Plecat din pole position, britanicul şi-a consolidat poziţia imediat după start, a efectuat mai târziu prima intrare la boxe şi şi-a permis chiar să întârzie o secundă la al doilea pitstop pentru ca mecanicii să cureţe aripa faţă. Ritmul bun şi strategia optimă cu două opriri la boxe i-au permis să treacă primul linia de sosire cu un avans de peste 10 secunde în faţa coechipierului său.
Rosberg a reuşit să limiteze daunele după un start ratat, când a coborât de pe locul patru pe şapte. La adăpostul unui monopost Mercedes competitiv, germanul a progresat treptat în pluton, l-a depăşit pe Daniel Ricciardo la prima intrare la boxe, iar apoi a trecut cu uşurinţă şi de Sebastian Vettel pentru a ajunge pe locul trei.
După a doua serie de intrări la boxe, Rosberg a redus imediat diferenţa şi l-a depăşit fără emoţii pe Fernando Alonso pentru a termina pe locul doi. Astfel, Rosberg rămâne lider în clasamentul general, însă avansul său s-a redus la numai patru puncte, în condiţiile în care Hamilton este pe val după cele trei victorii în priele patru curse ale sezonului.Ferrari a obţinut la Shanghai primul podium din acest sezon prin intermediul lui Alonso, la prima cursă a lui Marco Mattiacci în calitate de şef al Scuderiei. Spaniolul a urcat la start până pe locul trei, în ciuda faptului că a fost lovit de Felipe Massa în primele viraje, însă cei doi au putut continua fără probleme. Ulterior, Alonso l-a depăşit pe Vettel la prima serie de opriri la boxe, însă nu a putut rezista atacului venit pe final din partea lui Rosberg.
Vettel, depăşit din nou de Ricciardo
Red Bull Racing nu a obţinut niciun loc pe podium, însă cvadrupla campioană mondială a urcat pe locul doi în clasamentul constructorilor după ce Daniel Ricciardo şi Sebastian Vettel au ocupat locurile patru şi, respectiv, cinci.
Vettel l-a depăşit pe australian la start şi s-a menţinut în faţa sa după prima serie de opriri la boxe.Totuşi, Ricciardo a mărit ritmul în al doilea stint şi s-a apropiat ameninţător de Vettel, care a primit ordin prin radio să se lase depăşit. Cvadruplul campion mondial a avut mai multe momente de ezitare, în care a solicitat prin radio informaţii despre strategia coechipierului său, însă în cele din urmă i-a cedat poziţia.
Spre finalul cursei, Ricciardo a dat semne că ar putea reprezenta o ameninţare inclusiv pentru Alonso, însă nu a reuşit să se apropie de spaniolul şi a terminat pe locul patru, în faţa lui Vettel.Nico Hulkenberg a obţinut un loc şase pentru Force India în faţa lui Valtteri Bottas (Williams) şi a lui Kimi Raikkonen. În puternic contrast cu Alonso, finlandezul a avut parte de o cursă anonimă în care nu a reuşit să se evidenţieze, mulţumindu-se astfel numai cu locul opt. Ultimele puncte puse în joc au fost câştigate de Sergio Perez (Force India) şi Daniil Kvyat (Toro Rosso).
McLaren nu a obţinut niciun punct în China după ce Jenon Button şi Kevin Magnussen au terminat doar pe locurile 11 şi, respectiv, 13, în timp ce Massa a încheiat doar pe 15 după ce a fost nevoit să intre la boxe în urma contactului cu Alonso din startul cursei. Romain Grosjean (Lotus) şi Adrian Sutil (Sauber) au abandonat, iar echipele lor nu au obţinut niciun punct.
Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Rosberg, care a fost cronometrat cu 1:40.402 în turul 39.
China - Rezultate cursa:
Următoarea cursă de Formula 1 va avea loc în Spania în weekendul 9-11 mai.
