Britanicul a avut parte de un start excelent, însă elementul crucial a fost prima serie de intrări la boxe, atunci când el şi Sebastian Vettel au revenit pe traseu în spatele lui Jenson Button.
Hamilton a trecut rapid de fostul său coechipier de la McLaren şi şi-a consolidat poziţia în faţa unui Vettel care a reuşit să repete manevra abia în turul 24. Pilotul echipei Red Bull Racing nu a reuşit să salveze nici măcar locul doi, datorită strategiei cu numai două opriri la boxe alese de Kimi Raikkonen.
Blocat iniţial în spatele lui Felipe Massa, finlandezul a urcat treptat în pluton până pe locul doi după ultima serie de pitstopuri, reuşind să reziste atacurilor de pe finalul cursei ale lui Vettel. În schimb, Mark Webber a avut o cursă mult mai bună decât coechipierul său şi, după ce a luat startul doar de pe locul 10 cu pneuri medium, a folosit o strategie diferită cu un ultim stint pe pneuri soft pentru a termina pe locul patru.
ALONSO, FĂRĂ IMPLICARE ÎN LUPTA PENTRU VICTORIE
Fernando Alonso şi-a adjudecat locul cinci la volanul monopostului Ferrari la mare distanţă de pluton fruntaş, însă pilotul Scuderiei Ferrari ar putea pierde punctele, întrucât este investigat de comisari pentru că a activat de trei ori sistemul DRS fără să fie în marja de o secundă faţă de pilotul pe care îl atacă.Update: Alonso a activat de trei ori neregulamentar sistemul DRS din cauza unei setări eronate a Scuderiei Ferrari, iar echipa a fost amendată cu 15.000 de euro.
Alonso şi-a păstrat însă locul cinci pentru că nu a obţinut un avantaj semnificativ în cursa în momentele în care a utilizat DRS să aibă dreptul.O NOUĂ CURSA CU PERIPEŢII PENTRU GROSJEAN
Plecat de pe locul trei al grilei de start, Romain Grosjean a avut o nouă cursă plină de peripeţii. Francezul a încercat fără succes să treacă de Vettel la start şi apoi s-a acroşat cu Jenson Button înainte de a fi penalizat cu un drive-through pentru că l-a depăşit pe Massa prin exteriorul circuitului.
Penalizarea a compromis şansele pilotului Lotus la un rezultat bun şi a terminat doar pe locul şase, iar la finalul cursei a primit şi o penalizare de 20 de secunde pentru incidentul cu Button. Totuşi, el şi-a păstrat locul şase pentru că a avut peste 21 de secunde avans în faţa lui Button, în timp ce Massa s-a mulţumit cu locul opt în faţa lui Sergio Perez, care a adus două puncte celor de la McLaren.
PRIMUL PUNCT PENTRU WILLIAMS
Nico Rosberg a avut de asemenea o cursă de coşmar în complet contrast cu performanţa lui Hamilton. La start s-a acroşat cu Massa şi a coborât pe locul 12, pentru ca spre finalul cursei să abandoneze din cauza unei defecţiuni tehnice când concura pe locul nouă. Retragerea germanului l-a promovat pe Pastor Maldonado pe locul 10, care a adus astfel primul punct din acest sezon pentru Williams.Pe lângă Rosberg, la Hungaroring au mai abandonat şi Paul di Resta (Force India), Valtteri Bottas (Williams), Esteban Gutierrez (Sauber) şi Adria Sutil (Force India). Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Webber, care a fost cronometrat cu 1:24.069 în turul 61.
UNGARIA - REZULTATE CURSA:
1. Caterham-Renault 15. Pic Caterham-Renault 16. Bianchi Marussia-Cosworth 17. Chilton Marussia-Cosworth DNF Di Resta Force India-Mercedes DNF Rosberg Mercedes DNF Bottas Williams-Renault DNF Gutierrez Sauber-Ferrari DNF Sutil Force India-Mercedes World Championship standings, round 10: Drivers: Constructors: 1. Vettel 172 1. Red Bull-Renault 277 2. Raikkonen 134 2. Mercedes 208 3. Alonso 133 3. Ferrari 194 4. Hamilton 124 4. Lotus-Renault 183 5. Webber 105 5. Force India-Mercedes 59 6. Rosberg 84 6. McLaren-Mercedes 57 7. Massa 61 7. Toro Rosso-Ferrari 24 8. Grosjean 49 8. Sauber-Ferrari 7 9. Button 39 9. Williams-Renault 1 10. Di Resta 36 11. Sutil 23 12. Perez 18 13. Vergne 13 14. Ricciardo 11 15. Hulkenberg 7 16. Maldonado 1Hamilton Mercedes 2. Raikkonen Lotus-Renault 3. Vettel Red Bull-Renault 4. Webber Red Bull-Renault 5. Alonso Ferrari 6. Grosjean Lotus-Renault 7. Button McLaren-Mercedes 8. Massa Ferrari 9. Perez McLaren-Mercedes 10. Maldonado Williams-Renault 11. Hulkenberg Sauber-Ferrari 12. Vergne Toro Rosso-Ferrari 13. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 14. van der Garde
In fine, nu stiu daca e potrivit sa spun ca cel mai bun sa castige, pentru ca astazi pentru mine Grosjean a fost cel mai bun.
O cursa buna a facut si Webber desi a avut ceva probleme in antrenamente si calificari cu sistemul Kers, pana la urma de aceasta data a functionat strategia pentru el.
