Marele Premiu al Germaniei a confirmat încă o dată forma excelentă traversată de Lewis Hamilton, care dă senzația că se îndreaptă cu ușurință spre un nou titlu mondial.
La fel ca și în alte curse, Nico Rosberg a ratat startul din pole position, iar Hamilton a profitat din plin pentru a prelua conducerea cursei încă din primul viraj. Cei doi piloți Red Bull Racing au profitat de asemenea de ezitarea lui Rosberg și au urcat pe locurile 2-3 în ordine inversă, cu Max Verstappen în fața lui Daniel Ricciardo, după ce olandezul și-a surclasat coechipierul pe bordura primului viraj. La rândul său, Sebastian Vettel l-a depășit pe coechipierul său Kimi Raikkonen pentru locul 5, însă pilotul Scuderiei nu a reușit să treacă și de Rosberg.
Pe parcursul primului stint, diferențele dintre piloți au rămas minore, de circa 1-2 secunde, iar prima oprire la boxe nu a adus nicio schimbare în primii 6, în ciuda faptului că Rosberg și Raikkonen au pierdut timp din cauza mecanicilor. Totuși, perspectivele au fost promițătoare: Verstappen și Rosberg au optat să continue cu pneuri supersoft, în timp ce ceilalți 4 piloți din frunte au optat pentru cauciucurile soft. Cu toate acestea, Hamilton a fost capabil să fie mai rapid decât piloții cu supersoft și și-a creat un avans liniștitor de circa 8 secunde, astfel că nu a avut niciun fel de emoții la cea de-a doua oprire la boxe.
În schimb, Rosberg a reușit să-i depășească pe ambii piloți Red Bull Racing. Dacă de Ricciardo a trecut practic la boxe, germanul a avut parte de un duel spectaculos cu Verstappen, pe care a reușit să-l depășească printr-o manevră care a amintit de incidentul piloților Mercedes din Austria. Germanul a atacat pe interior și l-a forțat pe Verstappen să iasă pe marginea circuitului, iar ulterior a primit o penalizare de 5 secunde la următorul pitstop.Rosberg și Verstappen au fost singurii piloți din top 6 care au optat pentru pneuri soft la cel de-al doilea pitstop. Acest lucru l-a afectat în special pe Verstappen, care a fost depășit în turul 40 de Ricciardo, întrucât australianul avea pneuri supersoft. Hamilton a rămas lider și după a treia serie de intrări la boxe, în timp ce Rosberg a fost depășit de Ricciardo și Verstappen ca urmare a faptului că a suportat penalizarea de 5 poziții, iar Vettel și Raikkonen și-au păstrat locurile 5 și 6.
Ultima parte a cursei a fost lipsită de evenimente majore în plutonul fruntaș, cu atât mai mult cu cât diferențele dintre piloți au crescut la câteva secunde, doar unele picături de ploaie părând să producă palpitații. Astfel, Hamilton nu a avut nicio emoție să-și adjudece a 4-a victorie consecutivă, cu care și-a extins avansul din clasamentul general în fața lui Rosberg la 19 puncte, după ce germanul a terminat doar pe locul 4. Podiumul a fost completat de Red Bull Racing prin Ricciardo și Verstappen, performanță în urma căreia echipa austriacă a depășit Ferrari și a urcat pe locul 2 în clasamentul constructorilor.
Scuderia a avut parte de o nouă cursa ștearsă și a terminat doar pe locurile 5-6.Nico Hulkenberg (Force India) a ocupat locul 7 în fața unui Jenson Button (McLaren) care l-a depășit în ultimele tururi pe Valtteri Bottas (Williams), în timp ce ultimul punct pus în joc a fost adjudecat de Sergio Perez (Force India), care a trecut pe final de Fernando Alonso (McLaren).
Germania - Rezultate cursa:
Se pare ca pe Rosberg "l-au lasat din nou franele. Probabil ca au inceput sa se adune frustrarile mai ales cand e vorba de Verstappen.
In alta ordine de idei, din pacate pentru spectacolul din F1, incet dar sigur, Ferrari a devenit a treia forta. Se pare ca nu Alonso era problema la echipa, asa cum multi s-au hazardat sa afirme (si cu siguranta nu-mi este cel mai simpatic pilot). Nu-mi aduc aminte in aproape 30 de ani de cand urmaresc F1 sa fi vazut atatea discutii contradictorii intre echipa si pilot vizavi de strategie, si ma refer desigur la Vettel si Ferrari. Si daca veni vorba de Vettel, nu-mi aduc aminte sa fi auzit vreun pilot plangandu-se atat fata de ceilalti piloti, fie ca sunt intarziati sau nu. A devenit deja patetic.