Pos Driver Team/Car Time/Gap 1. Lewis Hamilton Mercedes 1h36m52.810s 2. Nico Rosberg Mercedes +18.686s 3. Fernando Alonso Ferrari +25.765s 4. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault +26.978s 5. Sebastian Vettel Red Bull-Renault +51.012s 6. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes +57.581s 7. Caterham-Renault +1 lap 18. Jules Bianchi Marussia-Ferrari +1 lap 19. Max Chilton Marussia-Ferrari +2 laps 20. Marcus Ericsson Caterham-Renault +2 laps Retirements: Romain Grosjean Lotus-Renault 27 laps Adrian Sutil Sauber-Ferrari 4 lapsValtteri Bottas Williams-Mercedes +58.145s 8. Kimi Raikkonen Ferrari +1m23.990s 9. Sergio Perez Force India-Mercedes +1m26.489s 10. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault +1 lap 11. Jenson Button McLaren-Mercedes +1 lap 12. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault +1 lap 13. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes +1 lap 14. Pastor Maldonado Lotus-Renault +1 lap 15. Felipe Massa Williams-Mercedes +1 lap 16. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari +1 lap 17. Kamui Kobayashi
Drivers' standings: Pos Driver Points 1. Nico Rosberg 79 2. Lewis Hamilton 75 3. Fernando Alonso 41 4. Nico Hulkenberg 36 5. Sebastian Vettel 33 6. Daniel Ricciardo 24 7. Valtteri Bottas 24 8. Jenson Button 23 9. Kevin Magnussen 20 10. Sergio Perez 18 11. Felipe Massa 12 12. Kimi Raikkonen 11 13. Jean-Eric Vergne 4 14. Daniil Kvyat 4 Pos Team Points 1. Mercedes 154 2. Red Bull-Renault 57 3. Force India-Mercedes 54 4. Ferrari 52 5. McLaren-Mercedes 43 6. Williams-Mercedes 36 7. Toro Rosso-Renault 8 8. Lotus-Renault 0 9. Sauber-Ferrari 0 10. Marussia-Ferrari 0 11. Caterham-Renault 0
o importanta variabila de-a lungul cursei. Si ca sa intelegeti mai bine povestea asta ganditi-va la doi comandanti de vas de acum 300 de ani care infrunta o furtuna. Unul dintre ei, aflat pe coama unui val, are nesansa de a fi lovit de o pala de vant din spate, rasucit si priectat
intr-un zid de apa ridicat de un val urias, ramanand fara carma. Celalalt este rasucit de un vartej si in loc sa prinda urmatorul val cade pe panta descendenta a acestuia, dar este apoi impins de aceeasi pala de vant si proiectat pe coama valului, reusind sa scape din prapastia cascata in spate. In final ... aceeasi variabila, pala de vant, pe unul l-a distrus, iar pe altul l-a ajutat.
Acum dati-i tare inainte: nu asa ca Alonso l-a calcat in picioare pe Vitel, dupa care Ricciardo a trecut mandru, ca un catelus, cu coada pe sus,peste cadavrul aceluiasi Vitel?
Si ca sa nu fie nici un fel de dubiu, favoritii mei de anul asta sunt: Rosberg, Massa si Perez.
acum a vazut si vettel cum e sa inghiti ordine de echipa
Oarecum surprinzator locul 3 obtinut de Alonso insa ma bucur pentru Ferrari poate sunt si ei pe drumul cel bun.
Ricciardo avea sansa locului 3 insa vitica Vettel nu si-a ascultat ordinele de echipa si cele 2-3 tururi petrecute de Ricciardo in spatele vitelului aveau sa-l coste pe final la atacul asupra lui Alonso.
In rest cursa destul de plictisitoare.
ps: ca sa nu fie niciun dubiu
Ar trebui redefinit despre ce e vorba in cursele auto: indemanarea pilotului? Ingeniozitatea constructorilor de masini, includ aici motoare si sasiu? Ingeniozitatea unui constructor de cauciucuri care umple inca pista de resturi? Care din acestea ar trebui omorate? Eu spun niciunul.
Da, sunt costuri, in orice dezvoltare, dar... vrem concurs de strafuri sau curse la clasa regina a automobilismului?
Raikkonen la 1 min de Alonso. In ritmul asta nu va mai apuca 2015 la Ferrari. Chestia cu "nu se intelege cu monopostul" e expirata. Daca nu se intelege cu monpostul sa-si caute alta ocupatie. Nu de-aia e platit cu atatea milioane?
Iarasi Ferrari functioneaza cu o singura masina, si aia abia functioneaza. Iarasi Ferrari sta intr-un singur om. Iarasi la Ferrari e Alonso vs. ceilalti. Frumoasa echipa, daca se poate numi echipa harababura asta italiana. Bine ca astazi a functionat strategia, se vede ca a plecat Domenicali.
Forza Ferrari!
Felipe nu a intrat la boxe din cauza contactului cu ALO ci a efectuat un schimb normal de pneuri. Mecanicii au avut probleme cu fixarea rotii stanga spate. Incidentul de la boxe nu are nici o legatura cu contactul cu ALO. Contactul dintre cei doi a fost la roata stinga fata la monopostul lui Felipe.
Felicitari Hamy, Ros si Nano pentru podium. In rest plictisitoare cursa.
Legat de cursa: nici un fel de informatii legate de cele doua ciocniri de la start, care in mod miraculos nu s-au lasat cu nici un fel de abandonuri ?!
La momentul asta primul post are 74 de manute rosii. Sa inteleg ca astazi pe site au intrat 74 de indivizi carora le place balacareala ?
