Rivalii de la Williams s-au strecurat la start printre piloţii Mercedes, astfel că Felipe Massa a devenit lider în faţa lui Hamilton, în timp ce Valtteri Bottas a trecut de Nico Rosberg pentru locul trei. La scurt timp după ce Safety Car-ul a ieşit de pe circuit în urma unui accident colectiv care a condus la abandonurile lui Romain Grosjean (Lotus) şi Jenson Button (McLaren), Hamilton a încercat să-l depăşească pe Massa, a ratat traiectoria ideală, iar Bottas a profitat de oportunitate pentru a ajunge pe locul doi.
Finlandezul a cerut permisiunea echipei de a-l ataca pe Massa şi, după un refuz iniţial, a încercat o manevră fără succes în turul 17, iar intrarea la boxe pentru pneurile hard a schimbat radical situaţia: Hamilton a avut o oprire de numai 2.4 secunde şi a reuşit să urce pe prima poziţie după ce Massa şi Rosberg au ieşit roată la roată de la standuri, în timp ce Bottas s-a văzut retrogradat pe locul patru.
Cursa se îndrepta spre un final previzibil, însă o ploaie sporadică şi relativ puternică doar în unele viraje apărută în ultima treime a schimbat din nou situaţia. Hamilton a gestionat inteligent condiţiile şi şi-a păstrat prima poziţie după seria de opriri la boxe pentru pneuri intermediare, întrucât l-a depăşit pe circuit pe Massa şi a profitat de un tur mai lent pentru Rosberg, prins oarecum pe picior greşit de intensificarea ploii pe anumite porţiuni. Britanicul a avut de îndeplinit ulterior o simplă formalitate pentru a-şi adjudeca victoria şi pentru a doborî recordul de 17 curse consecutive în care a fost lider deţinut de 45 de ani de Jackie Stewart.
Vettel profită de ploaie pentru a învinge Williams
Nico Rosberg a fost nevoit să se mulţumească cu locul doi după ce a profitat de un derapaj suferit de Bottas pe o secţiune umedă şi coboară la 17 puncte în spatele coechipierului său, în timp ce piloţii Williams nu au reuşit să menţină un ritm competitiv pe ploaie.După seria de intrări la boxe pentru pneuri intermediare, Sebastian Vettel a progresat până pe locul trei, în ciuda faptului că până la apariţia ploii a concurat doar pe locul şase, reuşind cu greu să-l depăşească pe coechipierul său, Kimi Raikkonen. Acesta din urmă a greşit complet strategia, întrucât a intrat prea devreme pentru pneurile intermediare şi a avut un ritm cu aproximativ 5 secunde mai slab decât al celorlalţi piloţi. Ulterior, finlandezul a avut nevoie de o intrare suplimentară pentru a înlocui pneurile intermediare cu un alt set din cauza degradării excesive, astfel că a terminat cursa doar pe locul 8.
Massa şi Bottas au terminat în această ordine pe locurile 4 şi 5, în timp ce Red Bull Racing şi-a adjudecat locul 6 prin Daniil Kvyat. Rusul nu a ieşit în evidenţă pe parcursul cursei, însă a reuşit să termine în faţa lui Nico Hulkenberg, care a concurat la volanul unui monopost Force India mult îmbunătăţit. Sergio Perez şi-a adjudecat locul 9.
Punct nesperat pentru Alonso
McLaren nu avea speranţe mari de la o cursă în care Fernando Alonso şi Jenson Button au plecat doar de pe locurile 17 şi 18, mai ales că britanicul a abandonat în primul tur în faţa propriilor suporteri după ce a fost victima inocentă a unui acroşaj între Grosjean şi Daniel Ricciardo.Totuşi, faptul că Felipe Nasr nu a putut lua startul în cursă din cauza unei defecţiuni la cutia de viteze a monopostului Sauber şi abandonurile succesive suferite ulterior de Pastor Maldonado (Lotus), Max Verstappen (Toro Rosso, greşeală de pilotaj), Ricciardo (problema la motor) şi Carlos Sainz Jr. (Toro Rosso, defecţiune tehnică) l-au propulsat pe Alonso până pe locul 10.
Dublul campion mondial s-a menţinut pe acest loc şi după apariţia ploii şi a obţinut astfel primul punct în acest sezon, punând capăt unei serii negre de patru abandonuri consecutive.
