Lewis Hamilton a fost liderul primei părți a cursei inaugurale a sezonului de la Melbourne și ar fi trebuit să-și păstreze prima poziție și după intrarea lui Sebastian Vettel la boxe.
Pe baza unor date simulate de computer, Hamilton a avut un anumit ritm de cursă impus de ingineri, care ar fi trebuit să-i protejeze poziția de lider inclusiv în cazul apariției unui Safety Car. Întâmplarea a făcut ca Vettel să efectueze schimbul de pneuri în momentul în care pe circuit se rula sub regulamentul Safety Car-ului virtual, iar surpriza a venit în momentul în care a revenit pe traseu pe prima poziție. Mercedes a dezvăluit la finalul cursei că timpul estimat ca suficient de computer a fost calculat greșit, astfel că Hamilton nu a avut nicio vină pentru situația de pe circuit.
"Am calculat diferența pentru cazul în care ar fi fost activat un Safety Car virtual. Computerul nostru a stabilit că timpul necesar era de 15 secunde. Piloții oscilează cu o secundă față de acest timp, care dintr-o dată camerele ne-au arătat că Vettel a ieșit în frunte.
Software-ul sau sistemul pe care l-am folosit în ultimii 5 ani ne-a dat cifre eronate. Hamilton nu a greșit cu nimic. A fost un bug software sau un algoritm greșit", a declarat Toto Wolff, directorul de motorsport al Mercedes.Piloții folosesc astfel de aplicații software cu scopul de a păstra pneurile într-o formă cât mai bună până la finalul cursei, pentru a evita un schimb suplimentar de cauciucuri, în detrimentul unui ritm mai bun pe circuit.
Via Formula1
Cel puțin Hamilton a avut noroc cu carul anul trecut. Singapore , Japonia si Marea Britanie l-au tras în jos rău pe Vettel. Anul asta se pare că situația s-a inversat , iar dacă 2-3 curse nu îi ies cum trebuie , Hamilton are prostul obicei de a claca din punct de vedere moral.
MAX Verstappen ( unul dintre expertii la depasiri) a declarat dupa cursa ca depasirile pe acest circuit sunt la fel de imposibile ca in Monaco.Am vazut ca Red Bull-ul lui Max nu a putut trece de un haas si de un McLaren .Nu cred ca esti atat de tont sa crezi ca hass-ul si McLaren-ul sunt superioare.Asa ca sper ca acum intelegi de ce Hamilton nu a depasit.
L-am vazut pe vettel dandu-i clasa lui Raikkonen in clalificari si in inceputul de cursa.Bine ca a invatat sa sara pilotii la boxe.Mai bine se apuca de gimnastica,cine stie poate-l invinge pe Dragulescu.
Ce mi-a placut cum suferea fetelul in 2014 cand Ricciardo l-a batut mar: 3-0 la victorii.Mi-au placut 2016 fetelul: injuraturi -fara numar , victorii - 0.Dar cel mai mult mi-a placut cum "cocalaru" l-a facut sa planga pe fetel sezonul trecut.Cursele din Singapore si Japonia a fost arta - fetelul a terminat primul si inca cu record.
Anul abia a inceput si nu uita: cine rade la urma ,rade mai bine.
Banuiesc ca " cocalar" inseamna bautor de sucuri energizante.Nu cred ca-i rau.Mai bine decat votca.
Exito para Hamilton,Verstappen,Alonso y Perez! Para fetel y grosjean: sabados y domingos con derrotas!
Oricum nu se intampla nimic pe pista, e o procesiune.
S-ar putea sa ai dreptate si secundele din ultimele tururi sa fi fost capacitatea nominala a masinii Ferrari.
Mai ramane sa vedem cat de mult rezista masina in modul "full talpa " si cum e si cu consumul de benzina, mai mult ca sigur ca putine sunt tururile in care se poate merge "gas guzzler style".
Cum am mai spus si-n alt articol, nu imi vine a crede ca Mercedes n-a dat talpa 100% in nici un tur la Melbourne. Pentru ca daca au mers niscaiva tururi la 100%, raportul durata stint/secunde puse e clar in favoarea Ferrari. Mercedes n-a avut replica.
In ciuda a toate comentariile rautacioase din ultimele doua articole despre F1 (care sunt inutile si nu fac cinste nimanui), se prea poate (in opinia mea) ca masina Ferrari sa fie cu adevarat rapida, iar cei ce nu vor sa priveasca situatia in mod obiectiv, well, no comment, treaba lor.
Nu stiu cati ati remarcat, si Raikkonen cu pneuri cu rulaj un pic mai mare decat cele ale lui Hamilton s-a apropiat la aprox o secunda de Hamilton de la vreo 6.5 sec in doar cateva tururi.
Socul pentru Toto si Niki a fost dublu (Seb +Rai)
Bravo Ferrari.
https://www.racefans.net/2018/03/25/australian-gp-interactive-data-lap-charts-times-and-tyres/#2018-australian-grand-prix-lap-times
Kimi a recuperat "miraculos"acele secunde de la final pt ca pilotul merc nu a mai fortat.
Desi sunt ferarist de 20 de ani, trebuie sa recunosc ca Ham va fi greu de "ucis" anul asta si asta ptr, ca are un motor mai bun decat rivalii lui si nu in ultimul rand, exceptandu-l pe Vettel, are o clasa peste restul pilotiilor din F1.
Ah da, uitasem de Alonso, e la fel de bun ca cei doi, insa de restul raman rezervat!
Cat despre acest sezon, a trecut doar prima cursa, mai este mult mult mult pana departe (adica finalul sezonului).
Evident nu-s hater, dar este la fel de evident ca sunt hater si nu-l suport pe Vettel. Nu-l suport nici pe Alonso, asta este.
Apropo mobius, Strategia SC, kimi si @sumi7 sunt si aceeasi persoana, pentru ca posteaza din aceeasi locatie.
Haha (in loc de ps): grea misiune pentru alonsisti. Cum sa faca sa ii nesocoteasca si pe Hamilton si pe Vettel dar se cam bat cap in cap "argumentele" lor.
Da, asa a vrut lumea. Ca sa castige pilotul inteligent spuneau ei ...
Actualul pilot ferrari poate sa mai castige patru titluri de c..... .Niciodata nu se va ridica la nivelul marilor piloti: Fangio, Moss, Clark, Stewart, Lauda, Prost, Mansel, Senna, Sumacher, Alonso si Hamilton.
Mai ia niste pastile si amageste-te in continuare cum doua titluri ie mai multe decat patru
Mersi mult. El postează de pe 10 conturi , normal ca i se pare că ceilalți procedează la fel ca el. El are doua obsesii : Alonso si conturile altora. Dacă ar avea un singur cont să fi sigur , ca nu ar mai acuza pe alții cum că ar avea conturi multiple. Dar asemenea personaje nu cauta decât atenție. Ar trebui ignorat total...