Vettel n-a facut o cursa prea grozava, din ce am inteles posibil sa fi avut probleme cu aripa fata dar cred ca daca era pe alt circuit ar fi trecut de Raikkonen. Per total n-a fost ziua lui.
Hamilton a obtinut victoria relaxat, a aratat un ritm de speriat, cei care l-au exclus din calcule pentru castigarea campionatului cred ca se inseala amarnic.
Dupa cum arata lucrurile in momentul de fata, cred ca Mercedes are cea mai performanta masina, urmati de Red Bull si Lotus.
Daca acestia din urma nu vor aduce niste imbunatatiri semnificabile dupa vacanta de vara, tare mi-e teama ca Mercedes va fi de neoprit in castigarea ambelor campionate.
Vacanta placuta tuturor si sa ne revedem in cea de-a doua parte a campionatului cu GP-uri cat mai spectaculoare!
Felicitari lui Hamilton, Kimi si Vettel. Oricum la festivitata s-a vazut cine este cel mai popular pilot ... si asta fara ca el (Kimi) sa spuna nimic publicului, doar facut cu mana...
Astept sa vad ce scuze vor mai gasi sefii de la Ferrari. Pana la cursa de azi mai miscau ceva pilotii dar azi au rezusit sa se apropie de leaderi doar cand acestia arau blocati de monoposturi mai lente. Dupa cum spunea alt coleg cred ca sunt pe 4 la performanta monopostului. Asta este... astept alte scuze, sezonul urmator si poate ceva schimbari in managementul echipei. Pana atunci, felicitari celor mai buni...
PS1 Felicitari Hamilton, daca ai cu ce esti cel mai rapid! (icepe sa fie si cerebral, desi daca la acea depasire il avea in fata pe un Maldonado, Grosjean sau Hulkenberg, nu se stie daca ii iesea... vezi incidentele din sezonul trecut)
PS2 In urma serbarii campenesti organizate, cred ca Automarket a cam pierdut ceva ”audienta” imediat dupa terminarea cursei... tardiv a aparut articolul...
Kimi este foarte popular in Ungaria datorita afinittatilor celor doua popoare! Atat finlandezii cat si bozgorii au origini asiatice si vorbesc limbi asemanatoare (familia de limbi ugro-finice)
Intr-adevar monopostul Ferrari n-a fost niciodata de top. Dar nimeni nu-i poate reprosa ceva lui Alonso. Omul se descurca cu ce are. Cu al 4-lea monopost din competitie reuseste sa se bata la titlu. Anul trecut avea al 3-lea monopost dupa Red Bull si McLaren si era singurul care ameninta titlul lui Vettel. Alonso era norocos daca anul trecut nu abandona in Belgia, unde n-a avut nicio vina. Apoi era campion. Dar uita-te mai bine si zi-mi de partea cui a fost norocul si in 2010 si in 2012?
Apropo, nu cumva azi Alonso a luat puncte cat Button si Perez la un loc? Si pana una alta, McLaren sa treaca de Force India, apoi sa se gandeasca la locul 5. Numai norocul a facut ca McLaren sa se apropie de Force India, daca te-ai uitat la curse...
nu au masina buna, asta e vedem cursa viitoare, un fan adevarat ramane fan si cand echipa "se taraste" cum spun unii ...
cat despe cursele ramase, urmeaza Belgia! asa cum Hungaroring e cursa lui Ham asa e belgia pt Kimi asa ca RBR-ristii s-ar putea trezi cu o prima linie Lotus - Mercedes
cat despre cursele din Singapore incolo ... la cum sta treaba acuma, s-ar putea ca RBR sa aiba in adversary serios in echipa Mercedes
dc cei de la MB se trezeau mai rpd Ham sau Rosberg conducea clasamentul ...
vedem ce va fi, dar in loc sa vedem titlul nr 4 pt Vettel poate o sa vedem titlul nr 2 pt Ham sau Kimi
Ferrari ... nu situ ce sa spun, dc nu merge cu dezvoltarea acestei masini ar trebui sa ei sa puna accentual pe sezonul 2014 si sa catalogheze acest sezon ca si "fumat" Nu o sa faca pana cand Alonso are sanse matematice la titlu, dar dp imaginea actuala Kimi cu Ham sunt in fata lor
dc ar trebui sa fac acum um pronostic as zice ca sansele la titlu sunt asa:
1. Hamilton
2. Vettel
3. Kimi
4. Alonso
1. Vettel
2. Alonso
3. Raikkonen/Webber
*dar nu cred ca exista pilot
si nu e vina pilotilor, masina e calr sub celelalte...nu au progresat deloc, din contra. ei si cu Mclaren...
deja nu`mi mai fac sperante la titlu, in nici un caz...
poate va lua macar un loc 3 la piloti Alonso la sfarsitul sezonului, desi nu cred ca poate lua fata unuia dintre cei 3 - Vettel, Kimi sau Ham.
eu nu am pronosticat ordinea, am enumerat in ordine cei pe care ii vad cu sansa sa ia titlul ...
dc e sa-i pun in ordine exacta cum se va termina:
1. Hamilton
2. Kimi/Alonso
3. Alonso/Kimi
4 .Vettel :)))))
pacat de grosjean ca a fost penalizat, dar poate asa vetelu nu a fost depasit si de al doilea lotus
pacat si de kimi ca nu reuseste sa castige si el anu asta- poate la spa
nasol ca banii echipelor lucreaza si in afara pistei. cine cheltuie cel mai mult e cumva favorizat...cam tristutz dar ne mai facem ca nu observam...