Mercedes si Ferrari se vede cel mai bine la viteza mare, cat de usor a recuparat cele 8 zecimi cu DRS-ul activat, in timp ce pe parcursul anului cand un Ferrari iesea din aspiratia unui Mercedes(desi avea la randul sau DRS), incepea sa piarda teren.
Nea Tudorele, intelegi acum de ce au iesit (si vor mai iesi ) oamenii in strada???
Hai nea Toto Wolf - ca tot esti din Viena - vorbeste cu cei de la Red Bull si adu l urgent pe Ricci (ca Max deja a semnat cu RB)...Max se va mai lupta, vreo 2 ani, pt locul 3...
Reteta a fost completa: echipa buna, strategie buna, pilot bun consistent calm cerebral. Nu-mi aduc aminte anul acesta de vreo gafa mare la Mercedes.
Hamilton e cu atat mai valoros cu cat aceeasi masina pe mana lui Bottas vedeti ce rezultate produce.
2. Vettel a pierdut si pe mana lui si pe mana echipei si campionatul si cursa. Pur si simplu nu e si daca nu e nici n-ai de unde cere. Asta e limita lor in 2017.
3. Sa nu mai aud fraza cu Mercedes toaca gumele si Ferrari le conserva. E a nu stiu cata oara cand Mercedes merg la pas si Hamilton avea rezerve in caz ca era pus sub presiune.
... nici ca Ferrari au alt ritm de cursa fata de calificari ori ca per total Ferrari e o masina mai cu coarne. Dupa vacanta de vara Ferrari sunt mai slabi ca Red Bull.
4. Max e sarea si piperul in 2017. Cat de tembel e uneori compenseaza prin talent de racer. Fara doar si poate va fi campion mondial cu masina potrivita.
Aveti o curiozitate Lewis vs Max pe aceeasi masina ? :D Eu da.
Imi doresc sa vad mai multe curse la nivelul celor de la Austin.
Cursa de ieri a fost cam monotona, cateva depasiri pe aici pe acolo, Verstappen a fost ok, avea o strategie buna, dar a gresit cateve tururi si si-a terminat pneurile SS mai repede, altfel avea locul 2 garantat. Sau locul 3, daca nu uita unde este limita circuitului cand se face o depasire. Pana si cei de la Sky au spus ca a fost penalizat corect dar deh, fanii sunt orbi, iar Verstappen tatal s-a prostit de tot, ce comentarii tampite au avut amandoi dupa cursa, pacat. Comparatia a fost cu Bottas si Ricciardo, dar amandoi s-au aparat si nu au depasit, un alt mic fapt ignorat de "expertii" de pe aici. Verstappen stia foarte bine cum se vor apara alti piloti, pentru ca si el s-a aparat la fel si atunci altii au fost pedepsiti pentru acelasi tip de depasire. Shit happens.
Cei de la Mercedes au cel mai bun pachet si l-au avut de la inceputul sezonului, dar atunci nu i-au luat un serios pe cei de la Ferrari, si nici pe cei de la Red Bull. De fapt cei de la Mercedes nu cred ca se asteptau ca cei de le Ferrari sa castige macar o cursa in acest sezon, de aia Hamilton o tot dedea ca "sper sa ne luptam cu ei", pentru ca stia ca are toate atuurile. La fel cum facea misto de Alonso cu "ii trebuie un alt motor". Surpriza in schimb o sa fie sezonul viitor, pentru ca Bottas nu primeste acelasi ajutor si sansa o sa fie alaturi de Ferrari ceva mai mult ca in acest sezon (deh au facut greseli cu carul dar uite ca au invatat lectia), plus Ricciardo care nu prea mai este sustinut de echipa in favoarea lui Verstappen. Daca nu ma insel, Ricciardo o sa fie la Ferrari alaturi de Vettel, in 2018 (fapt confirmat indirect chiar de Ricciardo, in ultimul interviu).
Totusi, bravo pentru Hamilton, a condus foarte bine, bravo si pentru Vettel, a condus foarte bine, si surpriza bravo pentru Raikkonen care pe final are o cursa decenta. Dar un mare bravo si pentru Verstappen, pacat de prostia facuta la final, dar deh... este inca tanar. Pacat de comentariile de tip dejectie facute de el si de tatal lui, nu de dar acum cateva curse, spunea ca altii sunt prosti si ca el este destept, evident... ieri a fost invers :P
Sa vedem cursa din Mexic acuma :P
A fost cea mai frumoasa cursa din an si intre primele 7 din noua era dar din pacate unii nu sunt in stare sa recunoasca spectacolul atunci cand favoritii lor se tarasc in mediocritate.
Comice si fara fundament sunt acuzele lui GTS cum ca Mercedes isi bat joc de Bottas.Saracul a uitat sa priveasca "ograda proprie".Daca si acum cand sansele lui vettel la titlu sunt doar matematice unii aproba ordinele fierariste inseamna ca ne-am prostit.