În spatele său au mai terminat cursa doar Marcus Ericsson (Sauber), Roberto Merhi şi Will Stevens (ambii Manor).Marea Britanie - Rezultate cursa:
Loc | Pilot | Echipa | Diferenta |
---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1h31m27.729s |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 10.956s |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 25.443s |
4 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 36.839s |
5 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m03.194s |
6 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 1m03.955s |
7 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m18.744s |
8 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1 tur |
9 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1 tur |
10 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1 tur |
11 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1 tur |
12 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 3 tururi |
13 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 3 tururi |
- | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | abandon |
- | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | abandon |
- | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | abandon |
- | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | abandon |
- | Jenson Button | McLaren/Honda | abandon |
- | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | abandon |
- | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | nu a luat startul |
Clasament general:
Loc | Pilot | Puncte |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 194 |
2 | Nico Rosberg | 177 |
3 | Sebastian Vettel | 135 |
4 | Valtteri Bottas | 77 |
5 | Kimi Raikkonen | 76 |
6 | Felipe Massa | 74 |
7 | Daniel Ricciardo | 36 |
8 | Daniil Kvyat | 27 |
9 | Nico Hulkenberg | 24 |
10 | Romain Grosjean | 17 |
11 | Felipe Nasr | 16 |
12 | Sergio Perez | 15 |
13 | Pastor Maldonado | 12 |
14 | Max Verstappen | 10 |
15 | Carlos Sainz | 9 |
16 | Marcus Ericsson | 5 |
17 | Jenson Button | 4 |
18 | Fernando Alonso | 1 |
19 | Roberto Merhi | 0 |
20 | Will Stevens | 0 |
Clasament constructori:
Loc | Echipa | Puncte |
---|---|---|
1 | Mercedes | 371 |
2 | Ferrari | 211 |
3 | Williams/Mercedes | 151 |
4 | Red Bull/Renault | 63 |
5 | Force India/Mercedes | 39 |
6 | Lotus/Mercedes | 29 |
7 | Sauber/Ferrari | 21 |
8 | Toro Rosso/Renault | 19 |
9 | McLaren/Honda | 5 |
10 | Marussia/Ferrari | 0 |
P.S. Pacat de accidentul pilotilor Lotus, nici cu pilotii McLaren nu-i clar ce s-a intamplat dar bravo lui Alonso pentru primul pct din 2015, la mai multe!.
In rest... Toro Rosso, Red Bull, nu stiu ce-i de spus. S vedem cursa urmatoare acuma!
a fost un carambolaj intre pilotii Lotus si Alonso care a derapat atins de unul din cei doi si s-a proptit cu nasul (pe care l-a schimbat apoi) in lateralul lui Button... practic fara voia lui Alonso l-a eliminat pe Button
Cica "spectacol". Daca am vrea sa vedem (doar) cine e mai bun, am avea un campionat monomarca si fara pit stop sau alte chestii ce tin de strategie. Acelasi set de gume rezistent de la inceput pana la final si daca vrei sa ajungi in fata trebuie sa depasesti. Dar oamenii vor sa vada ca la film rasturnari de situatie, un spectacol artificial, spectacolul pur venit doar din pilotaj nu-i multumeste.
CEL MAI BUN E ALONSO !!!
Ham la facut pe Ros din inginer de cursa usor usor a inceput sa piarda 1-1,2-apoi chiar 2 secunde in momentul in care avea cauciucuri cu doar 1tur mai vechi,el a vrut sa fie chemat la pit inaintea lui Ros.In mare asta a fost diferenta dintre ei.La fel Vetel avea cursa distrusa dar cineva de la boxe ia facut ziua mai frumoasa.
Cu stima
dacă Bottas era mai rapid, trebuia să-l depășească. dar nu Massa să-l lase să treacă. Iar pe ploaie ce a făcut Bottas? Nimic, Massa era mult mai rapid decît el.
dar de când a revenit în f1 pare un pensionar care se plimbă duminica cu mașina. parcă nici nu vrea să câștige, nici să piardă, ci doar să fie și el pe acolo, ca să mai ia niște bani.
cel mai determinat raikkonen a fost în 2007, când a și câștigat titlul, deși massa i-a făcut cadou trofeul. dar a avut un sezon bun, profitând și de duelul intern de la mclaren.
ideea e că monopostul ăsta ferrari putea obține mai multe cu un raikkonen foarte motivat decât obține vettel. Vettel de când a devenit tată s-a plafonat. În trecut mai avea ceva zvâcniri de orgoliu, acum e constant, dar într-un ritm scăzut. adică aceeași diferență era și între ferrariul lui alonso și red bullul lui vettel și totuși spaniolul se bătea la titlu. Vettel n-are intuiția de a profita de duelul dintre Rosberg și Hamilton. Asta e. S-ar putea să rămână cu alea 4 titluri dacă Ferrari nu vine cu un supermonopost, altfel nici o speranță de la Vettel. Strategia ce-l salvează sezonul ăsta.