Pos Driver Team/Car Time/Gap
1. Lewis Hamilton Mercedes 1h33m28.338s
2. Nico Rosberg Mercedes +18.062s
3. Fernando Alonso Ferrari +23.604s
4. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault +27.136s
5. Sebastian Vettel Red Bull-Renault +47.778s
6. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes +54.295s
7. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +55.697s
8. Kimi Raikkonen Ferrari +1m16.335s
9. Sergio Perez Force India-Mercedes +1m22.647s
10. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault +1 lap
11. Jenson Button McLaren-Mercedes +1 lap
12. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault +1 lap
13. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes +1 lap
14. Pastor Maldonado Lotus-Renault +1 lap
15. Felipe Massa Williams-Mercedes +1 lap
16. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari +1 lap
17. Jules Bianchi Marussia-Ferrari +1 lap
18. Kamui Kobayashi Caterham-Renault +1 lap
19. Max Chilton Marussia-Ferrari +2 laps
20. Marcus Ericsson Caterham-Renault +2 laps
Retirements:
Romain Grosjean Lotus-Renault 28 laps
Adrian Sutil Sauber-Ferrari 5 laps
Note - Result declared at end of Lap 54/56, in accordance with Article 43.2 of sporting regulations (chequered flag was shown to leader at end of Lap 55).
In rest ma distreaza ca atunci cand a luat locul 3 Vettel in Malaezia a fost un esec, cand a luat Fernado locul 3 in China a fost un mare succes. Atit de mare incat a primit si un tort si a fost sarbatorit in cadrul echipei.
joke, eu urmaresc WTCC si alte formule din motorsport, sunt multe, de care sa se ocupe si automarket mai intai
Cat despre batalia Mercedes, nu este Nico lent, Hamilton pur si simplu este cel mai rapid pilot al momentului, singurul posibil oponent ar fii Alonso care insa nu are acum materialul tehnic cu care sa lupte.
In privinta lui Vetel se confirma ce am crezut cu totii (cei care urmarim F1 de ceva vreme) si anume ca e un pilot de catifea. Exceptand victoria de la Monza cu Torro Rosso si revenirea frumoasa din ultima cursa din Brazilia de anul trecut Vettel nu a aratat in nici o cursa din cariera lui calitati pe care le vedem la Alonso, Kimi, Hamilton si in trecut la Schumacher, Montoya, Kubica.
In 2005 l-a luat de la Kimi,ciumi nu a existat in acel sezon.
Si nici pe ala nu l-a meritat, Kimi a dominat dar a perdut pe lipsa de fiabilitate (3 abandonuri cand era detasat la conducerea cursei+penalizari pe grila 10 pozitii pt schimbare de motor).
2. In 2006 batalia s-a dat intre Schumacher si Alonso! Cine ar fi meritat titlul? Inclin spre Schumacher! Diferenta s-a facut la Suzuka cand Michael a plecat din pole si daca castiga probabil titlul era al lui... insa masina s-a oprit pe traseu din postura de lider lasandu-i victoria lui Alonso! Totusi trebuie sa luam in calcul si cursa pe ploaie de la Hungaroring cand spaniolul a dominat (a fost o cursa stralucita pt el depasindu-l pe curcuit pe ”rain-man-ul” Schiumacher) dar a abandonat deoarece mecanicii nu i-au fixat un pneu la boxe...
3. Alonso nu e un pilot slab... din contra! Vettel nu este nici el slab doar trece printr-o perioada slaba. Sau poate pur si simplu Ricciardo este mai bun decat el! Asa cum Hamilton a fost mai bun decat Alonso in 2007, asa cum Senna a fost mai rapid decat Prost! Imi aduc aminte de perioada de glorie a lui Schumacher, cand prin 1996-97 era considerat o masinarie de plilotaj. Cu totii il considerau cu o clasa peste toti ceilalti piloti. Michael a declarat ca e sigur ca undeva in lume este un sofer de taxi sau de camion care ar fi fost mai bun decat el, dar acela nu a avut sansa sa ajunga in Formula 1...
Acum lumea a cazut in alta capcana. Pentru ca Vettel a fost batut de Ricci, rezulta ca "Vettel nu se descurca daca masina nu e perfecta" rezulta ca "Alonso e mai bun decat Vettel". Cam asta e "logica" lor.
Eu va zic din nou: e NEVERIFICAT. Nu stim. E posibil in continuare, chiar foarte posibil ca Vettel sa fie mai bun decat Alonso. Nu e dintr-o data mai merituos sau mai rasarit sau cel mai bun Alonso DOAR ca a luat-o pe coaja Vettel de la Ricci. Uitati-va in directia care trebuie - laudati-l pe Ricci.
vetelu cam tristutz ca nu poate sa-l tina cu forta in spate pe al sau coechipier
bravo alonso- trage de masina
bravo si curajosii din spate wiliams, forta indiana :)