In rest, astept spectacol, daca va mai veni vreodata. Pana atunci, probabil mai adauga inca un campionat langa celelalte trei.
nu, asta nu e pilotaj sportiv sau barbatesc, e din lipsa de viteza ori in f1 asta vreau sa vad, viteza, nu circulatia din bucuresti
Eu deja suspectez teatru la Mercedes. După ziua de sâmbătă în care au avut unsafe release la Hamilton, fiind acuzați de o serie de guri britanice ca au gafat deliberat sa îl penalizeze pe Hamilton, acum apar gafele mari la Rosberg cu un start ciudat (al 3-lea vonsecutiv), schimb lung și gafa la penalizare. Parca totul a mers anapoda pentru Rosberg. Nu am putut vedea însă întreaga cursa, dar s-au ținut lanț belelele de el. Zici ca au fost jocuri de culise pentru ca Mercedes sa elimine din teoriile conspiraționiste ca ii cauzează probleme deliberat lui Hamilton în favoare lui Rosbsrg.
Campionatul încă se joaca doar prin prisma victoriilor lui Rosberg pt schimbările MGU-H-ului cu penalizările de rigoare ale lui Hamilton.
Cat despre cursa de azi, foarte frumoasa,depasiri, start incitant si Max din nou pe podium, cat despre Scuderia Ferrari eu unul inca sper dar cel mai mult sper ca 2017 sa nu fie ultimul an in care ma mai uit la F1... da Forza Ferrari!
Cei de la Red Bull au un avantaj pentru ca se pot concentra doar pe dezvoltarea sasiului, in timp ce la Ferrari dezvoltarea sasiului nu merge inca cum trebuie. Sa vedem dupa pauza de vara cum sta treaba. Allison a fost ocupat de familie si n-a avut prea mult timp sa se ocupe de acest monopost, si pentru ca cei de la Ferrari aveau nevoie de un om care sa fie 100% concentrat pe acest lucru, presupun ca l-au lasat liber. Un gest foarte amical, care in trecut nu exista, pare sa arate ce cei de la Ferrari au facut un mare pas inainte in relatia cu "ii dam pe toti afara". Daca nu ma insel negocieaza cu cateva nume interesante, dar vom vedea cum sta treaba dupa pauza de vara.
Hamilton vs Rosberg, un duel care s-a terminat prost pentru moment pentru Rosberg, dar presupun ca este doar un simplu plan. Merge Hamilton bine, merge Rosberg prost, dupa un timp se schimba. Atata timp cat cei de la Ferrari si Red Bull nu sunt pe acolo sa-i supere... cred ca-i un plan la fel de bun ca altul. Plus Ecclestone, este sigur ca lupta pentru titlu se va termina in ultima cursa, ceea ce inseamna ca totul este "regizat" deja. Planul ruleaza si isi face treaba.
Ca sa inchid, bravo pentru Hamilton, Ricciardo si Verstappen! Cei de la Red Bull ziceau ca nu se bucura pentru un loc doi dar uite ca se bucura foarte mult, sunt la fel "castigatori" ca cei de la Ferrari. Evident, ambele echipele spera la un 2017 mai bun, dar parerea mea este ca cei de la Red Bull au votat niste reguli care vor avantaj alte echipe. Si una dintre ele este Mercedes, iar celelalte doua sunt Ferrari si McLaren. De ce spun asta? Simplu, este vorba despre aripi spate mari si apasare pe spate mai buna, exact cele lipseste in acest moment... atat celor de la Ferrari cat si celor de la McLaren.
Chestia cu "Formula 1... este despre cu totul altceva decat era acum 5 ani" se spunea și acum un cincinal, și acum un deceniu, și acum un secol :)
La faza cu Bernie ai nimerit-o! Brontozaurul ăla nu știe altă schemă decât cea care îi alimentează egoismul. Cred că e cel mai mare jeg din istoria sporturilor cu motor. Puțină răbdare, îi vine și lui ziua în care ne va părăsi cum a venit: în curu' gol. Să-l vedem: cum se va descurca atunci cu atâția bani?!
1.GP2
2.GP 3
3 Indy Car
4. F1
PS: Nu am trecut WRC sau WTTC
Lada mai buna ca si Ferrari?