- Start perfect pentru Williams. Insa am impresia ca monoposturile Williams erau setate pentru uscat, in timp ce Mercedesurile erau setate pentru vreme mixta. Prea stateau in acelasi ritm cu Mercedesurile pe uscat. In orice caz, au pierdut cursa pe mana lor, tinandu-l pe Bottas sa nu treaca de Massa - daca il lasau, se putea intampla altceva - nu stie nimeni exact ce anume, dar poate staateau altfel.
- Mercedesul a avut ingineri buni de cursa. Au reusit sa il scoata bine pe Hamilton cu "undercut-ul". Rosberg a mers sublim pe hard-uri, cand temperaturile si ploaia isi faceau de cap pe circuit.
- Ferrari, aiurea cu decizia de a ii pune lui Raikkonen intermediare, desi la momentul respectiv NU MAI ploua. E adevarat, nu a performat foarte ok, dar in primul stint ramasese pe 5, in timp ce Vettel era pe 9 la un moment dat. Deci nu a mers tocmai rau.
- McLaren foarte norocoasa cu punctul ala. In afara de comunicatii radio si incidentul de la start, nu am vazut cadre cu ei. Mai mult i-am vazut pe cei de la Manor, decat pe McLaren. In cursele urmatoare s-ar putea sa se adevereasca ce a zis Alonso: s-ar putea sa fie si mai rau.
- Per total, a meritat sa vad cursa asta. A avut de toate: depasiri, ploaie, accidente, suspans. Imi pare rau de Williams ca nu au reusit sa faca o surpriza aici.
despre Raikkonen numai de bine ... sper sa ne lase ..
Cine a urmarit cursa stie ca, inainte sa intre pentru ultima schimbare, Hamilton era foarte alarmat de faptul ca avea cauciucurile terminate. Asta in timp ce Rosberg recuperase ceva mai multe de 6 secunde in trei tururi.
Deci el, Ham, nu cred ca a gestionat nimic. Si in nici un caz inteligent. Inginerul lui de cursa l-a tinut pe circuit pana in momentul cand a inceput ploaia.
Motivul pentru care era Rosberg fiert de suparare la final este ca, avand in vedere cat de bine a mers dupa prima ploaie, s-a simtit indreptatit ca echipa sa ii ofere lui giumbuslucul pe care i l-au oferit lui Hamilton. Insa aici a functionat regula conform careia la boxe are prioritate pilotul care este clasat cel mai bine in cursa.
Daca ploaia mai intarzia doua minute, cat sa apuce sa mai faca un tur, poate l-ar fi depasit pe Hamilton. Si abia atunci ar fi fost nasoala treaba: daca il bagau mai intai pe Hamilton, desi era in spatele lui Nico ?!
Ce pot sa spun dupa cursele care au fost anul asta este ca Hamilton este ceva mai agresiv in cursa. Cred ca asta ii lipseste lui Rosberg. A stat foarte mult in spatele celor de la Williams desi asta i-a compromis cursa. Si nici cand a fost in spatele lui Hamilton nu a avut ce era nevoie ca sa forteze si sa il atace.
Automarket, mi se pare "promteristica" afirmatia pe care am citat-o. Nici Rosberg si nici Hamilton nu cred ca pot decide cand sa intre la boxe. Asa ca sa spui ca Hamilton a gestionat inteligent in timp ce Rosberg a fost prins pe picior gresit, ca si cum aceste actiuni ar fi facute in mod voit si constient de vreunul dintre cei doi piloti, mi se pare deplasat si in nici un caz conform cu realitatea. Afirmatiile voastre prezinta lucrurile altfel decat cred eu ca sunt. As prefera sa faceti lumina asupra acestui lucru.
mercedesii cam dorm la start, desi hami a recuperat pana la urma cu ajutorul echipei care de data asta l-a ajutat nu incurcat
vetel constant si echipa alaturi de el, kimi cam defazat
Pacat ca nu se pot uploada poze :)