Legat de sanctionarea lui Verstappen as vrea sa-mi explice un fan fierari
de ce Max a fost sanctionat si nu si ceilalti 4-5 piloti care au iesit cu toate rotile afara?Inclusiv vitelusul a facut asta dupa duelul cu Hamilton de la start.Daca Max a fost penalizat meritau penalizati si vettel si toti ceilalti.Ieri fieraristi au primit un podium pomana.maFIA este fan fierari.
Forza Lewiz & Max ! Jos vitel si votkan!
ce nu am inteles e de ce max dupa ce a depasit tot si a ajuns in spatele lui vetel s-a oprit?? l-a lasat sa faca rocada cu kimi
iar nu am inteles de ce lui botas i-au schimbat asa de tarziu cauciucele pt ultima tura
si iar nu am inteles cum vetel de pe 1-2 ajunsese in ultimul stint pe 3-4
Hamilton a avut aceeasi masina cu coechipierul doar anul trecut, cand a castigat...coechipierul:)) Dupa ce la inceputul campionatului Bottas se lupta de la egal la egal cu Ham, finlandezul a fost retrogradat in postul de "cobai", testeaza diverse componente si se chinuie sa-i tina in spate pe adversarii posesorului de belciug. Nu trebuie sa crezi ce-ti spun eu, cand te uiti la o cursa asculta si ce spun diversi comentatori de F1, nu te uita doar la imagini!:))
Si Bottas si Raikonen au aceeasi slujba ingrata, de pilot 2 care se sacrifica. Nu vad de ce l-ati compatimi pe Raikonen in timp ce pe BoIttas il laudati ca "tine de sase" si testeaza diverse componente
Cursa de ieri a fost mai animata decat de obicei, meritele fiind ale lui Verst si ale lui Vet, singurii care au reusit depasiri spectaculoase.
Nu am nicio parere despre penalizarea lui Verst deoarece nu am vazut reluari concludente. Daca insa este adevarat ca a iesit in afara circuitului si astfel a castigat pozitia, atunci penalizarea este corecta.
Altceva as vrea insa sa comentez: Startul! Pentru prima linie a fost o copie fidela a startului din Singapore, cu Ham pe post de Vettel si Vettel in rol de Verst. Cu aceasta ocazie am putut vedea cum se comporta 2 piloti responsabili, profesionisti. Daca Verst era in locul lui Hamiltoin sau al lui Vettel, cu siguranta ca aveam acrosaj inaninte de primul viraj.
Penalizarea lui Verstappen desi penibila, dupa umila mea parere, e corecta. Nu e vina lui Whiting, el doar aplica legea, legea e mai putin buna. Pana la urma penalizarea nu face decat sa demonstreze ca Verstappen nu e tinut in brate de conducerea F1 cum spun specialistii de aici de pe site.
Ordinele de echipa au fost "legalizate" dupa Hockenheim 2010 ("Fernando is faster than you"). Pana atunci (inclusiv cursa aia) erau neregulamentare. FIA i-au gasit vinovati pe Ferrari pentru manevra atunci si au dat o amenda simbolica de 100000 euro. De locurile din clasamentul cursei nu s-au atins...
https://www.formula1.com/en/latest/features/2017/10/what-the-teams-said---race-day-in-the-united-states.html
Stiu ca ordinele de echipa sunt legale dupa acel eveniment insa in opinia mea trebuiau sa ramana interzise.Ar fi fost fain ca pilotii ce accepta astfel de ordine(Kimi in prezent,Massa in trecut) sa stea pe bara urmatoarea etapa si echipa sa primeasca o amenda pe masura.Doar asa poate dispareau aceste manevre ce omoara spectacolul.
Alt "specialist" la rand......unul ne-a lamurit.
Personal va recomand sa beti un pahar de apa rece, poate sa va relaxati un pic si n-ar fi rau sa ganditi un pic inainte de a scrie dejectiile astea. Atata ura si frustrare... haide ca se poate, un pic de decenta. Doar va credeti toti foarte inteligenti, eu n-o sa zic ca sunteti varza, pentru ca cumva va inteleg. Multi dintre voi aveti slujbe de doi bani, n-ati fost nici prea talentati la scoala, cultura nu prea va place, va deranjeaza ca altii castiga mai bine ca voi, sau ca sunt mai talentati ca voi. N-aveti bani sa vedeti o cursa, va oftica ca altii se duc la curse si isi sustin favoritii, dar deh... fiecare cu ce poate.
Nu-i nici o rusine ca sunt altii mai talentati ca voi, sau mai inteligenti, bucurati-va ca aveti ocazia sa-i vedeti si poate intr-o zi o sa le apreciati talentul, desi nu cred ca sunteti in stare de asa ceva. Invidia si ignoranta nu-s calitati.